Gemi inşası: Denizcilik endüstrileri iklim hedeflerine ulaşılıp ulaşılamayacağından şüphe ediyor

kamil şeker

New member
Hamburg gemi yapımı

Denizcilik endüstrileri iklim hedeflerine ulaşılıp ulaşılamayacağından şüphe ediyor



21:08 itibariyle| Okuma süresi: 2 dakika




Flensburg'daki FSG tersanesinde gemi inşası




Flensburg’daki FSG tersanesinde gemi inşası

Kaynak: Bertold Fabricius


Yeni bir çalışma, tersanelerin ve denizcilik şirketlerinin yüzyılın ortalarına kadar uluslararası düzenlemelerle mücadele edeceğini gösteriyor. Her şeyden önce, gemilerin gelecekte ilave sera gazı salımı olmadan hangi yakıtlarla çalışması gerektiği belirsizdir.





BUluslararası denizciliğin 2050 yılı civarında iklim açısından nötr olması bekleniyor; ancak bir ankete göre denizcilik sektörlerinde bu hedefe ulaşılıp ulaşılamayacağı konusunda hâlâ şüpheler var. Hamburg ticaret fuarı şirketi Perşembe günü yaptığı açıklamada, gemi inşa fuarı SMM tarafından yaptırılan bir araştırmaya göre, ankete katılan armatörlerin yüzde 46’sı bunun belirli bir süre içinde uygulanabileceğine dair şüphelerini dile getirdi. Tersaneler ve tedarikçiler arasında şüphecilik sırasıyla yüzde 45 ve yüzde 40 ile benzer düzeydeydi.


ayrıca oku


Nikolaus H. Schües, Hamburg nakliye şirketi F. Laeisz'in genel merkezinde bir araba nakliye gemisi modeliyle birlikte






Bu nedenle şüphelerin nedenleri çeşitlidir. “Gemi sahipleri öncelikli olarak alternatif yakıt ve uygun teknoloji eksikliğinden şikayet ederken, tersaneler özellikle denizcilik şirketlerinin yatırım yapma isteğinden yoksun.” Tedarikçiler arasında özellikle yüksek maliyetler başarının önünde engel teşkil ediyor.

Ticaret fuarı şirketinin denizcilik ve teknoloji ticaret fuarı bölümü başkanı Claus Ulrich Selbach, anketin “denizcilik endüstrisinde hangi tahrik teknolojisinin geçerli olacağı ve hangi alternatif yakıtın yeterli miktarlarda sunulabileceği konusunda belirli bir kafa karışıklığını” ortaya çıkardığını söyledi. Her iki yılda bir Hansa şehrinde SMM’yi düzenleyen . Bu yılın mayıs ve haziran aylarındaki anket için 71 ülkeden 1000’den fazla karar vericiye anket uygulandı. SMM’de katılımcı firma ve ticari ziyaretçi yelpazesini temsil ettikleri söylendi.


ayrıca oku


Almanya'nın en büyük limanı olan Hamburg ve Alman ticaret filosu, gelecekteki hidrojen ekonomisinde önemli oyuncular haline gelebilir






Birleşmiş Milletlerin bir alt kuruluşu olan Uluslararası Denizcilik Örgütü (IMO), küresel düzenlemeden sorumludur. Bu yılın temmuz ayında, uzun tartışmaların ardından üyeler, iklim değişikliğiyle mücadele kapsamında denizciliğin sera gazı emisyonlarını 2050 civarında sıfıra indirmesi gerektiği konusunda anlaştılar. Küresel CO2 emisyonlarının yaklaşık yüzde üçü uluslararası nakliyeden kaynaklanmaktadır.