kamil şeker
New member
Tesla CEO Elon Musk, şirketin Haziran ayı sonuna kadar Austin, Teksas sokaklarında robotaksiye sahip olacağını doğruladı.
CNBC'den David Faber ile Salı günü şirketin Austin'deki karargahında yaptığı röportajda Musk, Tesla'nın planlanan Austin çıkışının ardından robotaxisini Los Angeles ve San Francisco'ya getirmeyi hedeflediğini söyledi.
Musk, bir Tesla Robotaxi hizmetinin Austin'de yaklaşık 10 araçla başlayacağını ve lansman hiçbir olay olmadan iyi gitmesi durumunda hızla binlerce araca genişleyeceğini söyledi.
Musk, 2016 yılından bu yana Tesla yatırımcılarına, müşterilere ve hayranlara, şirketin insan müdahaleleri olmadan güvenli bir şekilde taşıyabilen kendi kendini süren bir otomobil sunmaktan yaklaşık bir yıl uzakta olduğu ya da direksiyon simidindeki bir insanı vaat ediyor. Bununla birlikte, Tesla henüz insan gözetimi olmadan kullanılabilecek bir araç sunmuyor.
Musk, “Küçük bir sayı ile başlamamız, işlerin iyi gittiğini ve daha sonra ölçeklendiğini onaylamamız ihtiyatlı.” Dedi.
Başlamak için Tesla, robotaxisinin FSD'nin yakında çıkacak bir sürümü veya FSD denetimsiz olarak bilinen tam kendi kendine sürüş ile donatılmış Model Y araçları olacağını söyledi.
Devamını Oku CNBC TESLA kapsamı
Alfabe Waymo şu anda çeşitli ABD pazarlarında ticari, sürücüsüz sürüş selamlama hizmetleri işletiyor. Yakın tarihli bir kazanç çağrısında Alphabet, Waymo'nun haftada 250.000 ücretli gezi yürüttüğünü söyledi.
Musk, Tesla'nın Austin'deki robotaksisini başlamak için “geofence” olacağını söyledi, yani şirket bu Model Y araçlarının nereye gidebileceğini sınırlandıracak. Ama arabalarda bir insan güvenlik şoförü olmayacak, Musk söz verdi.
Tesla çalışanlarının filoyu uzaktan izleyeceğini söyledi.
Musk, “Otomobillerin çok dikkatli ve güven arttıkça ne yaptıklarını izleyeceğiz, daha azına ihtiyaç duyulacak.” Dedi.
Musk daha önce Tesla'nın Robotaxis'e “genelleştirilmiş” yaklaşımının Waymo'dan daha iddialı olduğunu iddia etmişti. Tesla, araçlarında LiDAR ve Radar dahil olmak üzere sofistike sensörler kullanmak yerine kamera tabanlı sistemlere ve bilgisayar görüşüne güvenmektedir.
Musk, bu sensörlerin pahalı olduğunu ve yüksek hacimli robotaxi üretimini ve küresel bir filonun ölçeklendirilmesini engelleyebileceğini söyledi.
Musk Salı günü yaptığı açıklamada, “Yol sistemi için aslında en iyi işe yarayacak şey yapay zeka, dijital sinir ağları ve kameralar.” Dedi.
Faber, Musk'a Tesla'nın Başkan Donald Trump'ın yönetimine ve Alman siyasetine katılımına yanıt olarak karşılaştığı siyasi tepkiye bastırdı. Tesla, 2025'in ilk çeyreğinde otomotiv gelirinde% 20'lik bir düşüş de dahil olmak üzere EV satışlarının azaldığını gördü.
Musk, satış düşüşünü, en popüler otomobili The Model Y.
Musk, “Fabrikalar yeniden takas ediyorsa araba yapamayız. Ama bu noktada talepte büyük bir toparlanma gördük,” dedi Musk, sayı sağlamadan. “Bir ürün satın aldığınızda, CEO'nun siyasi görüşlerini ne kadar önemsiyorsunuz, hatta ne olduklarını umursuyorsunuz?”
Tesla'nın dümeninde kalırken ve SpaceX ve Xai'yi yönetirken Musk, onu Beyaz Saray'a geri itmek için yaklaşık 300 milyon dolar harcadıktan sonra Trump'a kilit danışman olarak görev yapıyor.
Musk, ajansları bağırmaya ve federal işgücünü temizlemek için bir eğik ve yanık kampanyasıyla Washington'a süpürme değişiklikleri getiren “Hükümet Verimliliği Departmanı” veya Doge'i kurdu. Başkan Donald Trump, misk liderliğindeki kesintileri destekledi.
Musk'un Tesla ve SpaceX'teki holdingleri, Bloomberg Milyarderes endeksine göre, bugün yaklaşık 376 milyar dolarlık bir net değeri ile onu dünyanın en zengin bireyleri yapıyor.
Salı günü erken saatlerde Musk, önümüzdeki beş yıl boyunca Tesla'nın önde gelen Tesla'ya bağlı olduğunu söyledi.
