kamil şeker
New member
SDevlet opera direktörü Georges Delnon ve aynı zamanda Hamburg Filarmoni Devlet Orkestrası'nın baş şefi olan genel müzik direktörü Kent Nagano, bugün Devlet Operası'nda yaklaşan 2024/25 sezonunu ve konser sezonunu sundu. Her ikisi de on yıl görev yaptıktan sonra sözleşmelerini uzatmayacak, dolayısıyla bu, Hamburg'daki son ortaklık sezonu performansıydı. Görev yaptıkları süre boyunca Devlet Operası ve Devlet Orkestrası'nı önemli ölçüde geliştiren Delnon ve Nagano, kişisel itiraflarıyla kısa bir ara değerlendirme yapma fırsatını yakaladı.
Delnon Formülü: “Süreklilik + Yenilik = İstikrar”
Delnon şöyle açıkladı: “Ancak süreklilik aynı zamanda yeniliği de içerdiğinde istikrar ortaya çıkabilir.” Tek başına bu anlamda, “işler Corona öncesi haline dönüyor”a dönüş olamaz, yalnızca “geleceğe dönüş” olabilir. Yönetmen, bu nedenle önümüzdeki sezondaki gösterim sayısının kişisel bir açıklama olarak görülmesi gerektiğini söyledi. Toplamda beş yeni prodüksiyonun yanı sıra büyük sahnede bir prömiyer, opera ahırında iki prömiyer ve Kampnagel'deki opera piccola da dahil olmak üzere iki prömiyer daha var. Ayrıca repertuardan 28 eser seslendirilecek. İtalyan Opera Haftaları yeniden planlanıyor. Uluslararası Opera Stüdyosu'nun 30'uncu yılı da kutlanacak.
Sanat yönetmeni, Hamburg Devlet Operası'nın dünyanın en büyük repertuar evlerinden biri olduğunu hatırlattı. Geçtiğimiz dokuz sezonda sanatsal planlamanın önemli bir odak noktası bu nedenle yenilenmesi oldu. “Ayrıca yeni şeylere alan açmak, çağdaş bestecileri evimize getirmek ve günümüzün çağdaş müzik tiyatrosunu izleyicimize sunmak her zaman önemliydi. Bu anlamda 2024/25 sezonunda birçok çevre kapanacak” dedi Delnon. Operanın kalbi her zaman “büyük kolektifler” olarak kaldı: Hamburg Filarmoni Devlet Orkestrası, Hamburg Devlet Operası korosu ve solist topluluğu.
Nagano: “Geleceğe yönelik geleneğin bilincindeyiz”
Kent Nagano, opera ve Filarmoni Devlet Orkestrası'nın yer aldığı müzik şehri Hamburg'un asırlık tarihini hatırlattı. Genel Müzik Direktörü, orkestranın son on yılda kendi inisiyatifiyle işbirliği ve kısmi yenileme açısından kaydettiği etkileyici gelişmeyi bir kez daha açıkça övdü. Yalnızca tarihsel performans pratiğinde ve gelenek bilincine sahip klasik yorumda en yüksek kaliteyi temsil etmekle kalmayıp aynı zamanda avangardın heyecan verici prömiyerlerini de temsil eden Nagano, önümüzdeki sezon toplulukla birlikte “geleneksel bilinçli geleceğe” gitmek istediğini söylüyor. – Garde.
21 Eylül 2024'teki sezon açılışında yönetmen Calixto Bieito, Nagano'nun müzik yönetmenliğini üstleneceği Carl Orff'un triptik “Trionfi”sini yönetecek. Buna 20. yüzyılın en popüler eserlerinden biri olan “Carmina Burana” da dahildir. Trionfo di Afrodite ve Catulli carmina ile birlikte triptikleri oluştururlar. Pandemi ertelemelerinden etkilenen son yapım, Carl Maria von Weber'in “Der Freischütz”üyle nihayet 17 Kasım'da sahneye çıkacak. Filmin yönetmenliğini Andreas Kriegenburg, müzikalini ise Yoel Gamzou üstleniyor. Maximilian Schmitt'i Max, Julia Kleiter'ı ise Agathe olarak görebiliriz.
