Ford, büyük kamyon üretimini Kanada'ya genişletecek

kamil şeker

New member
2023 Ford Süper Görev F-350 Sınırlı

Ford


DETROIT- Ford Motor daha önce tamamen elektrikli araç merkezine dönüştürülmesi planlanan Kanada'daki fabrikasında büyük Süper Görev kamyonlarının üretimini genişletecek.

Ford, Perşembe günü yaptığı açıklamada, yeni planların Super Duty üretimini genişletmek için yaklaşık 3 milyar dolar yatırım yapmayı içerdiğini, bunun 2,3 milyar dolarının Kanada, Ontario'daki Ford Oakville Montaj Kompleksi'nde olacağını söyledi. Şirket, kalan yatırımın ABD ve Kanada'daki destekleyici tesislerde üretimi artırmak için kullanılacağını söyledi.

Ford, şu anda ticari ve iş müşterileri tarafından yoğun olarak kullanılan F-150 tam boy pikapların daha büyük kardeşleri olan Süper Görev kamyonetlerini Ohio ve Kentucky'deki fabrikalarında üretiyor.

Ford, 2026 yılında faaliyete geçmesi beklenen Kanada fabrikasının yıllık yaklaşık 100 bin adetlik kapasite ekleyeceğini söyledi.

“Super Duty, dünya çapındaki işletmeler ve insanlar için hayati önem taşıyan bir araçtır ve Kentucky Kamyon Fabrikamız ve Ohio Montaj Fabrikamız tam kapasitede çalışmasına rağmen talebi karşılayamıyoruz,” dedi Ford CEO'su Jim Farley bir basın bülteninde. “Bu hamle müşterilerimize fayda sağlıyor ve Ford Pro ticari işimizi güçlendiriyor.”

Yatırımcılar bu habere olumlu tepki verdi ve Ford hisseleri, genel piyasa düşüşünün etkisiyle günün ilerleyen saatlerinde yatay seyretse de 52 haftanın yeni zirvesine ulaştı.

Hisse senedi grafik simgesi







Ford'un 2024'teki hisse senedi performansı


UBS'den Joseph Spak, elektrikli otomobil ve kamyonların beklenenden yavaş benimsenmesi nedeniyle, zarar eden EV'lere kıyasla oldukça karlı Super Duty modellerine yapılan ek yatırımı alkışlayan analistler arasındaydı.

“Bunun, yönetimin Ford Pro araçlarına yönelik daha sürdürülebilir bir talebe olan güvenini gösterdiğine inanıyoruz,” dedi Perşembe günü bir yatırımcı notunda. ” [internal combustion engine] “EV yatırımına kıyasla yatırımın olumlu karşılanması gerekir.”

Ford daha önce EV üretimi için Kanada fabrikasına 1,3 milyar dolar yatırım yapma planlarını duyurmuştu. Bu planlar arasında şirketin yakın zamanda 2027'ye ertelediği yeni bir üç sıralı SUV de vardı.

Bu duyuru, Farley'nin Ford'un Süper Görev kamyonları gibi “büyük, devasa, muazzam” araçların tam elektriklendirilmesinin “asla para kazandırmayacağını” söylemesinden haftalar sonra geldi.

Ford, Super Duty kamyonetlerinin gelecek neslini “elektriklendirmeyi” planladığını söyledi ancak Perşembe günü ek ayrıntıları açıklamayı reddetti.

Şirket, bu hareketin Ford'un üretim ayak izini maksimize etmek de dahil olmak üzere Farley'nin Ford+'ın karlı büyüme planını desteklediğini söyledi. Bu, EV'leri içeren yeniden yapılandırma planı için son geri çekilme, ancak otomobil üreticisi, üç sıralı EV'yi 2027'de başlayarak belirtilmemiş bir tesiste üretmeyi planladığını söyledi.


Ford CEO'su Jim Farley, 19 Mayıs'ta Dearborn, Michigan'daki şirketin dünya genel merkezinin dışında, elektrikli F-150 Lightning pikap kamyonunun tanıtımının ardından gazetecilere konuşuyor

Michael Wayland / CNBC


Ford+ planı, Ekim 2020'de otomobil üreticisinin dümenini devralan Farley başkanlığındaki şirketin ilk yatırımcı günü sırasında Mayıs 2021'de duyurulduğunda başlangıçta ağırlıklı olarak elektrikli araçlara odaklanıyordu.

O dönemde, tamamen elektrikli araçların benimsenmesi ve potansiyel karlılık konusunda önemli bir iyimserlik vardı ancak birçok kişinin beklediği kadar hızlı gerçekleşmedi.

Ford'un ilk planı, 2025'e kadar EV'lere yapılan 30 milyar dolardan fazla yatırımla desteklenen 2030 yılına kadar küresel satışlarının neredeyse yarısının elektrikli olmasını öngörüyordu. Şirketin bugüne kadar EV'lere ne kadar sermaye harcadığı belirsiz. Planları birkaç kez değişti ve “Model e” EV ünitesi 2023'te 4,7 milyar dolar kaybetti.

Ford'un EV birimi milyarlarca dolar kaybederken, Super Duty kamyonetleri de dahil olmak üzere Ford Pro ticari işi 2023'te faiz ve vergilerden önce 7,2 milyar dolar kazandı.

Ford+ planı ayrıca 2026 sonuna kadar EV ünitesi için faiz ve vergiden önce %8 kazanç veya EBIT kar marjı hedefi içeriyordu. Ford bu hedefi bu yılın başlarında geri çekti. 2022'de yaklaşık negatif %40'lık bir kar marjından büyük bir geri dönüş olurdu.

Ford, yeni Super Duty üretiminin ilk etapta Oakville Montaj Kompleksi'nde yaklaşık 1.800 Kanadalıya iş sağlayacağını, bunun üç sıralı EV'nin üretimi için başlangıçta ihtiyaç duyulacak olandan 400 daha fazla istihdam sağlayacağını söyledi.

CNBC PRO'dan bu içgörüleri kaçırmayın