kamil şeker
New member
Lüks dünyasında Hermès tartışmasız altın standarttır.
Diğer lüks şirketler düşüşler veya önemli ölçüde yavaş büyümeler kaydederken satışları çift haneli rakamlara ulaşıyor. Birkin çantasına layık olarak kutsanacak kadar şanslı olan zengin müşteriler, yaklaşık 11.000 dolara bir Birkin 25 satın alabilir ve aynı gün 23.000 dolardan fazlaya satabilirler. Analistler, Hermès'in önümüzdeki üç yıl içinde dünyanın en büyük lüks markası olarak gelirde Louis Vuitton'ı geçebileceğini öngörüyor.
Hermes hisse senedi bu yıl %13 arttı, LVMH hisseler düz ve Kering %18 düştü.
Ancak büyüme ve marka itibarı söz konusu olduğunda Hermès'i geride bırakan bir lüks şirket var: Ferrari.
Bu yıl, Ferrari büyüme ve kâr beklentilerini ölçen hisse senedi çarpanı ile ölçüldüğünde dünyanın en değerli lüks şirketi olarak ilk kez Hermès'i geride bıraktı. Ferrari'nin hisseleri artık Hermès için 48 ve LVMH için 23'e kıyasla 50 kat kazançla işlem görüyor.
Enzo Ferrari'nin yarış takımına fon sağlamak amacıyla 1947 yılında kurduğu köklü otomobil üreticisi, 2015 yılında New York Borsası'nda hisse başına 60 dolardan işlem görmeye başladı. Şu anda hisse başına 410 dolardan işlem görüyor.
Şirketin değeri 75 milyar doların üzerindedir; bu da piyasa değerinin yaklaşık 1½ katıdır. Ford veya Genel motorlar, her yıl milyonlarca araba üreten Ferrari geçen yıl sadece 13.663 araba üretti.
Ferrari geleneksel bir lüks şirketi değil elbette. Araba üretiyor ve bir yarış takımı, bir ticaret şirketi, bir araba restorasyon şirketi ve 1.300 dolarlık atkılar ve 800 dolarlık sandaletler üreten bir şirkete pek benzemeyen birçok işletmesi var.
Ancak Bernstein lüks analisti Luca Solca, yakın tarihli bir araştırma raporunda Ferrari ve Hermès'in benzer olduğunu, çünkü her ikisinin de kendi kategorilerinde “fiyat piramidinin tepesinde yer aldığını” ve küresel zenginlerdeki artıştan yararlanmak için “mükemmel bir konumda” olduğunu öne sürüyor.
Ferrari'yi lüks bir marka yapan unsurları daha iyi anlamak için CNBC, İtalya'nın Maranello kentindeki Ferrari genel merkezine giderek şirketin CEO'su Benedetto Vigna ile bir röportaj yaptı.
Inside Wealth'i doğrudan gelen kutunuza alın
Vigna, beklenmedik bir lüks kralıdır. Kariyerinin çoğunu, mikro-elektromekanik sistemler ve sensörler grubunu yönettiği Cenevre merkezli yarı iletken üreticisi STMicroelectronics'te geçirdi. Örneğin, iPhone'larda kullanılan ekran sensörü teknolojisinin yaratılmasına yardımcı oldu.
2021'de Ferrari'nin en üst düzey görevine atanması, teknolojinin süper otomobil üreticisinin büyümesinde ve bir anlamda lüksün geleceğinde merkezi bir rol oynayacağının bir işaretiydi.
Şirketin 200 milyon dolarlık E-Building'inde yaptığı röportajda Vigna, yaklaşan elektrikli Ferrari, sürdürülebilirliğe olan bağlılığı ve Ferrari'lere olan mevcut küresel talep hakkında konuştu.
Ancak sohbetin ana konusu, Ferrari'yi lükste lider yapan şey ve zengin müşterilere hizmet veren diğer şirketlerin ve yöneticilerin bu yükselişten çıkarabilecekleri derslerdi. İşte beş ana çıkarım:
1. Elde edilmesi zor olanı oynayın
Ferrari Purasangue SUV
Adam Jeffery | CNBC
Solca'nın araştırma notunda belirttiği gibi, Ferrari ve Hermès “piyasanın kabul edebileceğinden daha az satıyor.” Çok daha az.
