kamil şeker
New member
GM'nin 2024 Chevrolet Equinox EV'si, 16 Mayıs 2024'te Detroit'te aracın medya lansman etkinliği sırasında.
Michael Wayland / CNBC
DETROIT — Chevrolet Equinox, Genel motorlar' yirmi yıllık kadro. Araç, mükemmel bir aile taşıma aracıdır ve günlük sürüş için ekonomik, kompakt bir crossover arayan kişilerin tercih ettiği bir otomobildir.
GM, EV'lere olan talebin beklenenden daha yavaş olduğu bir dönemde crossover'ı bayilere göndermeye başlarken, 2024 Chevrolet Equinox EV'nin de büyüyen tamamen elektrikli araç portföyü için aynısını yapabileceğini umuyor. Bu lansman, şirketin yeni “Ultium” EV teknolojilerinin üretiminin yanı sıra kitlesel pazarda benimsenmesi için en son testi işaret ediyor.
GM Başkanı Mark Reuss geçen hafta CNBC'ye “Bu bizim için çok önemli ama daha da önemlisi müşteriler ve uygun fiyatlı ve elektrikli araçlar isteyen insanlar için çok önemli” dedi. “Bu yaklaşık 27.500 dolar [including up to $7,500 in federal incentives] 300 milden fazla menzile sahip bir araba için, bu da her şeyin tam kalbinde yer alıyor.”
Yaklaşık 25.000$'a yeni bir EV sunmak uzun zamandır GM gibi otomobil üreticilerinin hedefi olmuştur. Tesla'nın ve diğerleri. Böyle bir aracın önemi Çinli otomobil üreticilerinin beğenisiyle daha da belirginleşti. BYD Ve Nio Çin dışında daha ucuz EV satışlarını artıracaklar.
Equinox EV, kabaca 43.000 ila 51.100 ABD Doları arasında başlayan (herhangi bir teşvik olmaksızın) daha yüksek fiyatlı modellerle piyasaya sürülüyor. Yaklaşık 35.000 $'dan başlayan giriş seviyesi Equinox LT modelinin bu yılın sonlarında çıkması bekleniyor.
Gazla çalışan, Equinox EV'ler ve Chevy Blazer'ın pazarlama ve reklam müdürü Kathleen Murawski, “Equinox EV, belki de daha önce EV'lerle ilgilenmemiş veya onlara bakmamış birçok müşteri için gerçekten fark yaratacak bir araç” dedi. EV'ler CNBC'ye söyledi.
GM, geçen yıl 212.701 adet olmak üzere her yıl yüz binlerce gazla çalışan Equinox crossover satıyor. Autopacific'e göre crossover genellikle GM'nin en çok satan araçlarından biri ve kendi segmentinde satışlarda ilk beşte yer alıyor.
GM'yi test etmek
Equinox EV, otomobil üreticisinin geçen yıl Chevy Bolt'u durdurmasının ardından GM'nin ABD'deki tamamen elektrikli araçlara yeni giriş noktası oldu. GM'nin en çok satan EV'si olması bekleniyor.
Bu kadar yüksek satış beklentileriyle, aynı zamanda eski otomobil üreticisinin, 110.000 $ GMC Hummer EV, 60.000 $ Cadillac Lyriq gibi daha pahalı araçları ve kabaca 55.000 $'dan başlayan başarısız Blazer EV lansmanını takiben Ultium tabanlı bir EV'yi başarılı bir şekilde seri üretme yeteneğini de test edecek. yazılım sorunları nedeniyle.
GM Başkanı, “Bu aracın lansmanını doğru yaptık. Bu aracın kalitesini doğru yaptık. Bu aracın yazılımını doğru yaptık. Şimdi nereye gideceğini görmek için çok heyecanlıyız” dedi. Küresel Piyasalardan Rory Harvey CNBC'ye söyledi. “Kazanacak bir ürünümüz olduğunu düşünüyoruz.”
Equinox EV, Blazer EV'nin ardından ve GM'nin 96.000 dolardan fazla Silverado EV RST'siyle birlikte pazara geliyor. Şirket, Silverado EV'nin iş kamyonu versiyonunu zaten piyasaya sürdü.
