kamil şeker
New member
Teknoloji uzun zamandır motor sporlarında başarının anahtarı olmuştur. F1 takımları performansı artırmak için bulut bilişimden yapay zekaya ve makine öğreniminden yararlanıyor. Ancak yapay zeka ilerlemelerinin her geçen gün hız kazanmasıyla yarış arabası devlerinin sayısı ikiye katlanıyor.
Peter Fox – Formül 1 | Formül 1 | Getty Images
WOKING, İngiltere – McLaren'in devasa teknoloji merkezinde yapay zeka çatılardan bağırılan bir şey değil.
Ancak 60 yaşındaki motor sporları devi, perde arkasındaki teknolojiyi hevesli bir şekilde kullanıyor.
İngiltere'nin Woking kentinde bulunan McLaren Teknoloji Merkezi'nde (MTC) şirket, Formula 1 pistindeki şansını artırmak için yapay zekayı nasıl kullandığını açıkladı.
McLaren'in iş teknolojisi direktörü Dan Keyworth, Ekim ayında MTC'de düzenlediği basın toplantısında, “Geleneksel makine öğrenimi teknolojisi ürünlerini uzun süredir kullanan bir kuruluşuz” dedi.
Keyworth'e göre McLaren, makine öğrenimini kullanarak karar verme sürecini olasılığa dayandırabiliyor ve bu da yapay zeka modellerini eğitmesine yardımcı oluyor.
Yarış firması MTC'de çok sayıda teknolojik yenilik örneğini sergiledi. Bunlar, gizli görev kontrol odasındaki gerçek zamanlı veri izlemeden, ekiplerin gerçek araçların performans göstermesi gereken koşulları modellemesine olanak tanıyan gerçek arabaların “dijital ikizlerinin” (fiziksel nesnelerin 3 boyutlu dijital versiyonları) kullanımına kadar uzanır.
Keyworth, McLaren'ın yapay zekayı büyük ölçüde uyguladığı üç ana alan olduğunu söyledi: araç performansının iyileştirilmesi, günlük operasyonlar ve ticarileştirme.
McLaren, Pirelli, CNBC, Jack Daniels ve Google Chrome gibi sponsorların yer aldığı Lando Norris'in Formula 1 McLaren modelinin bir kopyası, 2 Nisan 2024'te İspanya'nın Barselona kentinde düzenlenen Mobil Dünya Kongresi 2024'te sergilenecek.
Nurfoto | Getty Images
Üretken yapay zeka araçlarının, yarışlar sırasında gerçekleşebilecek belirli olasılıkların derinlemesine simülasyonlarını yürütme yeteneği de dahil olmak üzere F1 takımlarına yeni yetenekler sunduğunu ekledi.
Bu, bir otomobilin pit stoplarda geçirmesi gereken ideal zamanı hesaplamaktan, eski bir seti değiştirirken araca hangi lastiklerin takılacağına karar vermeye kadar uzanabilir.
Keyworth, “Yapay zekanın üretken bir bakış açısıyla yapmamıza izin verdiği şey, aslında bu gerçek senaryolardan daha fazlasını ortaya koymak ve 'Ne olacak?' diye sormaktır” dedi.
Bu senaryolardan bazılarının “oldukça doğru” sonuçlara – “neredeyse korkutucu” derecede – yol açmaya başladığını ekledi heh.
F1 teknolojik gelişmelerde yeni değil
Konu motorsporları olduğunda teknoloji uzun zamandır başarının anahtarı olmuştur; üstelik sadece McLaren için de değil.
Çeşitli F1 takımları yıllardır bulut bilişimden yapay zeka ve makine öğrenimine kadar teknolojideki modern gelişmelerden yararlanıyor.
Örneğin Aston Martin Aramco, kalıpları tahmin etmek ve karar almayı geliştirmek amacıyla büyük miktardaki verilerden öğrenmek için “veri gölleri” (devasa veri depolama merkezleri) olarak adlandırılan teknolojilerin ve makine öğrenimi teknolojisinin kullanımını öne sürüyor.
