Ford, Detroit tren istasyonunu 950 milyon dolarlık kampüs karşılığında restore etti

kamil şeker

New member
Ford Motor, onlarca yıldır Detroit'in çöküşünün ve felaketinin kötü şöhretli bir sembolü olarak kullanılan terk edilmiş bir tren istasyonunu, otomobil üreticisi için yeni bir teknoloji kampüsüne ve şehir için karma kullanımlı mülke dönüştürüyor.

Michael Wayland / CNBC


DETROIT – Ford'un Motor City'den son proje onlarca yıldır Detroit'in çöküşünün sembolü olan ve şimdi de otomobil üreticisinin yeni teknoloji kampüsü olan terk edilmiş bir tren istasyonunun restorasyonu ve yeniden açılmasıdır.

950 milyon dolarlık proje, Michigan Merkez İstasyonu olarak adlandırılan 18 katlı eski tren istasyonunu (bir zamanlar eyaletin önemli transit binası) ve bitişikteki 270.000 metrekarelik binayı ve diğer destek tesislerini kapsıyor.

30 dönümlük “Michigan Central” kampüsü ve istasyonu ilk olarak 2018'de duyurulmuştu ve 2022'de açılması planlanıyordu. Ancak, koronavirüs salgını ve istasyonun yenilenmesi için gereken kapsamlı çalışmalar, istasyonun yeniden açılmasını geciktirdi. Ford, perşembe günü asırlık tren istasyonunun restorasyonunu kutluyor.

Perşembe günkü etkinliğin ardından tren istasyonu binasının zemin katı, bu sonbaharda ilk ticari sakinlerin taşınmaya başlamasından önce 16 Haziran'a kadar halka açık olacak.

Yeni kampüs istikrarsız bir zamanda geliyor Ford yatırımcıları şirket işini yeniden yapılandırmaya devam ederken. Bu aynı zamanda birçok şirketin ofis alanlarını küçültmeye ve mevcut binalarını pandemi sırasında evden çalışmaya alışan çalışanlarla doldurmaya çalışmasıyla da ortaya çıkıyor.


Michigan Central'ın ana yolcu salonunun yenilenmeden önceki bir fotoğrafı, binanın arka tarafındaki yeni restore edilmiş odada duruyor.

Michael Wayland / CNBC


Özellikle Detroit'te keskin bir benzerlik ortaya çıktı: Nisan ayında Ford'un şehirler arası rakibi Genel motorlar şehrin nehir kıyısındaki yüksek Rönesans Merkezi genel merkezini, yakındaki inşaat halindeki bir binada iki kata küçülteceğini duyurdu.

Ancak Ford Başkanı Bill Ford Jr., tarihi tren istasyonuna yapılan yatırımın, yeteneklerin kazanılması ve elde tutulması da dahil olmak üzere otomobil üreticisinin geleceği açısından çok önemli bir parçası olduğuna inandığını söyledi.

Projeye öncülük eden Ford, CNBC'ye “Yetenek, endüstrimiz ve şirketimiz için bir savaştayız” dedi. “Ve yeteneklere iki şey vermelisiniz: Onlara öncelikle çözmeleri için gerçekten ilginç problemler vermelisiniz, sonra onlara çalışacakları harika bir yer vermelisiniz. Michigan Central ile bu iki kutuyu da işaretledik.”

Bill Ford, Fontinalis risk sermayesi şirketi için Silikon Vadisi'ne yıllarca yaptığı gezilerden sonra ve Fontinalis'in bir üyesi olarak görev yaptığı süre boyunca harap binayı satın almaya karar verdi. eBay Yönetim Kurulu. Geleneksel otomotiv endüstrisinin hem ürün hem de yetenek edinme konusunda yeni teknoloji şirketleriyle rekabet etmesi gerektiği konusunda uzun zamandır açık sözlü davranıyor.


Ford Motor, şirket kurucusu Henry Ford'un torunu olan Başkan Bill Ford'un bu fotoğrafını, otomobil üreticisi Haziran 2018'de Michigan Merkez İstasyonunu satın alacağını açıkladığında yayınladı.

Ford


Ford, üst düzey yetenekleri Detroit'e çekmenin “iyileştiğini” söyledi ancak Kaliforniya veya Doğu Yakası'ndan işçileri Detroit'e taşınmaya ve Ford için çalışmaya ikna etmenin “zor bir iş” olduğunu kaydetti.

“Onlara Michigan Central gibi bir yeri sadece güzelliğiyle değil, ki bu tek başına inanılmaz bir yer olarak gösterebilir ve sonra orada olacak şeyler hakkında da konuşabilirseniz, o zaman orası, bence, onlar için gerçekten değerli bir kaynak haline gelir. Şirket ileriye gidiyor” dedi.

Tren istasyonu kampüsü


Michigan Central kampüsü, Detroit'in ana iş bölgesinin güneybatısında, Corktown olarak bilinen popüler bir mahallede yer almaktadır. Ford'un Dearborn, Michigan'daki dünya genel merkezinden yaklaşık 10 mil uzakta.

Michigan Central kampüsü, perakende satış, restoranlar ve konaklama dahil toplam 1,2 milyon metrekarelik ticari alanı kapsıyor. Yetkililere göre tesise eyalet, yerel ve tarihi rehabilitasyon vergisi teşvikleri olarak 300 milyon dolar verildi.


