kamil şeker
New member
Elon Musk, ABD Başkanı Donald Trump (resimde değil) ile, 30 Mayıs 2025'te Washington, DC'deki Beyaz Saray'da konuşuyor.
Nathan Howard | Reuters
Tesla CEO Elon Musk Pazartesi günü bir Miami mahkeme salonunda değildi, ancak bir yaya öldüren ve otomobil otomobil otopilot modundayken bir başka kötü yaralanan Tesla Model S'nin 2019 kazası üzerine bir sivil dava için bir jüri seçildi.
“Elon Musk'u içeren her şey benim için çok zor,” dedi potansiyel bir jüri.
Başka bir jüri üyesi, şirketin “ahlakı, mülkiyeti ve hükümetle ilişkisi hakkındaki haberlerde gördüklerim” nedeniyle Tesla için adil ve tarafsız olamayacağını söyledi.
Dava, Tesla'ya karşı elektrikli araç şirketinin otopilot sisteminin denemeye gitmesini içeren ölümcül kazalarla ilgili ilk dava.
Musk'un Başkan Donald Trump'ın üst düzey danışmanı olarak çalışmasından aylar sonra milyarderleri, Brain Child, Hükümet Verimliliği Departmanı tarafından yapılan büyük federal işgücü kesintileriyle eşanlamlı bir hane adı haline getirdi.
Dünyanın en zengin adamı, Cumhurbaşkanı'nın federal vergi reformu ve harcama faturası üzerinden Trump'a düştüğü için manşetler yaptı ve tipik olarak durmuş kongre oylarına taze drama enjekte etti.
Tesla avukatı Thomas Branigan Pazartesi günü muhtemel jüri üyelerine, “Elon Musk adını duymak zor ve bir görüşe sahip değil, olumlu veya olumsuz.”
“Bu dava Musk ile ilgili değil. Ama şirkete bağlı,” dedi Branigan, jüri üyelerinin Musk hakkında bir kenara koyamayacakları görüşleri olup olmadığını sorduğunu sordu.
Üç jüri üye, evet, Musk hakkında davaya tarafsız bir şekilde yaklaşmalarını imkansız hale getirecek fikirleri olduğunu söylemek için ellerini kaldırdı.
Bir Tesla aracı Wilkie D. Ferguson Jr. ABD Adliyesi'ni, Jüri seçimi 14 Temmuz 2025 tarihinde Miami, Florida'da Tesla'nın otopilot sisteminin güvenliği ile ilgili iddialarla bağlantılı olarak başladı.
Joe Raedle | Getty Images
“Zor olurdu. Tesla olmadığını anlıyorum. Ama Tesla markasına çok bağlı,” dedi bir adam, görüşlerini bir kenara bırakıp bırakamayacağından emin olmadığını da sözlerine ekledi.
Daha önce Musk'ın olumsuz görüşlerini dile getiren diğer iki jüri, Tesla'nın avukatına bu görüşleri yineledi.
Branigan, bir jüri üyesine bir jüri anketine yanıt olarak Tesla ile ilgili haberlerde bir şeyler duyma hakkında ne yazdığını sordu.
Daha önce Musk'a karşı konuşan diğer iki jüri üyesi tekrar konuştu ve aynı görüşleri paylaştı.
“Bu dava, kimin için değil, ne olduğu hakkında daha fazla,” diye yanıtladı adam.
“Ben oldukça bağımsızım,” dedi. “Tarafsız olabilirim, kaza ve neler olduğu hakkında.”
Jüri için altı kadın ve üç erkek seçildi.
ABD bölge mahkemesindeki dava, Tesla'ya, kazadan ölen yaya ve ciddi şekilde yaralanan erkek arkadaşı Dillon Angulo tarafından Naibel Benavides ailesi tarafından açıldı. Aracın sürücüsü George McGee, duruşmada bir davalı değil ve daha önce davacılara yerleştiği bildirildi.
Davacılar Tesla'nın otopilot özelliğinin kusurlu ve güvensiz olduğunu iddia ediyor.
Tesla'nın şirketin otomatik pilot veya tam kendi kendine sürüş (denetimli) modlarının bir sürücü tarafından kullanıldığı ölümcül veya sakat kazalar üzerinde dava edildiği bir düzineden fazla vakadan biridir.
FSD, Tesla'nın kısmen otomatik sürüş sisteminin premium versiyonudur. Otopilot tüm yeni Tesla araçlarında standart bir seçenektir.
Tesla'nın web sitesi şu anda Autopilot'u “direksiyonun arkasındaki güvenliği ve rahatlığı artıran gelişmiş bir sürücü yardım sistemi” olarak tanımlıyor.
Tesla, “Ek olarak kendi kendine sürüş (denetimli) ile Tesla aracınızı hemen hemen her yerde sürebilir, şerit değişiklikleri yapabilir, navigasyon yolunuzu takip etmek için çatalları seçebilir, diğer araçların ve nesnelerin etrafında gezinebilir ve aktif denetiminizin altında sol ve sağ dönüşler yapabilirsiniz.”
