kamil şeker
New member
Kurucular: Robert Falck (CEO), Linnéa Kornehed-Falck, Filip Lilja
Başlatıldı: 2016
Merkez: Stockholm, İsveç
Finansman: 652,3 milyon dolar
Değerleme: Yok
Anahtar teknolojiler: Yapay zeka, otonom araçlar, makine öğrenimi
Endüstri: Otomotiv
Disruptor 50 Listesi'nde daha önce yer alan isimler: 1 (2023'te 13 numara)
ABD'de tüketici EV pazarı, son zamanlarda yaşanan zorluklarla dikkat çekiyor; benimsenme oranları beklentilerin altında kalıyor ve büyük otomobil üreticileri başlangıçtaki EV yatırım hedeflerinden geri dönüyor. İnsanlar EV kamyonlarını çok sık tartışmazlar ya da tartıştıklarında bu, Elon Musk'un Cybertruck'ını dürtmek ya da EV pazarının abartılı bir şekilde yetersiz kalmasına örnek olarak Ford F-150 Lightning'i göstermek içindir. Ancak elektrikli araçların geleceğin büyük bir parçası olduğu yük kamyonu pazarı hikayede sıklıkla gözden kaçırılıyor.
Bugün dünya ticaretinin %90'a yakını yolda yapılıyor; bu da 2 milyar ton CO2 eşdeğeri emisyona denk geliyor ve yıllık küresel emisyonların %7'sinden fazlasını oluşturuyor. Avrupa ve ABD'de neredeyse her dört dökme maldan üçü kamyoncular ve onların ağır hizmet araçları tarafından taşınıyor; genellikle kargo kapasitesinin yalnızca %20'si kadar.
1900 yılında kurulan Mack Trucks gibi kamyon taşımacılığı pazarının en eski oyuncularından bazıları elektrikli araçlar konusunda ciddileşiyor. Geçiş için tamamen yeni bir iş modeli de var. Einride, elektrikli ve otonom ağır hizmet araçları ve akıllı yük işletim sistemi Einride Saga'yı kullanarak EV teknolojisinin benimsenmesine öncülük ediyor. Sekiz pazarda Global Fortune 500 şirketlerine hizmet veren en büyük ağır hizmet tipi elektrikli kamyon filolarından birini işletiyor.
Göndericilerden, Einride'ın yazılım çözümlerini, elektrikli ve otonom araçlara erişimi, operasyonel desteği ve yakın zamanda genişlediği kritik bir EV altyapı alanı olan şarj altyapısını içeren aylık bir ücret talep ederek para kazanıyor.
Kasım 2023'te Einride, altyapı geliştiricisi ve yatırımcı Polar Structure ortaklığıyla ilk Akıllı Şarj İstasyonunu İsveç'in Rosersberg kentinde açtı. Bu, şarjı ekonomik hale getirmek için tasarlanmış bir ortaklık modelidir ve Einride şu anda ABD'de pilot uygulama yapıyor; Mart ayında Los Angeles ve Long Beach limanlarının yakınında Kuzey Amerika'daki ağır yük yükleri için en büyük şarj sahaları arasında açılan bir EV şarj istasyonu bulunuyor.
Einride'ın nakliyecilerle ortaklıkları arasında Birleşik Krallık'taki PepsiCo operasyonları, Savannah Limanı'ndaki küresel lojistik şirketi Wallenius Wilhelmsen, Mars'la 300 EV'lik bir filo ve Heineken ile sınır ötesi operasyonlar yer alıyor. Geçtiğimiz yılın mayıs ayında, Birleşik Arap Emirlikleri ile 2.000 elektrikli araç, 200 otonom araç ve sekiz şarj istasyonu dahil olmak üzere Einride ekosisteminin konuşlandırılması için bir ön anlaşma da imzalandı. Geçen yılın Kasım ayında Einride, GE Appliances ortaklığıyla otonom aracı için tam zamanlı operasyonlara başladı.
2024 CNBC Disruptor 50'nin daha fazla kapsamı
Biden yönetimi, 2040 yılına kadar yeni orta ve ağır kamyon satışlarının %100'ünün elektrikli araç olmasını istiyor. Kamyonlara yönelik yeni emisyon standartları, daha erken hareket etme konusunda teşvikler ekliyor. Ancak büyük teçhizat pazarının kat etmesi gereken uzun bir yol var. Geçen yıl yalnızca 100.000 yeni sıfır emisyonlu ağır hizmet EV'si üretildi.
Einride CEO'su ve kurucusu Robert Falck geçen yıl CNBC'ye verdiği demeçte, bugün 4 trilyon dolarlık yük pazarının %50'sinin uygun maliyetli bir şekilde elektrikli kamyonlara geçebileceğini söyledi. Diğer uzmanlar ekonominin gelişmesinin en az birkaç yıl alacağını söylüyor. Einride'ın ana pazarı olan İsveç'te bulunan DNB Markets analisti Mattias Holmberg, geçtiğimiz günlerde CNBC'ye iki kritik faktörün, pil teknolojisi ve şarj altyapısının önemli olacağını söyledi. Holmberg, “Geçiş yapmanın tamamen ekonomik açıdan mantıklı olacağı başa baş noktasına ulaşmamıza hâlâ birkaç yıl uzakta olduğumuzu söyleyebilirim.” dedi.
Yıllık Disruptor 50 listesinin ötesine geçen, listeyi oluşturan şirketlere ve onların yenilikçi kurucularına daha yakından bir bakış sunan haftalık, orijinal bültenimize kaydolun.