Aston Martin Aramco'nun bilgi sorumlusu Clare Lansley, makine öğrenimi algoritmalarının lastikler, hava durumu ve pist koşulları hakkındaki verileri harmanlayabileceğini ve kararları optimize etmek için tahmine dayalı analitiği kullanabileceğini söylüyor.
Nisan ayındaki bir blog yazısında bu gelişmelerin gerçekleşme hızının “gerçekten etkileyici” olduğunu söyledi.
“Bu teknolojiyi benimseyerek, birden fazla mühendise yer açabileceğiz, böylece onların araç performansına daha fazla odaklanabilmelerini sağlayacağız” dedi.
Yarış pisti performansını ve stratejisini geliştirmek için yapay zekayı kullanan bir diğer F1 takımı da Red Bull'un sahibi olduğu Visa Cash App RB.
RB CEO'su Peter Bayer, bu yılın başlarında İtalyan F1 takımının “saniyenin yüzlerce ve binde biri” hızlarında rekabet edebilmek için yapay zekadan yararlandığını söylemişti.
Firmanın yazılım ortağı Epicor ile Faenza, İtalya'daki fabrikasında düzenlenen bir etkinlikte konuşan RB'nin araç performansı başkanı Guillaume Dezoteux, konu planlama olduğunda yapay zekanın ekipleri bilgilendirmeye yardımcı olabileceğini söyledi; “bu, koşmanıza gerek olmadığı anlamına geliyor” 100 simülasyon.”
Bağlantı 'sporun can damarıdır'
Keyworth, McLaren'in içinde gerçekleşen hiçbir yeniliğin, ortakların BT araçları ve ekipmanlarının yardımı olmadan gerçekleşemeyeceğini belirtti. Cisco Ve Google.
27 Ekim Mexico City Grand Prix yarışı öncesinde “Bağlantı muhtemelen sporun can damarıdır” dedi. “O olmadan hiçbir şey başlamaz. Hiçbir araba güvenli bir şekilde pistte olamaz.”
McLaren'in verilerinin ekiplerine gerçek zamanlı olarak aktarılmasını sağlama yeteneğinin ardındaki temel bileşen, mobil veri merkezleridir.
Bunlar, operasyonun dijital bileşenlerini tutarlı bir şekilde çevrimiçi tutmak için dünyanın dört bir yanındaki farklı ırklara uçan minyatür sunucu odalarıdır.
Cisco'nun İngiltere ve İrlanda'dan sorumlu baş teknoloji sorumlusu Chintan Patel, CNBC'ye verdiği demeçte, MTC'den “Bu mobil veri merkezleri, ünlü F1 arabalarıyla birlikte her yarış noktasına uçuyor ve gerçek zamanlı depolama ve veri işlemeyi mümkün kılmak için uzaktan çevrimiçi hale getiriliyor” dedi.
McLaren'den Keyworth'e göre yapay zekanın fayda sağladığı bir diğer alan da ticarileştirme.
Taraftarlar ve ortaklar için McLaren'in giderek daha fazla “yolculuğu ve deneyimi zenginleştirmeye ve hayranlarımızın kendilerini daha bağlı hissetmelerini sağlamaya” çalıştığını söyledi.
Yapay zeka sayesinde McLaren, sporun popülaritesinin arttığı ABD gibi F1 için daha yeni ortaya çıkan pazarlarda bulunan taraftarları daha iyi hedefleyebilir; örneğin günün belirli saatlerinde taraftarlara bilgileri kişiselleştirerek.
Bu arada iş yapay zekanın iş tarafında kullanılmasına gelince Keyworth, şirketin gördüğü ana gelişme alanının “herkesin hayatını daha zengin, daha şık, daha hızlı, daha verimli hale getirmek” olduğunu söyledi.