CNBC Politika Kapsamı Daha Fazla Oku
Jüri seçildikten sonra, davacılar için bir avukat olan Brett Schreiber, açılış açıklamasında, “Bu suçtan önce ve sonra Tesla uyarıları görmezden geldi.”
Schreiber, “Bu motivasyonlar ve Tesla'nın neden yaptıklarını yaptığına dair kanıtlar duyacaksınız.” Dedi. “Silikon Vadisi, hızlı hareket etmenin ve bir şeyleri kırmanın ahlakı mıydı? Bu kararlılık olacak.”
Avukat, “Anlaşmazlıkta olmayan şey, çöken sürücünün dikkatsiz, dikkati dağılmış, telefonunda ve düştüğü, sonra yakalamasıdır.” Dedi. “Müvekkilimin içine saatte yaklaşık 60 mil sürdü.”
Schreiber, “Bu, ortak sorumluluk hakkında bir durum. Tesla, otomatik pilot sistemlerinin başarısızlıkları için hiçbir sorumluluk almayacak. Kanıtlar, her aktörün bir aşamaya ihtiyacı olduğunu gösterecek ve Tesla'nın bizi buraya getiren önlenebilir eylemler için zemin hazırladığını gösterecek.” Dedi.
Avukat jüriye, Musk'un Tesla araçlarındaki “insanüstü” sensörler hakkında kamuya açıklamalar yaptığını gösteren duruşmada kanıtlar sunulacak.
Bir konferansta Musk, Schreiber'e göre arabanın “bir insandan daha güvenli” olduğunu söyledi.
Tesla, Haberler'e verilen bir açıklamada, “kanıtlar, bu kazanın Tesla'nın otopilot teknolojisiyle hiçbir ilgisi olmadığını açıkça gösteriyor. Bunun yerine, cep telefonları icat edildiğinden beri birçok talihsiz kaza gibi, bu dikkat dağınık bir sürücüden kaynaklandı.”
Şirket, “Kredisine göre, eylemlerinin sorumluluğunu üstlendi çünkü hızlandırıcıyı bastırırken, kaza sırasında otomobilin sistemini hızlandırıyor ve geçersiz kılıyor. 2019'da bu trajik kazayı engelleyebilecek herhangi bir kaza kaçınma teknolojisi yoktu.” Dedi.
– Dan Mangan, New York ve Maria Pinero'dan Miami'den bildirdi.
Nathan Howard | Reuters
Tesla CEO Elon Musk Pazartesi günü bir Miami mahkeme salonunda değildi, ancak bir yaya öldüren ve otomobil otomobil otopilot modundayken bir başka kötü yaralanan Tesla Model S'nin 2019 kazası üzerine bir sivil dava için bir jüri seçildi.
“Elon Musk'u içeren her şey benim için çok zor,” dedi potansiyel bir jüri.
Başka bir jüri üyesi, şirketin “ahlakı, mülkiyeti ve hükümetle ilişkisi hakkındaki haberlerde gördüklerim” nedeniyle Tesla için adil ve tarafsız olamayacağını söyledi.
Dava, Tesla'ya karşı elektrikli araç şirketinin otopilot sisteminin denemeye gitmesini içeren ölümcül kazalarla ilgili ilk dava.
Musk'un Başkan Donald Trump'ın üst düzey danışmanı olarak çalışmasından aylar sonra milyarderleri, Brain Child, Hükümet Verimliliği Departmanı tarafından yapılan büyük federal işgücü kesintileriyle eşanlamlı bir hane adı haline getirdi.
Dünyanın en zengin adamı, Cumhurbaşkanı'nın federal vergi reformu ve harcama faturası üzerinden Trump'a düştüğü için manşetler yaptı ve tipik olarak durmuş kongre oylarına taze drama enjekte etti.
Tesla avukatı Thomas Branigan Pazartesi günü muhtemel jüri üyelerine, “Elon Musk adını duymak zor ve bir görüşe sahip değil, olumlu veya olumsuz.”
“Bu dava Musk ile ilgili değil. Ama şirkete bağlı,” dedi Branigan, jüri üyelerinin Musk hakkında bir kenara koyamayacakları görüşleri olup olmadığını sorduğunu sordu.
Üç jüri üye, evet, Musk hakkında davaya tarafsız bir şekilde yaklaşmalarını imkansız hale getirecek fikirleri olduğunu söylemek için ellerini kaldırdı.
Bir Tesla aracı Wilkie D. Ferguson Jr. ABD Adliyesi'ni, Jüri seçimi 14 Temmuz 2025 tarihinde Miami, Florida'da Tesla'nın otopilot sisteminin güvenliği ile ilgili iddialarla bağlantılı olarak başladı.
