EV satışları düzleşirken hibrit satışlar neden artıyor?

kamil şeker

New member
Yıllarca gösterişli elektrikli araçların gölgesinde kaldıktan sonra Tesla'nın ve diğerleri, hem motora hem de elektrik motoruna sahip bir gaz emici olan hibrit yeniden ilgi odağı oldu.

Otomobil web sitesi ve veri takipçisi Edmunds'a göre ABD'de elektrikli araç satışları yavaşladı; bir otomobilin bir bayinin park yerine ulaştığında satılması için gereken süre, 2023'ün başında 25 günden 72 güne çıktı. yıl sonra. “Sonraki gün sayısı” olarak adlandırılan bu ölçüm, popülerliğin iyi bir ölçüsüdür.

Elektrikli araçlara geçiş için günler süren neredeyse üç kat artış, stratosferik bir artış anlamına geliyor ve bu, diğer araç kategorilerindeki trendlerle eşleşmiyor. Edmunds verilerine göre, 2023'te dönüşe 34 günde başlayan düz eski içten yanmalı araçların dönüşü aynı zaman diliminde 52 güne çıktı.

Ancak standart hibritler popülerlik açısından diğer kategorileri kolaylıkla geride bırakıyor; Edmunds'un verileri, partide 16 günden aynı sürede 25 güne çıktığını gösteriyor.

Morgan Stanley'e göre hibrit satışları Şubat 2024'te EV satışlarından beş kat daha hızlı arttı.

Toyota Prius 2000 yılında ABD'ye geldiğinde, hibrit otomobil hem Hollywood yıldızları arasında beklenmedik bir favori hem de yakıttan tasarruf etmek isteyen nakit sıkıntısı çeken tüketiciler arasında popüler bir seçim haline geldi. Gösterişli ya da lüks değildi, bu da popülaritesini daha da çarpıcı kılıyordu.

Ama bundan kısa bir süre sonra, Tesla'nın Şık, hızlı elektrikli Roadster ve Model S ile EV çılgınlığını ateşledi ve hibriti sınırlara itti. Neredeyse tüm büyük otomobil üreticileri, rakiplerini geride bırakan Toyota hariç, elektrikli araç devriminde geride kalmamak için agresif bir şekilde aynı yolu izledi. Bugüne kadar dünyanın en büyük otomobil üreticisi olan ve Lexus'un sahibi olan Toyota, yalnızca iki EV satıyor – bZ4X ve Lexus RZ – ikisi de büyük miktarlarda satılmıyor.

EV yanlısı ve çevreci gruplar, Toyota'nın kaçırdığı EV devrimini yavaşlatmak için lobi faaliyeti yürüttüğünü söylüyor. Şirket, daha önce RAV EV gibi akülü elektrikli araçlarla denemeler yapmış olsa da, uzun süredir tam elektrifikasyona giden köprünün uzun olacağını ve çoğu tüketicinin tamamen elektrikli araçlara hazır olmadığını savunuyordu.

Ancak 2021'in sonlarında Toyota, bir basın açıklamasında 2030 yılına kadar yıllık 3,5 milyon dolarlık satış hedefiyle 30 EV modeli piyasaya sürmeyi planladığını söyledi.

Yaklaşık iki yıl sonra hibrit ve eklenti satışları önceki yıla göre yaklaşık %28 arttı. Japon devinin portföyünün %30'unu oluşturuyorlar.

Hibrit satışlarından yararlanan tek firma Toyota değil.

Hyundai, Gürcistan'da elektrikli araçlara odaklanmayı planladığı fabrikaya hibrit modeller de ekleyebilir. Ford Geçen yıl, daha fazla hibrit lehine F-150 Lightning elektrikli kamyoneti de dahil olmak üzere bazı EV modellerinin üretimini geri çekeceğini söyledi. CEO'su Mary Barra'nın uzun süredir şirketin “tamamen elektrikli bir geleceğe” inandığını söyleyen General Motors, bu yılın başlarında şirketin Kuzey Amerika'ya takılabilir hibritleri yeniden sunacağını söyledi.

Ancak Uluslararası Temiz Ulaşım Konseyi, 2021'de yayınlanan bir teknik raporda, hibritlerin (sadece yakıt yaktıkları için) sera gazlarını azaltmada elektrikli araçlar kadar etkili olmadığını söyledi.

Ancak savunucular bunların kısa vadede daha iyi bir çözüm olduğunu söylüyor.

Bazıları, özellikle de eklentiler, beklenenden daha fazla çevreyi kirletebilir ve hatta sahipleri için dezavantajlara neden olabilir: yüksek etiket fiyatları, düşük seçim, yakıt maliyetleri ve hem elektrikli hem de geleneksel yanma elemanlarını içeren karmaşık bir güç aktarma organının bakımının tüm maliyetleri.

Daha fazlasını öğrenmek için videoyu izleyin.