“Bu bir işgücü değişimi değil, 'zahmetli' bir değişim” dedi. “Ekibinizin, rollerinden kaynaklanan ek yüklerin üstesinden gelmek için değil, onları işe aldığınız şeyleri yapması için kilidini açmak istiyorsunuz.”
Peter Fox – Formül 1 | Formül 1 | Getty Images
WOKING, İngiltere – McLaren'in devasa teknoloji merkezinde yapay zeka çatılardan bağırılan bir şey değil.
Ancak 60 yaşındaki motor sporları devi, perde arkasındaki teknolojiyi hevesli bir şekilde kullanıyor.
İngiltere'nin Woking kentinde bulunan McLaren Teknoloji Merkezi'nde (MTC) şirket, Formula 1 pistindeki şansını artırmak için yapay zekayı nasıl kullandığını açıkladı.
McLaren'in iş teknolojisi direktörü Dan Keyworth, Ekim ayında MTC'de düzenlediği basın toplantısında, “Geleneksel makine öğrenimi teknolojisi ürünlerini uzun süredir kullanan bir kuruluşuz” dedi.
Keyworth'e göre McLaren, makine öğrenimini kullanarak karar verme sürecini olasılığa dayandırabiliyor ve bu da yapay zeka modellerini eğitmesine yardımcı oluyor.
Yarış firması MTC'de çok sayıda teknolojik yenilik örneğini sergiledi. Bunlar, gizli görev kontrol odasındaki gerçek zamanlı veri izlemeden, ekiplerin gerçek araçların performans göstermesi gereken koşulları modellemesine olanak tanıyan gerçek arabaların “dijital ikizlerinin” (fiziksel nesnelerin 3 boyutlu dijital versiyonları) kullanımına kadar uzanır.
Keyworth, McLaren'ın yapay zekayı büyük ölçüde uyguladığı üç ana alan olduğunu söyledi: araç performansının iyileştirilmesi, günlük operasyonlar ve ticarileştirme.
McLaren, Pirelli, CNBC, Jack Daniels ve Google Chrome gibi sponsorların yer aldığı Lando Norris'in Formula 1 McLaren modelinin bir kopyası, 2 Nisan 2024'te İspanya'nın Barselona kentinde düzenlenen Mobil Dünya Kongresi 2024'te sergilenecek.
Nurfoto | Getty Images
Üretken yapay zeka araçlarının, yarışlar sırasında gerçekleşebilecek belirli olasılıkların derinlemesine simülasyonlarını yürütme yeteneği de dahil olmak üzere F1 takımlarına yeni yetenekler sunduğunu ekledi.
Bu, bir otomobilin pit stoplarda geçirmesi gereken ideal zamanı hesaplamaktan, eski bir seti değiştirirken araca hangi lastiklerin takılacağına karar vermeye kadar uzanabilir.
Keyworth, “Yapay zekanın üretken bir bakış açısıyla yapmamıza izin verdiği şey, aslında bu gerçek senaryolardan daha fazlasını ortaya koymak ve 'Ne olacak?' diye sormaktır” dedi.
Bu senaryolardan bazılarının “oldukça doğru” sonuçlara – “neredeyse korkutucu” derecede – yol açmaya başladığını ekledi heh.
F1 teknolojik gelişmelerde yeni değil
Konu motorsporları olduğunda teknoloji uzun zamandır başarının anahtarı olmuştur; üstelik sadece McLaren için de değil.
Çeşitli F1 takımları yıllardır bulut bilişimden yapay zeka ve makine öğrenimine kadar teknolojideki modern gelişmelerden yararlanıyor.
Örneğin Aston Martin Aramco, kalıpları tahmin etmek ve karar almayı geliştirmek amacıyla büyük miktardaki verilerden öğrenmek için “veri gölleri” (devasa veri depolama merkezleri) olarak adlandırılan teknolojilerin ve makine öğrenimi teknolojisinin kullanımını öne sürüyor.