Tcherniakov ve Nagano Strauss üçlemesini tamamladı
“Elektra” ve “Salome” ile büyük başarı yakalayan Dmitri Tcherniakov ve Kent Nagano, Strauss üçlemesini “Ariadne auf Naxos” ile 26 Ocak 2025'te tamamlayacak. Adam Fischer'in müzikal yönetmenliğini üstlendiği Mozart yapımları serisi özel bir projeyle sona erecek. “Mitridate, re di Ponto” Mozart'ın ilk büyük opera başarısıydı ve on sezonluk Mozart serisini 23 Şubat 2025'te tamamlayacak. Birgit Kajtna-Wönig yönetiyor. Opera serisinin orijinal karakterinden hareketle, resitatiflerin gerçek aksiyonu temsil ettiği, aryalarda müziğin ön planda olduğu, orkestra ve şarkıcıların birlikte sahnede yer aldığı bir eser.
Schauspielhaus'un yönetmeni Karin Beier bir kez daha Devlet Operası'nda sahne alıyor. Gaetano Donizetti'nin “Maria Stuarda” versiyonu 26 Mart 2025'te gösterime girecek. Antonino Fogliani müzikal yönetmenliğini üstleniyor. Kraliçe draması aynı zamanda İtalyan Opera Haftaları 2025'in de prömiyeri. Baş rolü Ermonela Jaho seslendiriyor. Yakın zamanda Hamburg'da Norma rolüyle ilk kez sahneye çıkan Barno Ismatullaeva, mevkidaşı Elisabetta'nın vücut bulmuş hali. Long Long'un Roberto rolünde olduğu başka bir kayan yıldız işe alındı.
Unsuk Chin “Ayın Karanlık Yüzü”nü inceliyor
Bu yıl Ernst von Siemens Müzik Ödülü'nü kazanan Unsuk Chin, sezon sonu için şu sıralar “Ayın Karanlık Yüzü” operasını besteliyor. Prömiyeri 18 Mayıs 2025'te Kent Nagano yönetecek. Sanatçı kolektifi Dead Center tarafından sahnelenecek. Opera ahırında ayrıca bir opera stüdyosu prodüksiyonu da gerçekleştirilecek. Bu kez Clemens K. Thomas'ın “Dollhouse” adlı eserinin prömiyeri yapılacak (29 Kasım 2024). Alicia Geugelin'in yönettiği filmin müzik yönetmenliğini Rupert Burleigh üstleniyor.
Bir diğer prömiyer Dieter Sperl (metin) ve Gordon Kampe'nin (müzik) bir Rus cumhurbaşkanının orijinal konuşmalarına dayanan doğal projesi “Despot”. Prömiyerin Georg Nigl'in katılımıyla prömiyerinin 25 Ocak 2025'te Opera Stabil'de yapılması planlanıyor. Ayrıca Rodolphe Bruneau-Boulmier'in, gerçek bir hikayeye dayanan bir şirketin yönetim kuruluna girip çıkan mazlumun yükselişini ve düşüşünü konu alan “William Mallory'nin Yanılsamaları” operasının prömiyeri de planlanıyor (metin Inge Klöpfer). Kent Nagano müzik yönetmeni, Georges Delnon ise yönetmenliğini üstleniyor. Prömiyerin tarihi hala açık. Gelecek sezonun opera pikolası da “Bahar Uyanışı” (19 Haziran 2025, Kampnagel'de) ile bir prömiyere katkıda bulunacak. Hamburglu besteci Ludger Vollmer, Frank Wedekind'in “Baharın Uyanışı” adlı dramasına dayanan librettoyu müzik olarak hazırlıyor. Neco Çelik yönetiyor. 2024/25 opera sezonu bu eserle sona eriyor.
İtalyan opera haftaları ve dünya yıldızları
8 Mart – 19 Nisan 2025 tarihleri arasındaki İtalyan Opera Haftaları her zamankinden daha kapsamlı olacak: Burada yedi opera, önde gelen oyuncularla deneyimlenebilir ve altı haftalık bir opera festivali oluşturulabilir. “Maria Stuarda”yı altı repertuar parçası takip ediyor: Roberto Frontali, Donizetti'nin “Don Pasquale” rolüyle ilk kez sahneye çıkıyor. Daha önce MET'te bu rolü seslendiren Jack Swanson, Ernesto rolünde görülebilir. Sydney Mancasola, Norina rolünde görünüyor. “Rigoletto” Amartuvshin Enkhbat'tır, Piero Pretti ise Duca olarak ilk çıkışını yapıyor. Topluluk üyesi Katharina Konradi, Gilda rolüyle ilk kez sahneye çıkıyor. Puccini'nin “La Fanciulla del West”i sonunda programa geri döndü: Gregory Kunde (ilk rol Dick Johnson), Ambrogio Maestri ve Anna Pirozzi (ilk rol ve Minnie rolü) gibi yıldızlar Paolo Carignani deneyiminin yönetimi altında.
