kamil şeker
New member
Ford ekranı 16 Nisan 2025'te New York Uluslararası Otomobil Fuarı'nda görülüyor.
Danielle Devries | CNBC
Detroit – Ford Motor Wall Street'in ilk çeyrek beklentilerini yendi, ancak bu yıl Başkan Donald Trump'ın tarifelerinden 2,5 milyar dolarlık bir etki nedeniyle 2025 mali rehberliğini askıya aldı.
Detroit otomobil üreticisi, 2025 yılında toplam 1,5 milyar dolarlık bir etki için hacim ve fiyatlandırma beklentilerinin yanı sıra iyileştirme eylemleri yoluyla bu maliyetlerin 1 milyar dolarlık 1 milyar dolarlık dengelenmesini beklediğini söyledi.
Ford, “, özellikle endüstri çapında tedarik zinciri bozulması potansiyeli, üretimi etkileme potansiyeli” ve misilleme tarifeleri gibi diğer potansiyel etkilerin yanı sıra, rehberliğini çekmenin nedenleri olarak gelecekteki veya artan tarifeler potansiyeli olarak belirtti.
Tarife etkisi, 4 milyar dolardan 5 milyar dolardan azdır. Genel Motorlar Ford, Crosstown rakibinden daha az araç ithal ettiği için Trump'ın tarifelerinin bir sonucu olarak ortaya çıkması bekleniyor. Geçen hafta 2025 rehberliğini düşüren GM, bu masrafların en az% 30'unu dengelemesinin beklendiğini söyledi.
Otomotiv endüstrisi, Nisan ayı başlarında yürürlüğe giren ithal araçlarda% 25 tarifeler ve Cumartesi günü yürürlüğe giren Amerika Birleşik Devletleri-Meksika-Kanada anlaşmasına uygun olmayan% 25 vergi ile boğuşuyor.
Stok Grafik simgesi
Ford Stoku
Tarifeler olmadan Ford, faiz ve vergilerden önce düzeltilmiş kazançları veya Ebit'i 7 milyar ila 8,5 milyar dolar arasında içeren ilk rehberliğine doğru “izlediğini” söyledi; 3,5 milyar dolar ile 4,5 milyar dolar arasında düzeltilmiş serbest nakit akışı; ve 8 milyar dolar ile 9 milyar dolar arasında sermaye harcamaları.
“İlk çeyrekteki sonuçlarımız Ford+ [turnaround] Plan çalışıyor, “Ford Finans Direktörü Sherry House bir çağrı sırasında medyaya söyledi.
House, tarife etkisinin ithal araçlar ve otomotiv parçaları arasında bölündüğünü söyledi. Şirket, ABD endüstri satışlarının, tarifelerden önceki ilk beklentilerine kıyasla 500.000 adet düşüşle yaklaşık 15,5 milyon olmasını bekliyor.
Ford, Kuzey Amerika üretim planlarında önemli bir değişiklik duyurmadı, ancak tarife maliyetlerini azaltmak için bazı önlemler aldı. ABD'nin Çin'e ihracatını durdurmayı, Çin yapımı ithalatları ve diğer lojistik değişiklikleri ayarladılar.
Otomobil üreticisi, bu tür ayarlamaların ilk çeyrek tarife etkisini yaklaşık 200 milyon $ 'ın%35 oranında düşürdüğünü söyledi.
LSEG tarafından derlenen ortalama analistlerin tahminlerine dayanarak Ford nasıl yaptı:
İlk çeyrek için Ford, bir önceki yıla göre toplam gelirde% 5'lik bir düşüş bildirdi, 40.7 milyar dolara, 1.02 milyar dolarlık FAVE sonuçlarını ve net geliri 471 milyon dolar düzeltti. Bu, Ford'un 2024'ün ilk çeyreğiyle karşılaştırılıyor, bu da 39,89 milyar dolar otomotiv geliri, net gelir 1,33 milyar dolar ve 2,76 milyar dolarlık düzeltme dahil olmak üzere 42.8 milyar dolar gelir içeren.
Ford'un geleneksel “mavi” operasyonları gelirde sadece% 3'lük bir düşüş bildirdi, ancak FAVE'de yaklaşık% 90 düşüş ilk çeyrekte 96 milyon dolara ulaştı. “Pro” ticari işletmesi, bir önceki yıla göre 3 milyar dolardan fazla düşüşle, gelirde% 16 gelir düşüşü 15.2 milyar dolara ve EVVE sonuçlarının 1,31 milyar dolar olduğunu bildirdi.
Ford'un “Model E” elektrikli araç işletmesi, bu yılın ilk çeyreğinde kayıplarını bir yıl önce 1.33 milyar dolardan 849 milyon dolara daralttı.
Otomobil üreticisi, bu yıl 1 milyar dolarlık bir indirim de dahil olmak üzere, kalitesi ve daha önce açıklanmış maliyet indirimleri ile ilgili olarak ilerlemeye devam ettiğini söyledi. Bu, tarifelerin herhangi bir etkisini içermez.
