Ford'un ilk çeyrek kazançları iyi, 2024'e umut verici bir görünüm, maliyet disiplini hoş geldin haberleri

kamil şeker

New member
Ford Motor Çarşamba akşamı, ticari işlerindeki güçlülüğün etkisiyle ilk çeyrekte beklenenden yüksek kar elde etti. Tüm yıl görünümündeki olumlu güncellemeler, hisselerin mesai sonrası işlemlerde yaklaşık %2,5 oranında artmasına yardımcı oldu. LSEG tarafından derlenen tahminlere göre, otomotiv geliri yıllık bazda %2 artarak 38,89 milyar dolara yükseldi; bu da analistlerin 40,1 milyar dolarlık tahminlerini kaçırdı. Düzeltilmiş hisse başına kazanç %22 düşüşle 49 sente gerileyerek 42 sentlik EPS tahminlerini aştı. Faiz ve vergi öncesi kazanç geçen yıla göre %19 düşüşle 2,76 milyar dolara geriledi, ancak FVÖK analistlerin tahmin ettiği 2,47 milyar dolardan daha iyiydi. Ford Neden sahibiyiz: Yönetimin, zarar eden işlerden kurtulmaya, ürün kalitesini artırmaya ve üretimi tüketici tercihlerine göre hızla değiştirmeye odaklanması nedeniyle Ford'dayız. Tüm bu faktörler, zaman içinde daha yüksek kazançları ve nakit akışını destekleyecektir; bu da temettüler ve geri alımlar yoluyla daha fazla hissedar getirisine katkıda bulunacaktır. Rakipler: General Motors, Tesla ve Stellantis Portföydeki ağırlık: %2,14 En son satın alma: 29 Aralık 2022 Başlangıç tarihi: 24 Kasım 2020 Sonuç olarak Ford'un sonuçları, yıla sağlam bir başlangıç yaptığını gösteriyor. Her çeyrekte Wall Street tarafından daha fazla değersizleştirilen ve yanlış anlaşılan Ford Pro ünitesi sayesinde kâr beklenenden çok daha iyi geldi. Aslında, konferans görüşmesindeki analistlerden biri (Morgan Stanley'den etkili Adam Jonas) yalnızca Pro işinde 10 kat FVÖK çarpanının, segmente Ford'un 51,75 milyar dolarlık piyasa değerinin iki katı değerinde değer verebileceğini tahmin etti. Pro'daki ivme ve yarattığı kalıcı karlar, Ford'un S&P 500'deki en düşük fiyat-kazanç (F/K) çarpanlarından birinde işlem yapması karşısında şaşkınlığa devam etmemizin nedenidir. Bu kopukluktan yararlanmak amacıyla, geri alım başlatması için yönetime baskı yapmaya devam edeceğiz. Elektrikli araçları ölçeklendirmek ve Ford+ kurumsal stratejisini yürütmek için gereken yatırımın farkındayız, ancak özellikle yönetim kaliteyi artırma ve maliyetleri düşürme sözünü tutarsa, nakit akışı her şeyi dengeleyecek şekilde orada olacaktır. F YTD dağ Ford Motor YTD Son birkaç yıldır bir otomobil üreticisine sahip olmak zordu, ancak Ford'un süregelen sermaye disiplini, hibritlere ve içten yanmalı motorlu (ICE) araçlara geri dönme isteği, Pro'daki güç ve kalite kontrol/kalite kontrolündeki potansiyel ilerleme/ Garanti maliyetleri bizi adımızda tutuyor. Fiyat hedefimizi 15$'da tutuyoruz ve 2 derecemizi koruyoruz, bu da pozisyonumuza eklemeyi düşünmeden önce bir geri çekilme bekleyeceğimiz anlamına geliyor. Çarşamba günkü kapanış itibarıyla Ford hisseleri son üç ayda %17'den fazla değer kazandı. Üç aylık yorum Ford'un gazla çalışan ve hibrit araçlarını temsil eden Ford Blue, hacimlerde ve gelirlerde sırasıyla %11 ve %13 düşüş gördü. 