Verdi'nin “Il Trovatore” filmi yeniden izlenebilir; Olga Peretyatko'nun Leonora rolüyle ilk kez rol almasıyla birlikte “Falstaff” da yeniden programda; Ford rolünde Simon Keenlyside, Alice Ford rolünde Danielle de Niese ve The Title'da Christopher Purves yer alıyor. Rolde iki tanınmış sanatçı daha yer alıyor. İtalyan Opera Haftaları Verdi'nin “La Traviata” eseriyle sona eriyor. Vera-Lotte Boecker Violetta'yı canlandırıyor oyunda ilk rolünü oynayan kişi ortaya çıkıyor. Oleksiy Palchykov, Alfredo rolüyle ilk kez sahneye çıkıyor. Dünya çapındaki iki şarkıcı ve onların şarkı söyleme becerileri de 2025'te Hamburg'da sergilenecek: Ünlü soprano Lise Davidsen'e, 18 Ocak'taki ender gala konserlerinden birinde Devlet Filarmoni Orkestrası eşlik edecek. 23 Mart'ta Galli bas-bariton Sir Bryn Terfel, arp ve piyano eşliğinde Schubert, Schumann, Debussy'nin yanı sıra kendi ülkesinden müziklerin şarkılarını sunacak. Bu performansların yanı sıra birçok repertuvar eserinde yıldız oyuncular da yer alacak.
Filarmoni sezonunun açık hava başlangıcı
Devlet Filarmoni Orkestrası'nın konser sezonu, 2024 yazının sonlarında “Rathausmarkt Açık Hava”da (31 Ağustos) baş şef Kent Nagano yönetimindeki Carl Orff'un “Carmina Burana” eseriyle ücretsiz girişle başlayacak. Bu, Filarmoni Akademisi'nin başlangıcını işaret ediyor: İlk akademi konseri, Elbphilharmonie'nin Büyük Salonu'nda (6/8/9 Eylül) verilecek. Brahms programda yer alıyor ve yerel korolar Hamburg bağlantısını tamamlıyor. Resital Salonu'nda 2 ila 4 Akademi konseri gerçekleştirilebilir ve her biri orkestra üyelerine solist ve hatta besteci olarak bir sahne sunar. Devlet Filarmoni Orkestrası'nın yeni ortak orkestraları da sahne alacak: Devlet Gençlik Orkestrası ve Hamburg'dan Moses Mendelssohn Oda Orkestrası.
Elbphilharmonie'deki on Filarmoni konseri serisi 29/30'unda başlıyor. Eylül 2024'te György Ligeti'nin karma koro için a capella için “Lux Aeterna”sı ve Anton Bruckner'ın Dokuzuncu Senfonisi ile. Kent Nagano, LauschWerk korosunun (provasını Martin Steidler'in yaptığı) söylediği iki konseri yönetiyor. Kent Nagano, diğer Filarmoni konserlerinde yaylı çalgılar dörtlüsü Quatuor Diotima ile Helmut Lachenmann'ın “Dance Suite with Deutschlandlied” parçasını ve solist Iveta Apkalna ile birlikte Camille Saint-Saëns'in “Organ Senfonisi”ni sunuyor (3/4 Kasım); Olivier Messiaen'in piyanist Pierre-Laurent Aimard'la birlikte yazdığı “Couleurs de la Cité céleste” ve mezzo-soprano Karen Cargill ve tenor Stuart Skelton'la birlikte Gustav Mahler'in “The Song of the Earth” adlı eseri (12/13 Ocak 2025).
