Elbphilharmonie: En son nesil – DÜNYA

kamil şeker

New member
Hamburg Elbe Filarmoni Salonu

En son nesil



16:08 itibarıyla| Okuma süresi: 3 dakika






performansı gemi Jörg Widmann tarafından 5 Haziran'da Elbphilharmonie'de



performansı gemi Jörg Widmann tarafından 5 Haziran'da Elbphilharmonie'de




Jörg Widmann’ın “Arche” performansı 5 Haziran’da Elbphilharmonie’de

Kaynak: Claudia Höhne/Claudia Hoehne


WELT podcast’lerimizi buradan dinleyebilirsiniz.

Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni talep ettiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konumuna getirerek, bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Buna, GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına verdiğiniz onay da dahildir. Bununla ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Onayınızı istediğiniz zaman anahtar ve sayfanın alt kısmındaki gizlilik aracılığıyla geri çekebilirsiniz.


Güçlü ve ağır: Elbphilharmonie’deki dünya prömiyerinden altı yıl sonra, Jörg Widmann’ın oratoryosu “Arche”, Hamburg Bach Ödülü ödül töreninde Kent Nagano yönetiminde yeniden seslendirilecek.





AHamburg Bach Ödülü’nün besteci Jörg Widmann’a takdimi ve Devlet Filarmoni Orkestrası’nın fahri şefliği Kent Nagano’ya verilmesi münasebetiyle, “Arche” oratoryosunun ikinci icrası Pazartesi günü Elbphilharmonie’de gerçekleşti. Açılışından önce Elbphilharmonie’deki prömiyerinden bu yana altı yıl içinde güçlü eser ilgi kazandı. Çünkü Widmann, gündelik hayatın ve bir bütün olarak insan varoluşunun çelişkilerine ek olarak, küresel ısınma, eriyen buzullar ve kutup buzulları zamanlarındaki tehdit edici tufanı genç, son nesil olarak insanlarda da çağrıştırıyor. Bağlandığı ve yapıştırılmadığı dünyayı kurtaracak.

Kutsal salonda oratoryo “Ark”


2017 yılında özenle hazırlanmış eserin başarılı prömiyerini de gerçekleştiren Kent Nagano, yine bir başyapıta, en ince ayrıntısına kadar düşünülmüş bir ses mucizesine imza atmış. Aslında “Arche”nin ikinci performansını Elbphilharmonie’nin beşinci yıldönümünde vermesi gerekiyordu, ancak pandemi nedeniyle konser tekrar ertelenmek zorunda kaldı. Performans için gereken çaba çok büyük: Filarmoni Devlet Orkestrası’nın tüm kadrosuna ek olarak, iki karma koro, bir akordeon, iki piyano ve solo sesler kullanılıyor. Widmann’a göre Elbphilharmonie’nin “kutsal mekanı”nın gövdesine yazılan oratoryo, ziyaretçilerinin ruhlarında izler bırakıyor ve büyük çabaya rağmen daha sık duyulması gerekiyor.

Elbphilharmonie’nin unvanlı org sanatçısı Iveta Apkalna’nın yanı sıra vokal solistleri Mojca Erdmann (soprano), Thomas E. Bauer (bariton) ve çocuklar Benjamin Schnelle, Georg von Schultz, Tilda Ernsting ve Nomie Kirsa Ewers sahne aldı. Hamburg Devlet Operası’nın çocuk ve gençlik korosu şarkı söyledi, Alsterspatzen, Audi Gençlik Korosu Akademisi ve ortak bir koro duvarı olarak orkestranın arkasındaki mekan sırasını işgal eden Hamburg Devlet Operası korosu.

Widmann, Bach Ödülü’nü “alçakgönüllülükle” kabul ediyor.


Kültür Senatörü Carsten Brosda (SPD), Jörg Widmann’a Bach Ödülü’nü verdi ve övgü dolu konuşmasında, aynı zamanda orkestra şefi ve klarnetçi olarak çok yetenekli olarak görünen en önemli çağdaş bestecilerden biri olarak çalışmalarını takdir etti. Widmann, kendi itirafıyla ödülü “alçakgönüllülükle” kabul etti. Bu noktada ödül töreni kader gibi görünüyordu, çünkü Leipzig’deki Gewandhaus Orkestrası ve Thomanerchor için Thomaskantor olarak Johann Sebastian Bach’ın 300. yıldönümü için bir kantata besteledi ve kutlamaların başında burada daha fazlası ile icra edildi. 8 Ağustos’ta 150’den fazla etkinlik Haziran’da prömiyer yapacak.








Kent Nagano, Kültür Senatörü’nün övgüsüne alçakgönüllülükle, orkestra şefi ve on ila yirmi yıl boyunca gelecekteki fahri şef olarak çalışmasının, orkestranın 350 yıllık tarihiyle ilişkili olarak nispeten önemsiz olduğunu yanıtladı. Orkestra şefine göre, on yıl önce göreve geldiğinde kendisinin ve orkestranın yapmayı planladığı şey başarılı olmuştu: sesi iyileştirmek ve gelişmeye devam etme arzusunu sürdürmek. Widmann, tezahürat yapan seyircinin kendisi için unutulmaz kalacak olan “Arche” performansından nasıl bunaldığını ve coşku duyduğunu gösterdi.