Gizlilik savunucuları, otomobil üreticilerinin sürücüleri gözetlediğini söylüyor

kamil şeker

New member
Günümüzün arabaları, içlerindeki ve etraflarındaki insanları gözetleme konusunda benzeri görülmemiş bir kapasiteye sahip ve bu, gizlilik savunucularını alarma geçiriyor.

Giderek artan sayıda savunucu ve politikacı, otomobil üreticilerinin tüketici verilerini şirketlerden, suçlulardan ve hatta hükümetin kendisinden korumak için yeterince çaba göstermediğini söylüyor.

Florida'da bir araba sahibi Mart ayında dava açtı. Genel motorlar ve LexisNexis Risk Solutions, iki kuruluşun onun rızası olmadan sürüş alışkanlıklarına ilişkin veri topladığını, bunun da sigorta poliçelerini güvence altına almada ve prim artışlarında zorluklara yol açtığını iddia etti.

GM, CNBC'ye otomobil üreticisinin veri komisyoncularıyla bağlarını kestiğini ve yasal iddiaları incelediğini söyledi. LexisNexis Risk Solutions yorum talebine yanıt vermedi.

Bu ve diğer davalar, Firefox tarayıcısının yapımcısı Mozilla Vakfı'nın arabaları “gizlilik kabusu” olarak nitelendiren bir rapor yayınlamasından aylar sonra geldi. Grup, arabaların satın alabileceğiniz en az güvenli cihazlar arasında olduğunu söyledi.

Mozilla Vakfı'nın Gizlilik Dahil Değil programının yöneticisi Jen Caltrider, CNBC ile yaptığı röportajda “Arabalarımız artık bir bağımsızlık ve mahremiyet aracı değil” dedi. “Bunlar gözetlenebileceğimiz, gözetlenebileceğimiz ve baskı altında tutulabileceğimiz bir yer.”

Caltrider ve meslektaşları birçok farklı türde teknoloji cihazı için gizlilik sözleşmelerini inceliyor ve bunların, kullanıcıların gizliliğini ve güvenliğini korumaya yönelik grubun standartlarını ne kadar iyi karşıladıklarını değerlendiriyor. Toplama aşamasını geçemeyenler, grubun “gizlilik dahil değildir” derecesini kazanır. Bu durumda, grubun incelediği 25 otomobil markasının her biri bu etiketi kazandı ve bu da otomobilleri grubun şimdiye kadar değerlendirdiği en kötü ürün kategorisi haline getirdi.

CNBC, Mozilla Vakfı'nın incelediği 25 markaya ulaştı. Çoğu ya yanıt vermedi ya da röportaj yapmayı reddetti.

GM, Nissan, Stellantis ve BMW, müşteri gizliliğini ve veri korumayı çok ciddiye aldıklarını ve geçerli tüm yasalara uyduklarını belirten açıklamalarla yanıt verdi.

Nissan “önceki raporların gizlilik uygulamalarımızın yanlış anlaşıldığını veya yanlış tanımlandığını öne sürdüğünü” söyledi ve Stellantis, Mozilla raporunun “birden fazla hata içerdiğini” ekledi.

Büyük bir endüstri ticaret grubu olan Alliance for Automotive Innovation, CNBC ile bir gizlilik notu paylaşarak bağlantılı araç teknolojisinin “hayat kurtaran güvenlik sistemlerine olanak sağladığını, otomobil üreticilerinin tasarım gereği kusurları proaktif olarak belirlemesine ve çözümleri tam olarak belirlemesine olanak tanıdığını” belirtti. Hayır, arabanız öyle değil seni gözetliyor.”

Bununla birlikte Pew Araştırma Merkezi tarafından yakın zamanda yapılan bir araştırmaya göre Amerikalıların %70'inden fazlası takip edilmekten endişe duyduklarını söylüyor. Ve düzenleyiciler bunu dikkate alıyor.

Nisan ayı sonlarında, iki senatör Federal Ticaret Komisyonu'ndan otomobil üreticilerini şirketlerin veri yönetimi uygulamaları konusunda müşterileri aldattıkları iddiasıyla soruşturmasını istedi. Eyalet ve federal düzeydeki diğer kurumlar konuyu araştırıyor.

Daha fazlasını öğrenmek için videoyu izleyin.

CNBC PRO'nun bu özel etkinliklerini kaçırmayın