Sipariş edilen “Anahata” eserinin galası
Franz Schubert'in “Bitmemiş” ve Wolfgang Amadeus Mozart'ın “Büyük Do Minör Ayini” KlangVerwaltung korosuyla (provası Christiane Büttig tarafından yapıldı) 2/3'ünde sahnelenecek. Şubat 2025; Johannes Brahms'ın Dördüncü Senfonisi ve Alex Nante'nin soprano, bariton, koro ve orkestra için Senfonisi “Anahata”. Nantes Senfoni, Hamburg Filarmoni Devlet Orkestrası tarafından sipariş edilen, bilinçli olarak Avrupa müziği geleneğine yer veren bir eserdir ve bu son Filarmoni konserinde orkestranın baş şefi Kent Nagano tarafından soprano Mojca Erdmann, bariton Hanno Müller ile birlikte seslendirilecektir. -Brachmann ve Audi Gençlik Korosu Akademisi (Martin Steidler ve Sonja Lachenmayr tarafından prova edildi).
Senfoni ve oratoryo orkestra kültürüne ait çığır açan bestelerin yanı sıra, İkinci Dünya Savaşı sonrası müzikte yeni olana anlam kazandıran kuşakların temsilcilerinin önemli eserleri de yer alıyor. Ve müzikal sunum, Kent Nagano ve Georges Delnon'un on yıllık baş şef ve orkestra yönetmeni görevlerinin törensel kapanışını simgeleyen Nante'nin “Anahata” eserini içeriyor.
Andrey Boreyko ve diğer konuk şefler
On Filarmoni konserinin beşinde konuk şefler Andrey Boreyko, Marie Jacquot, Thomas Guggeis, James Conlon ve Bertrand de Billy'dir. Yılbaşı gecesi sabahı Elbphilharmonie'de yılın dönüşünü kutlayan bir konser verilecek. 9. Filarmoni Konseri'nin de yer aldığı Hamburg Uluslararası Müzik Festivali, 1 ve 2 Ocak'ta Devlet Filarmoni Orkestrası ve Kent Nagano tarafından açılacak. Altı solist, topluluk ve canlı elektronikler için Pierre Boulez'in “Répons”u (Ircam) ve Ludwig van Beethoven'ın “Pastorale”si ile Mayıs. Ayrıca 2025 baharında çok sayıda oda konseri ve üç temalı konser düzenlenecek.
2024/25 sezonu ön bilet satışları 17 Haziran 2024 Pazartesi günü saat 11.00'de (aboneler için 13 Haziran 2024 Perşembe günü saat 11.00'de) başlayacaktır. Çevrimiçi bilgi şu adreste: www.staatsoper-hamburg.de ve www.staatsorchester-hamburg.de
Delnon Formülü: “Süreklilik + Yenilik = İstikrar”
Delnon şöyle açıkladı: “Ancak süreklilik aynı zamanda yeniliği de içerdiğinde istikrar ortaya çıkabilir.” Tek başına bu anlamda, “işler Corona öncesi haline dönüyor”a dönüş olamaz, yalnızca “geleceğe dönüş” olabilir. Yönetmen, bu nedenle önümüzdeki sezondaki gösterim sayısının kişisel bir açıklama olarak görülmesi gerektiğini söyledi. Toplamda beş yeni prodüksiyonun yanı sıra büyük sahnede bir prömiyer, opera ahırında iki prömiyer ve Kampnagel'deki opera piccola da dahil olmak üzere iki prömiyer daha var. Ayrıca repertuardan 28 eser seslendirilecek. İtalyan Opera Haftaları yeniden planlanıyor. Uluslararası Opera Stüdyosu'nun 30'uncu yılı da kutlanacak.
Sanat yönetmeni, Hamburg Devlet Operası'nın dünyanın en büyük repertuar evlerinden biri olduğunu hatırlattı. Geçtiğimiz dokuz sezonda sanatsal planlamanın önemli bir odak noktası bu nedenle yenilenmesi oldu. “Ayrıca yeni şeylere alan açmak, çağdaş bestecileri evimize getirmek ve günümüzün çağdaş müzik tiyatrosunu izleyicimize sunmak her zaman önemliydi. Bu anlamda 2024/25 sezonunda birçok çevre kapanacak” dedi Delnon. Operanın kalbi her zaman “büyük kolektifler” olarak kaldı: Hamburg Filarmoni Devlet Orkestrası, Hamburg Devlet Operası korosu ve solist topluluğu.
