kamil şeker
New member
Ford, 28 Mart 2024'te New York Uluslararası Otomobil Fuarı'nda sergileniyor.
Danielle DeVries | CNBC
DETROIT — Satışlar Ford Motorlu Kamyonlar ve diğer ticari araçlar, otomobil üreticisinin ilk çeyrekte Wall Street'in kazanç tahminlerini aşmasına yol açarak elektrikli araçlarındaki kayıpları telafi etti.
Şirket, faiz ve vergi öncesi düzeltilmiş kazançlara (EBIT) ilişkin 2024 kazanç rehberini 10 milyar ila 12 milyar dolar arasında tuttu. Sermaye harcaması beklentilerini bir miktar düşürdü ve yıl için düzeltilmiş serbest nakit akışı görünümünü yükseltti.
Otomobil üreticisi, daha önce 6 milyar dolardan 7 milyar dolara çıkan beklentiye göre şimdi 6,5 milyar dolardan 7,5 milyar dolara düzeltilmiş serbest nakit akışı yaratmayı bekliyor. Sermaye harcamalarına ilişkin tahmin şu anda 8 milyar ila 9 milyar dolar arasında olup, başlangıçta tahmin edilen 8 milyar ila 9,5 milyar dolar aralığından daha dardır.
Ford Mali İşler Direktörü John Lawler Çarşamba günü çeyreği “sağlam” olarak nitelendirdi ve şirket daha önce açıklanan rehberliğin üst sınırına doğru ilerledi.
Otomobil üreticisi kazanç tahminlerini aşsa da otomotiv gelirinde bir miktar ıskaladı. LSEG'e göre Ford'un Wall Street beklentileriyle karşılaştırıldığında ilk çeyreğine ilişkin sonuçlar şöyle:
Dönemin net geliri, bir önceki yılki 1,76 milyar dolar veya 44 sente kıyasla 1,33 milyar dolar veya hisse başına 33 sent olarak gerçekleşti. Düzeltilmiş FVÖK yıllık bazda %18 düşüşle 2,76 milyar dolara, yani hisse başına 49 sente geriledi.
Ford'un Ford Blue olarak bilinen geleneksel işletmesi, düzeltilmiş kazançlarının bir önceki yıla göre %66 düşüşle 905 milyon dolara gerilediğini bildirdi. Ford Pro ticari işletmesi geçen yılın ilk çeyreğine göre %120 artışla 3,01 milyar dolar kazandı. Ford'un Model e elektrikli araç birimi Ocak'tan Mart'a kadar 1,32 milyar dolar zarar bildirdi.
Hisse senedi grafiği simgesi
2024 Ford ve GM hisseleri
Ford Blue'daki kayda değer düşüş, şirketin açıklanmayan kalite sorunlarını gidermek için çeyreğin büyük bölümünde sevkiyatını gerçekleştirdiği yenilenmiş F-150 pikapının lansmanıyla ilgiliydi.
Ford CEO'su Jim Farley, sevkiyatın durdurulması sırasında yapılan ek kalite kontrolleri sayesinde şirketin “yaklaşık 12 geri çağırmadan” kaçındığını ve bunun şirketin garanti maliyetlerini düşürmeye yardımcı olduğunu söyledi.
Farley Çarşamba günü şirketin ilk çeyrek kazanç açıklaması sırasında “Uzun vadede göreceğimiz şey, bu yeni süreç nedeniyle daha az geri çağırma ve daha düşük garanti maliyetleri olacaktır” dedi. “Takımın kaydettiği ilerleme ve kaliteden gerçekten gurur duyuyorum ve yapacak daha çok işimiz var.”
Ford, kazançlarını etkileyen, 2023'te 1,9 milyar dolar da dahil olmak üzere, yıllarca yüksek garanti maliyetleriyle karşı karşıya kaldı. Şirket geçen yıl üretim maliyetleri, kalite sorunları ve diğer operasyonel verimsizlikler nedeniyle geleneksel rakiplerine kıyasla yıllık 7 ila 8 milyar dolar arasında bir dezavantaja sahip olduğunu açıkladı.
Ford daha önce yılın ilk çeyreğinde 144.000 adet F-150 tam boy ve Ranger orta boy pikap topladığını açıklamıştı. Bu araçlar bu ayın başında bayilere ve müşterilere gönderilmeye başlandı. Üretilen pikapların yaklaşık %92'si F-150'lerdi.
Ford, ilk olarak Şubat ayında yayınlanan 2024 kılavuzunun bir parçası olarak, EV işinin bu yıl 5 milyar ila 5,5 milyar dolar arasında zarar etmesini beklediğini söyledi. Ford Blue'nun kazancının 2024 yılı için kabaca 7 milyar ila 7,5 milyar dolar arasında sabit kalması beklenirken, Ford Pro'nun tüm yıl için yaklaşık 8 milyar ila 9 milyar dolar arasında gelmesi bekleniyordu.
Lawler, Ford'un bu yıl malzeme, nakliye ve üretim gibi konulardaki azalmalar yoluyla işten 2 milyar dolarlık maliyet çıkarma yolunda ilerlediğini söyledi. Bu tasarrufların çoğunun yılın ikinci yarısında gerçekleşeceğini söyledi.
Ford'un ilk çeyrek karı, şehirler arası rakibinden bir gün sonra geldi Genel motorlar güçlü ilk çeyrek sonuçları bildirdi ve tüm yıl tahminini yükseltti.
— CNBC'ler Michael Bloom bu rapora katkıda bulunmuştur.