Analistler, siparişlere dayanarak Ferrari'nin mevcut üretiminin iki veya üç katını kolayca satabileceğini tahmin ediyor. Ferrari'nin cazibesi, nadirlik ve ayrıcalık üzerine kuruluydu.
Ortalama fiyatı 380 bin dolar olan bir Ferrari'yi satın alabilecek maddi gücünüz olsa bile, sipariş vermeniz neredeyse imkansız.
Ferrari'nin sözde SUV'si Purosangue ve diğer popüler modeller için bekleme süresi artık üç yıla kadar çıktı ve bu, tarihindeki en uzun süre. Herhangi bir Ferrari bayisine en büyük sorunlarını sorun, size şunu söyleyeceklerdir: “Yeterli araba yok, çok fazla hayal kırıklığına uğramış müşteri.”
Ancak CEO Vigna, bu kıtlığın Ferrari'nin marka vaadinin bir parçası olduğunu söyledi.
“Kurucularımızın stratejisine sadık kalmalıyız; bu strateji her zaman piyasanın talep ettiğinden bir araç eksik satmaktır.”
Onun stratejisi daha fazla araba üretmek yerine, her arabadan daha fazla para kazanarak karı artırmaktır.
“Biz her zaman gelirin niceliğinden çok niteliğine önem vermek istiyoruz” dedi.
Gerçekten de Ferrari'nin yıllar içindeki üretim artışları, zengin potansiyel alıcıların büyümesinin çok gerisinde kaldı. 2010'da 6.573 araba üretti, bu da son 14 yılda üretimin iki katına çıktığı anlamına geliyor. Aynı dönemde, milyarderlerin küresel nüfusu üç katından fazla arttı (ve 30 milyon dolar ve 100 milyon dolar ve üzeri serveti olanların nüfusu da arttı).
Vigna, yolda bir Ferrari görmenin nadir ve egzotik bir hayvan görmek gibi olması gerektiğini söyledi. Dengesizlik aynı zamanda Ferrari'ye otomotiv dünyasında eşsiz bir konum kazandırıyor: Arabalar genellikle zamanla değer kazanıyor.
Vigna, müşterilerin beklemek zorunda kalmasının daha da iyi olduğunu söyledi.
“Beklemek deneyimin bir parçasıdır” dedi.
CNBC'nin fabrika ziyareti sırasında bir Ferrari müşterisi yeni bordo 812 Superfast'ı teslim aldı. 70'li veya 80'li yaşlarda görünüyordu. Arabayı gördüğünde ve ünlü Ferrari giriş kapılarının altında onunla poz verdiğinde yüzü aydınlandı ve Noel sabahı 10 yaşında bir çocuğa dönüştü.
Ferrari'ler özeldir, çünkü hâlâ özeldirler.
2. Duyguyu sürücü yapın
Ferrari SP38, 23 Haziran'da İngiltere'nin Chichester kentinde düzenlenen Goodwood Hız Festivali 2022'de görülüyor.
Martyn Lucy | Getty Images
Herhangi bir Ferrari hayranına veya sahibine bir Ferrari'yi Ferrari yapan şeyin ne olduğunu sorun; tasarım, motor sesi, yol tutuşu, güç, frenleme veya o parlak sarı amblemin ardındaki 100 yıllık yarış tarihi diyeceklerdir.
Vigna, gerçek bir lüks ürünün tek bir temel özellik tarafından tanımlandığını söylüyor: Duygu.
“Ferrari lüks bir şirkettir çünkü benzersiz bir ürün sunan bir şirkettir. İnsanların en içteki kısmı olan duygusal tarafla bağlantı kuruyor,” dedi. “Lüks bir şirket, teknolojiyi, yeniliği, hikaye anlatıcılığını, mirası, her şeyi kullanan ve nihai hedefi hepimizin sahip olduğu duygusal tarafı beslemek olan bir şirkettir.”
Vigna, Ferrari'nin asla insanların sadece ulaşım için ihtiyaç duyduğu araçları üretmeyeceğini söyledi.
“Konferanslara konuşma davetleri aldığımda, iki kelime duyarsam katılmam – fayda veya mobilite. Biz faydalı bir ürün üretmiyoruz. Duygusal bir ürün üretiyoruz,” dedi CNBC'ye.