Joe Raedle | Getty Images
“Zor olurdu. Tesla olmadığını anlıyorum. Ama Tesla markasına çok bağlı,” dedi bir adam, görüşlerini bir kenara bırakıp bırakamayacağından emin olmadığını da sözlerine ekledi.
Daha önce Musk'ın olumsuz görüşlerini dile getiren diğer iki jüri, Tesla'nın avukatına bu görüşleri yineledi.
Branigan, bir jüri üyesine bir jüri anketine yanıt olarak Tesla ile ilgili haberlerde bir şeyler duyma hakkında ne yazdığını sordu.
Daha önce Musk'a karşı konuşan diğer iki jüri üyesi tekrar konuştu ve aynı görüşleri paylaştı.
“Bu dava, kimin için değil, ne olduğu hakkında daha fazla,” diye yanıtladı adam.
“Ben oldukça bağımsızım,” dedi. “Tarafsız olabilirim, kaza ve neler olduğu hakkında.”
Jüri için altı kadın ve üç erkek seçildi.
ABD bölge mahkemesindeki dava, Tesla'ya, kazadan ölen yaya ve ciddi şekilde yaralanan erkek arkadaşı Dillon Angulo tarafından Naibel Benavides ailesi tarafından açıldı. Aracın sürücüsü George McGee, duruşmada bir davalı değil ve daha önce davacılara yerleştiği bildirildi.
Davacılar Tesla'nın otopilot özelliğinin kusurlu ve güvensiz olduğunu iddia ediyor.
Tesla'nın şirketin otomatik pilot veya tam kendi kendine sürüş (denetimli) modlarının bir sürücü tarafından kullanıldığı ölümcül veya sakat kazalar üzerinde dava edildiği bir düzineden fazla vakadan biridir.
FSD, Tesla'nın kısmen otomatik sürüş sisteminin premium versiyonudur. Otopilot tüm yeni Tesla araçlarında standart bir seçenektir.
Tesla'nın web sitesi şu anda Autopilot'u “direksiyonun arkasındaki güvenliği ve rahatlığı artıran gelişmiş bir sürücü yardım sistemi” olarak tanımlıyor.
Tesla, “Ek olarak kendi kendine sürüş (denetimli) ile Tesla aracınızı hemen hemen her yerde sürebilir, şerit değişiklikleri yapabilir, navigasyon yolunuzu takip etmek için çatalları seçebilir, diğer araçların ve nesnelerin etrafında gezinebilir ve aktif denetiminizin altında sol ve sağ dönüşler yapabilirsiniz.”
CNBC Politika Kapsamı Daha Fazla Oku
Jüri seçildikten sonra, davacılar için bir avukat olan Brett Schreiber, açılış açıklamasında, “Bu suçtan önce ve sonra Tesla uyarıları görmezden geldi.”
Schreiber, “Bu motivasyonlar ve Tesla'nın neden yaptıklarını yaptığına dair kanıtlar duyacaksınız.” Dedi. “Silikon Vadisi, hızlı hareket etmenin ve bir şeyleri kırmanın ahlakı mıydı? Bu kararlılık olacak.”
Avukat, “Anlaşmazlıkta olmayan şey, çöken sürücünün dikkatsiz, dikkati dağılmış, telefonunda ve düştüğü, sonra yakalamasıdır.” Dedi. “Müvekkilimin içine saatte yaklaşık 60 mil sürdü.”
Schreiber, “Bu, ortak sorumluluk hakkında bir durum. Tesla, otomatik pilot sistemlerinin başarısızlıkları için hiçbir sorumluluk almayacak. Kanıtlar, her aktörün bir aşamaya ihtiyacı olduğunu gösterecek ve Tesla'nın bizi buraya getiren önlenebilir eylemler için zemin hazırladığını gösterecek.” Dedi.
Avukat jüriye, Musk'un Tesla araçlarındaki “insanüstü” sensörler hakkında kamuya açıklamalar yaptığını gösteren duruşmada kanıtlar sunulacak.
Bir konferansta Musk, Schreiber'e göre arabanın “bir insandan daha güvenli” olduğunu söyledi.
Tesla, Haberler'e verilen bir açıklamada, “kanıtlar, bu kazanın Tesla'nın otopilot teknolojisiyle hiçbir ilgisi olmadığını açıkça gösteriyor. Bunun yerine, cep telefonları icat edildiğinden beri birçok talihsiz kaza gibi, bu dikkat dağınık bir sürücüden kaynaklandı.”
Şirket, “Kredisine göre, eylemlerinin sorumluluğunu üstlendi çünkü hızlandırıcıyı bastırırken, kaza sırasında otomobilin sistemini hızlandırıyor ve geçersiz kılıyor. 2019'da bu trajik kazayı engelleyebilecek herhangi bir kaza kaçınma teknolojisi yoktu.” Dedi.
– Dan Mangan, New York ve Maria Pinero'dan Miami'den bildirdi.