Deutschlandticket’e alternatif: Berlin 29 euroluk bileti yeniden sunuyor

kamil şeker

New member
Şu tarihten itibaren: 28 Eylül 2023| Okuma süresi: 3 dakika




Bir BVG tramvayı Alexanderplatz'ta duruyor, arka planda bir S-Bahn, bölgesel tren ve yoldan geçen birkaç kişi var (arşiv fotoğrafı)




Bir BVG tramvayı Alexanderplatz’ta duruyor, arka planda bir S-Bahn, bölgesel tren ve yoldan geçen birkaç kişi var (arşiv fotoğrafı)

Kaynak: dpa/Monika Skolimowska


WELT podcast’lerimizi buradan dinleyebilirsiniz

Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni gerektirdiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konuma getirerek bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Bu aynı zamanda GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına ilişkin onayınızı da içerir. Bu konuda daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Sayfanın altındaki anahtarı ve gizliliği kullanarak onayınızı istediğiniz zaman iptal edebilirsiniz.


Berlin, ülke çapındaki 49 euroluk bilete ek olarak gelecek yıl şehir içinde 29 euroya daha ucuz bir alternatif sunacak. Bu, Berlin-Brandenburg taşımacılık birliğinin denetim kurulu tarafından kararlaştırıldı. Yılın ilk yarısında tanıtılması planlanıyor.





senDeutschlandticket’in finansmanının devam etmesi konusunda devam eden tartışmalara rağmen Berlin’de 29 euroluk bilet yeniden tanıtılacak. Berlin ulaştırma senatörü Manja Schreiner (CDU), Berlin-Brandenburg ulaştırma birliğinin (VBB) denetim kurulunun perşembe günü buna karar verdiğini açıkladı. Bu nedenle biletin A ve B tarife bölgeleri, yani Berlin şehir bölgesi için geçerli olması gerekiyor ve önümüzdeki yaz başından itibaren yıllık abonelik olarak satışa sunulacak.

Dokuz avroluk biletin geçen Eylül ayında sona ermesinin ardından başkentte yerel toplu taşıma için ayda 29 avroluk bir bilet zaten mevcuttu. Ancak Almanya genelinde aylık 49 Euro’ya geçerli olan Deutschlandticket’in kullanıma sunulmasıyla birlikte bu teklif artık geçerli değildi. Daha sonra CDU ile SPD arasında eyalet düzeyinde yapılan koalisyon müzakerelerinde yeniden uygulamaya karar verildi.

Şehir sınırları dışındaki müşterilerin hâlâ ek bilete ihtiyacı var. Berlin Senatosu komşu Brandenburg eyaletiyle daha kapsamlı bir anlaşma bulmayı başaramadı. 29 avroluk bilet alan toplu taşıma kullanıcıları da yanlarında bisiklet almak için ekstra ücret ödemek zorunda kalıyor ancak köpekleri yanlarında götüremiyorlar.


ayrıca oku


Oberdoerster-MSimaitis-002












Denetleme kurulu sosyal biletin süresini de uzattı. Sosyal yardım alan Berlinliler bu abonelik için ayda dokuz avro ödemeye devam edecek. Berlin’de S-Bilet olarak adlandırılan biletin artık geçerli olmayabileceğine dair endişeler vardı.

Ulaştırma Senatörü Schreiner, “29 avroluk bileti başarılı Almanya biletine ek olarak görüyorum” dedi. Örneğin, iş bileti alamayan emekliler veya serbest meslek sahibi kişiler için ilginçtir. Bununla birlikte, önemli ölçüde daha ucuz olan bilet aynı zamanda birçok mevcut Deutschlandticket müşterisi için de bir alternatif olmalıdır.

Tartışma noktası: Belirsiz finansman


Berlin ekonomisinden de eleştiriler geldi. Başkan yardımcısı, “Tabii ki herkes ucuz demiryolu seyahatinden memnun, ancak çok sayıda kriz, zayıflayan ekonomi, enflasyon ve artan faiz oranları göz önüne alındığında, 29 avroluk bilet her şeyden önce devlet bütçesi için başka bir ipotek” dedi. Berlin Ticaret ve Sanayi Odası’ndan Robert Rückel ile. “Bu para, toplu taşımanın yaygınlaştırılmasına çok daha duyarlı ve sürdürülebilir bir şekilde yatırılacaktır.” Şu ana kadar alternatif biletin finansmanı hakkında hiçbir şey bilinmiyor. Berlin, 3,6 milyar avroyla devlet mali eşitlemesinden en fazla yararlanan ülke konumunda.


ayrıca oku


WELT yazarı Florian Sädler



Fikir Almanya bileti karşılığında ehliyet






Bu arada 49 avroluk bilet, federal ve eyalet hükümetleri arasında anlaşmazlıklara yol açmaya devam ediyor. İkincisi, teklifin geleceğini tartışmak üzere Perşembe öğleden sonra için ulaştırma bakanlarını özel bir konferansa çağırdı. Finansman anlaşmazlığının çözümü yoksa bileti bir bütün olarak sorguluyorlar.

Federal ve eyalet hükümetlerinin her biri, 49 avroluk bileti finanse etmek için 2025 yılına kadar yılda 1,5 milyar avro taahhüt etti. Ayrıca bu yılki ek masrafların eşit olarak paylaşılması konusunda da mutabakata varıldı. Ancak gelecek yıl için bu konuda henüz bir anlaşma sağlanamadı.

Federal Ulaştırma Bakanı Volker Wissing (FDP), federal hükümetin daha fazla mali taahhütte bulunmasını reddetti. Taşımacılık dernekleri daha ziyade “yapısal iyileştirmeler” üzerine yoğunlaşmalı ve Deutschland bileti için rakip ürünleri kaldırmalı veya bunları hiç tanıtmamalı.


Burada üçüncü taraflardan içerik bulacaksınız

Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni gerektirdiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konuma getirerek bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Bu aynı zamanda GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına ilişkin onayınızı da içerir. Bu konuda daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Sayfanın altındaki anahtarı ve gizliliği kullanarak onayınızı istediğiniz zaman iptal edebilirsiniz.