LVMH Başkanı Bernard Arnault'un “arzu edilirlik” olarak adlandırdığı şeye benzer. Yüksek kaliteli bir ürün, pahalı bir ürün veya daha fazla özellik veya işlevi olan bir ürün yapmak yeterli değildir. Yüreğinizi çekmesi gerekir.
3. Fiyatlandırma sanatı
Süper otomobil üreticisinin İtalya Maranello'daki E-Binasında yapım aşamasındaki bir Ferrari.
Kristal Lau | CNBC
Ferrari'nin yükselen fiyatlarına baktığınızda, fiyatlandırmanın kar talebine ve Wall Street'in marj artışına olan takıntısına dayandığını düşünebilirsiniz.
Ancak Vigna, her modelin taban fiyatının aslında lansmandan yaklaşık bir ay önce belirlendiğini, bunun da alışılmadık bir süreç olduğunu söyledi.
“Fiyatı şirketimizde tanımlama şeklimiz çok basit,” dedi. “Arabanın tanıtımına hazır olmasından bir ay önce, piste çıkıyoruz -ben ve birkaç kişi- ve bir veya bir buçuk gün boyunca sürüyoruz. Sonra bedenimizde taze bir duyguyla, fiyatı belirliyoruz. Fiyatı belirleyen kişi ben, CMO ve CFO'yuz. Duyguyu paylaşıyoruz.”
Açıkça, bu duygular yükseliyor. 2012'deki en ucuz Ferrari, üreticinin önerdiği perakende fiyatı 195.000 dolar olan California'ydı. Günümüzün giriş seviyesi Ferrari'si Roma, 273.000 dolardan veya %40 daha fazlasından başlıyor.
Ferrari, çok daha yüksek fiyatlara sahip daha fazla sınırlı sayıda ve özel sürüm otomobil piyasaya sürüyor: SF90 XX Stradale yaklaşık 900.000 dolardan başlıyor ve tanıtıldığında tüm 799 coupe ve üstü açık Spider'lar satılmıştı. Sadece 599 adetlik SP3 Daytona, 2,3 milyon dolardan başlıyor.
Belki de karlara en büyük katkı kişiselleştirmedir. Günümüzün Ferrari alıcıları giderek artan bir şekilde özel boya renkleri, deri, kumaşlar, dikişler, açık karbon fiber ve onu kendilerine ait kılan diğer kişisel detaylar istiyor. Bu kişisel dokunuşlar satış fiyatına 100.000 ila 500.000 dolar arasında bir değer katabilir.
Vigna, Ferrari'nin “hacimden çok değer” stratejisiyle, üretilen otomobil sayısındaki mütevazı artışlarla karını çift haneli rakamlara çıkarabileceğini söyledi.
4. VIP statüsüne giden yol
Ferrari bunu asla kabul etmez, ancak bayiler müşterilerin yeni Ferrari'lere ve özellikle sınırlı sayıda üretilen araçlara erişebilmek için pahalı bir ticari basamaktan tırmanmak zorunda kaldığını söyleyecektir.
Bu, Rolex alıcılarının yeni bir Daytona almak için izlemesi gereken yola veya Hermès müşterilerinin Birkin almak için izlemesi gereken yola benziyor.
Kısacası, temel (ve bazen daha az popüler) bir model satın alarak başlarsınız. Daha sonra biraz daha cazip bir model veya iki veya üç model satın alabilirsiniz. Ferrari etkinliklerine katılırsanız, markaya destek gösterirseniz, hatta bir Ferrari yarış programına katılırsanız, sonunda daha pahalı ve hatta sınırlı sayıda üretilen modeller için uygun hale gelebilirsiniz.
Tüm Ferrari'lerin neredeyse dörtte üçü mevcut müşterilere satılıyor. Bu da merdivenin en alt basamağından başlamanın zor olduğu anlamına geliyor.
Solca, “Ferrari ve Hermès en çok arzu edilen ürünlerini en sadık müşterileri için saklıyor,” dedi. “Bu aslında erişimi 'paketliyor' ve arzu edilirliği artırıyor.”