Başlatıldı: 2016
Merkez: Stockholm, İsveç
Finansman: 652,3 milyon dolar
Değerleme: Yok
Anahtar teknolojiler: Yapay zeka, otonom araçlar, makine öğrenimi
Endüstri: Otomotiv
Disruptor 50 Listesi'nde daha önce yer alan isimler: 1 (2023'te 13 numara)
ABD'de tüketici EV pazarı, son zamanlarda yaşanan zorluklarla dikkat çekiyor; benimsenme oranları beklentilerin altında kalıyor ve büyük otomobil üreticileri başlangıçtaki EV yatırım hedeflerinden geri dönüyor. İnsanlar EV kamyonlarını çok sık tartışmazlar ya da tartıştıklarında bu, Elon Musk'un Cybertruck'ını dürtmek ya da EV pazarının abartılı bir şekilde yetersiz kalmasına örnek olarak Ford F-150 Lightning'i göstermek içindir. Ancak elektrikli araçların geleceğin büyük bir parçası olduğu yük kamyonu pazarı hikayede sıklıkla gözden kaçırılıyor.
Bugün dünya ticaretinin %90'a yakını yolda yapılıyor; bu da 2 milyar ton CO2 eşdeğeri emisyona denk geliyor ve yıllık küresel emisyonların %7'sinden fazlasını oluşturuyor. Avrupa ve ABD'de neredeyse her dört dökme maldan üçü kamyoncular ve onların ağır hizmet araçları tarafından taşınıyor; genellikle kargo kapasitesinin yalnızca %20'si kadar.
1900 yılında kurulan Mack Trucks gibi kamyon taşımacılığı pazarının en eski oyuncularından bazıları elektrikli araçlar konusunda ciddileşiyor. Geçiş için tamamen yeni bir iş modeli de var. Einride, elektrikli ve otonom ağır hizmet araçları ve akıllı yük işletim sistemi Einride Saga'yı kullanarak EV teknolojisinin benimsenmesine öncülük ediyor. Sekiz pazarda Global Fortune 500 şirketlerine hizmet veren en büyük ağır hizmet tipi elektrikli kamyon filolarından birini işletiyor.
Göndericilerden, Einride'ın yazılım çözümlerini, elektrikli ve otonom araçlara erişimi, operasyonel desteği ve yakın zamanda genişlediği kritik bir EV altyapı alanı olan şarj altyapısını içeren aylık bir ücret talep ederek para kazanıyor.
Kasım 2023'te Einride, altyapı geliştiricisi ve yatırımcı Polar Structure ortaklığıyla ilk Akıllı Şarj İstasyonunu İsveç'in Rosersberg kentinde açtı. Bu, şarjı ekonomik hale getirmek için tasarlanmış bir ortaklık modelidir ve Einride şu anda ABD'de pilot uygulama yapıyor; Mart ayında Los Angeles ve Long Beach limanlarının yakınında Kuzey Amerika'daki ağır yük yükleri için en büyük şarj sahaları arasında açılan bir EV şarj istasyonu bulunuyor.
Einride'ın nakliyecilerle ortaklıkları arasında Birleşik Krallık'taki PepsiCo operasyonları, Savannah Limanı'ndaki küresel lojistik şirketi Wallenius Wilhelmsen, Mars'la 300 EV'lik bir filo ve Heineken ile sınır ötesi operasyonlar yer alıyor. Geçtiğimiz yılın mayıs ayında, Birleşik Arap Emirlikleri ile 2.000 elektrikli araç, 200 otonom araç ve sekiz şarj istasyonu dahil olmak üzere Einride ekosisteminin konuşlandırılması için bir ön anlaşma da imzalandı. Geçen yılın Kasım ayında Einride, GE Appliances ortaklığıyla otonom aracı için tam zamanlı operasyonlara başladı.
2024 CNBC Disruptor 50'nin daha fazla kapsamı
Biden yönetimi, 2040 yılına kadar yeni orta ve ağır kamyon satışlarının %100'ünün elektrikli araç olmasını istiyor. Kamyonlara yönelik yeni emisyon standartları, daha erken hareket etme konusunda teşvikler ekliyor. Ancak büyük teçhizat pazarının kat etmesi gereken uzun bir yol var. Geçen yıl yalnızca 100.000 yeni sıfır emisyonlu ağır hizmet EV'si üretildi.
Einride CEO'su ve kurucusu Robert Falck geçen yıl CNBC'ye verdiği demeçte, bugün 4 trilyon dolarlık yük pazarının %50'sinin uygun maliyetli bir şekilde elektrikli kamyonlara geçebileceğini söyledi. Diğer uzmanlar ekonominin gelişmesinin en az birkaç yıl alacağını söylüyor. Einride'ın ana pazarı olan İsveç'te bulunan DNB Markets analisti Mattias Holmberg, geçtiğimiz günlerde CNBC'ye iki kritik faktörün, pil teknolojisi ve şarj altyapısının önemli olacağını söyledi. Holmberg, “Geçiş yapmanın tamamen ekonomik açıdan mantıklı olacağı başa baş noktasına ulaşmamıza hâlâ birkaç yıl uzakta olduğumuzu söyleyebilirim.” dedi.
Yıllık Disruptor 50 listesinin ötesine geçen, listeyi oluşturan şirketlere ve onların yenilikçi kurucularına daha yakından bir bakış sunan haftalık, orijinal bültenimize kaydolun.