kamil şeker
New member
Bir taşıyıcı römork, 31 Mayıs 2019'da Meksika'nın Tijuana kentindeki Otay sınır kapısında ABD'ye geçmek için sınır gümrük kontrolünde kuyruğa girerken Toyota arabalarını teslimat için taşıyor.
Jorge Duenes | REUTERS
DETROIT – Otomobil üreticilerinin hisseleri Genel Motorlar Ve Stellantis Başkan seçilen Donald Trump'ın Kanada ve Meksika'dan ABD'ye ithal edilen mallara %25 gümrük vergisi koymakla tehdit etmesinden sonra Salı sabahı düştü
Bu tür tarifelerin, Kuzey Amerika Serbest Ticaret Anlaşması'nın 1994 yılında yürürlüğe girmesinden bu yana, başta Meksika olmak üzere ülkeleri daha düşük maliyetli araç üretimi için kullanan küresel otomotiv endüstrisi üzerinde büyük bir etkisi olacaktır.
UBS, otomotiv endüstrisinin, araçlar ve parçalar da dahil olmak üzere Meksika'dan ABD'ye yapılan ithalatın %26'sından ve Kanada'dan %12'sinden sorumlu olduğunu bildirdi.
ABD'de faaliyet gösteren hemen hemen her büyük otomobil üreticisinin Meksika'da fabrikası var, ancak GM ve Stellantis burada oldukça kârlı tam boyutlu kamyonetler üretiyor.
Barclays'in bu yıl 1 milyon araç üreteceğini tahmin ettiği ülkelerde beş büyük montaj tesisi bulunan GM'nin hisseleri Salı günü erken işlemlerde yaklaşık %7 oranında düşüş yaşadı.
Hisse senedi grafiği simgesi
GM, Ford ve Stellantis'in hisseleri.
Bu ülkelerde dört büyük tesisi bulunan Chrysler'in ana şirketi Stellantis'in hisseleri %4'ten fazla düştü. hisseleri fordmotor, ülkelerde daha az görünürlüğü olan, yaklaşık %2 düşüş gösterdi. hisseleri toyotamotor, honda motoru ve Meksika'da üretim yapan diğerleri de en az %1 düşüş yaşadı.
Trump, 20 Ocak'ta göreve başladığında bir idari emirle ABD'nin Kanada ve Meksika'dan yaptığı tüm ithalatlara %25 gümrük vergisi uygulamayı planladığını duyurdu. Ayrıca, gümrük vergilerine gelecek tüm Çin mallarına ek %10 oranında artırım planladığını da duyurdu. BİZ
Bu tür gümrük vergileri, Trump'ın ilk döneminde Kuzey Amerika Serbest Ticaret Anlaşması'nın yerini almak üzere ortaya koyduğu Amerika Birleşik Devletleri-Meksika-Kanada Anlaşması'nın yeniden müzakere edilmesi planından beklenenden daha agresif olacaktır. Böyle bir hamle bölgesel serbest ticaret anlaşmasını sona erdirebilir.
GM ve Stellantis'in sözcüleri Salı günü potansiyel tarifeler hakkında yorum yapmayı reddetti. İki otomobil üreticisi ve Ford için bir lobi grubu olan Amerikan Otomotiv Politikası Konseyi, yoruma hemen yanıt vermedi.
Wall Street analistleri, Trump'ın açıkladığı tarife planlarını, yaklaşan müzakerelerde avantaj yaratmak amacıyla ülkelere yönelik bir atılım olarak gördü.
BofA Securities'den Carlos Capistran Salı günkü notunda, “Görüşümüz, Trump'ın Amerika için en iyi olduğunu düşündüğü ekonomik ve politik sonuçları diğer ülkelerden elde etmek için gümrük vergisi tehdidinin kullanacağı araç olduğu yönünde” dedi. “Kanada ve Meksika'nın tarifelerden kaçınmak için yukarıdaki konularda müzakere etmeye istekli olmalarını bekliyoruz.”
Barclays'tan Dan Levy Pazartesi gecesi bir yatırımcı notunda aynı görüşteydi: “Görünüşe göre [the] duyuruyu büyük ölçüde müzakere taktiği olarak görüyor (2016'da görüldüğü gibi) ve bu kadar büyük bir tarifenin olası olmadığını görüyoruz.”
Trump ve Demokratlar, BYD gibi Çinli üreticilerin potansiyel planlarını ele almak için ticaret anlaşmasının değiştirilmesi gerektiğine inandıklarını söyledi.
Trump, kampanyası sırasında, Meksika'dan ithal edilen araçlara %200'den fazla gümrük vergisi veya vergi uygulanması çağrısı da dahil olmak üzere çeşitli tarife teklifleri sundu. Ayrıca, görevdeki ilk döneminde yaptığı gibi, Avrupa araçlarına uygulanan tarifeleri artırmakla tehdit etti.
