kamil şeker
New member
Ford ve Lincoln araçları 21 Ağustos 2024'te Glendale, Kaliforniya'daki bir Ford bayisinde satışa sunuldu.
Mario Tama | Getty Images
DETROIT — Ford Motorlu Wall Street'in üçüncü çeyrek beklentilerinin biraz üzerinde olması nedeniyle daha önce açıklanan 2024 kazanç tahmininin alt sınırına yönlendirildi.
Detroitli otomobil üreticisi Pazartesi günü yaptığı açıklamada, artık faiz ve vergi öncesi düzeltilmiş kazançların veya FVÖK'ün yaklaşık 10 milyar dolar olmasını beklediğini söyledi. Daha önce 10 milyar ila 12 milyar dolar arasına yön vermişti. 7,5 milyar ila 8,5 milyar dolar arasındaki düzeltilmiş serbest nakit akışı tahminini korudu.
Pazartesi günkü sonuçlara doğru ilerlerken, birçok Wall Street analisti, talebin yumuşaması, artan araç stok seviyeleri ve Ford'un bu yıl açıklanan 2 milyar dolarlık maliyet kesintisini başarabileceğine ilişkin endişeler nedeniyle Ford'un tahminini düşürmesi gerekebileceğinden endişe ediyordu.
Ford CFO'su ve Başkan Yardımcısı John Lawler Pazartesi günü bir medya brifinginde şunları söyledi: “İlerlememizi engelleyen ve muazzam bir yükseliş potansiyeli temsil eden maliyet ve kaliteye odaklanmamız devam ediyor.”
Lawler, Ford'un malzeme, nakliye ve üretim maliyetlerinde 2 milyar dolarlık bir rakama ulaştığını, ancak yüksek enflasyon ve garanti maliyetlerinin bu iyileştirmeleri olumsuz etkilediğini ve şirketin “rekor bir yıl geçirmesini” kısıtladığını söyledi.
LSEG tarafından derlenen ortalama tahminlerle karşılaştırıldığında şirketin üçüncü çeyrekteki performansı şöyle:
Otomobil üreticisi, beklenmedik garanti maliyetlerinin şirketin Wall Street'in kazanç beklentilerini kaçırmasına neden olduğu hayal kırıklığı yaratan ikinci çeyreğin ardından baskı altındaydı.
Lawler, şirketin garanti maliyetlerinin ikinci çeyrekte yıllık 800 milyon dolar artmasının ardından üçüncü çeyrekte bir önceki yıla göre biraz daha düşük olduğunu söyledi.
Dönem boyunca genel maliyetleri açıklamayı reddeden Lawler, “Bu bir gelişme, ancak görmek istediğimiz kadar büyük değil” dedi.
Ford'un üçüncü çeyrek sonuçlarına, “Pro” ticari ve filo işlerinin yanı sıra “Ford Blue” olarak bilinen geleneksel operasyonları öncülük etti. Blue, düzeltilmiş kazancının 1,63 milyar dolar olduğunu, Pro'nun ise 1,81 milyar dolar kazandığını bildirdi.
Lawler, Ford Pro ve Blue operasyonlarının kısmen Eylül sonundaki Helene Kasırgası nedeniyle bazı tedarikçi sorunlarından etkilendiğini ve muhtemelen etkilenmeye devam edeceğini söyledi.
Ford'un “Model e” elektrikli araç birimi üçüncü çeyrekte 1,22 milyar dolar zarar kaydetti; bu, büyük ölçüde düşük hacimler ve maliyet kesintileri nedeniyle bir yıl öncesine göre daha az.
Ford CEO'su Jim Farley Pazartesi günü yatırımcılara şirketin EV stratejisine inanmaya devam ettiğini söyledi; ancak otomobil üreticisi, hibrit modellere odaklanmak için araçlara yönelik birçok yatırımı geri çekti.
Ford'un üçüncü çeyrekte net geliri 896 milyon dolar, yani hisse başına 22 sent oldu. Düzeltilmiş FVÖK yıllık bazda kabaca %16 artarak 2,55 milyar dolara yükseldi. Ford'un 2023 üçüncü çeyreği, 41,18 milyar dolarlık otomotiv gelirini, 1,17 milyar dolarlık veya hisse başına 30 sentlik net geliri ve 2,2 milyar dolarlık veya hisse başına 39 sentlik faiz ve vergi öncesi düzeltilmiş kazancı içeriyordu.
Finans işi de dahil olmak üzere Ford'un üçüncü çeyrekteki toplam geliri, yıllık bazda yaklaşık %5 artışla 46,2 milyar dolara yükseldi. Bu, şirketin yıldan yıla gelir artışında art arda 10. çeyreğine işaret ediyordu.
Farley, şirketin eski otomobil üreticilerinin giderek zorlandığı Çin'deki operasyonlarının şirketin FVÖK'sine 600 milyon dolardan fazla katkıda bulunduğunu belirtti. Buna Ford'un ülkeden araç ihracatını artırma planları da dahildir.
Farley ayrıca şirketin artan yeni araç stok seviyelerine de değindi. Ford'un, şirketin elindeki araçlar da dahil olmak üzere 91 günlük brüt stok arzı ve üçüncü çeyreğin sonunda bayi lotlarında 68 günlük arzı olması yatırımcıları endişelendiriyor.
Bu araçların karışımının ve fiyatının “gerçekten iyi” olduğunu ve şirketin 2025'in başlarında araç değişimlerine yardımcı olmak için bir miktar stok tuttuğunu söyledi.
