kamil şeker
New member
Fisker Ocean elektrikli spor hizmet aracı (SUV), 17 Kasım 2021 Çarşamba günü Los Angeles, Kaliforniya, ABD'de düzenlenen Los Angeles Otomobil Fuarı öncesinde AutoMobility LA sırasında.
Kyle Grillot | Bloomberg | Getty Images
Elektrikli araç devreye alma Fisker Çarşamba günü, araç yazılımındaki sorunlar nedeniyle Kuzey Amerika ve Avrupa'daki binlerce Ocean SUV'u geri çağıracağını ve kablosuz bir yazılım güncellemesi yayınlayacağını duyurdu.
Şirket, güvenlik sorunları nedeniyle ABD, Kanada ve Avrupa'daki 11.201 Okyanusu geri çağırdı. Şirket, bir basın açıklamasında, etkilenen araçların potansiyel olarak Motor Kontrol Birimi ve Araç Kontrol Birimi yazılımıyla ilgili sorunlar bulunduğunu ve bunun da aracın motor gücünü kaybetmesine neden olabileceğini söyledi.
Fisker ayrıca uyumluluk nedeniyle ABD'deki 6.864 Okyanusu ve Kanada'daki 281 Okyanusu geri çağırdı. Şirket, araçların şu anda gösterge tablosundaki göstergeler ve gösterge simgeleriyle ilgili federal araç güvenlik standartlarına uymadığını söyledi.
Fisker, OS 2.1'e güncellenen araçların geri çağırmadan etkilenmediğini söyledi. Fisker, yazılım güncelleme sürecinin 30 Haziran 2024'e kadar tamamlanmasını öngörüyor.
Geri çağırmalar Fisker için aylarca süren aksiliklerin ardından geldi. Reuters Şubat ayında, talepte yavaşlamaya neden olan yüksek faiz oranları nedeniyle şirketin faaliyetlerini sürdüremeyebileceğini bildirmişti.
Fisker'in mücadeleleri, adı açıklanmayan büyük bir otomobil üreticisi ile potansiyel bir anlaşmaya yönelik görüşmelerin başarısızlıkla sonuçlanması ve New York Menkul Kıymetler Borsası'nın “anormal derecede düşük” fiyat seviyeleri nedeniyle girişimin hisselerini listeden çıkarma planlarını duyurmasıyla Mart ayına kadar devam etti.
Nisan ayında Reuters, ABD otomobil güvenliği düzenleme kurumunun, araçların kapılarının açılmamasıyla ilgili şikayetler nedeniyle 2023 Okyanusu hakkında soruşturma başlattığını bildirmişti. Bu, Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği İdaresi'nin Fisker'e yönelik üçüncü soruşturması oldu; 2023 Ocean'ın frenleri ve istenmeyen araç hareketleriyle ilgili sorunlar nedeniyle ek soruşturmalar devam ediyor.
Fisker, Şubat ayında mevcut en son rapor olan tüm yılın mali sonuçlarını açıklarken 2023'te 4.929 Oceans teslim ettiğini söyledi. Şirket, 2024 yılında 20.000 ile 22.000 arasında araç teslim etmeyi beklediğini söyledi.
Şirket, geri çağırmalar konusunda bayilerini 30 Mayıs'ta bilgilendirdiğini ve sahiplerini 30 Haziran'a kadar bilgilendireceğini söyledi.
CNBC PRO'nun bu özel etkinliklerini kaçırmayın
Kyle Grillot | Bloomberg | Getty Images
Elektrikli araç devreye alma Fisker Çarşamba günü, araç yazılımındaki sorunlar nedeniyle Kuzey Amerika ve Avrupa'daki binlerce Ocean SUV'u geri çağıracağını ve kablosuz bir yazılım güncellemesi yayınlayacağını duyurdu.
Şirket, güvenlik sorunları nedeniyle ABD, Kanada ve Avrupa'daki 11.201 Okyanusu geri çağırdı. Şirket, bir basın açıklamasında, etkilenen araçların potansiyel olarak Motor Kontrol Birimi ve Araç Kontrol Birimi yazılımıyla ilgili sorunlar bulunduğunu ve bunun da aracın motor gücünü kaybetmesine neden olabileceğini söyledi.
Fisker ayrıca uyumluluk nedeniyle ABD'deki 6.864 Okyanusu ve Kanada'daki 281 Okyanusu geri çağırdı. Şirket, araçların şu anda gösterge tablosundaki göstergeler ve gösterge simgeleriyle ilgili federal araç güvenlik standartlarına uymadığını söyledi.
Fisker, OS 2.1'e güncellenen araçların geri çağırmadan etkilenmediğini söyledi. Fisker, yazılım güncelleme sürecinin 30 Haziran 2024'e kadar tamamlanmasını öngörüyor.
Geri çağırmalar Fisker için aylarca süren aksiliklerin ardından geldi. Reuters Şubat ayında, talepte yavaşlamaya neden olan yüksek faiz oranları nedeniyle şirketin faaliyetlerini sürdüremeyebileceğini bildirmişti.
Fisker'in mücadeleleri, adı açıklanmayan büyük bir otomobil üreticisi ile potansiyel bir anlaşmaya yönelik görüşmelerin başarısızlıkla sonuçlanması ve New York Menkul Kıymetler Borsası'nın “anormal derecede düşük” fiyat seviyeleri nedeniyle girişimin hisselerini listeden çıkarma planlarını duyurmasıyla Mart ayına kadar devam etti.
Nisan ayında Reuters, ABD otomobil güvenliği düzenleme kurumunun, araçların kapılarının açılmamasıyla ilgili şikayetler nedeniyle 2023 Okyanusu hakkında soruşturma başlattığını bildirmişti. Bu, Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği İdaresi'nin Fisker'e yönelik üçüncü soruşturması oldu; 2023 Ocean'ın frenleri ve istenmeyen araç hareketleriyle ilgili sorunlar nedeniyle ek soruşturmalar devam ediyor.
Fisker, Şubat ayında mevcut en son rapor olan tüm yılın mali sonuçlarını açıklarken 2023'te 4.929 Oceans teslim ettiğini söyledi. Şirket, 2024 yılında 20.000 ile 22.000 arasında araç teslim etmeyi beklediğini söyledi.
Şirket, geri çağırmalar konusunda bayilerini 30 Mayıs'ta bilgilendirdiğini ve sahiplerini 30 Haziran'a kadar bilgilendireceğini söyledi.
CNBC PRO'nun bu özel etkinliklerini kaçırmayın