Aston Martin Aramco'nun bilgi sorumlusu Clare Lansley, makine öğrenimi algoritmalarının lastikler, hava durumu ve pist koşulları hakkındaki verileri harmanlayabileceğini ve kararları optimize etmek için tahmine dayalı analitiği kullanabileceğini söylüyor.
Nisan ayındaki bir blog yazısında bu gelişmelerin gerçekleşme hızının “gerçekten etkileyici” olduğunu söyledi.
“Bu teknolojiyi benimseyerek, birden fazla mühendise yer açabileceğiz, böylece onların araç performansına daha fazla odaklanabilmelerini sağlayacağız” dedi.
Yarış pisti performansını ve stratejisini geliştirmek için yapay zekayı kullanan bir diğer F1 takımı da Red Bull'un sahibi olduğu Visa Cash App RB.
RB CEO'su Peter Bayer, bu yılın başlarında İtalyan F1 takımının “saniyenin yüzlerce ve binde biri” hızlarında rekabet edebilmek için yapay zekadan yararlandığını söylemişti.
Firmanın yazılım ortağı Epicor ile Faenza, İtalya'daki fabrikasında düzenlenen bir etkinlikte konuşan RB'nin araç performansı başkanı Guillaume Dezoteux, konu planlama olduğunda yapay zekanın ekipleri bilgilendirmeye yardımcı olabileceğini söyledi; “bu, koşmanıza gerek olmadığı anlamına geliyor” 100 simülasyon.”
Bağlantı 'sporun can damarıdır'
Keyworth, McLaren'in içinde gerçekleşen hiçbir yeniliğin, ortakların BT araçları ve ekipmanlarının yardımı olmadan gerçekleşemeyeceğini belirtti. Cisco Ve Google.
27 Ekim Mexico City Grand Prix yarışı öncesinde “Bağlantı muhtemelen sporun can damarıdır” dedi. “O olmadan hiçbir şey başlamaz. Hiçbir araba güvenli bir şekilde pistte olamaz.”
McLaren'in verilerinin ekiplerine gerçek zamanlı olarak aktarılmasını sağlama yeteneğinin ardındaki temel bileşen, mobil veri merkezleridir.
Bunlar, operasyonun dijital bileşenlerini tutarlı bir şekilde çevrimiçi tutmak için dünyanın dört bir yanındaki farklı ırklara uçan minyatür sunucu odalarıdır.
Cisco'nun İngiltere ve İrlanda'dan sorumlu baş teknoloji sorumlusu Chintan Patel, CNBC'ye verdiği demeçte, MTC'den “Bu mobil veri merkezleri, ünlü F1 arabalarıyla birlikte her yarış noktasına uçuyor ve gerçek zamanlı depolama ve veri işlemeyi mümkün kılmak için uzaktan çevrimiçi hale getiriliyor” dedi.
McLaren'den Keyworth'e göre yapay zekanın fayda sağladığı bir diğer alan da ticarileştirme.
Taraftarlar ve ortaklar için McLaren'in giderek daha fazla “yolculuğu ve deneyimi zenginleştirmeye ve hayranlarımızın kendilerini daha bağlı hissetmelerini sağlamaya” çalıştığını söyledi.
Yapay zeka sayesinde McLaren, sporun popülaritesinin arttığı ABD gibi F1 için daha yeni ortaya çıkan pazarlarda bulunan taraftarları daha iyi hedefleyebilir; örneğin günün belirli saatlerinde taraftarlara bilgileri kişiselleştirerek.
Bu arada iş yapay zekanın iş tarafında kullanılmasına gelince Keyworth, şirketin gördüğü ana gelişme alanının “herkesin hayatını daha zengin, daha şık, daha hızlı, daha verimli hale getirmek” olduğunu söyledi.
“Bu bir işgücü değişimi değil, 'zahmetli' bir değişim” dedi. “Ekibinizin, rollerinden kaynaklanan ek yüklerin üstesinden gelmek için değil, onları işe aldığınız şeyleri yapması için kilidini açmak istiyorsunuz.”