21,8 milyar dolarlık satış sonucu, şu anda müşterilere ve bayilere teslim edilen yeni 2024 F-150 pikapının üretimindeki gecikme nedeniyle düştü. Düşük hacimler ve aynı zamanda karışım nedeniyle kâr geçen yıla göre %65 düşerek 905 milyon dolara düştü. Malzeme maliyetleri ve yüksek garanti de sonuçların düşmesine neden oldu, ancak daha düşük yapısal maliyetlerin bir faydası da vardı. Yine de Ford'un, otomobil üreticisinin dünya çapında faaliyet gösterdiği her pazarda kârlı olduğunu görmekten memnuniyet duyuyoruz; bu, CEO Jim Farley ve yönetimin yıllar boyunca gerçekleştirdiği önemli yeniden yapılandırma eylemlerinin olumlu bir yansımasıdır. Ford'un hibrit stratejisi de işe yarıyor. Satışlar çeyrekte %36 arttı ve küresel satışların büyük bir parçası haline geliyor. Elektrikli araç bölümü Ford Model E'nin satışları, hacimlerde %20 düşüş ve gelirde %84 düşüşle 100 milyon dolar ile zayıf sonuçlar verdi. Her iki önlem de sektör çapındaki baskıyı yansıtıyor. Ford'un daha çok talep gören hibritler ve içten yanmalı motorlu araçlar üretmeye yönelmesi göz önüne alındığında, düşük hacimler pek de sürpriz olmamalı. Düşük fiyatlandırma nedeniyle zararların da 600 milyon dolardan 1,32 milyar dolara çıkması beklenmiyor. Ford'un üretim ve yatırımı taleple eşleştirerek EV stratejisinde disiplinli kalmasını bekliyoruz. Bu noktaya kadar şirket, ilk 12 ayda kâr edecek otomobilleri satmaya kararlı. Eğer para kaybedecekse Ford bunu başaramayacak. İşte Ford'un EV kaderinin kontrolünü nasıl geri aldığını gösteren bir örnek. EV talebinin iyileşmesini beklemek ve bu aracın maliyetini düşürecek yeni pil kimyası ve formatlarından yararlanmak için üç sıralı crossover'ların lansmanını iki yıl erteledi. Otomobil üreticisinin şu anda en iyi hikayesi, şirketin ticari araçlarını barındıran birim olan Ford Pro'dur. Hacim ve gelirde sırasıyla %21 ve %36 artışla olağanüstü bir çeyrek geçirdi. Bu çeyrekte satışlar 18 milyar dolardı. Faaliyet kârı geçen yıla göre iki kattan fazla artarak 3 milyar dolara yükseldi ve beklentiler yerle bir oldu. Yüzde 16,7'lik marj, yönetimin orta gençler hedefini aşıyor. Güçlü sonuçlar, Süper Hizmet Kamyonunun daha yüksek üretimi, yazılım ve fiziksel hizmetlerdeki büyüme ve işletme kaldıracı sayesinde elde edildi. %40 ila %50 aralığında yüksek bir brüt kar marjıyla elde edilen sabit ve sürekli gelir göz önüne alındığında, yazılım ve fiziksel hizmetler hâlâ ilgi çekici olmaya devam ediyor. Ford'un şu anda yaklaşık 700.000 ücretli yazılım aboneliği var; bu sayı dördüncü çeyrekte yaklaşık yarım milyondu ve yıllık bazda %47'ydi. Uzun süredir endişe duyduğumuz kalite konusuna da değinen Ford, daha iyi araçlar üretme hedefinde “gerçek ilerleme” kaydettiğini açıkladı. Farley, üç aylık hizmet sayesinde 23 model aracının kalitesinin bir önceki model yılına göre %10 daha iyi olduğunu açıkladı. Mevcut model yılı da %10'luk bir iyileşme anlamına geliyor. Bunlar doğru yönde atılmış adımlardır ancak geri çağırmaları azaltmak ve garanti maliyetlerini düşürmek için daha fazlasının yapılması gerekmektedir. Düzeltilmiş serbest nakit akışı, yaklaşık 1,67 milyar dolarlık beklenen üretime karşılık yaklaşık 479 milyon dolarlık bir kullanımla bir kayıptı. Aradaki fark, ikinci çeyrekte