Ford CEO'su Trump'ın tarife değişikliklerinin yararlı olduğunu, ancak yine de yeterli olmadığını söylüyor

kamil şeker

New member
Ford Motor CEO'su Jim Farley, 30 Nisan 2025'te Kentucky, Louisville'deki 2025 Ford Seferi için bir lansman etkinliği sırasında konuşuyor.

Michael Wayland | CNBC


LOUISVILLE, Ky. – Başkan Donald Trump'ın otomotiv parçaları tarifeleri için yeniden canlandırılması yararlıdır, ancak otomobil üreticilerine yardımcı olmak ve ABD otomobil endüstrisini büyütmek için daha fazla değişikliğe ihtiyaç vardır, Ford Motor CEO Jim Farley Çarşamba günü söyledi.

Trump'ın Salı günü yürütme emri yoluyla harekete geçtiği yeni eylemler, bazı ABD parçaları için otomobil üreticilerini geri ödüyor ve sektör için tarifelerin “istiflenmesini” azaltıyor.

Salı günkü değişiklikler, Trump'ın tarifeleri etrafındaki düzenleyici belirsizlikler arasında, ABD'ye ithal araçlarda% 25 ve 3 Mayıs'a kadar otomotiv parçalarında% 25'i de dahil olmak üzere, otomotiv endüstrisinden yardımdan sonra geldi.

Farley, “Bu hafta tarife planlarındaki değişiklikler, otomobil üreticileri, tedarikçiler ve tüketiciler için tarifelerin etkisini kolaylaştırmaya yardımcı olacak, ancak… bu sağlıklı ve büyüyen oto endüstrisi hakkındaki ortak vizyonumuzu desteklemek için kapsamlı bir dizi politika üzerinde yönetim ile yakın bir şekilde çalışmaya devam etmeliyiz.” Dedi.


30 Nisan 2025'te Ford'un Kentucky Truck fabrikasında bir işçi.

Michael Wayland | CNBC


Farley, ABD'nin Amerikan üretimleri için ihracatı ve Ford gibi ödül şirketlerini teşvik etmenin “önemli” olduğunu söyledi.

“Burada inşa ettiğimiz araçların çoğu dünya çapında ihraç ediliyor. Bunun için kredi almamalı mıyız?” Farley dedi. Diyerek şöyle devam etti: “Bunlar Amerikan işleri ve bu tedarik zincirlerinin ülkemizdeki yerli büyümeyi ve uygun fiyatlı araçları teşvik etmesini sağlamak için uygun fiyatlı parçalar üzerinde çalışmaya devam etmeliyiz.”

ABD'deki en büyük araç üreticisi olan Ford, malların toplam değerine dayalı net bir parça ve araç ihracatçısı ve araç başına neredeyse net ihracatçı olduğunu söylüyor. Net ihracatçı, bir şirketin ithalattan daha fazla ihracat yaptığı anlamına gelir.

CNBC Tarifeleri Kapsamı Daha Fazla Oku

Farley, rakipler Ford'un üretim operasyonlarıyla eşleşirse, ABD otomobil endüstrisine ve Amerika'nın etkisine ilişkin bir dizi “ne olursa olsun” senaryoları ortaya koydu. Bu tür eylemlerin yılda 4 milyon araç, 15 yeni üretim tesisi ve ABD'de 500.000'den fazla yeni imalat işi anlamına geleceğini söyledi.

Şirketi hala Meksika, Kanada ve Çin'den önemli miktarda araç ve parça ithal eden Farley, “ABD'deki tüm araçları ithal eden şirketlerin Amerikan imalatını Ford gibi muamele edip etmediğini hayal edin” dedi.

İthal araçlarda ABD'ye% 25'lik tarifeler devam edecektir, ancak yeni önlemler, çelik ve alüminyum üzerinde% 25 tarifeler – üst üste “istifleme” gibi ayrı vergilerden kaynaklanan toplam tarife seviyesini azaltmayı amaçlamaktadır.

Sipariş altında, 3 Mayıs'a kadar başlayacak olan otomobil parçalarında% 25 ek tarifeler de hala yürürlüğe girecek, ancak ABD'deki son toplantıdan geçen araçlar iki yıl boyunca bu vergilerden kısmi geri ödemelere hak kazanabilecek.

CNBC Pro'dan bu bilgileri kaçırmayın