Nagano: “Geleceğe yönelik geleneğin bilincindeyiz”
Kent Nagano, opera ve Filarmoni Devlet Orkestrası'nın yer aldığı müzik şehri Hamburg'un asırlık tarihini hatırlattı. Genel Müzik Direktörü, orkestranın son on yılda kendi inisiyatifiyle işbirliği ve kısmi yenileme açısından kaydettiği etkileyici gelişmeyi bir kez daha açıkça övdü. Yalnızca tarihsel performans pratiğinde ve gelenek bilincine sahip klasik yorumda en yüksek kaliteyi temsil etmekle kalmayıp aynı zamanda avangardın heyecan verici prömiyerlerini de temsil eden Nagano, önümüzdeki sezon toplulukla birlikte “geleneksel bilinçli geleceğe” gitmek istediğini söylüyor. – Garde.
21 Eylül 2024'teki sezon açılışında yönetmen Calixto Bieito, Nagano'nun müzik yönetmenliğini üstleneceği Carl Orff'un triptik “Trionfi”sini yönetecek. Buna 20. yüzyılın en popüler eserlerinden biri olan “Carmina Burana” da dahildir. Trionfo di Afrodite ve Catulli carmina ile birlikte triptikleri oluştururlar. Pandemi ertelemelerinden etkilenen son yapım, Carl Maria von Weber'in “Der Freischütz”üyle nihayet 17 Kasım'da sahneye çıkacak. Filmin yönetmenliğini Andreas Kriegenburg, müzikalini ise Yoel Gamzou üstleniyor. Maximilian Schmitt'i Max, Julia Kleiter'ı ise Agathe olarak görebiliriz.
Tcherniakov ve Nagano Strauss üçlemesini tamamladı
“Elektra” ve “Salome” ile büyük başarı yakalayan Dmitri Tcherniakov ve Kent Nagano, Strauss üçlemesini “Ariadne auf Naxos” ile 26 Ocak 2025'te tamamlayacak. Adam Fischer'in müzikal yönetmenliğini üstlendiği Mozart yapımları serisi özel bir projeyle sona erecek. “Mitridate, re di Ponto” Mozart'ın ilk büyük opera başarısıydı ve on sezonluk Mozart serisini 23 Şubat 2025'te tamamlayacak. Birgit Kajtna-Wönig yönetiyor. Opera serisinin orijinal karakterinden hareketle, resitatiflerin gerçek aksiyonu temsil ettiği, aryalarda müziğin ön planda olduğu, orkestra ve şarkıcıların birlikte sahnede yer aldığı bir eser.
Schauspielhaus'un yönetmeni Karin Beier bir kez daha Devlet Operası'nda sahne alıyor. Gaetano Donizetti'nin “Maria Stuarda” versiyonu 26 Mart 2025'te gösterime girecek. Antonino Fogliani müzikal yönetmenliğini üstleniyor. Kraliçe draması aynı zamanda İtalyan Opera Haftaları 2025'in de prömiyeri. Baş rolü Ermonela Jaho seslendiriyor. Yakın zamanda Hamburg'da Norma rolüyle ilk kez sahneye çıkan Barno Ismatullaeva, mevkidaşı Elisabetta'nın vücut bulmuş hali. Long Long'un Roberto rolünde olduğu başka bir kayan yıldız işe alındı.
Unsuk Chin “Ayın Karanlık Yüzü”nü inceliyor
Bu yıl Ernst von Siemens Müzik Ödülü'nü kazanan Unsuk Chin, sezon sonu için şu sıralar “Ayın Karanlık Yüzü” operasını besteliyor. Prömiyeri 18 Mayıs 2025'te Kent Nagano yönetecek. Sanatçı kolektifi Dead Center tarafından sahnelenecek. Opera ahırında ayrıca bir opera stüdyosu prodüksiyonu da gerçekleştirilecek. Bu kez Clemens K. Thomas'ın “Dollhouse” adlı eserinin prömiyeri yapılacak (29 Kasım 2024). Alicia Geugelin'in yönettiği filmin müzik yönetmenliğini Rupert Burleigh üstleniyor.