5. Mutlu çalışanlar daha mutlu müşteriler demektir
21 Haziran 2024 Cuma günü İtalya'nın Maranello kentindeki yeni Ferrari NV E-bina fabrikasında çalışanlar. Son birkaç yıldır neredeyse tamamen gizlilik içinde inşa edilen Maranello'daki tesis, 2025'in sonlarından itibaren hibrit modeller ve içten yanmalı motorlarla çalışan otomobillerin yanı sıra Ferrari'nin ilk EV'sini üretecek. Fotoğrafçı: Francesca Volpi/Bloomberg via Getty Images
Francesca Volpi | Bloomberg | Getty Images
Lüks şirketler genellikle ekonomideki artan eşitsizliği yansıtır. İyi maaşlı ve saygın çalışanlar bile asla karşılayamayacakları veya deneyimleyemeyecekleri ürünleri üretmek için her gün çalışırlar.
Vigna bu iki dünyayı birleştirmeyi amaçlamıştır.
CEO olduktan kısa bir süre sonra, birçok Ferrari çalışanının daha önce hiç Ferrari kullanmadığını keşfetti. Şirket, çalışanlarını bir sürüş yapmaları ve işlerinin önemini ilk elden anlamaları için test pistine getirdi.
Geçtiğimiz yıl ayrıca, her çalışana Ferrari'nin hissedarı olma ve yaklaşık 2.065 avro (2.229 $) değerinde tek seferlik ücretsiz hisse alma seçeneği sunan bir çalışan hisse senedi sahipliği programı duyurdu.
ABD'de yaygın olsa da, çalışan hisse senedi programları Avrupa'da nadirdir. Vigna, Silikon Vadisi'nde çalışırken çalışan hisse senedi planlarını ve çalışanların hissedarların faydalarını paylaşmasının önemini takdir etmeyi öğrendiğini söyledi.
“Bu teklif ekipten geldi ve hemen benim ve yönetim kurulu tarafından onaylandı,” dedi. “İnsanlar şirketin merkezidir. Hepsinin motivasyonunu sağlamanız gerekir. Hisse verirseniz, hepsi şirketin bir parçası gibi hisseder, şirketin sahipleri gibi. Tüm şirketlerin insanları vardır. Sadece birkaç şirket insanlardan oluşur.”
Üye olmak Inside Wealth'in gelecekteki sayılarını e-posta kutunuza almak için.
Diğer lüks şirketler düşüşler veya önemli ölçüde yavaş büyümeler kaydederken satışları çift haneli rakamlara ulaşıyor. Birkin çantasına layık olarak kutsanacak kadar şanslı olan zengin müşteriler, yaklaşık 11.000 dolara bir Birkin 25 satın alabilir ve aynı gün 23.000 dolardan fazlaya satabilirler. Analistler, Hermès'in önümüzdeki üç yıl içinde dünyanın en büyük lüks markası olarak gelirde Louis Vuitton'ı geçebileceğini öngörüyor.
Hermes hisse senedi bu yıl %13 arttı, LVMH hisseler düz ve Kering %18 düştü.
Ancak büyüme ve marka itibarı söz konusu olduğunda Hermès'i geride bırakan bir lüks şirket var: Ferrari.
Bu yıl, Ferrari büyüme ve kâr beklentilerini ölçen hisse senedi çarpanı ile ölçüldüğünde dünyanın en değerli lüks şirketi olarak ilk kez Hermès'i geride bıraktı. Ferrari'nin hisseleri artık Hermès için 48 ve LVMH için 23'e kıyasla 50 kat kazançla işlem görüyor.
Enzo Ferrari'nin yarış takımına fon sağlamak amacıyla 1947 yılında kurduğu köklü otomobil üreticisi, 2015 yılında New York Borsası'nda hisse başına 60 dolardan işlem görmeye başladı. Şu anda hisse başına 410 dolardan işlem görüyor.
Şirketin değeri 75 milyar doların üzerindedir; bu da piyasa değerinin yaklaşık 1½ katıdır. Ford veya Genel motorlar, her yıl milyonlarca araba üreten Ferrari geçen yıl sadece 13.663 araba üretti.
Ferrari geleneksel bir lüks şirketi değil elbette. Araba üretiyor ve bir yarış takımı, bir ticaret şirketi, bir araba restorasyon şirketi ve 1.300 dolarlık atkılar ve 800 dolarlık sandaletler üreten bir şirkete pek benzemeyen birçok işletmesi var.
