kamil şeker
New member
DETROIT – Genel Motorlar ile ortak girişim operasyonlarının yeniden yapılandırılmasını bekliyor SAIC Motor Corp. Detroit otomobil üreticisi Çarşamba sabahı federal bir dosyada, Çin'de nakit dışı masraflar ve zararların 5 milyar dolardan fazlaya mal olacağını açıkladı.
GM, Çin'deki ortak girişim operasyonlarının değerini 2,6 milyar ila 2,9 milyar dolar arasında azaltmayı beklediğini söyledi. Başvuruya göre şirket ayrıca, “fabrika kapanışları ve portföy optimizasyonu” da dahil olmak üzere işi yeniden yapılandırmak için 2,7 milyar dolarlık ek ücret öngörüyor.
Daha önce Çin'deki operasyonlarını yeniden yapılandırma planlarını açıklayan GM, beklenen kapanışlarla ilgili herhangi bir ek ayrıntı açıklamadı.
“Sürekli söylediğimiz gibi, sermaye verimliliği ve maliyet disiplinine odaklanıyoruz ve piyasada sürdürülebilir ve kârlı olabilmek amacıyla Çin'deki işleri tersine çevirmek için SGM ile birlikte çalışıyoruz. GM, e-postayla gönderdiği bir açıklamada, “Ortak olarak Çin'de 2025'te elde ettiğimiz sonuçların yıldan yıla iyileşme göstermesini bekliyoruz” dedi.
GM, ortak girişimin Amerikalı otomobil üreticisinin “yeni nakit yatırımları olmadan yeniden yapılanma yeteneğine sahip olduğuna” inandığını söyledi.
Yeniden yapılandırma maliyetlerinin çoğunluğunun dördüncü çeyrekte gayri nakdi, özel giderler olarak muhasebeleştirilmesi bekleniyor. Bu, bunların otomobil üreticisinin net gelirini etkileyeceği, ancak faiz ve vergi öncesi düzeltilmiş kazancını etkilemeyeceği anlamına geliyor; bu, Wall Street tarafından izlenen önemli bir ölçümdür.
GM CFO Paul Jacobson Çarşamba günü UBS konferansında şirketlerin Çin'in yeniden yapılandırılmasına ilişkin “her şeyi sonuçlandırmaya çok yakın” olduğunu söyledi. GM'nin, artan sermaye yatırımı yapmadan gelecek yıla kadar operasyonları “daha küçük ölçekte kârlı” hale getirecek eylemleri beklediğini söyledi.
GM'nin Çin'deki operasyonları, son on yılda, hükümet destekli yerli otomobil üreticileri arasında milliyetçiliğin körüklediği rekabet arttıkça ve otomotiv endüstrisi ve elektrikli araçlara ilişkin tüketici algılarında nesiller boyunca bir değişim meydana geldikçe, kâr motoru olmaktan çıkıp bir yükümlülüğe dönüştü.
GM'nin Çin operasyonlarından ve ortak girişimlerinden elde edilen özsermaye geliri 2014 ve 2015 yıllarında 2 milyar doların üzerine çıktı.
GM'nin Çin'deki pazar payı, ortak girişimleri de dahil olmak üzere, 2015 gibi yakın bir tarihte kabaca %15'ten geçen yıl %8,6'ya düştü; 2003'ten bu yana ilk kez %9'un altına düştü. GM'nin operasyonlardan elde ettiği özsermaye geliri de düştü. Düzenleyici başvurulara göre 2014'teki zirveden bu yana %78,5.
GM'nin Buick ve Chevrolet gibi ABD merkezli markalarının satışları, SAIC Motor, Wuling Motors ve diğerleriyle ortak girişim satışlarından daha fazla düştü. Ortak girişim modelleri, geçen yıl Çin'de satılan 2,1 milyon aracın yaklaşık %60'ını oluşturdu.
Bu yıldan önce, GM'nin Çin'de 2009'dan bu yana üç aylık tek kaybı, koronavirüs pandemisi nedeniyle 2020'nin ilk çeyreğindeki 167 milyon dolarlık açık ve 2022'nin ikinci çeyreğindeki 87 milyon dolarlık zarardı.
Detroit otomobil üreticisi, bu yıl Çin operasyonları için özsermaye gelirinde art arda üç çeyrekte toplam 347 milyon dolar zarar bildirdi. Bu, üçüncü çeyrekteki 137 milyon dolarlık zararı da içeriyor.