CNBC PRO'nun bu özel etkinliklerini kaçırmayın
Danielle DeVries | CNBC
DETROIT — Satışlar Ford Motorlu Kamyonlar ve diğer ticari araçlar, otomobil üreticisinin ilk çeyrekte Wall Street'in kazanç tahminlerini aşmasına yol açarak elektrikli araçlarındaki kayıpları telafi etti.
Şirket, faiz ve vergi öncesi düzeltilmiş kazançlara (EBIT) ilişkin 2024 kazanç rehberini 10 milyar ila 12 milyar dolar arasında tuttu. Sermaye harcaması beklentilerini bir miktar düşürdü ve yıl için düzeltilmiş serbest nakit akışı görünümünü yükseltti.
Otomobil üreticisi, daha önce 6 milyar dolardan 7 milyar dolara çıkan beklentiye göre şimdi 6,5 milyar dolardan 7,5 milyar dolara düzeltilmiş serbest nakit akışı yaratmayı bekliyor. Sermaye harcamalarına ilişkin tahmin şu anda 8 milyar ila 9 milyar dolar arasında olup, başlangıçta tahmin edilen 8 milyar ila 9,5 milyar dolar aralığından daha dardır.
Ford Mali İşler Direktörü John Lawler Çarşamba günü çeyreği “sağlam” olarak nitelendirdi ve şirket daha önce açıklanan rehberliğin üst sınırına doğru ilerledi.
Otomobil üreticisi kazanç tahminlerini aşsa da otomotiv gelirinde bir miktar ıskaladı. LSEG'e göre Ford'un Wall Street beklentileriyle karşılaştırıldığında ilk çeyreğine ilişkin sonuçlar şöyle:
- Hisse başına kazanç: 49 sent düzeltildi, 42 sent bekleniyordu
- Otomotiv geliri: Beklenti 40,10 milyar dolar iken 39,89 milyar dolar
Dönemin net geliri, bir önceki yılki 1,76 milyar dolar veya 44 sente kıyasla 1,33 milyar dolar veya hisse başına 33 sent olarak gerçekleşti. Düzeltilmiş FVÖK yıllık bazda %18 düşüşle 2,76 milyar dolara, yani hisse başına 49 sente geriledi.
Ford'un Ford Blue olarak bilinen geleneksel işletmesi, düzeltilmiş kazançlarının bir önceki yıla göre %66 düşüşle 905 milyon dolara gerilediğini bildirdi. Ford Pro ticari işletmesi geçen yılın ilk çeyreğine göre %120 artışla 3,01 milyar dolar kazandı. Ford'un Model e elektrikli araç birimi Ocak'tan Mart'a kadar 1,32 milyar dolar zarar bildirdi.
Hisse senedi grafiği simgesi
2024 Ford ve GM hisseleri
Ford Blue'daki kayda değer düşüş, şirketin açıklanmayan kalite sorunlarını gidermek için çeyreğin büyük bölümünde sevkiyatını gerçekleştirdiği yenilenmiş F-150 pikapının lansmanıyla ilgiliydi.
Ford CEO'su Jim Farley, sevkiyatın durdurulması sırasında yapılan ek kalite kontrolleri sayesinde şirketin “yaklaşık 12 geri çağırmadan” kaçındığını ve bunun şirketin garanti maliyetlerini düşürmeye yardımcı olduğunu söyledi.
Farley Çarşamba günü şirketin ilk çeyrek kazanç açıklaması sırasında “Uzun vadede göreceğimiz şey, bu yeni süreç nedeniyle daha az geri çağırma ve daha düşük garanti maliyetleri olacaktır” dedi. “Takımın kaydettiği ilerleme ve kaliteden gerçekten gurur duyuyorum ve yapacak daha çok işimiz var.”
Ford, kazançlarını etkileyen, 2023'te 1,9 milyar dolar da dahil olmak üzere, yıllarca yüksek garanti maliyetleriyle karşı karşıya kaldı. Şirket geçen yıl üretim maliyetleri, kalite sorunları ve diğer operasyonel verimsizlikler nedeniyle geleneksel rakiplerine kıyasla yıllık 7 ila 8 milyar dolar arasında bir dezavantaja sahip olduğunu açıkladı.
Ford daha önce yılın ilk çeyreğinde 144.000 adet F-150 tam boy ve Ranger orta boy pikap topladığını açıklamıştı. Bu araçlar bu ayın başında bayilere ve müşterilere gönderilmeye başlandı. Üretilen pikapların yaklaşık %92'si F-150'lerdi.
Ford, ilk olarak Şubat ayında yayınlanan 2024 kılavuzunun bir parçası olarak, EV işinin bu yıl 5 milyar ila 5,5 milyar dolar arasında zarar etmesini beklediğini söyledi. Ford Blue'nun kazancının 2024 yılı için kabaca 7 milyar ila 7,5 milyar dolar arasında sabit kalması beklenirken, Ford Pro'nun tüm yıl için yaklaşık 8 milyar ila 9 milyar dolar arasında gelmesi bekleniyordu.
Lawler, Ford'un bu yıl malzeme, nakliye ve üretim gibi konulardaki azalmalar yoluyla işten 2 milyar dolarlık maliyet çıkarma yolunda ilerlediğini söyledi. Bu tasarrufların çoğunun yılın ikinci yarısında gerçekleşeceğini söyledi.
Ford'un ilk çeyrek karı, şehirler arası rakibinden bir gün sonra geldi Genel motorlar güçlü ilk çeyrek sonuçları bildirdi ve tüm yıl tahminini yükseltti.
— CNBC'ler Michael Bloom bu rapora katkıda bulunmuştur.
CNBC PRO'nun bu özel etkinliklerini kaçırmayın