Fiyat şoklarına en çok maruz kalan 20 ürün ve mal

kamil şeker

New member
Vietnam'daki Bac Ninh Eyaleti Vo Cuong'daki bir giyim fabrikasında çalışanlar.

Getty Images aracılığıyla Seongjoon Cho/Bloomberg


Trump yönetiminin düzinelerce ülkeden mallara dik tarifeleri tokatlama planının tüketiciler için fiyatları yükseltmesi bekleniyor. Deri ürünler gibi bazı ürünler, diğerlerinden daha büyük bir sıçrama görecektir.

Hanehalkı üzerindeki genel etki, satın alma alışkanlıklarına göre değişecektir. Ancak iktisatçılar, çoğu ailenin – özellikle düşük kazananların – bir dereceye kadar acıyı hissetmesi muhtemeldir.

Yale Üniversitesi'ndeki bütçe laboratuvarı tarafından yapılan bir analize göre, ortalama hane Çarşamba günü açıklanan tüm Başkan Donald Trump'ın ve diğer ulusların misilleme ticareti eylemleri sonucunda yılda 3.800 $ satın alma gücü kaybedecek.


Biden yönetimi sırasında Laboratuarın Ekonomi Direktörü ve Beyaz Saray Ekonomik Danışmanlar Konseyi'nin eski baş ekonomisti Ernie Tedeschi, bu “anlamlı bir miktar” dedi.

Analiz, Cuma günü 10 Nisan'da yürürlüğe girecek olan tüm ABD ihracatları hakkında Cuma günü açıkladığı% 34 misilleme tarifesini içermiyor. ABD, 2024'te Çin'e yaklaşık 144 milyar dolar değerinde mal ihraç etti.

Giyim fiyatları artışa hazır


Giyim endüstrisi, tarife ile ilgili fiyat şoklarına en hassas olanlar arasındadır.

Yale bütçe laboratuvar analizine göre, Trump'ın şimdiye kadar uygulandığı tarifeler nedeniyle giyim ve ayakkabı, eldiven ve çantalar ve yün ve ipek ürünleri için fiyatlar% 10 ila% 20 arasında artacak. Tedeschi, bu fiyat artışlarının bazılarının 5 yıl veya daha fazla sürebileceğini belirtti.


Srdjanpav | E+ | Getty Images


Cornell Üniversitesi'nde doçent ve Cornell Moda + Tekstil Koleksiyonu Direktörü Denise Green, ABD'de satılan giyim ve ayakkabıların büyük kısmının Çin, Vietnam, Sri Lanka ve Bangladeş'te üretildiğini söyledi.

“Karşılıklı Tarifeler” altında Trump Çarşamba günü yaptığı açıklamada, Çin ithalatının% 34'lük bir görevle karşılaşacağını açıkladı. Vietnam, Sri Lanka ve Bangladeş'in malları sırasıyla%46,%44 ve%37'lik tarifelerle karşı karşıya.

Çin'deki önceden var olan tarifeler toplam%20'lik açıklamalar dikkate alındığında, Pekin şimdi en az%54'lük etkili bir tarife oranı ile karşı karşıya.


Green, “Tarifeler dünya çapında giyim endüstrisi için felaket, ancak özellikle son derece uzmanlaşmış giysi üretimine sahip daha küçük ülkeler için.” Dedi.

Tedeschi, son 50 yılda yurtdışına birçok giyim prodüksiyonu yurtdışına taşındı, ancak “çok olası” giyim ve tekstil üretimi yeni tarifelerin ardından Asya'dan ABD'ye dönecek.

“İnsanlar yine de kıyafetleri büyük ölçüde ithal edecek ve fiyat artışını yemek zorunda kalacaklar.” Dedi.

Araba fiyatları başka bir ağrı noktasıdır


“Fabrika 56” Üretim Salonu'nda toplanan çeşitli Mercedes-Benz araçları.

Resim İttifakı | Resim İttifakı | Getty Images


Çarşamba günü açıklanan görevler, Trump'ın ikinci açılışından bu yana otomobiller ve araba parçaları hakkındaki görevler de dahil olmak üzere dayattığı diğer tarifelerin üstünde; bakır, çelik ve alüminyum; ve Kanada ve Meksika'dan bazı ithalat.

