Gazze savaşının sonuçları: Süveyş Kanalı nakliye şirketlerine kapatıldı – gemiler için büyük sapmalar

kamil şeker

New member
Hamburg Gazze Savaşı’nın Sonuçları

Süveyş Kanalı nakliye şirketlerine kapalı – gemiler için büyük sapmalar



Şu an: 17:20| Okuma süresi: 3 dakika




Hamburg'daki Hapag-Lloyd'dan “Afif”.  Aynı kardeş gemi




Hamburg’daki Hapag-Lloyd’dan “Afif”. Aynı kardeş gemi “Al Jasrah” geçen hafta Kızıldeniz’de Husi isyancıları tarafından saldırıya uğradı.

Kaynak: Hapag-Lloyd


WELT podcast’lerimizi buradan dinleyebilirsiniz

Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni gerektirdiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konuma getirerek bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Bu aynı zamanda GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına ilişkin onayınızı da içerir. Bu konuda daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Sayfanın altındaki anahtarı ve gizliliği kullanarak onayınızı istediğiniz zaman iptal edebilirsiniz.


Bu durum, Süveyş Kanalı’ndaki “Ever Given” kazasının anılarını ve korona salgını nedeniyle tedarik zincirlerinde yaşanan kalıcı aksaklıkları hatırlatıyor. Ancak kanalın tekrar bypass edilmesi gerekse bile uzmanlar şu anda başka bir tedarik sorunu görmüyor.





DDünya ticaretinin önemli bir arteri olan Süveyş Kanalı, Yemenli Husi isyancıların Kızıldeniz’deki gemilere yönelik saldırıları sonrasında büyük nakliye şirketlerinin rotalarına geçici olarak kapatıldı. Bunun yerine, bir sonraki duyuruya kadar Afrika’nın güney ucundaki Ümit Burnu üzerinden Asya-Avrupa rotalarında seyahat etmeye devam edecekler. Kiel Dünya Ekonomisi Enstitüsü’nden (IfW) dünya ticaret uzmanı Vincent Stamer, Almanya’ya yaptığı açıklamada, “Denizcilik şirketlerinin Afrika çevresinde 6.000 kilometreden fazla dolambaçlı yoldan gitmesi, Kızıldeniz’deki olağanüstü tehlike durumunun kanıtıdır” dedi. Pazartesi günü Basın Ajansı.

Örneğin Hamburg konteyner nakliye şirketi Hapag-Lloyd, bir sonraki duyuruya kadar Süveyş Kanalı’ndan geçişten kaçınmak istiyor. Hapag-Lloyd’un Pazartesi günü yaptığı açıklamada, bir kriz ekibiyle yapılan görüşmeler sonrasında bir sözcü, “birkaç gemiyi Ümit Burnu’na yönlendirmeye” karar verdi. “Bu, Süveyş Kanalı ve Kızıldeniz’den geçiş, gemiler ve mürettebat için yeniden güvenli hale gelene kadar devam edecek.” Sektör lideri MSC ayrıca Pazartesi günü müşterilere gönderdiği bir mesajda MSC gemilerinin Süveyş Kanalı’ndan doğuya ve batıya doğru seyrettiğini doğruladı. Kızıldeniz’den geçiş güvenli hale gelene kadar gemiye binilmeyecek. “Zaten bazı servisler yeniden yönlendiriliyor ve bunun yerine Ümit Burnu üzerinden gidiyor.”

Süveyş Kanalı, Akdeniz’i Kızıldeniz’e bağlayarak Asya ile Avrupa arasındaki en kısa deniz yolunu sağlıyor. Dünya ticaretinin yaklaşık yüzde onu Kızıldeniz’den geçmektedir.

Dolambaçlı yolların teslimatları önemli ölçüde geciktirmesi muhtemeldir. Tahminler birkaç günden iki haftaya kadar değişmektedir. IfW’de küresel gemi hareketlerini gerçek zamanlı olarak kaydedip değerlendiren Stamer, yaklaşık on günlük bir gecikme olduğunu varsayıyor. Ancak Stamer, küresel tedarik zincirlerinde korona salgını sırasında meydana gelenler gibi büyük aksaklıklar beklemiyor.

Stamer, “O zamanlar, Uzak Doğu’dan gelen dayanıklı mallara olan aşırı yüksek talep ve küresel karantinalar nedeniyle büyük teslimat darboğazları vardı” dedi. “Bu durum büyük ölçüde normalleşti. Afrika etrafındaki dolambaçlı yol nedeniyle birkaç ay boyunca malzeme sıkıntısı beklenmiyor.” Hapag-Lloyd ayrıca salgının, kırılan tedarik zincirleri ve Süveyş Kanalı’ndaki “Ever Given” yük gemisi kazasının da ortaya çıktığına dikkat çekiyor. birlikte. “Mevcut durumla kıyaslamak zor.”








Stamer’e göre konteyner gemisi ağındaki navlun oranları yeniden biraz artabilir. Ancak denizde konteyner taşımacılığı fiyatları, pandemi sırasındaki zirveden bu yana önemli ölçüde düştü. IfW uzmanı, “Ayrıca Asya’dan Avrupa’ya nakliye maliyetleri en ucuz mallar için bile yalnızca yüzde iki” diyor.


ayrıca oku


Hapag-Lloyd'un






İran destekli Husi isyancılar, Gazze savaşının başlangıcından bu yana, diğer şeylerin yanı sıra, defalarca İsrail’e insansız hava araçları ve roketlerle saldırdı ve İsrail’e geçmelerini engellemek için Kızıldeniz’deki gemilere saldırdı. Cuma günü Hapag-Lloyd’a ait “Al Jasrah” konteyner yük gemileri ve “MSC Palatium III” saldırılarda hasar gördü.