EV dönemi Honda'ya nasıl meydan okuyor?

kamil şeker

New member
Honda, yaklaşık 27 milyon arabaya, motosiklete, jeneratöre, bahçe aletlerine, uçaklara ve diğer eşyalara güç sağlayan dünyanın en büyük motor üreticisidir. Bunların büyük çoğunluğu içten yanmalı motorlarla çalıştırılıyor.

Şirket, başarılı Formula 1 takımlarına motor tedarikçisi, ABD'de ve dünya çapında en popüler otomobillerden bazılarının üreticisi ve efsanevi spor otomobillerin yaratıcısıdır: yüksek performanslı Acura ve Type R serisi. honda arabalar ve S2000 roadster ve NSX süper araba gibi modeller.

Ancak bazı önemli bölgelerde, özellikle de Çin'de zorluk yaşıyor ve elektrikli araç çağı da buna meydan okuyor. Honda, modellerini piyasaya sürmekte nispeten yavaş davrandı ve buna ayak uydurmak için büyük ölçüde ortaklara bağımlıydı.

Bir zamanlar otomotiv dünyasının en yenilikçi şirketlerinden biri olarak kabul edilen, sürprizlerle dolu ve şaşırtıcı bir ürün yelpazesine sahip bir şirket için bu, ilginç bir tersine dönüş. Motor yeniliklerinden bazıları çılgın, cüretkar ve etkili olarak görülüyordu.

Tabii ki Civic gibi ucuz arabalar üretti. Ama aynı zamanda, NSX gibi, bu nadir kategorideki egemen üreticilere (çoğunlukla Ferrari, Lamborghini, Porsche ve McLaren gibi Avrupalı isimler) provokasyon gibi görünen süper otomobiller de üretti. Araba alışveriş sitesi iSeeCars'ın yönetici analisti Karl Brauer, NSX'in birçok rakipten daha hafif olduğunu, en az onlar kadar güçlü olduğunu ve sürmesi eğlenceli olduğunu ve maliyetinin daha düşük olduğunu söyledi.

“On yıllardır bu şekilde zorlanmamışlardı ve birdenbire geriye dönüp yetenekli bir spor otomobil üretmek için neyin gerekli olduğunu yeniden değerlendirmek zorunda kaldılar çünkü NSX, o ana kadar uydurdukları her şeyi havaya uçurdu. o nokta” dedi.

NSX, Honda'nın o dönemde yapabileceklerinin temsilcisiydi.

Consumer Reports'un otomobil testlerinden sorumlu kıdemli yöneticisi Jake Fisher, “Başka hiç kimse onlara gerçekten dokunamazdı” dedi. “Honda'nın sorunu şu ki… bu inanılmaz manuel şanzımanlar o kadar yumuşak ve sürüşü keyifli ki, artık pek fazla insan manuel şanzıman satın almıyor. Ve bu inanılmaz derecede verimli, yüksek devirli motorlara baktığınızda, Çok güvenilirlerdi, güç aktarma organları açısından neler olduğuna bakın.”

Honda'nın liderden geride kaldığı yer burası.

Elektrikli araçlarda, yerleşik rakipleri itip kakan hırslı yeni başlayanlardan çok uzak. Bunun yerine diğer otomobil üreticileri tarafından geliştirilen teknolojiyi ödünç alıyor. Honda'nın ABD pazarına yönelik ilk iki yeni EV'si (Honda Prologue ve üst sınıf ikizi Acura ZDX) tarafından üretildi. Genel Motorlar Detroit otomobil üreticisinin EV platformunu kullanıyor.

Honda'nın şirket içi bir EV planı ve kendi platformu var. 11 milyar doları Kanada'ya ve 3,5 milyar doları Amerika Birleşik Devletleri'ndeki tesislerin iyileştirilmesine olmak üzere, dünya genelinde elektrikli araçlara ve yazılımlara 65 milyar dolar harcanıyor.

Şirket ayrıca 2023 yılında Toyota'nın ardından Amerika Birleşik Devletleri'nde en çok satan ikinci hibrit markası oldu.

Bu, kısa vadede Honda'nın hacimlerini artırmaya yardımcı olabilir. Ancak bunun ne kadar süre yardımcı olacağı belli değil.

Tokyo Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü'nde Asya ve küresel otomobil pazarlarını inceleyen fahri profesör Gregory Noble, “Dünyanın çok hızlı bir şekilde akülü elektrikli araçlara doğru kayacağını düşünüyorum” dedi. “Ve onların buna ayak uydurup ayak uyduramayacakları bana göre açık değil.”

Daha fazlasını öğrenmek için videoyu izleyin.