Ancak Bernstein lüks analisti Luca Solca, yakın tarihli bir araştırma raporunda Ferrari ve Hermès'in benzer olduğunu, çünkü her ikisinin de kendi kategorilerinde “fiyat piramidinin tepesinde yer aldığını” ve küresel zenginlerdeki artıştan yararlanmak için “mükemmel bir konumda” olduğunu öne sürüyor.
Ferrari'yi lüks bir marka yapan unsurları daha iyi anlamak için CNBC, İtalya'nın Maranello kentindeki Ferrari genel merkezine giderek şirketin CEO'su Benedetto Vigna ile bir röportaj yaptı.
Inside Wealth'i doğrudan gelen kutunuza alın
Vigna, beklenmedik bir lüks kralıdır. Kariyerinin çoğunu, mikro-elektromekanik sistemler ve sensörler grubunu yönettiği Cenevre merkezli yarı iletken üreticisi STMicroelectronics'te geçirdi. Örneğin, iPhone'larda kullanılan ekran sensörü teknolojisinin yaratılmasına yardımcı oldu.
2021'de Ferrari'nin en üst düzey görevine atanması, teknolojinin süper otomobil üreticisinin büyümesinde ve bir anlamda lüksün geleceğinde merkezi bir rol oynayacağının bir işaretiydi.
Şirketin 200 milyon dolarlık E-Building'inde yaptığı röportajda Vigna, yaklaşan elektrikli Ferrari, sürdürülebilirliğe olan bağlılığı ve Ferrari'lere olan mevcut küresel talep hakkında konuştu.
Ancak sohbetin ana konusu, Ferrari'yi lükste lider yapan şey ve zengin müşterilere hizmet veren diğer şirketlerin ve yöneticilerin bu yükselişten çıkarabilecekleri derslerdi. İşte beş ana çıkarım:
1. Elde edilmesi zor olanı oynayın
Ferrari Purasangue SUV
Adam Jeffery | CNBC
Solca'nın araştırma notunda belirttiği gibi, Ferrari ve Hermès “piyasanın kabul edebileceğinden daha az satıyor.” Çok daha az.
Analistler, siparişlere dayanarak Ferrari'nin mevcut üretiminin iki veya üç katını kolayca satabileceğini tahmin ediyor. Ferrari'nin cazibesi, nadirlik ve ayrıcalık üzerine kuruluydu.
Ortalama fiyatı 380 bin dolar olan bir Ferrari'yi satın alabilecek maddi gücünüz olsa bile, sipariş vermeniz neredeyse imkansız.
Ferrari'nin sözde SUV'si Purosangue ve diğer popüler modeller için bekleme süresi artık üç yıla kadar çıktı ve bu, tarihindeki en uzun süre. Herhangi bir Ferrari bayisine en büyük sorunlarını sorun, size şunu söyleyeceklerdir: “Yeterli araba yok, çok fazla hayal kırıklığına uğramış müşteri.”
Ancak CEO Vigna, bu kıtlığın Ferrari'nin marka vaadinin bir parçası olduğunu söyledi.
“Kurucularımızın stratejisine sadık kalmalıyız; bu strateji her zaman piyasanın talep ettiğinden bir araç eksik satmaktır.”
Onun stratejisi daha fazla araba üretmek yerine, her arabadan daha fazla para kazanarak karı artırmaktır.
“Biz her zaman gelirin niceliğinden çok niteliğine önem vermek istiyoruz” dedi.
Gerçekten de Ferrari'nin yıllar içindeki üretim artışları, zengin potansiyel alıcıların büyümesinin çok gerisinde kaldı. 2010'da 6.573 araba üretti, bu da son 14 yılda üretimin iki katına çıktığı anlamına geliyor. Aynı dönemde, milyarderlerin küresel nüfusu üç katından fazla arttı (ve 30 milyon dolar ve 100 milyon dolar ve üzeri serveti olanların nüfusu da arttı).
Vigna, yolda bir Ferrari görmenin nadir ve egzotik bir hayvan görmek gibi olması gerektiğini söyledi. Dengesizlik aynı zamanda Ferrari'ye otomotiv dünyasında eşsiz bir konum kazandırıyor: Arabalar genellikle zamanla değer kazanıyor.
Vigna, müşterilerin beklemek zorunda kalmasının daha da iyi olduğunu söyledi.