CNBC Pro'dan bu bilgileri kaçırmayın
Danielle Devries | CNBC
Detroit – Ford Motor Wall Street'in ilk çeyrek beklentilerini yendi, ancak bu yıl Başkan Donald Trump'ın tarifelerinden 2,5 milyar dolarlık bir etki nedeniyle 2025 mali rehberliğini askıya aldı.
Detroit otomobil üreticisi, 2025 yılında toplam 1,5 milyar dolarlık bir etki için hacim ve fiyatlandırma beklentilerinin yanı sıra iyileştirme eylemleri yoluyla bu maliyetlerin 1 milyar dolarlık 1 milyar dolarlık dengelenmesini beklediğini söyledi.
Ford, “, özellikle endüstri çapında tedarik zinciri bozulması potansiyeli, üretimi etkileme potansiyeli” ve misilleme tarifeleri gibi diğer potansiyel etkilerin yanı sıra, rehberliğini çekmenin nedenleri olarak gelecekteki veya artan tarifeler potansiyeli olarak belirtti.
Tarife etkisi, 4 milyar dolardan 5 milyar dolardan azdır. Genel Motorlar Ford, Crosstown rakibinden daha az araç ithal ettiği için Trump'ın tarifelerinin bir sonucu olarak ortaya çıkması bekleniyor. Geçen hafta 2025 rehberliğini düşüren GM, bu masrafların en az% 30'unu dengelemesinin beklendiğini söyledi.
Otomotiv endüstrisi, Nisan ayı başlarında yürürlüğe giren ithal araçlarda% 25 tarifeler ve Cumartesi günü yürürlüğe giren Amerika Birleşik Devletleri-Meksika-Kanada anlaşmasına uygun olmayan% 25 vergi ile boğuşuyor.
Stok Grafik simgesi
Ford Stoku
Tarifeler olmadan Ford, faiz ve vergilerden önce düzeltilmiş kazançları veya Ebit'i 7 milyar ila 8,5 milyar dolar arasında içeren ilk rehberliğine doğru “izlediğini” söyledi; 3,5 milyar dolar ile 4,5 milyar dolar arasında düzeltilmiş serbest nakit akışı; ve 8 milyar dolar ile 9 milyar dolar arasında sermaye harcamaları.
“İlk çeyrekteki sonuçlarımız Ford+ [turnaround] Plan çalışıyor, “Ford Finans Direktörü Sherry House bir çağrı sırasında medyaya söyledi.
House, tarife etkisinin ithal araçlar ve otomotiv parçaları arasında bölündüğünü söyledi. Şirket, ABD endüstri satışlarının, tarifelerden önceki ilk beklentilerine kıyasla 500.000 adet düşüşle yaklaşık 15,5 milyon olmasını bekliyor.
Ford, Kuzey Amerika üretim planlarında önemli bir değişiklik duyurmadı, ancak tarife maliyetlerini azaltmak için bazı önlemler aldı. ABD'nin Çin'e ihracatını durdurmayı, Çin yapımı ithalatları ve diğer lojistik değişiklikleri ayarladılar.
Otomobil üreticisi, bu tür ayarlamaların ilk çeyrek tarife etkisini yaklaşık 200 milyon $ 'ın%35 oranında düşürdüğünü söyledi.
LSEG tarafından derlenen ortalama analistlerin tahminlerine dayanarak Ford nasıl yaptı:
- Hisse başına kazanç: 14 sent ayarlandı ve 2 sent beklenen
- Otomotiv Geliri: 37.42 milyar dolar ve 36.21 milyar dolar beklenen
İlk çeyrek için Ford, bir önceki yıla göre toplam gelirde% 5'lik bir düşüş bildirdi, 40.7 milyar dolara, 1.02 milyar dolarlık FAVE sonuçlarını ve net geliri 471 milyon dolar düzeltti. Bu, Ford'un 2024'ün ilk çeyreğiyle karşılaştırılıyor, bu da 39,89 milyar dolar otomotiv geliri, net gelir 1,33 milyar dolar ve 2,76 milyar dolarlık düzeltme dahil olmak üzere 42.8 milyar dolar gelir içeren.
Ford'un geleneksel “mavi” operasyonları gelirde sadece% 3'lük bir düşüş bildirdi, ancak FAVE'de yaklaşık% 90 düşüş ilk çeyrekte 96 milyon dolara ulaştı. “Pro” ticari işletmesi, bir önceki yıla göre 3 milyar dolardan fazla düşüşle, gelirde% 16 gelir düşüşü 15.2 milyar dolara ve EVVE sonuçlarının 1,31 milyar dolar olduğunu bildirdi.
Ford'un “Model E” elektrikli araç işletmesi, bu yılın ilk çeyreğinde kayıplarını bir yıl önce 1.33 milyar dolardan 849 milyon dolara daralttı.
Otomobil üreticisi, bu yıl 1 milyar dolarlık bir indirim de dahil olmak üzere, kalitesi ve daha önce açıklanmış maliyet indirimleri ile ilgili olarak ilerlemeye devam ettiğini söyledi. Bu, tarifelerin herhangi bir etkisini içermez.
CNBC Pro'dan bu bilgileri kaçırmayın