sevk edilecek olan ve çeyrek sonunda envanterde bulunan yaklaşık 60.000 aracın işletme sermayesi etkileriyle açıklanabilir. Tüm yıl için rehberlik Ford'un 2024 hakkındaki yorumu, hisse senedinin Çarşamba gecesi yüksek olmasının bir başka nedeni. Şirket, düzeltilmiş FAVÖK'ün 10 milyar ila 12 milyar dolar aralığında olmasını beklemeye devam ediyor, ancak yönetim artık işin daha üst seviyeye doğru ilerlediğini görüyor. Bu resmi bir artış olmayabilir ancak fikir birliği 10,4 milyar dolarlık alt sınıra yakındı ve bu nedenle rakamların muhtemelen daha yüksek bir seviyeye revize edilmesi bekleniyor. Ford, bu yıl için düzeltilmiş serbest nakit akışı görünümünü 500 milyon dolar artırarak 6,5 milyar ila 7,5 milyar dolar arasına çıkardı. Geçen yıl olduğu gibi analistler, 4,35 milyar dolarlık konsensüs tahminine göre Ford'un bu yıl da nakit yaratma kabiliyeti konusunda garip bir şekilde olumsuz düşünüyorlar. Çeyrek sonunda 25 milyar dolar nakit ve 43 milyar dolar likiditeyle, hisse senedinin düşük tek haneli F/K çarpanından geri satın almanın nakit paranın iyi bir kullanımı olacağına inanmaya devam ediyoruz. Şirketin bu yıl elektrikli araçlara daha az para harcamayı planlamasıyla birlikte yönetim, rehberlik aralığının üst sınırını 500 milyon dolar azaltarak 9 milyar dolara düşürdü. Şirket, tüm yıl sermaye harcamalarının 8 ila 9 milyar dolar arasında olmasını bekliyor ancak alt sınıra doğru idare ettiğini belirtti. Görmek istediğimiz şey, daha düşük yatırım harcamaları ve daha yüksek karlardır çünkü daha yüksek sermaye verimliliği, daha yüksek bir katsayıya dönüşmelidir. Bununla birlikte, sermaye harcaması revizyonu çoğunlukla yaklaşık 8,5 milyar dolarlık fikir birliği tahminiyle zaten yansıtıldı. Ford, malzeme, nakliye ve imalat gibi alanlarda maliyette 2 milyar dolar azalma elde etmeyi beklemeye devam ediyor. Şirketin segment düzeyinde FVÖK görünümü de değişmedi. (Jim Cramer's Charitable Trust uzun F'dir. Hisse senetlerinin tam listesi için buraya bakın.) Jim Cramer ile CNBC Yatırım Kulübü'ne abone olduğunuzda, Jim bir işlem yapmadan önce bir işlem uyarısı alacaksınız. Jim, hayırsever vakfının portföyündeki bir hisse senedini satın almadan veya satmadan önce bir ticaret uyarısı gönderdikten sonra 45 dakika bekliyor. Jim, CNBC TV'de bir hisse senedi hakkında konuştuysa, işlemi gerçekleştirmeden önce işlem uyarısını verdikten sonra 72 saat bekler. YUKARIDAKİ YATIRIM KULÜBÜ BİLGİLERİ, SORUMLULUK REDDİYLE BİRLİKTE ŞARTLAR VE KOŞULLARIMIZ İLE GİZLİLİK POLİTİKAMIZA TABİDİR. YATIRIM KULÜBÜ İLE BAĞLANTILI OLARAK SAĞLANAN HERHANGİ BİR BİLGİYİ ALMANIZ NEDENİYLE HİÇBİR MEMURİYET YÜKÜMLÜLÜĞÜ VEYA GÖREVİ MEVCUT DEĞİL VEYA OLUŞMAZ. BELİRLİ BİR SONUÇ VEYA KÂR GARANTİ EDİLMEZ.


Yeni Ford F-150 kamyonu, 11 Nisan 2024'te Dearborn, Michigan'daki Ford Dearborn Fabrikasında düzenlenen bir kutlama etkinliğinde tanıtıldı.

Bill Pugliano | Getty Images


Ford Motorlu Çarşamba akşamı ticari işlerdeki güçlülüğün etkisiyle ilk çeyrekte beklenenden yüksek kar elde etti. Tüm yıl görünümündeki olumlu güncellemeler, hisselerin mesai sonrası işlemlerde yaklaşık %2,5 oranında artmasına yardımcı oldu.