Bir diğer prömiyer Dieter Sperl (metin) ve Gordon Kampe'nin (müzik) bir Rus cumhurbaşkanının orijinal konuşmalarına dayanan doğal projesi “Despot”. Prömiyerin Georg Nigl'in katılımıyla prömiyerinin 25 Ocak 2025'te Opera Stabil'de yapılması planlanıyor. Ayrıca Rodolphe Bruneau-Boulmier'in, gerçek bir hikayeye dayanan bir şirketin yönetim kuruluna girip çıkan mazlumun yükselişini ve düşüşünü konu alan “William Mallory'nin Yanılsamaları” operasının prömiyeri de planlanıyor (metin Inge Klöpfer). Kent Nagano müzik yönetmeni, Georges Delnon ise yönetmenliğini üstleniyor. Prömiyerin tarihi hala açık. Gelecek sezonun opera pikolası da “Bahar Uyanışı” (19 Haziran 2025, Kampnagel'de) ile bir prömiyere katkıda bulunacak. Hamburglu besteci Ludger Vollmer, Frank Wedekind'in “Baharın Uyanışı” adlı dramasına dayanan librettoyu müzik olarak hazırlıyor. Neco Çelik yönetiyor. 2024/25 opera sezonu bu eserle sona eriyor.
İtalyan opera haftaları ve dünya yıldızları
8 Mart – 19 Nisan 2025 tarihleri arasındaki İtalyan Opera Haftaları her zamankinden daha kapsamlı olacak: Burada yedi opera, önde gelen oyuncularla deneyimlenebilir ve altı haftalık bir opera festivali oluşturulabilir. “Maria Stuarda”yı altı repertuar parçası takip ediyor: Roberto Frontali, Donizetti'nin “Don Pasquale” rolüyle ilk kez sahneye çıkıyor. Daha önce MET'te bu rolü seslendiren Jack Swanson, Ernesto rolünde görülebilir. Sydney Mancasola, Norina rolünde görünüyor. “Rigoletto” Amartuvshin Enkhbat'tır, Piero Pretti ise Duca olarak ilk çıkışını yapıyor. Topluluk üyesi Katharina Konradi, Gilda rolüyle ilk kez sahneye çıkıyor. Puccini'nin “La Fanciulla del West”i sonunda programa geri döndü: Gregory Kunde (ilk rol Dick Johnson), Ambrogio Maestri ve Anna Pirozzi (ilk rol ve Minnie rolü) gibi yıldızlar Paolo Carignani deneyiminin yönetimi altında.
Verdi'nin “Il Trovatore” filmi yeniden izlenebilir; Olga Peretyatko'nun Leonora rolüyle ilk kez rol almasıyla birlikte “Falstaff” da yeniden programda; Ford rolünde Simon Keenlyside, Alice Ford rolünde Danielle de Niese ve The Title'da Christopher Purves yer alıyor. Rolde iki tanınmış sanatçı daha yer alıyor. İtalyan Opera Haftaları Verdi'nin “La Traviata” eseriyle sona eriyor. Vera-Lotte Boecker Violetta'yı canlandırıyor oyunda ilk rolünü oynayan kişi ortaya çıkıyor. Oleksiy Palchykov, Alfredo rolüyle ilk kez sahneye çıkıyor. Dünya çapındaki iki şarkıcı ve onların şarkı söyleme becerileri de 2025'te Hamburg'da sergilenecek: Ünlü soprano Lise Davidsen'e, 18 Ocak'taki ender gala konserlerinden birinde Devlet Filarmoni Orkestrası eşlik edecek. 23 Mart'ta Galli bas-bariton Sir Bryn Terfel, arp ve piyano eşliğinde Schubert, Schumann, Debussy'nin yanı sıra kendi ülkesinden müziklerin şarkılarını sunacak. Bu performansların yanı sıra birçok repertuvar eserinde yıldız oyuncular da yer alacak.
Filarmoni sezonunun açık hava başlangıcı
Devlet Filarmoni Orkestrası'nın konser sezonu, 2024 yazının sonlarında “Rathausmarkt Açık Hava”da (31 Ağustos) baş şef Kent Nagano yönetimindeki Carl Orff'un “Carmina Burana” eseriyle ücretsiz girişle başlayacak. Bu, Filarmoni Akademisi'nin başlangıcını işaret ediyor: İlk akademi konseri, Elbphilharmonie'nin Büyük Salonu'nda (6/8/9 Eylül) verilecek. Brahms programda yer alıyor ve yerel korolar Hamburg bağlantısını tamamlıyor. Resital Salonu'nda 2 ila 4 Akademi konseri gerçekleştirilebilir ve her biri orkestra üyelerine solist ve hatta besteci olarak bir sahne sunar. Devlet Filarmoni Orkestrası'nın yeni ortak orkestraları da sahne alacak: Devlet Gençlik Orkestrası ve Hamburg'dan Moses Mendelssohn Oda Orkestrası.
