'Elektrikli' pazardaki tüm otomobil seçenekleri

kamil şeker

New member
GM, sıfır emisyonlu otomobiller ve kamyonetler hakkında soruları olan elektrikli araç sahiplerini veya tüketicileri, bu sorulara cevap verebilecek uzmanlarla buluşturan ücretsiz bir çevrimiçi platform olan 'EV Live'ı başlattı.

Nezaket: GM


DETROIT — Araç satın almak hiç bu kadar kolay olmamıştı. Ancak öngörülebilir gelecekte geleneksel bayi showroomlarına giren müşteriler yeni bir zorlukla karşı karşıya kalabilir: “Elektrikli” araç tekliflerinden oluşan alfabe çorbası.

ABD'de tamamen elektrikli araçların benimsenmesi hızla devam ederken, otomobil üreticileri elektrikli araçlara ve geleneksel gazla çalışan motorlara alternatif seçenekler olarak giderek daha fazla çeşitli hibrit araçları piyasaya sürüyor. Model çeşitliliği, daha fazla müşteri seçeneği anlamına gelir, ancak otomobil üreticileri ve tüketiciler için de daha fazla karmaşıklık anlamına gelir; bunların çoğu, benzeri görülmemiş tedarik zinciri kıtlıkları ve rekor kullanılmış araç fiyatlarının ardından yıllardan beri ilk kez yeni araç pazarına geri dönüyor.

AutoPacific'te endüstri analizi direktörü olan Paul Waatti, “Pazarda daha fazla seçenek olması tüketiciler için iyidir, ancak yalnızca farklılıkları anladıkları takdirde,” dedi. “Terimlerin ve kısaltmaların gerçekte ne anlama geldiği ve potansiyel faydaların ve dezavantajların ne olduğu konusunda daha fazla netlik olması gerekiyor.”

Günümüzde bir araba alıcısı, geleneksel içten yanmalı motorlu (ICE) araçlar; hafif hibrit elektrikli araçlar (MHEV'ler); hibrit elektrikli araçlar (HEV'ler); fişe takılan hibrit elektrikli araçlar (PHEV'ler); yakıt hücreli elektrikli araçlar (FCEV'ler) ve yaygın olarak EV olarak da bilinen pil elektrikli araçlar (BEV'ler) arasından seçim yapabilir. Ayrıca bu yılın ilerleyen zamanlarında Stellantis: Şarj edilebilir hibrit araçlara benzeyen ancak yalnızca bir EV olarak işlev görebilen ve elektrik motorlarını bir gaz motoruyla çalıştırabilen menzili uzatılmış elektrikli araçlar (REEV'ler).

Her araç türü farklı bir müşteri türü için daha iyi olabilir. EV'ler ve yakıt hücreli araçlar hariç hepsi, performans veya yakıt ekonomisine yardımcı olmak için bir batarya veya motor gibi “elektrikli” teknolojilerle birleştirilmiş geleneksel bir içten yanmalı motor sunmaya devam ediyor.

Florida'nın St. Johns şehrinden Heather Seymour, 4xe modeli olarak bilinen 2022 Jeep Wrangler Rubicon plug-in hibrit elektrikli aracını satın almadan önce oldukça fazla araştırma yaptığını söyledi.

“Hibritlerin suyuna bir nevi ayak parmağımı sokmak istediğimi biliyordum. Tamamen elektrikli olmaya hazır değildim, bu yüzden eklenti kesinlikle ilgimi çekiyordu,” dedi Seymour, SUV'nin tamamen elektrikli menzilini genellikle uzun yolculuklar dışında kullandığını söyledi. “Bunun hakkında ne kadar çok şey öğrenirsek, ne istediğimizi o kadar iyi anladık.”

EV isimlendirmesi


Tüketicilerin doğru modeli bulmak için her kısaltmayı veya teknolojiyi bilmesi gerekmese de otomobil üreticileri, tüketiciye yönelik adlandırmalarla bu duruma tam olarak yardımcı olmuyor.

Örneğin, Hyundai'nin Genesis markası tüm elektrikli araçlarına “elektrikli” diyor, diğer birçok marka ise bu terimi hibritler için saklıyor. Chrysler'in Pacifica minivanı, normal bir “hibrit” olarak etiketlenen bir plug-in hibrittir ve Toyota, geleneksel hibritlerinin bazılarını “hibrit EV'ler” olarak pazarlıyor. Stellantis, benzer şekilde çalışmasına rağmen REEV araçlarının PHEV olmadığını söylüyor.