GM'nin, otomobil üreticisinin “Ultium” platformu olarak adlandırdığı platformu, pilleri ve diğer teknolojileri kullanan yeni EV araçlarının üretim artışı, şirketin ve yatırımcıların beklediğinden daha yavaş oldu. GM Kuzey Amerika Başkanı Marissa West'e göre Ekinoks bunu değiştirecek.
West, “Üretim kısıtlamalarını ortadan kaldırdık ve şimdi mesele, General Motors'un kalbi ve ruhu olan Chevrolet serimizin kalbinde yer alan, müşteri talebini piyasadaki en uygun fiyatlı, en uzun menzilli araçla karşılamak.” Pazartesi günü yapılan bir röportaj sırasında söyledi.
AutoPacific'in endüstri analizi direktörü Paul Waatti de aynı fikirde. Equinox'u GM'nin EV planları için kritik bir ürünün yanı sıra mevcut Ultium tabanlı ürünlerin hayal kırıklığı yaratan bir şekilde artmasının ardından şirket için potansiyel bir geri ödeme fırsatı olarak nitelendirdi.
Waatti, “GM, EV portföyünde gerçek hacmi görmeye başlayacak” dedi. “Yavaş bir başlangıçtı ama artık büyük hacimli oyuncuları da aralarına katacaklar. Bu, GM için gerçekten bir dönüm noktası.”
“[The Equinox is] şüphesiz GM için şimdiye kadarki en önemli Ultium lansmanı” diye ekledi. “Şu anda piyasadaki en ilgi çekici EV olabilir.”
Ekinoks EV
Bütün bunlar söyleniyor, Equinox EV yalnızca isim olarak bir Equinox'tur. Şirketin 2025 model yılı için daha sağlam görünmesi amacıyla yeniden tasarladığı geleneksel gazla çalışan araçla neredeyse hiçbir ortak noktası yok.
Equinox EV, geleneksel crossover'dan daha geniş ve daha alçaktır. Bu, GM'nin Ultium EV platformunun, aerodinamiğinin ve tek şarjla EPA'nın tahminine göre 319 mil menzil dahil olmak üzere araç için hedeflenen diğer özelliklerinin bir sonucudur.
Şirket tahminlerine göre standart bir önden çekişli Equinox EV, 213 beygir gücüne ve 236 ft-pound torka sahip. GM, isteğe bağlı dört tekerlekten çekişli modellerin tahmini 288 beygir gücüne ve 333 fit-pound torka sahip olduğunu söylüyor.
Equinox EV, ABD dışında Kanada, Meksika, Orta Doğu ve Brezilya gibi bazı Güney Amerika pazarlarında da satılacak.
GM'nin 2024 Chevrolet Equinox EV'si (sağda), 16 Mayıs 2024'te Detroit'te gazla çalışan bir Chevy Equinox'un yanında.
Michael Wayland / CNBC
Chevy otomobil ve crossover pazarlama müdürü Brad Franz, EV'ler için tanıdık isimleri korumanın, insanların bildiği ve güvendiği isimlerden yararlanmak için “stratejik bir karar” olduğunu söyledi.
Perşembe günü bir medya etkinliği sırasında “Chevy'nin önerisi şu: bunlar hayatınızı kolaylaştırabilir. Sadece kolaylaştırmakla kalmaz, aynı zamanda daha iyi hale getirir” dedi. “Bununla nasıl başa çıkacağız? Marka itibarımızı güçlendirmekle başlayacağız.”
Aynı isimleri korumak aynı zamanda şirketin 2035 yılına kadar tüketicilere özel olarak EV'ler sunma hedefiyle de örtüşüyor. Otomobil üreticisi, beklenenden daha yavaş seyreden EV satışları ışığında bu hedefini değiştirmemiş olsa da, yakın zamanda mesajını geçişe dikkat çekecek şekilde değiştirdi müşteri talebine göre belirlenecektir.
Motor Intelligence tarafından sağlanan verilere göre GM, ilk çeyrekte ABD'deki tüm elektrikli araçlarda pazar payında dördüncü sırada yer aldı ve satılan yeni elektrikli araçların %6,1'ini temsil etti. Tesla'nınTahmini ABD EV satışlarında %52,3 ile açık ara lider konumdadır ve onu takip etmektedir. HyundaiKia dahil %9,3 ve Ford Motorlu %7,5 seviyesinde.