“Beklemek deneyimin bir parçasıdır” dedi.
CNBC'nin fabrika ziyareti sırasında bir Ferrari müşterisi yeni bordo 812 Superfast'ı teslim aldı. 70'li veya 80'li yaşlarda görünüyordu. Arabayı gördüğünde ve ünlü Ferrari giriş kapılarının altında onunla poz verdiğinde yüzü aydınlandı ve Noel sabahı 10 yaşında bir çocuğa dönüştü.
Ferrari'ler özeldir, çünkü hâlâ özeldirler.
2. Duyguyu sürücü yapın
Ferrari SP38, 23 Haziran'da İngiltere'nin Chichester kentinde düzenlenen Goodwood Hız Festivali 2022'de görülüyor.
Martyn Lucy | Getty Images
Herhangi bir Ferrari hayranına veya sahibine bir Ferrari'yi Ferrari yapan şeyin ne olduğunu sorun; tasarım, motor sesi, yol tutuşu, güç, frenleme veya o parlak sarı amblemin ardındaki 100 yıllık yarış tarihi diyeceklerdir.
Vigna, gerçek bir lüks ürünün tek bir temel özellik tarafından tanımlandığını söylüyor: Duygu.
“Ferrari lüks bir şirkettir çünkü benzersiz bir ürün sunan bir şirkettir. İnsanların en içteki kısmı olan duygusal tarafla bağlantı kuruyor,” dedi. “Lüks bir şirket, teknolojiyi, yeniliği, hikaye anlatıcılığını, mirası, her şeyi kullanan ve nihai hedefi hepimizin sahip olduğu duygusal tarafı beslemek olan bir şirkettir.”
Vigna, Ferrari'nin asla insanların sadece ulaşım için ihtiyaç duyduğu araçları üretmeyeceğini söyledi.
“Konferanslara konuşma davetleri aldığımda, iki kelime duyarsam katılmam – fayda veya mobilite. Biz faydalı bir ürün üretmiyoruz. Duygusal bir ürün üretiyoruz,” dedi CNBC'ye.
LVMH Başkanı Bernard Arnault'un “arzu edilirlik” olarak adlandırdığı şeye benzer. Yüksek kaliteli bir ürün, pahalı bir ürün veya daha fazla özellik veya işlevi olan bir ürün yapmak yeterli değildir. Yüreğinizi çekmesi gerekir.
3. Fiyatlandırma sanatı
Süper otomobil üreticisinin İtalya Maranello'daki E-Binasında yapım aşamasındaki bir Ferrari.
Kristal Lau | CNBC
Ferrari'nin yükselen fiyatlarına baktığınızda, fiyatlandırmanın kar talebine ve Wall Street'in marj artışına olan takıntısına dayandığını düşünebilirsiniz.
Ancak Vigna, her modelin taban fiyatının aslında lansmandan yaklaşık bir ay önce belirlendiğini, bunun da alışılmadık bir süreç olduğunu söyledi.
“Fiyatı şirketimizde tanımlama şeklimiz çok basit,” dedi. “Arabanın tanıtımına hazır olmasından bir ay önce, piste çıkıyoruz -ben ve birkaç kişi- ve bir veya bir buçuk gün boyunca sürüyoruz. Sonra bedenimizde taze bir duyguyla, fiyatı belirliyoruz. Fiyatı belirleyen kişi ben, CMO ve CFO'yuz. Duyguyu paylaşıyoruz.”
Açıkça, bu duygular yükseliyor. 2012'deki en ucuz Ferrari, üreticinin önerdiği perakende fiyatı 195.000 dolar olan California'ydı. Günümüzün giriş seviyesi Ferrari'si Roma, 273.000 dolardan veya %40 daha fazlasından başlıyor.
Ferrari, çok daha yüksek fiyatlara sahip daha fazla sınırlı sayıda ve özel sürüm otomobil piyasaya sürüyor: SF90 XX Stradale yaklaşık 900.000 dolardan başlıyor ve tanıtıldığında tüm 799 coupe ve üstü açık Spider'lar satılmıştı. Sadece 599 adetlik SP3 Daytona, 2,3 milyon dolardan başlıyor.