– CNBC'ler Michael Bloom bu rapora katkıda bulunmuştur.
Jorge Duenes | REUTERS
DETROIT – Otomobil üreticilerinin hisseleri Genel Motorlar Ve Stellantis Başkan seçilen Donald Trump'ın Kanada ve Meksika'dan ABD'ye ithal edilen mallara %25 gümrük vergisi koymakla tehdit etmesinden sonra Salı sabahı düştü
Bu tür tarifelerin, Kuzey Amerika Serbest Ticaret Anlaşması'nın 1994 yılında yürürlüğe girmesinden bu yana, başta Meksika olmak üzere ülkeleri daha düşük maliyetli araç üretimi için kullanan küresel otomotiv endüstrisi üzerinde büyük bir etkisi olacaktır.
UBS, otomotiv endüstrisinin, araçlar ve parçalar da dahil olmak üzere Meksika'dan ABD'ye yapılan ithalatın %26'sından ve Kanada'dan %12'sinden sorumlu olduğunu bildirdi.
ABD'de faaliyet gösteren hemen hemen her büyük otomobil üreticisinin Meksika'da fabrikası var, ancak GM ve Stellantis burada oldukça kârlı tam boyutlu kamyonetler üretiyor.
Barclays'in bu yıl 1 milyon araç üreteceğini tahmin ettiği ülkelerde beş büyük montaj tesisi bulunan GM'nin hisseleri Salı günü erken işlemlerde yaklaşık %7 oranında düşüş yaşadı.
Hisse senedi grafiği simgesi
GM, Ford ve Stellantis'in hisseleri.
Bu ülkelerde dört büyük tesisi bulunan Chrysler'in ana şirketi Stellantis'in hisseleri %4'ten fazla düştü. hisseleri fordmotor, ülkelerde daha az görünürlüğü olan, yaklaşık %2 düşüş gösterdi. hisseleri toyotamotor, honda motoru ve Meksika'da üretim yapan diğerleri de en az %1 düşüş yaşadı.
Trump, 20 Ocak'ta göreve başladığında bir idari emirle ABD'nin Kanada ve Meksika'dan yaptığı tüm ithalatlara %25 gümrük vergisi uygulamayı planladığını duyurdu. Ayrıca, gümrük vergilerine gelecek tüm Çin mallarına ek %10 oranında artırım planladığını da duyurdu. BİZ
Bu tür gümrük vergileri, Trump'ın ilk döneminde Kuzey Amerika Serbest Ticaret Anlaşması'nın yerini almak üzere ortaya koyduğu Amerika Birleşik Devletleri-Meksika-Kanada Anlaşması'nın yeniden müzakere edilmesi planından beklenenden daha agresif olacaktır. Böyle bir hamle bölgesel serbest ticaret anlaşmasını sona erdirebilir.
GM ve Stellantis'in sözcüleri Salı günü potansiyel tarifeler hakkında yorum yapmayı reddetti. İki otomobil üreticisi ve Ford için bir lobi grubu olan Amerikan Otomotiv Politikası Konseyi, yoruma hemen yanıt vermedi.
Wall Street analistleri, Trump'ın açıkladığı tarife planlarını, yaklaşan müzakerelerde avantaj yaratmak amacıyla ülkelere yönelik bir atılım olarak gördü.
BofA Securities'den Carlos Capistran Salı günkü notunda, “Görüşümüz, Trump'ın Amerika için en iyi olduğunu düşündüğü ekonomik ve politik sonuçları diğer ülkelerden elde etmek için gümrük vergisi tehdidinin kullanacağı araç olduğu yönünde” dedi. “Kanada ve Meksika'nın tarifelerden kaçınmak için yukarıdaki konularda müzakere etmeye istekli olmalarını bekliyoruz.”
Barclays'tan Dan Levy Pazartesi gecesi bir yatırımcı notunda aynı görüşteydi: “Görünüşe göre [the] duyuruyu büyük ölçüde müzakere taktiği olarak görüyor (2016'da görüldüğü gibi) ve bu kadar büyük bir tarifenin olası olmadığını görüyoruz.”
Trump ve Demokratlar, BYD gibi Çinli üreticilerin potansiyel planlarını ele almak için ticaret anlaşmasının değiştirilmesi gerektiğine inandıklarını söyledi.
Trump, kampanyası sırasında, Meksika'dan ithal edilen araçlara %200'den fazla gümrük vergisi veya vergi uygulanması çağrısı da dahil olmak üzere çeşitli tarife teklifleri sundu. Ayrıca, görevdeki ilk döneminde yaptığı gibi, Avrupa araçlarına uygulanan tarifeleri artırmakla tehdit etti.
– CNBC'ler Michael Bloom bu rapora katkıda bulunmuştur.