kamil şeker
New member
Ford'un bir ay daha güçlü satışları vardı, ancak Wall Street'te hisse senedine yönelik daha geniş bir ilgi, otomobil üreticisinin devasa EV bölümü kayıplarının azaltılmasına bağlı. Ford Salı günü yaptığı açıklamada, Mayıs ayında 190.000'den fazla araç sattığını, bu rakamın bir önceki yıla göre %11 artış olduğunu söyledi. Gelirin çoğunun geldiği içten yanmalı motorlu (ICE) araçların satışları %5,6 arttı. Hibrit ve tamamen elektrikli araçların satışları yaklaşık %65 oranında arttı. Mayıs ayında 17.600 adet olan hibrit satışları ve yaklaşık 9.000 adetlik elektrikli araç satışları hızlı büyüyen alanlardır ancak yine de nispeten küçüktür. Ancak ikisinin yakın vadeli potansiyeli oldukça farklı. Mayıs rakamları, Ford'un para kaybeden EV'lerden yüksek marjlı hibritlere daha fazla kaynak kaydırmaya karar verirken doğru kararı verdiğini bir kez daha kanıtlıyor. İlk çeyrekte Ford satılan EV başına 100.000 dolardan fazla zarar etti. Bloomberg'e göre bu rakam geçen yılın iki katıydı. Elbette, akü üretimi gibi sadece otomobil üretiminin ötesindeki bölümler için batık maliyetleri de içeriyor. Salı günü CNBC'nin “Sokakta Squawk” programında Jim Cramer bu rakamı duyunca şaşırdı ve yatırımcıların bu tür elektrikli araç kayıpları nedeniyle cesaretlerinin kırılmasının mantıklı olduğunu söyledi. Ayrıca, GM'nin Kasım ayında geri alım yapacağını duyurmasından bu yana Ford hisselerinin rakip General Motors'a göre düşük performansından da yakındı. Kendisi defalarca Ford'un hisseleri artıracağı için geri alım yapması gerektiğini söyledi. Ancak Jim, Ford hisselerinin yeterince düştüğünü düşünüyor. Geçen hafta Kulüp üyelerine yönelik Mayıs Aylık toplantısında düşüncelerini özetledi. “Bu konuda saçlarımı yolduğumu biliyorum, ancak bir CD'den %5 kazanabilirsiniz veya Ford hisselerinden yıllık %5 temettü getirisi elde edebilirsiniz. CD, geri satın alma fikrini aklınıza getirmeyecektir. hisse senedi ve elektrikli araç kayıpları durdurulduğu için çok iyi bir çeyrek geçirmeyecek. Bu hisse senedi sadece birkaç hafta önce hisse başına 13,50 dolardı ve şimdi o zamana göre yaklaşık 2 dolar daha düşük olduğu konusunda kendimi daha iyi hissediyorum. Hisse senedi, satın alma eşdeğeri 1 notumuza yükselttiğimiz seviyede daha fazla destek olabilir mi?” Ford hisseleri bugüne kadar %9,5'ten fazla kayıp yaşadı. Uzaklaştırıldığında, hisse senedi biraz daha iyi performans gösterdi; bugüne kadar %1,5'lik daha küçük bir düşüş yaşadı. F YTD dağ Ford YTD (Jim Cramer's Charitable Trust uzun F. Hisse senetlerinin tam listesi için buraya bakın.) Jim Cramer ile CNBC Yatırım Kulübü'ne abone olduğunuzda, Jim bir işlem yapmadan önce bir işlem uyarısı alacaksınız. Jim, hayırsever vakfının portföyündeki bir hisse senedini satın almadan veya satmadan önce bir ticaret uyarısı gönderdikten sonra 45 dakika bekliyor. Jim, CNBC TV'de bir hisse senedi hakkında konuştuysa, işlemi gerçekleştirmeden önce işlem uyarısını verdikten sonra 72 saat bekler. YUKARIDAKİ YATIRIM KULÜBÜ BİLGİLERİ, SORUMLULUK REDDİ İLE BİRLİKTE HÜKÜM VE KOŞULLARIMIZA VE GİZLİLİK POLİTİKAMIZA TABİDİR. YATIRIM KULÜBÜ İLE BAĞLANTILI OLARAK SAĞLANAN HERHANGİ BİR BİLGİYİ ALMANIZ NEDENİYLE HİÇBİR MEMURİYET YÜKÜMLÜLÜĞÜ VEYA GÖREVİ MEVCUT DEĞİL VEYA OLUŞMAZ. BELİRLİ BİR SONUÇ VEYA KÂR GARANTİ EDİLMEZ.
Ford, 28 Mart 2024'te New York Uluslararası Otomobil Fuarı'nda sergileniyor.
Danielle DeVries | CNBC
Ford'un bir ay daha güçlü satışları vardı, ancak Wall Street'te hisse senedine yönelik daha geniş bir ilgi, otomobil üreticisinin devasa EV bölümü kayıplarının azaltılmasına bağlı.
Ford, 28 Mart 2024'te New York Uluslararası Otomobil Fuarı'nda sergileniyor.
Danielle DeVries | CNBC
Ford'un bir ay daha güçlü satışları vardı, ancak Wall Street'te hisse senedine yönelik daha geniş bir ilgi, otomobil üreticisinin devasa EV bölümü kayıplarının azaltılmasına bağlı.