CNBC PRO'nun bu içgörülerini kaçırmayın
GM, Çin'deki ortak girişim operasyonlarının değerini 2,6 milyar ila 2,9 milyar dolar arasında azaltmayı beklediğini söyledi. Başvuruya göre şirket ayrıca, “fabrika kapanışları ve portföy optimizasyonu” da dahil olmak üzere işi yeniden yapılandırmak için 2,7 milyar dolarlık ek ücret öngörüyor.
Daha önce Çin'deki operasyonlarını yeniden yapılandırma planlarını açıklayan GM, beklenen kapanışlarla ilgili herhangi bir ek ayrıntı açıklamadı.
“Sürekli söylediğimiz gibi, sermaye verimliliği ve maliyet disiplinine odaklanıyoruz ve piyasada sürdürülebilir ve kârlı olabilmek amacıyla Çin'deki işleri tersine çevirmek için SGM ile birlikte çalışıyoruz. GM, e-postayla gönderdiği bir açıklamada, “Ortak olarak Çin'de 2025'te elde ettiğimiz sonuçların yıldan yıla iyileşme göstermesini bekliyoruz” dedi.
GM, ortak girişimin Amerikalı otomobil üreticisinin “yeni nakit yatırımları olmadan yeniden yapılanma yeteneğine sahip olduğuna” inandığını söyledi.
Yeniden yapılandırma maliyetlerinin çoğunluğunun dördüncü çeyrekte gayri nakdi, özel giderler olarak muhasebeleştirilmesi bekleniyor. Bu, bunların otomobil üreticisinin net gelirini etkileyeceği, ancak faiz ve vergi öncesi düzeltilmiş kazancını etkilemeyeceği anlamına geliyor; bu, Wall Street tarafından izlenen önemli bir ölçümdür.
GM CFO Paul Jacobson Çarşamba günü UBS konferansında şirketlerin Çin'in yeniden yapılandırılmasına ilişkin “her şeyi sonuçlandırmaya çok yakın” olduğunu söyledi. GM'nin, artan sermaye yatırımı yapmadan gelecek yıla kadar operasyonları “daha küçük ölçekte kârlı” hale getirecek eylemleri beklediğini söyledi.
GM'nin Çin'deki operasyonları, son on yılda, hükümet destekli yerli otomobil üreticileri arasında milliyetçiliğin körüklediği rekabet arttıkça ve otomotiv endüstrisi ve elektrikli araçlara ilişkin tüketici algılarında nesiller boyunca bir değişim meydana geldikçe, kâr motoru olmaktan çıkıp bir yükümlülüğe dönüştü.
GM'nin Çin operasyonlarından ve ortak girişimlerinden elde edilen özsermaye geliri 2014 ve 2015 yıllarında 2 milyar doların üzerine çıktı.
GM'nin Çin'deki pazar payı, ortak girişimleri de dahil olmak üzere, 2015 gibi yakın bir tarihte kabaca %15'ten geçen yıl %8,6'ya düştü; 2003'ten bu yana ilk kez %9'un altına düştü. GM'nin operasyonlardan elde ettiği özsermaye geliri de düştü. Düzenleyici başvurulara göre 2014'teki zirveden bu yana %78,5.
GM'nin Buick ve Chevrolet gibi ABD merkezli markalarının satışları, SAIC Motor, Wuling Motors ve diğerleriyle ortak girişim satışlarından daha fazla düştü. Ortak girişim modelleri, geçen yıl Çin'de satılan 2,1 milyon aracın yaklaşık %60'ını oluşturdu.
Bu yıldan önce, GM'nin Çin'de 2009'dan bu yana üç aylık tek kaybı, koronavirüs pandemisi nedeniyle 2020'nin ilk çeyreğindeki 167 milyon dolarlık açık ve 2022'nin ikinci çeyreğindeki 87 milyon dolarlık zarardı.
Detroit otomobil üreticisi, bu yıl Çin operasyonları için özsermaye gelirinde art arda üç çeyrekte toplam 347 milyon dolar zarar bildirdi. Bu, üçüncü çeyrekteki 137 milyon dolarlık zararı da içeriyor.
CNBC PRO'nun bu içgörülerini kaçırmayın