Mario Tama | Getty Images
DETROIT — Ford Motorlu Wall Street'in üçüncü çeyrek beklentilerinin biraz üzerinde olması nedeniyle daha önce açıklanan 2024 kazanç tahmininin alt sınırına yönlendirildi.
Detroitli otomobil üreticisi Pazartesi günü yaptığı açıklamada, artık faiz ve vergi öncesi düzeltilmiş kazançların veya FVÖK'ün yaklaşık 10 milyar dolar olmasını beklediğini söyledi. Daha önce 10 milyar ila 12 milyar dolar arasına yön vermişti. 7,5 milyar ila 8,5 milyar dolar arasındaki düzeltilmiş serbest nakit akışı tahminini korudu.
Pazartesi günkü sonuçlara doğru ilerlerken, birçok Wall Street analisti, talebin yumuşaması, artan araç stok seviyeleri ve Ford'un bu yıl açıklanan 2 milyar dolarlık maliyet kesintisini başarabileceğine ilişkin endişeler nedeniyle Ford'un tahminini düşürmesi gerekebileceğinden endişe ediyordu.
Ford CFO'su ve Başkan Yardımcısı John Lawler Pazartesi günü bir medya brifinginde şunları söyledi: “İlerlememizi engelleyen ve muazzam bir yükseliş potansiyeli temsil eden maliyet ve kaliteye odaklanmamız devam ediyor.”
Lawler, Ford'un malzeme, nakliye ve üretim maliyetlerinde 2 milyar dolarlık bir rakama ulaştığını, ancak yüksek enflasyon ve garanti maliyetlerinin bu iyileştirmeleri olumsuz etkilediğini ve şirketin “rekor bir yıl geçirmesini” kısıtladığını söyledi.
LSEG tarafından derlenen ortalama tahminlerle karşılaştırıldığında şirketin üçüncü çeyrekteki performansı şöyle:
- Hisse başına kazanç: 49 sent düzeltildi, beklenen 47 sente karşılık
- Otomotiv geliri: Beklenti 41,88 milyar dolar iken 43,07 milyar dolar
Otomobil üreticisi, beklenmedik garanti maliyetlerinin şirketin Wall Street'in kazanç beklentilerini kaçırmasına neden olduğu hayal kırıklığı yaratan ikinci çeyreğin ardından baskı altındaydı.
Lawler, şirketin garanti maliyetlerinin ikinci çeyrekte yıllık 800 milyon dolar artmasının ardından üçüncü çeyrekte bir önceki yıla göre biraz daha düşük olduğunu söyledi.
Dönem boyunca genel maliyetleri açıklamayı reddeden Lawler, “Bu bir gelişme, ancak görmek istediğimiz kadar büyük değil” dedi.
Ford'un üçüncü çeyrek sonuçlarına, “Pro” ticari ve filo işlerinin yanı sıra “Ford Blue” olarak bilinen geleneksel operasyonları öncülük etti. Blue, düzeltilmiş kazancının 1,63 milyar dolar olduğunu, Pro'nun ise 1,81 milyar dolar kazandığını bildirdi.
Lawler, Ford Pro ve Blue operasyonlarının kısmen Eylül sonundaki Helene Kasırgası nedeniyle bazı tedarikçi sorunlarından etkilendiğini ve muhtemelen etkilenmeye devam edeceğini söyledi.
Ford'un “Model e” elektrikli araç birimi üçüncü çeyrekte 1,22 milyar dolar zarar kaydetti; bu, büyük ölçüde düşük hacimler ve maliyet kesintileri nedeniyle bir yıl öncesine göre daha az.
Ford CEO'su Jim Farley Pazartesi günü yatırımcılara şirketin EV stratejisine inanmaya devam ettiğini söyledi; ancak otomobil üreticisi, hibrit modellere odaklanmak için araçlara yönelik birçok yatırımı geri çekti.
Ford'un üçüncü çeyrekte net geliri 896 milyon dolar, yani hisse başına 22 sent oldu. Düzeltilmiş FVÖK yıllık bazda kabaca %16 artarak 2,55 milyar dolara yükseldi. Ford'un 2023 üçüncü çeyreği, 41,18 milyar dolarlık otomotiv gelirini, 1,17 milyar dolarlık veya hisse başına 30 sentlik net geliri ve 2,2 milyar dolarlık veya hisse başına 39 sentlik faiz ve vergi öncesi düzeltilmiş kazancı içeriyordu.
Finans işi de dahil olmak üzere Ford'un üçüncü çeyrekteki toplam geliri, yıllık bazda yaklaşık %5 artışla 46,2 milyar dolara yükseldi. Bu, şirketin yıldan yıla gelir artışında art arda 10. çeyreğine işaret ediyordu.
Farley, şirketin eski otomobil üreticilerinin giderek zorlandığı Çin'deki operasyonlarının şirketin FVÖK'sine 600 milyon dolardan fazla katkıda bulunduğunu belirtti. Buna Ford'un ülkeden araç ihracatını artırma planları da dahildir.
Farley ayrıca şirketin artan yeni araç stok seviyelerine de değindi. Ford'un, şirketin elindeki araçlar da dahil olmak üzere 91 günlük brüt stok arzı ve üçüncü çeyreğin sonunda bayi lotlarında 68 günlük arzı olması yatırımcıları endişelendiriyor.
Bu araçların karışımının ve fiyatının “gerçekten iyi” olduğunu ve şirketin 2025'in başlarında araç değişimlerine yardımcı olmak için bir miktar stok tuttuğunu söyledi.