kamil şeker
New member
GM'nin 2024 Chevrolet Equinox EV'si, 16 Mayıs 2024'te Detroit'te araç için düzenlenen bir medya lansman etkinliği sırasında.
Michael Wayland / CNBC
DETROIT – Genel motorlar ABD'nin EV'leri benimsemesi beklenenden daha yavaş gerçekleştiğinden, bu yıl tüm elektrikli araçların beklenen satışlarını ve üretimini azaltıyor.
GM Mali İşler Direktörü Paul Jacobson, şirketin artık tamamen elektrikli araç üretiminin bu yıl 200.000 ila 250.000 arasında değişmesini beklediğini, daha önce açıklanan 200.000 ila 300.000 aralığından daha düşük bir rakamın beklendiğini söyledi. Şirket yakın zamanda, tahmin edilenden daha yavaş büyüyen talebi karşılayacak hacim üreteceğini açıkladı.
Jacobson Salı günü Deutsche Bank'ın yatırımcı etkinliği sırasında yaptığı açıklamada, “Yani bunun en alt noktasında ve bence bu işte sahip olduğumuz ivmeyi yansıtıyor.” dedi.
Jacobson, GM'nin bu yıl elektrikli araçların ABD sektör genelindeki satışlarının %8'ini oluşturmasını beklediğini söyledi. Bu, EV'lerin 2024'te sektör satışlarının yaklaşık %10'unu temsil etmesini bekleyen diğer birçok otomotiv analistinin tahmininden daha düşük.
GM, 200.000 adet üretime ulaştığında EV'lerinin üretim veya katkı marjı bazında karlı olmasını bekliyor. Bu dönüm noktasının hala bu yılın dördüncü çeyreğinde beklendiğini söyledi.
Jacobson, aylık satışlarını raporlamayan otomobil üreticisinin Mayıs ayında Kuzey Amerika'da 9.500'den fazla EV sattığını söyledi. GM'nin tamamen elektrikli araçlarının satışları ilk çeyrekte zayıf kaldı. EV satışları toplamda 16.425 adede veya otomobil üreticisinin dönem içindeki toplam satışlarının %2,8'ine ulaştı.
Hisse senedi grafiği simgesi
GM, Ford ve Stellantis 2024'te paylaşıyor.
Detroitli otomobil üreticisi, yeni giriş seviyesi Chevrolet Equinox EV'si de dahil olmak üzere en yeni EV'lerini piyasaya sürmenin tam ortasında. Araç, 7.500 $'a kadar federal kredi gibi EV teşviklerinden önce yaklaşık 35.000 $'dan başlayacak. GM ayrıca yazılım sorunları nedeniyle satışları durdurduktan sonra yakın zamanda Chevrolet Blazer EV'yi yeniden piyasaya sürdü.
GM'nin “Ultium” EV platformunu ve teknolojilerini paylaşan iki yeni EV, GM'nin EV büyümesi açısından çok önemli.
Jacobson, EV duyurusunun yanı sıra şirketin ikinci çeyrek kazançlarının yılın ilk üç ayına göre daha iyi olmasını beklediğini söyledi. Ayrıca otomobil üreticisinin bu ay operasyonel nakit desteği sağlamak için sorunlu Cruise otonom araç ünitesine 850 milyon dolar yatırım yapacağını da söyledi.
Jacobson'un yorumları, şirketin Salı sabahı, büyük ölçüde geleneksel gazla çalışan araçlarının satışlarıyla desteklenen, 6 milyar dolarlık yeni bir hisse geri alım yetkisinin yönetim kurulu tarafından onaylandığını duyurmasının ardından geldi.
Yeni geri satın alma yetkisi, Kasım 2023'te duyurulan 10 milyar dolarlık hızlandırılmış hisse geri satın alma programının Haziran ayı sonuna kadar tamamlanmasının beklenmesiyle birlikte geliyor.
“Biz işimizin karlılığına çok odaklandık” [internal combustion engine] EV işimizi büyütüyor, kârlılığını artırıyor ve sermayemizi verimli bir şekilde kullanıyoruz. Bu, hissedarlarımıza nakit para iadesine devam etmemizi sağlıyor” dedi Jacobson.
