Ford Motor (F) kazançları 2. çeyrek 2024

kamil şeker

New member
Ford'un 28 Mart 2024'te New York Uluslararası Otomobil Fuarı'ndaki sergisi.

Danielle DeVries | CNBC


DETROIT — Ford Motor Şirket, birkaç yıldır otomobil üreticisini etkileyen garanti maliyetleri nedeniyle gelirde beklentilerin üzerinde performans gösterirken, ikinci çeyrek kazançlarında ise Wall Street'in beklentilerinin altında kaldı.

Otomobil üreticisi, serbest nakit akışı için tam yıllık hedefini artırdı ancak 2024 kazanç rehberliğini korudu ve bu da artış bekleyen bazı yatırımcıları hayal kırıklığına uğrattı. Ford'un yıl rehberliği, faiz ve vergilerden önce düzeltilmiş kazanç veya EBIT'i 10 milyar ila 12 milyar dolar arasında içeriyor.

Otomobil üreticisinin hisseleri piyasalar kapandıktan sonra yaklaşık %11 düştü. Hisse senedi Çarşamba günü hisse başına 13,67 dolardan kapandı.

Şirketin LSEG tarafından ankete katılan analistlerin tahminleriyle karşılaştırıldığında performansı şöyle:

  • Hisse başına kazanç: 47 sent ayarlanmış, 68 sent bekleniyor
  • Otomotiv geliri: 44,81 milyar dolar – 44,02 milyar dolar bekleniyor
Detroit otomobil üreticisi, karlılığının araç sorunlarını karşılamak için kullanılan garanti rezervlerindeki artışlardan etkilendiğini söyledi. Ford Finans Direktörü John Lawler, bir medya brifinginde maliyetlerin 2021 model yılı veya daha eski araçlarla ilgili olduğunu söyledi.

Ford, kaliteyi ve araç lansmanlarını iyileştirmeye yönelik son girişimlerin meyvelerini verdiğini ve gelecekteki garanti maliyetlerini düşürmeye yardımcı olmasının beklendiğini söyledi.

Lawler bir medya brifinginde, “Kaliteyi yükseltme, maliyetleri düşürme ve tüm kuruluşumuzdaki karmaşıklığı azaltma konusunda gerçek bir ilerleme kaydediyoruz,” dedi. “Yol boyunca bize fayda sağlayacak kalite konusunda gerçek bir ilerleme kaydediyoruz.”

Lawler, Ford'un ikinci çeyrekteki toplam garanti maliyetini açıklamayı reddetti ancak bunun bir önceki çeyreğe göre 800 milyon dolar daha fazla olduğunu söyledi.

Hisse senedi grafik simgesi







2024 yılında çeşitli otomobil hisselerinin performansı.


İkinci çeyrekteki net gelir, bir yıl öncesine göre 1,92 milyar dolar veya hisse başına 47 sente kıyasla 1,83 milyar dolar veya hisse başına 46 sent oldu. Düzeltilmiş EBIT, 2023'ün ikinci çeyreğinde 3,79 milyar dolar veya hisse başına 72 sente kıyasla, bir önceki yıla göre %27 düşüşle 2,76 milyar dolara veya hisse başına 47 sente geriledi.

Ford'un finans faaliyetleri de dahil olmak üzere ikinci çeyrekteki toplam geliri, bir önceki yıla göre yaklaşık %6 artarak 47,81 milyar dolara çıktı.

Ford CEO'su Jim Farley, Çarşamba günü yatırımcılara yaptığı açıklamada, Ford+ yeniden yapılandırma planının otomobil üreticisini daha karlı hale getirme yolunda ilerlediğini söyledi.

Şirketin kazanç görüşmesinde konuşan Farley, “Üç yıl öncesine göre kesinlikle farklı bir şirketiz” dedi ve “Ford'un yeniden yapılandırılması büyüme sancıları olmadan gerçekleşmiyor” dedi.

Ford'un Ford Blue olarak bilinen geleneksel iş operasyonları ikinci çeyrekte 1,17 milyar dolar kazanırken, Ford Pro ticari işi 2,56 milyar dolar kazandı. “Model e” elektrikli araç birimi Nisan'dan Haziran'a kadar 1,14 milyar dolar kaybetti.

Ford+ planı, Ekim 2020'de otomobil üreticisinin dümenini devralan Farley yönetimindeki şirketin ilk yatırımcı günü olan Mayıs 2021'de duyurulduğunda başlangıçta ağırlıklı olarak elektrikli araçlara odaklanmıştı. O zamandan beri kârı artırmak için müşteri tercihlerine ve yeni nesil elektrikli araçlara daha fazla odaklanmaya başladı.

Farley, Ford'un küçük bir yeni nesil EV platformuna odaklanmayı da içeren “daha gerçekçi ve keskinleştirilmiş” EV planının, önümüzdeki yıllarda şirket için değerli olacağını söyledi.

Çarşamba kapanış itibarıyla Ford hisseleri bu yıl yüzde 10'un üzerinde yükseldi. Otomotiv sektöründe fiyatlandırma beklenenden daha dirençli kaldı ancak bazı Wall Street analistleri otomobil üreticilerinin kârlarının zirve yapmış olabileceğine inanıyor.

Lawler, “İkinci yarının ilk yarıdan çok farklı olacağını veya düşüşe geçeceğini görmüyoruz” dedi. “Yılın herhangi bir yarısında alımlar ve satımlar olacak… bu bizim rehberliğimizin bir parçasıydı ve bunu yönetmeyi planlıyoruz.”

Şehir içi rakibi Ford'un yönlendirmesini artırması için baskı vardı Genel motorlar Salı günü bu yıl ikinci kez yıllık rehberliğini artırdı.

GM'in ikinci çeyrek sonuçları da Wall Street'in en yüksek ve en düşük beklentilerini aştı, ancak otomobil üreticisinin hisseleri Salı günü %6,4 düştü.

CNBC PRO'dan bu içgörüleri kaçırmayın