Bloomberg'in Doha'daki Katar Ekonomik Forumu sırasında bir video röportajında ”Evet, hiç şüphe hiç şüphesiz,” dedi.
CNBC'den David Faber ile Salı günü şirketin Austin'deki karargahında yaptığı röportajda Musk, Tesla'nın planlanan Austin çıkışının ardından robotaxisini Los Angeles ve San Francisco'ya getirmeyi hedeflediğini söyledi.
Musk, bir Tesla Robotaxi hizmetinin Austin'de yaklaşık 10 araçla başlayacağını ve lansman hiçbir olay olmadan iyi gitmesi durumunda hızla binlerce araca genişleyeceğini söyledi.
Musk, 2016 yılından bu yana Tesla yatırımcılarına, müşterilere ve hayranlara, şirketin insan müdahaleleri olmadan güvenli bir şekilde taşıyabilen kendi kendini süren bir otomobil sunmaktan yaklaşık bir yıl uzakta olduğu ya da direksiyon simidindeki bir insanı vaat ediyor. Bununla birlikte, Tesla henüz insan gözetimi olmadan kullanılabilecek bir araç sunmuyor.
Musk, “Küçük bir sayı ile başlamamız, işlerin iyi gittiğini ve daha sonra ölçeklendiğini onaylamamız ihtiyatlı.” Dedi.
Başlamak için Tesla, robotaxisinin FSD'nin yakında çıkacak bir sürümü veya FSD denetimsiz olarak bilinen tam kendi kendine sürüş ile donatılmış Model Y araçları olacağını söyledi.
Devamını Oku CNBC TESLA kapsamı
Alfabe Waymo şu anda çeşitli ABD pazarlarında ticari, sürücüsüz sürüş selamlama hizmetleri işletiyor. Yakın tarihli bir kazanç çağrısında Alphabet, Waymo'nun haftada 250.000 ücretli gezi yürüttüğünü söyledi.
Musk, Tesla'nın Austin'deki robotaksisini başlamak için “geofence” olacağını söyledi, yani şirket bu Model Y araçlarının nereye gidebileceğini sınırlandıracak. Ama arabalarda bir insan güvenlik şoförü olmayacak, Musk söz verdi.
Tesla çalışanlarının filoyu uzaktan izleyeceğini söyledi.
Musk, “Otomobillerin çok dikkatli ve güven arttıkça ne yaptıklarını izleyeceğiz, daha azına ihtiyaç duyulacak.” Dedi.
Musk daha önce Tesla'nın Robotaxis'e “genelleştirilmiş” yaklaşımının Waymo'dan daha iddialı olduğunu iddia etmişti. Tesla, araçlarında LiDAR ve Radar dahil olmak üzere sofistike sensörler kullanmak yerine kamera tabanlı sistemlere ve bilgisayar görüşüne güvenmektedir.
Musk, bu sensörlerin pahalı olduğunu ve yüksek hacimli robotaxi üretimini ve küresel bir filonun ölçeklendirilmesini engelleyebileceğini söyledi.
Musk Salı günü yaptığı açıklamada, “Yol sistemi için aslında en iyi işe yarayacak şey yapay zeka, dijital sinir ağları ve kameralar.” Dedi.
Faber, Musk'a Tesla'nın Başkan Donald Trump'ın yönetimine ve Alman siyasetine katılımına yanıt olarak karşılaştığı siyasi tepkiye bastırdı. Tesla, 2025'in ilk çeyreğinde otomotiv gelirinde% 20'lik bir düşüş de dahil olmak üzere EV satışlarının azaldığını gördü.
Musk, satış düşüşünü, en popüler otomobili The Model Y.
Musk, “Fabrikalar yeniden takas ediyorsa araba yapamayız. Ama bu noktada talepte büyük bir toparlanma gördük,” dedi Musk, sayı sağlamadan. “Bir ürün satın aldığınızda, CEO'nun siyasi görüşlerini ne kadar önemsiyorsunuz, hatta ne olduklarını umursuyorsunuz?”
Tesla'nın dümeninde kalırken ve SpaceX ve Xai'yi yönetirken Musk, onu Beyaz Saray'a geri itmek için yaklaşık 300 milyon dolar harcadıktan sonra Trump'a kilit danışman olarak görev yapıyor.
Musk, ajansları bağırmaya ve federal işgücünü temizlemek için bir eğik ve yanık kampanyasıyla Washington'a süpürme değişiklikleri getiren “Hükümet Verimliliği Departmanı” veya Doge'i kurdu. Başkan Donald Trump, misk liderliğindeki kesintileri destekledi.
Musk'un Tesla ve SpaceX'teki holdingleri, Bloomberg Milyarderes endeksine göre, bugün yaklaşık 376 milyar dolarlık bir net değeri ile onu dünyanın en zengin bireyleri yapıyor.
Salı günü erken saatlerde Musk, önümüzdeki beş yıl boyunca Tesla'nın önde gelen Tesla'ya bağlı olduğunu söyledi.
Bloomberg'in Doha'daki Katar Ekonomik Forumu sırasında bir video röportajında ”Evet, hiç şüphe hiç şüphesiz,” dedi.