Düzeltme: GM, EV üretim hedefini 2024'te 200.000 ila 250.000 araca düşürüyor. Bu makalenin önceki bir sürümünde bu aralık yanlış belirtilmişti.
Michael Wayland / CNBC
DETROIT – Genel motorlar ABD'nin EV'leri benimsemesi beklenenden daha yavaş gerçekleştiğinden, bu yıl tüm elektrikli araçların beklenen satışlarını ve üretimini azaltıyor.
GM Mali İşler Direktörü Paul Jacobson, şirketin artık tamamen elektrikli araç üretiminin bu yıl 200.000 ila 250.000 arasında değişmesini beklediğini, daha önce açıklanan 200.000 ila 300.000 aralığından daha düşük bir rakamın beklendiğini söyledi. Şirket yakın zamanda, tahmin edilenden daha yavaş büyüyen talebi karşılayacak hacim üreteceğini açıkladı.
Jacobson Salı günü Deutsche Bank'ın yatırımcı etkinliği sırasında yaptığı açıklamada, “Yani bunun en alt noktasında ve bence bu işte sahip olduğumuz ivmeyi yansıtıyor.” dedi.
Jacobson, GM'nin bu yıl elektrikli araçların ABD sektör genelindeki satışlarının %8'ini oluşturmasını beklediğini söyledi. Bu, EV'lerin 2024'te sektör satışlarının yaklaşık %10'unu temsil etmesini bekleyen diğer birçok otomotiv analistinin tahmininden daha düşük.
GM, 200.000 adet üretime ulaştığında EV'lerinin üretim veya katkı marjı bazında karlı olmasını bekliyor. Bu dönüm noktasının hala bu yılın dördüncü çeyreğinde beklendiğini söyledi.
Jacobson, aylık satışlarını raporlamayan otomobil üreticisinin Mayıs ayında Kuzey Amerika'da 9.500'den fazla EV sattığını söyledi. GM'nin tamamen elektrikli araçlarının satışları ilk çeyrekte zayıf kaldı. EV satışları toplamda 16.425 adede veya otomobil üreticisinin dönem içindeki toplam satışlarının %2,8'ine ulaştı.
Hisse senedi grafiği simgesi
GM, Ford ve Stellantis 2024'te paylaşıyor.
Detroitli otomobil üreticisi, yeni giriş seviyesi Chevrolet Equinox EV'si de dahil olmak üzere en yeni EV'lerini piyasaya sürmenin tam ortasında. Araç, 7.500 $'a kadar federal kredi gibi EV teşviklerinden önce yaklaşık 35.000 $'dan başlayacak. GM ayrıca yazılım sorunları nedeniyle satışları durdurduktan sonra yakın zamanda Chevrolet Blazer EV'yi yeniden piyasaya sürdü.
GM'nin “Ultium” EV platformunu ve teknolojilerini paylaşan iki yeni EV, GM'nin EV büyümesi açısından çok önemli.
Jacobson, EV duyurusunun yanı sıra şirketin ikinci çeyrek kazançlarının yılın ilk üç ayına göre daha iyi olmasını beklediğini söyledi. Ayrıca otomobil üreticisinin bu ay operasyonel nakit desteği sağlamak için sorunlu Cruise otonom araç ünitesine 850 milyon dolar yatırım yapacağını da söyledi.
Jacobson'un yorumları, şirketin Salı sabahı, büyük ölçüde geleneksel gazla çalışan araçlarının satışlarıyla desteklenen, 6 milyar dolarlık yeni bir hisse geri alım yetkisinin yönetim kurulu tarafından onaylandığını duyurmasının ardından geldi.
Yeni geri satın alma yetkisi, Kasım 2023'te duyurulan 10 milyar dolarlık hızlandırılmış hisse geri satın alma programının Haziran ayı sonuna kadar tamamlanmasının beklenmesiyle birlikte geliyor.
“Biz işimizin karlılığına çok odaklandık” [internal combustion engine] EV işimizi büyütüyor, kârlılığını artırıyor ve sermayemizi verimli bir şekilde kullanıyoruz. Bu, hissedarlarımıza nakit para iadesine devam etmemizi sağlıyor” dedi Jacobson.
Düzeltme: GM, EV üretim hedefini 2024'te 200.000 ila 250.000 araca düşürüyor. Bu makalenin önceki bir sürümünde bu aralık yanlış belirtilmişti.