Elbphilharmonie'deki on Filarmoni konseri serisi 29/30'unda başlıyor. Eylül 2024'te György Ligeti'nin karma koro için a capella için “Lux Aeterna”sı ve Anton Bruckner'ın Dokuzuncu Senfonisi ile. Kent Nagano, LauschWerk korosunun (provasını Martin Steidler'in yaptığı) söylediği iki konseri yönetiyor. Kent Nagano, diğer Filarmoni konserlerinde yaylı çalgılar dörtlüsü Quatuor Diotima ile Helmut Lachenmann'ın “Dance Suite with Deutschlandlied” parçasını ve solist Iveta Apkalna ile birlikte Camille Saint-Saëns'in “Organ Senfonisi”ni sunuyor (3/4 Kasım); Olivier Messiaen'in piyanist Pierre-Laurent Aimard'la birlikte yazdığı “Couleurs de la Cité céleste” ve mezzo-soprano Karen Cargill ve tenor Stuart Skelton'la birlikte Gustav Mahler'in “The Song of the Earth” adlı eseri (12/13 Ocak 2025).
Sipariş edilen “Anahata” eserinin galası
Franz Schubert'in “Bitmemiş” ve Wolfgang Amadeus Mozart'ın “Büyük Do Minör Ayini” KlangVerwaltung korosuyla (provası Christiane Büttig tarafından yapıldı) 2/3'ünde sahnelenecek. Şubat 2025; Johannes Brahms'ın Dördüncü Senfonisi ve Alex Nante'nin soprano, bariton, koro ve orkestra için Senfonisi “Anahata”. Nantes Senfoni, Hamburg Filarmoni Devlet Orkestrası tarafından sipariş edilen, bilinçli olarak Avrupa müziği geleneğine yer veren bir eserdir ve bu son Filarmoni konserinde orkestranın baş şefi Kent Nagano tarafından soprano Mojca Erdmann, bariton Hanno Müller ile birlikte seslendirilecektir. -Brachmann ve Audi Gençlik Korosu Akademisi (Martin Steidler ve Sonja Lachenmayr tarafından prova edildi).
Senfoni ve oratoryo orkestra kültürüne ait çığır açan bestelerin yanı sıra, İkinci Dünya Savaşı sonrası müzikte yeni olana anlam kazandıran kuşakların temsilcilerinin önemli eserleri de yer alıyor. Ve müzikal sunum, Kent Nagano ve Georges Delnon'un on yıllık baş şef ve orkestra yönetmeni görevlerinin törensel kapanışını simgeleyen Nante'nin “Anahata” eserini içeriyor.
Andrey Boreyko ve diğer konuk şefler
On Filarmoni konserinin beşinde konuk şefler Andrey Boreyko, Marie Jacquot, Thomas Guggeis, James Conlon ve Bertrand de Billy'dir. Yılbaşı gecesi sabahı Elbphilharmonie'de yılın dönüşünü kutlayan bir konser verilecek. 9. Filarmoni Konseri'nin de yer aldığı Hamburg Uluslararası Müzik Festivali, 1 ve 2 Ocak'ta Devlet Filarmoni Orkestrası ve Kent Nagano tarafından açılacak. Altı solist, topluluk ve canlı elektronikler için Pierre Boulez'in “Répons”u (Ircam) ve Ludwig van Beethoven'ın “Pastorale”si ile Mayıs. Ayrıca 2025 baharında çok sayıda oda konseri ve üç temalı konser düzenlenecek.
2024/25 sezonu ön bilet satışları 17 Haziran 2024 Pazartesi günü saat 11.00'de (aboneler için 13 Haziran 2024 Perşembe günü saat 11.00'de) başlayacaktır. Çevrimiçi bilgi şu adreste: www.staatsoper-hamburg.de ve www.staatsorchester-hamburg.de