Belki de karlara en büyük katkı kişiselleştirmedir. Günümüzün Ferrari alıcıları giderek artan bir şekilde özel boya renkleri, deri, kumaşlar, dikişler, açık karbon fiber ve onu kendilerine ait kılan diğer kişisel detaylar istiyor. Bu kişisel dokunuşlar satış fiyatına 100.000 ila 500.000 dolar arasında bir değer katabilir.
Vigna, Ferrari'nin “hacimden çok değer” stratejisiyle, üretilen otomobil sayısındaki mütevazı artışlarla karını çift haneli rakamlara çıkarabileceğini söyledi.
4. VIP statüsüne giden yol
Ferrari bunu asla kabul etmez, ancak bayiler müşterilerin yeni Ferrari'lere ve özellikle sınırlı sayıda üretilen araçlara erişebilmek için pahalı bir ticari basamaktan tırmanmak zorunda kaldığını söyleyecektir.
Bu, Rolex alıcılarının yeni bir Daytona almak için izlemesi gereken yola veya Hermès müşterilerinin Birkin almak için izlemesi gereken yola benziyor.
Kısacası, temel (ve bazen daha az popüler) bir model satın alarak başlarsınız. Daha sonra biraz daha cazip bir model veya iki veya üç model satın alabilirsiniz. Ferrari etkinliklerine katılırsanız, markaya destek gösterirseniz, hatta bir Ferrari yarış programına katılırsanız, sonunda daha pahalı ve hatta sınırlı sayıda üretilen modeller için uygun hale gelebilirsiniz.
Tüm Ferrari'lerin neredeyse dörtte üçü mevcut müşterilere satılıyor. Bu da merdivenin en alt basamağından başlamanın zor olduğu anlamına geliyor.
Solca, “Ferrari ve Hermès en çok arzu edilen ürünlerini en sadık müşterileri için saklıyor,” dedi. “Bu aslında erişimi 'paketliyor' ve arzu edilirliği artırıyor.”
5. Mutlu çalışanlar daha mutlu müşteriler demektir
21 Haziran 2024 Cuma günü İtalya'nın Maranello kentindeki yeni Ferrari NV E-bina fabrikasında çalışanlar. Son birkaç yıldır neredeyse tamamen gizlilik içinde inşa edilen Maranello'daki tesis, 2025'in sonlarından itibaren hibrit modeller ve içten yanmalı motorlarla çalışan otomobillerin yanı sıra Ferrari'nin ilk EV'sini üretecek. Fotoğrafçı: Francesca Volpi/Bloomberg via Getty Images
Francesca Volpi | Bloomberg | Getty Images
Lüks şirketler genellikle ekonomideki artan eşitsizliği yansıtır. İyi maaşlı ve saygın çalışanlar bile asla karşılayamayacakları veya deneyimleyemeyecekleri ürünleri üretmek için her gün çalışırlar.
Vigna bu iki dünyayı birleştirmeyi amaçlamıştır.
CEO olduktan kısa bir süre sonra, birçok Ferrari çalışanının daha önce hiç Ferrari kullanmadığını keşfetti. Şirket, çalışanlarını bir sürüş yapmaları ve işlerinin önemini ilk elden anlamaları için test pistine getirdi.
Geçtiğimiz yıl ayrıca, her çalışana Ferrari'nin hissedarı olma ve yaklaşık 2.065 avro (2.229 $) değerinde tek seferlik ücretsiz hisse alma seçeneği sunan bir çalışan hisse senedi sahipliği programı duyurdu.
ABD'de yaygın olsa da, çalışan hisse senedi programları Avrupa'da nadirdir. Vigna, Silikon Vadisi'nde çalışırken çalışan hisse senedi planlarını ve çalışanların hissedarların faydalarını paylaşmasının önemini takdir etmeyi öğrendiğini söyledi.
“Bu teklif ekipten geldi ve hemen benim ve yönetim kurulu tarafından onaylandı,” dedi. “İnsanlar şirketin merkezidir. Hepsinin motivasyonunu sağlamanız gerekir. Hisse verirseniz, hepsi şirketin bir parçası gibi hisseder, şirketin sahipleri gibi. Tüm şirketlerin insanları vardır. Sadece birkaç şirket insanlardan oluşur.”
Üye olmak Inside Wealth'in gelecekteki sayılarını e-posta kutunuza almak için.