Ford'un Detroit'teki Michigan Merkez İstasyonu içindeki restore edilmiş büyük bekleme odası.

Michael Wayland / CNBC


Ford yetkilileri, onlarca yıldır süren vandalizm ve çürümenin ardından istasyonu orijinal görkemine kavuşturmak için büyük çaba harcadı. Proje, binanın bazı kısımlarını yeniden oluşturmak için odaların 3 boyutlu olarak taranmasını, malzemelerin eşleştirilmesini ve tarihi fotoğraflara atıfta bulunulmasını içeriyordu.

Bu özellikle büyük bir odanın devasa pencerelere, bir pasaja ve mermer ve terrazzo zemin, Mankato taşı ve diğer benzersiz malzemelerle dolu geniş bir salona sahip olduğu tren istasyonunun birinci katı için geçerliydi.

Mimarlar ve tasarımcılar, istasyonun 1988'de kapanmasından sonraki hareketsiz yıllarını temsil etmek için duvarlara bazı grafitiler bırakmayı tercih ettiler.

Ford'un kararlılığının bir ölçüsü olarak yetkililer, tesisin orijinal kireçtaşının izini Indiana'daki bir taş ocağına kadar sürdüler ve tesisin o zamandan beri kapalı olduğunu öğrendiler. Michigan Central, taş ocağının yeniden açılması için sahiplerle birlikte çalıştı.


Michigan Central'ın 30 yıldan fazla bir süredir hareketsiz kaldığı döneme ait bazı grafitiler, istasyonun tarihinin bu bölümünü temsil etmek için bilerek korundu.

Michael Wayland / CNBC


Proje turu sırasında Michigan Central CEO'su Josh Sirefman, “Mümkün olan her yerde özenle ve sevgiyle orijinal durumuna döndürüldü” dedi. “Onu pek çok şeyle etkinleştirmeye başlamadan önce muhtemelen en bozulmamış durumda olacaktır.”

Yetkililer, ulusal ticari gayrimenkul sorunlarının ortasında, kulenin yaklaşık üçte ikisinde kiracıların veya kullanım senaryolarının planlandığını söyledi. Buna, yeniden imar onayı bekleyen isimsiz bir restoran ve otel de dahildir.

Detroit Devlet Okulları Kitap Deposu olarak bilinen bitişik bina halihazırda 100'e yakın yeni kurulan şirketten 600'den fazla çalışana ev sahipliği yapıyor.

Bill Ford, “Bu gerçekten yaratmak istediğim ekosistemin başlangıcı” dedi. “Orada pek çok deney yapılacak.”


Ford, binada başta şirketin elektrikli araç ve bağlantılı hizmetler ekipleri olmak üzere en az 2.500 çalışanını barındırmayı planlıyor. Ford, bu yılın sonuna kadar bu çalışanlardan yaklaşık 1000'inin istasyonun kulesine taşınmasının beklendiğini söyledi.

Binanın diğer sakinleri arasında yerel üniversiteler, diğer işletmeler ve bir restoran yer alabilir. Ancak yetkililer beklenen kiracıların tam listesini yayınlamayı reddetti. GoogleProjenin kurucu ortaklarından biri olan Code Next, öğrencilere kodlamayı öğreten “Code Next” programını Kitap Deposu binasından yürütüyor.

Ford, geleceğin otomobil üreticisi çalışanlarının, istasyonun kulesindeki diğer sakinlerin yanı sıra Kitap Deposu binasını işgal eden startup'larla işbirliği yapabilmesini beklediğini söyledi.


Michigan Central'ın pasajının yenilenmeden önceki bir fotoğrafı, binanın doğu ucuna doğru yeni restore edilmiş odada duruyor.

Michael Wayland / CNBC

'Eski proje'


Tren istasyonunu ve çevresindeki kampüsü yeniden diriltmek, şirket kurucusu Henry Ford'un torunu Bill Ford'un Motor City'de üstlendiği en son projedir.

2002 yılında Ford ailesine ait olan Detroit Lions takımının Pontiac banliyösünden, Detroit şehir merkezindeki Ford Field adlı yeni bir stadyuma taşınmasında etkili oldu. Ayrıca 2006 yılında Super Bowl'u şehre getiren ekibin bir parçasıydı.

Ve şirketin River Rouge Montaj tesisini kapatma çağrıları üzerine “yeşil” bir üretim tesisine dönüştürdü. Artık Ford F-150 tam boyutlu pikapın üretimi için bir turizm merkezi.

2001'den 2006'ya kadar otomobil üreticisinin CEO'su olarak görev yapan Ford, Michigan Central'ı bu tür projelerin devamı olarak nitelendirdi. Bu çabayı hem kendisi hem de üzerinde çalışabilenler için “miras bir proje” olarak nitelendirdi.

“İkisiyle de gurur duyuyorum [prior projects]ama bence bu bir çeşit ünlem işareti koyacak çünkü burası çalışmak için harika bir yer olacak ama aynı zamanda halkın gelmesi için de harika bir yer olacak” dedi Ford.


Ford'un Detroit'teki Michigan Merkez İstasyonundaki büyük bekleme odasının yenilenmiş “okuma odası”.

Michael Waylans / CNBC