Waatti, “Her otomobil üreticisi farklı terimler kullanıyor. Herhangi bir standartlaştırma yok ve bu da tüketici tarafında bazı kafa karışıklıklarına neden oluyor” dedi.


GM'nin 2024 Chevrolet Equinox EV'si (sağda), 16 Mayıs 2024'te Detroit'te gazla çalışan bir Chevy Equinox'un yanında.

Michael Wayland / CNBC


Bazı otomobil üreticileri gibi Genel motorlar Ayrıca, benzinle çalışan muadilleriyle isim dışında pek bir ortak noktası olmayan yeni elektrikli araçlar için Chevrolet Blazer ve Equinox gibi geleneksel isim plakaları da kullanılıyor.

Stellantis'in Jeep'i ayrıca iki büyük gazla çalışan SUV ve daha küçük, tamamen elektrikli bir Wagoneer “S” SUV için “Wagoneer” adını kullanıyor.

Jeep CEO'su Antonio Filosa, markanın güçlü bir isimlendirme mirasına sahip olması ve müşterilerin kendi ihtiyaçlarına en uygun aracın hangisi olduğuna karar verebilmeleri nedeniyle herhangi bir karışıklıktan endişe duymadığını söyledi.

“Eğitime ihtiyacımız olduğuna inanıyorum, ancak eğitimden sonra tüketici için çok sayıda seçeneğimiz var,” dedi yakın zamanda verdiği bir röportajda. “Hepsi tüketicinin yararına. Çok fazla esnekliğe sahip olacaklar.”

Eğitim çok önemlidir


Japonya'dan Güney Kore'ye, Detroit'ten Almanya'ya kadar otomotiv yöneticilerinin hemfikir olabileceği tek şey tüketici eğitiminin gerekliliğidir.

Araçlar elektrikli veya tamamen elektrikli olsun, otomobil üreticilerinin sıkılaşan emisyon ve yakıt ekonomisi hedeflerini karşılamaları, üretim ölçeğini büyütmeleri, fiyatları düşürmeleri ve kârlarını artırmaları açısından kritik öneme sahip.

Kia America Pazarlama Başkan Yardımcısı Russell Wager, bu yılın başlarında CNBC'ye “Müşterileri hazır olmadıkları bir şeyi yapmaya zorlamak istemiyoruz” dedi. “Onları eğitmek için elimizden geleni yapıyoruz.”


2024 Jeep Wagoneer S EV

Cip


Kia ve bayileri, EV'ler ve hibritler hakkında endişeleri veya sık sorulan soruları yanıtlamak için çevrimiçi olarak efsaneleri çürüten sayfalar yayınladı. Bunlar, pillerle ilgili teknik sorulardan, bir EV'de araba yıkamaya girip giremeyeceğiniz (gidebilirsiniz) gibi pratik sorulara kadar uzanıyor.

GM bunu bir adım daha ileri götürdü. Detroitli otomobil üreticisi 2022'de “EV Live”ı başlattı. Bu, artık “GM Energy Live” olarak bilinen ve katılımcıların EV uzmanlarıyla birebir etkileşime girmesine ve elektrikli araçlar ve şarj etme hakkında bilgi almasına olanak tanıyan çevrimiçi bir video platformudur.

Ford Motor Müşteri hizmetlerini iyileştirmek, çalışanların daha iyi katılımını sağlamak ve bayilere ve şirkete araçların satışına yardımcı olacak daha fazla veri sağlamak amacıyla kısa süre önce 3.000'den fazla ABD franchise bayisine yönelik kendi video tabanlı eğitim programını başlattı.

Otomotiv sektörü yöneticileri, araçların faydaları ne olursa olsun, bu konuda eğitilmenin ve bilgilendirilmenin şirketlere ve bayilere düştüğünü söylüyor.

“Sonuçta her müşteri çok farklıdır” diyor Jérémie Papin, Nissan Amerika'da, bu yılın başlarında. “Bence bu, aracın onlar için ne yapabileceğiyle ilgili,” teknolojinin nasıl çalıştığıyla ilgili değil, dedi.