CNBC PRO'nun bu özel etkinliklerini kaçırmayın
Michael Wayland / CNBC
DETROIT — Chevrolet Equinox, Genel motorlar' yirmi yıllık kadro. Araç, mükemmel bir aile taşıma aracıdır ve günlük sürüş için ekonomik, kompakt bir crossover arayan kişilerin tercih ettiği bir otomobildir.
GM, EV'lere olan talebin beklenenden daha yavaş olduğu bir dönemde crossover'ı bayilere göndermeye başlarken, 2024 Chevrolet Equinox EV'nin de büyüyen tamamen elektrikli araç portföyü için aynısını yapabileceğini umuyor. Bu lansman, şirketin yeni “Ultium” EV teknolojilerinin üretiminin yanı sıra kitlesel pazarda benimsenmesi için en son testi işaret ediyor.
GM Başkanı Mark Reuss geçen hafta CNBC'ye “Bu bizim için çok önemli ama daha da önemlisi müşteriler ve uygun fiyatlı ve elektrikli araçlar isteyen insanlar için çok önemli” dedi. “Bu yaklaşık 27.500 dolar [including up to $7,500 in federal incentives] 300 milden fazla menzile sahip bir araba için, bu da her şeyin tam kalbinde yer alıyor.”
Yaklaşık 25.000$'a yeni bir EV sunmak uzun zamandır GM gibi otomobil üreticilerinin hedefi olmuştur. Tesla'nın ve diğerleri. Böyle bir aracın önemi Çinli otomobil üreticilerinin beğenisiyle daha da belirginleşti. BYD Ve Nio Çin dışında daha ucuz EV satışlarını artıracaklar.
Equinox EV, kabaca 43.000 ila 51.100 ABD Doları arasında başlayan (herhangi bir teşvik olmaksızın) daha yüksek fiyatlı modellerle piyasaya sürülüyor. Yaklaşık 35.000 $'dan başlayan giriş seviyesi Equinox LT modelinin bu yılın sonlarında çıkması bekleniyor.
Gazla çalışan, Equinox EV'ler ve Chevy Blazer'ın pazarlama ve reklam müdürü Kathleen Murawski, “Equinox EV, belki de daha önce EV'lerle ilgilenmemiş veya onlara bakmamış birçok müşteri için gerçekten fark yaratacak bir araç” dedi. EV'ler CNBC'ye söyledi.
GM, geçen yıl 212.701 adet olmak üzere her yıl yüz binlerce gazla çalışan Equinox crossover satıyor. Autopacific'e göre crossover genellikle GM'nin en çok satan araçlarından biri ve kendi segmentinde satışlarda ilk beşte yer alıyor.
GM'yi test etmek
Equinox EV, otomobil üreticisinin geçen yıl Chevy Bolt'u durdurmasının ardından GM'nin ABD'deki tamamen elektrikli araçlara yeni giriş noktası oldu. GM'nin en çok satan EV'si olması bekleniyor.
Bu kadar yüksek satış beklentileriyle, aynı zamanda eski otomobil üreticisinin, 110.000 $ GMC Hummer EV, 60.000 $ Cadillac Lyriq gibi daha pahalı araçları ve kabaca 55.000 $'dan başlayan başarısız Blazer EV lansmanını takiben Ultium tabanlı bir EV'yi başarılı bir şekilde seri üretme yeteneğini de test edecek. yazılım sorunları nedeniyle.
GM Başkanı, “Bu aracın lansmanını doğru yaptık. Bu aracın kalitesini doğru yaptık. Bu aracın yazılımını doğru yaptık. Şimdi nereye gideceğini görmek için çok heyecanlıyız” dedi. Küresel Piyasalardan Rory Harvey CNBC'ye söyledi. “Kazanacak bir ürünümüz olduğunu düşünüyoruz.”
Equinox EV, Blazer EV'nin ardından ve GM'nin 96.000 dolardan fazla Silverado EV RST'siyle birlikte pazara geliyor. Şirket, Silverado EV'nin iş kamyonu versiyonunu zaten piyasaya sürdü.
