kamil şeker
New member
Y modeline sahip bir elektrikli araç, 22 Mart 2022'de Berlin'in güneydoğusunda Gruenheide'de bulunan Tesla'nın “Gigafactory”sinde üretime başlanırken görüntüleniyor. – ABD'li elektrikli otomobil öncüsü Tesla, 4 Mart 2022'de Almanya'daki “gigafabrikası” için onay aldı ve bu, gecikmeler ve aksiliklerle dolu bir onay sürecinden kısa bir süre sonra üretimin başlamasının önünü açtı. (Fotoğraf: Patrick Pleul / POOL / AFP) (Fotoğraf: PATRICK PLEUL/POOL/AFP, Getty Images aracılığıyla)
Patrick Pleul | Afp | Getty Images
Tesla'nın Financial Times'ın raporuna göre, Başbakan Narendra Modi'nin yerli üretimi destekleme planlarına destek olarak, 3 milyar dolara kadar yatırımla bir elektrikli araç fabrikası kurmak için bu ay Hindistan'daki yerleri araştıracak.
FT'nin çarşamba günü planlar hakkında bilgisi olan iki kişiye dayandırdığı haberine göre, tesisin değeri 2 ila 3 milyar dolar arasında olabilir.
Rapora göre elektrikli araç üreticisi, hâlihazırda otomotiv merkezleri bulunan Maharashtra, Gujarat ve Tamil Nadu eyaletlerine odaklanacak.
Tesla, CNBC'nin yorum talebine hemen yanıt vermedi.
Hindistan geçen ay, en az 500 milyon dolar yatırım yapmak ve üç yıl içinde ülkede yerli üretime başlamak isteyen otomobil üreticileri için belirli elektrikli araçlara yönelik ithalat vergilerini düşürdü.
Hükümet geçen ay yaptığı açıklamada, “Hindistan Hükümeti, ülkede en son teknolojiye sahip e-araçların üretilebilmesi için Hindistan'ı bir üretim noktası olarak teşvik edecek bir planı onayladı.” dedi.
Modi, Haziran ayında Tesla CEO'su Elon Musk ile buluştu ve onu Hindistan'daki elektrikli araçlara yönelik yatırım fırsatlarını keşfetmeye davet etti.
2021'de Hindistan, hükümetin yerli üretimi artırma ve ithalata bağımlılığı azaltma çabalarının bir parçası olarak, otomobil ve otomobil parçaları için beş yıllık bir süre için 25.938 crore rupi (3,1 milyar $) bütçeli üretim bağlantılı bir teşvik planını onayladı. Program 1 Ocak'ta bir yıl uzatıldı.
Canalys analisti Ashwin Amberkar bu ayın başlarında yaptığı açıklamada, “Tesla, küresel genişleme iştahına yönelik büyük yatırım iştahı ve EV üretim ekosistemlerini geliştirme yeteneği nedeniyle Hindistan için en çekici elektrikli araç üreticisidir.” dedi.
Amberkar, “Yeni Hint EV politikası artan teşvikler sunuyor ve bu da Tesla'nın ülkede güçlü bir konum oluşturması için önemli bir fırsat haline getiriyor” dedi.
Tesla, 2023'ün dördüncü çeyreğinde ABD EV devini geride bırakarak dünyanın en büyük EV üreticisi olan ve Tesla'dan daha fazla pille çalışan araç satan Çin'in BYD'siyle şiddetli bir rekabet içinde. Ancak 2024'ün ilk çeyreğinde BYD'nin satışları Tesla'nın altına düştü.
Çin EV pazarı dünya çapındaki EV satışlarının neredeyse %60’ını oluşturuyor. BYD'den Xpeng'e ve Xiaomi'ye kadar birçok marka fiyat savaşları ve yeni model lansmanlarıyla piyasayı kızıştırıyor.
Patrick Pleul | Afp | Getty Images
Tesla'nın Financial Times'ın raporuna göre, Başbakan Narendra Modi'nin yerli üretimi destekleme planlarına destek olarak, 3 milyar dolara kadar yatırımla bir elektrikli araç fabrikası kurmak için bu ay Hindistan'daki yerleri araştıracak.
FT'nin çarşamba günü planlar hakkında bilgisi olan iki kişiye dayandırdığı haberine göre, tesisin değeri 2 ila 3 milyar dolar arasında olabilir.
Rapora göre elektrikli araç üreticisi, hâlihazırda otomotiv merkezleri bulunan Maharashtra, Gujarat ve Tamil Nadu eyaletlerine odaklanacak.
Tesla, CNBC'nin yorum talebine hemen yanıt vermedi.
Hindistan geçen ay, en az 500 milyon dolar yatırım yapmak ve üç yıl içinde ülkede yerli üretime başlamak isteyen otomobil üreticileri için belirli elektrikli araçlara yönelik ithalat vergilerini düşürdü.
Hükümet geçen ay yaptığı açıklamada, “Hindistan Hükümeti, ülkede en son teknolojiye sahip e-araçların üretilebilmesi için Hindistan'ı bir üretim noktası olarak teşvik edecek bir planı onayladı.” dedi.
Modi, Haziran ayında Tesla CEO'su Elon Musk ile buluştu ve onu Hindistan'daki elektrikli araçlara yönelik yatırım fırsatlarını keşfetmeye davet etti.
2021'de Hindistan, hükümetin yerli üretimi artırma ve ithalata bağımlılığı azaltma çabalarının bir parçası olarak, otomobil ve otomobil parçaları için beş yıllık bir süre için 25.938 crore rupi (3,1 milyar $) bütçeli üretim bağlantılı bir teşvik planını onayladı. Program 1 Ocak'ta bir yıl uzatıldı.
Canalys analisti Ashwin Amberkar bu ayın başlarında yaptığı açıklamada, “Tesla, küresel genişleme iştahına yönelik büyük yatırım iştahı ve EV üretim ekosistemlerini geliştirme yeteneği nedeniyle Hindistan için en çekici elektrikli araç üreticisidir.” dedi.
Amberkar, “Yeni Hint EV politikası artan teşvikler sunuyor ve bu da Tesla'nın ülkede güçlü bir konum oluşturması için önemli bir fırsat haline getiriyor” dedi.
Tesla, 2023'ün dördüncü çeyreğinde ABD EV devini geride bırakarak dünyanın en büyük EV üreticisi olan ve Tesla'dan daha fazla pille çalışan araç satan Çin'in BYD'siyle şiddetli bir rekabet içinde. Ancak 2024'ün ilk çeyreğinde BYD'nin satışları Tesla'nın altına düştü.
Çin EV pazarı dünya çapındaki EV satışlarının neredeyse %60’ını oluşturuyor. BYD'den Xpeng'e ve Xiaomi'ye kadar birçok marka fiyat savaşları ve yeni model lansmanlarıyla piyasayı kızıştırıyor.