Otomotiv alfabe çorbası


Otomotiv endüstrisi her zamankinden daha fazla güç aktarma organı ve “tahrik” seçeneğine sahip. İşte bir döküm:

  • İçten yanmalı motor (ICE): Benzin veya dizelle çalışan bir motora sahip “geleneksel” araç.
  • Hafif hibrit elektrikli araç (MHEV): Büyük ölçüde hibrit olmayan bir araç gibi işlev gören ancak küçük bir batarya, rejeneratif frenleme veya elektrik motoru gibi asgari düzeyde elektriklendirme özellikleri içerebilen bir ICE aracı.
  • Hibrit elektrikli araç (HEV): Toyota Prius'u düşünün; hibrit güç aktarma sistemiyle bir motorun birleşimi olan bir araç.
  • Plug-in hibrit elektrikli araç (PHEV): Bu araçlar, geleneksel hibrit araçlardan daha büyük bir batarya ve aracın bataryasını şarj etmek için bir fiş içeren bir hibrit sistemle birleştirilmiş bir içten yanmalı motora sahiptir. Genellikle sürücülerin, motora araba veya kamyonu çalıştırmak için ihtiyaç duyulmadan önce bataryayı kullanarak belirli sayıda mil seyahat etmelerine izin verirler.
  • Pil elektrikli araç (BEV): Tamamen elektrikli olan bu araçlarda içten yanmalı motor bulunmuyor. Bunun yerine büyük bir bataryayla çalışan bir elektrik motoru içerirler. Bir elektrik prizi ve şarj portu veya şarj istasyonu kullanılarak yeniden şarj edilmeleri gerekir.
  • Yakıt hücreli elektrikli araç (FCEV): Hidrojen yakıt hücreli elektrikli araçlar ve ekipmanlar, BEV'lere çok benzer şekilde çalışır ancak genellikle lityum içeren saf piller yerine hidrojen ve oksijenden üretilen elektrikle çalışırlar. Geleneksel gaz ve dizel araçlara benzer şekilde bir nozulla doldurulurlar.
  • Menzili genişletilmiş elektrikli araçlar (REEV): Bunlar büyük ölçüde bir PHEV olarak işlev gören yeni bir teknolojidir, ancak akü aracı çalıştırmak için enerjisini tükettikten sonra, bir motor yalnızca elektrik motorlarına güç sağlamak için bir jeneratör olarak çalışır. Araç, motorun doğrudan aracın hareketini güçlendirmesi yerine hala bir EV gibi sürer.
Tüketicinin benimsenmesi


Cox Automotive'e göre, önümüzdeki 24 ay içinde araç satın almayı planlayanların %96'sı, EV sahipliğinin nasıl çalıştığına dair daha fazla bilgiye sahip olmaları durumunda, üç ila beş yıllık bir pencereden daha önce bir elektrikli araç almayı düşünmeye ikna edilebilir.

Bu durum Florida'da ikamet eden Seymour ve bir Jeep Wrangler 4xe eklentisi kiralayan Winnipeg, Kanada'dan Kevin Storimans için de geçerliydi. Tamamen elektrikli bir araca hazır olmadığını söyledi ve yakıttan tasarruf etmenin bir yolu ve elektrikli araç için potansiyel bir basamak olarak bu eklentiyi kiralamaya karar verdi.

“İki dünyanın en iyisi. Benzinli motorunuz var. Biraz elektrik menziliniz var,” dedi daha önce V-8 motorlu bir Jeep kullanan Storimans. “Araştırmanızı yapın. PHEV'ler ve elektrikli araçlar hakkında çok fazla bilgi ve yanlış bilgi var.”

Cox Automotive'e göre tüketiciler ortalama olarak geleneksel benzinli araçlardan daha fazla zamanı EV'leri araştırmaya harcıyor. Şirket, 10 EV alıcısından yaklaşık 9'unun bir bayiyi ziyaret etmeden veya çevrimiçi sipariş vermeden önce satın almak için aklında bir araç olduğunu buldu.

Cox Automotive'in endüstri içgörüleri direktörü Stephanie Valdez Streaty, “Ortada çok fazla bilgi var. Bunu açıklamak zor” dedi. “Eğitim çok kritik. Tüketicilerin farkındalığı, eğitimi ve katılımı önemli.”

CNBC PRO'nun bu içgörülerini kaçırmayın