Yale bütçe laboratuvar analizine göre motorlu taşıtların ve araba parçalarının maliyeti% 8'in üzerinde yükselebilir.

Bank of America, otomobil üreticileri tarifelerin tüketicilere tam etkisini geçerse, yeni araç fiyatlarının 10.000 dolar kadar artabileceğini tahmin etti.

Kişisel Finansmandan Daha Fazlası:
Ekonomistler 'katma değer vergileri' bir ticaret engelini değil
Tarifeler ABD işleri ve endüstri için 'kaybetme'
Belirsizlik neden borsayı samanlaştırır?

Amerika Tüketici Federasyonu Tüketici Koruma Direktörü Erin Witte, “Yükselen araba fiyatları, Amerika Tüketici Federasyonu Tüketici Koruma Direktörü Erin Witte,” Artan araba fiyatları, işe, okula, çocuklarının faaliyetlerine ve tıbbi randevularına ihtiyaç duydukları bir alanda yaşayan Amerikalıların büyük çoğunluğu için büyük bir ağrı noktasıdır. “Dedi.

“Bu tarifeler bunu daha da kötüleştirecek ve Amerikalıların hangi arabayı satın almak istedikleri konusundaki seçimlerini önemli ölçüde azaltacaktır.” Dedi.


Alüminyum ve çelik gibi belirli emtialar üzerindeki tarifeler, tüketicileri dolaylı olarak etkiler, çünkü malzemeler bir tüketim malları üretmek için kullanılır.

Beyaz Saray sözcüsü Kush Desai, Trump'ın tarife politikası nedeniyle fiyatların artacağı analizlere geri döndü.

Desai, e-postayla gönderilen bir açıklamada, “Tavuk küçük 'uzman' tahminleri Başkan Trump'ın ilk döneminde tam olarak ortaya çıkmadı ve Başkan Trump, Amerikan büyüklüğünü Main Street'ten Wall Street'e geri yüklediğinde ikinci döneminde patlamayacaklar.” Dedi.

Ancak Trump'ın ikinci dönem tarifeleri, ilk döneminden daha büyük büyüklük sıralarıdır.

Vergi Vakfı'na göre, ilk Trump yönetimi 2018 ve 2019 yıllarında tarifeler yaklaşık 380 milyar dolarlık mal getirdi. Trump'ın ikinci dönemine verilen tarifelerin 2,5 trilyon dolardan fazla ABD ithalatını etkilediğini söyledi.


Ayrıca, birinci dönem tarifelerinin bazı tüketiciler için fiyatları artırdığına dair kanıtlar da var.

Federal Rezerv Kurulu ve Chicago Üniversitesi ekonomistleri tarafından yapılan bir araştırmaya göre, tipik çamaşır makinesi ve giyim kurutma makinesi için perakende fiyatları 2018 çamaşır makineleri ithalatındaki tarifeler nedeniyle her biri yaklaşık% 12 arttı – birim başına yaklaşık 86 $ ve 92 $ – birim başına yaklaşık 86 $ ve 92 $ arttı. Çalışmada, tüketicilerin artan maliyetinin yılda 1,5 milyar dolar olduğunu buldu.

Tarifelerin ABD enflasyon oranını artırması bekleniyor


Ekonomistler ayrıca ABD enflasyon oranının tarifeler nedeniyle atlamasını bekliyorlar.

Yurt dışından mal ithal eden Amerikan işletmeleri, tarifelerin maliyetini ödemek için kancadaki işletmeler olacak ve ekonomistler şirketlerin bu maliyetlerin en azından bir kısmını tüketicilere aktaracağını öngörüyorlar.

Tarifeler dünya çapında giyim endüstrisi için felakettir, ancak özellikle son derece uzmanlaşmış giysi üretimine sahip daha küçük ülkeler için.


Denise Green

Cornell Moda + Tekstil Koleksiyonu Yönetmeni
Yabancı mallar için artan fiyatlar ortamı bize işletmelere de fiyatlarını bir şekilde yükseltmesini sağlayabilir.

Sonuç olarak, Tüketici Fiyat Endeksi 2025'te% 4,5'e yükselebilir. Bu, Şubat ayında% 2,8 ve Federal Rezerv'in uzun vadeli enflasyon hedefini kabaca iki katına çıkardı.