GM'nin, otomobil üreticisinin “Ultium” platformu olarak adlandırdığı platformu, pilleri ve diğer teknolojileri kullanan yeni EV araçlarının üretim artışı, şirketin ve yatırımcıların beklediğinden daha yavaş oldu. GM Kuzey Amerika Başkanı Marissa West'e göre Ekinoks bunu değiştirecek.
West, “Üretim kısıtlamalarını ortadan kaldırdık ve şimdi mesele, General Motors'un kalbi ve ruhu olan Chevrolet serimizin kalbinde yer alan, müşteri talebini piyasadaki en uygun fiyatlı, en uzun menzilli araçla karşılamak.” Pazartesi günü yapılan bir röportaj sırasında söyledi.
AutoPacific'in endüstri analizi direktörü Paul Waatti de aynı fikirde. Equinox'u GM'nin EV planları için kritik bir ürünün yanı sıra mevcut Ultium tabanlı ürünlerin hayal kırıklığı yaratan bir şekilde artmasının ardından şirket için potansiyel bir geri ödeme fırsatı olarak nitelendirdi.
Waatti, “GM, EV portföyünde gerçek hacmi görmeye başlayacak” dedi. “Yavaş bir başlangıçtı ama artık büyük hacimli oyuncuları da aralarına katacaklar. Bu, GM için gerçekten bir dönüm noktası.”
“[The Equinox is] şüphesiz GM için şimdiye kadarki en önemli Ultium lansmanı” diye ekledi. “Şu anda piyasadaki en ilgi çekici EV olabilir.”
Ekinoks EV
Bütün bunlar söyleniyor, Equinox EV yalnızca isim olarak bir Equinox'tur. Şirketin 2025 model yılı için daha sağlam görünmesi amacıyla yeniden tasarladığı geleneksel gazla çalışan araçla neredeyse hiçbir ortak noktası yok.
Equinox EV, geleneksel crossover'dan daha geniş ve daha alçaktır. Bu, GM'nin Ultium EV platformunun, aerodinamiğinin ve tek şarjla EPA'nın tahminine göre 319 mil menzil dahil olmak üzere araç için hedeflenen diğer özelliklerinin bir sonucudur.
Şirket tahminlerine göre standart bir önden çekişli Equinox EV, 213 beygir gücüne ve 236 ft-pound torka sahip. GM, isteğe bağlı dört tekerlekten çekişli modellerin tahmini 288 beygir gücüne ve 333 fit-pound torka sahip olduğunu söylüyor.
Equinox EV, ABD dışında Kanada, Meksika, Orta Doğu ve Brezilya gibi bazı Güney Amerika pazarlarında da satılacak.
GM'nin 2024 Chevrolet Equinox EV'si (sağda), 16 Mayıs 2024'te Detroit'te gazla çalışan bir Chevy Equinox'un yanında.
Michael Wayland / CNBC
Chevy otomobil ve crossover pazarlama müdürü Brad Franz, EV'ler için tanıdık isimleri korumanın, insanların bildiği ve güvendiği isimlerden yararlanmak için “stratejik bir karar” olduğunu söyledi.
Perşembe günü bir medya etkinliği sırasında “Chevy'nin önerisi şu: bunlar hayatınızı kolaylaştırabilir. Sadece kolaylaştırmakla kalmaz, aynı zamanda daha iyi hale getirir” dedi. “Bununla nasıl başa çıkacağız? Marka itibarımızı güçlendirmekle başlayacağız.”
Aynı isimleri korumak aynı zamanda şirketin 2035 yılına kadar tüketicilere özel olarak EV'ler sunma hedefiyle de örtüşüyor. Otomobil üreticisi, beklenenden daha yavaş seyreden EV satışları ışığında bu hedefini değiştirmemiş olsa da, yakın zamanda mesajını geçişe dikkat çekecek şekilde değiştirdi müşteri talebine göre belirlenecektir.
Motor Intelligence tarafından sağlanan verilere göre GM, ilk çeyrekte ABD'deki tüm elektrikli araçlarda pazar payında dördüncü sırada yer aldı ve satılan yeni elektrikli araçların %6,1'ini temsil etti. Tesla'nınTahmini ABD EV satışlarında %52,3 ile açık ara lider konumdadır ve onu takip etmektedir. HyundaiKia dahil %9,3 ve Ford Motorlu %7,5 seviyesinde.
CNBC PRO'nun bu özel etkinliklerini kaçırmayın