kamil şeker
New member
General Motors Pil Teknisyeni Steven Petty Jr., bir prototip LMR pil hücresi için bir anot numunesi üzerinde elektrotları hizalamaya odaklanır.
Fotoğraf: General Motors için Steve Fecht
Warren, Mich. – Genel Motorlar Otomobil üreticisinin en büyük elektrikli SUV'larının ve kamyonlarının maliyetlerini azaltacağını ve karlılığını artıracağını söylediği yeni bir “çığır açan” EV pil teknolojisine öncülük etmeyi bekliyor.
GM, 2028'den itibaren Chevrolet Silverado ve Escalade IQ gibi tam boyutlu elektrikli araçlarda kullanılacak lityum manganez açısından zengin (LMR) prizmatik pil hücreleri olarak adlandırılan yeni pilleri ve kimyayı hedefliyor.
Yeni piller, şu anda GM ve diğer otomobil üreticilerinden EV pillerinde kullanılan daha büyük miktarlarda kobalt ve nikel yerine magnezyum gibi daha belirgin, daha az pahalı mineraller kullanıyor.
Farklı EV pil kimyaları, EV'lerin menzili ve güvenliğinden enerji verimliliği ve şarj yeteneklerine kadar diğer ihtiyaçların yanı sıra her şeyi etkiler.
“LMR, Pil, Tahrik ve Sürdürülebilirlik GM Başkan Yardımcısı Kurt Kelty, otomobil üreticisinin teknoloji ve tasarım kampüsünde Detroit'teki bir medya etkinliği sırasında” LMR premium menzil ve performansın kilidini uygun bir maliyetle açıyor “dedi. “Elektrikli kamyonlar için oyun değiştiren bir pil.”
GM'nin ilk pazardan beklentileri Crosstown rakibinden sonra geliyor Ford Motor Bu ayın başlarında, 2030'dan önce benzer şekilde “oyun değiştiren” LMR pilleri olarak adlandırılan şeyi başlatma niyetini açıkladı.
GM Araştırma ve Geliştirme Pil Hücre Sistemleri Araştırma Direktörü Mei Cai, Ph.D., 2021'de GM'nin Warren, Michigan'daki Global Teknik Merkezi'ndeki kaplama laboratuvarında yeni nesil pil prototipleri için kaplama malzemeleri geliştiren mühendisleri denetler.
GM
Auto danışmanlık firması Telemetry pazar araştırması başkan yardımcısı Sam Abuelsamid'e göre, LMR piller onlarca yıldır var, ancak tarihsel olarak çok daha kısa bir ömür sundular.
GM, LG Energy Solution ile ortaklaşa geliştirilen LMR pilleriyle çözdüğüne inanıyor.
Bir GM ve LG enerji çözeltisi ortak girişimi olan Ultium Cells, 2028 yılına kadar ABD'deki LMR prizmatik hücrelerinin ticari üretimine başlamayı planlıyor ve 2027'nin sonlarına kadar bir LG Enerji Çözüm tesisinde başlaması bekleniyor.
LMR prizmatik hücreler
Prizmatik hücreler, kare pil hücrelerinin biçimine veya şekline atıfta bulunur. Tarihsel olarak Toyota Prius gibi hibrit araçlarda kullanıldı, daha yakın zamanda EV'ler izledi.
GM, birkaç yıldır ABD'de dikdörtgen “torba” hücreleri kullanırken, aynı zamanda Çin'de silindirik hücreler de kullanıyor. GM, ilk olarak 2015 yılında manganez açısından zengin lityum iyon pil hücrelerini araştırmaya başladığını ve son yıllarda teknoloji gelişimini hızlandırdığını söyledi.
GM, yeni prizmatik LMR pillerinin ve destekleyici teknolojilerin büyük EV'lerinden yüzlerce pound kesmesini bekliyor. GM, yeni pil paketlerinin% 50 daha az parça ve araçların pil paketlerinin içinde modül sayısında veya hücre vakalarında önemli bir azalmaya sahip olacağını söyledi.
Bir çalışan, General Motors Wallace Battery Hücre İnovasyon Merkezi'nde tam boyutlu bir prototip LMR pil hücresi tutar. GM, kimyadaki kodu kırmak için LG enerji çözümü ile çalışırken yaklaşık 300 tam boyutlu LMR hücresini prototiplemeye sahiptir.
Fotoğraf: General Motors için Steve Fecht
EV'ler için, pil hücreleri tipik olarak pil modüllerine birleştirilir ve daha sonra bir araca entegre edilen pil paketlerine monte edilir.
Kelty, LMR pillerinin, daha önce Ultium olarak bilinen GM'nin mevcut çantalı hücre pillerinin yanı sıra daha küçük, giriş seviyesi EV'lerde kullanılması beklenen yaklaşan LFP-lityum demir fosfat-prizmatik pil hücreleri için tamamlayıcı olacağını söyledi.
“İşin EV tarafında büyük bir büyüme aşamasından geçiyoruz,” dedi Kelty, GM'nin aştığını belirtti Tesla Kuzey Amerika'da en iyi EV pil üreticisi olarak. “Gerçekten bir elektrifikasyon santrali inşa ediyoruz.”
GM, LMR prizmatik pil hücrelerinin% 33 daha yüksek enerji yoğunluğuna sahip olmasını bekler, bu da en iyi performans gösteren LFP hücrelerine kıyasla, ancak karşılaştırılabilir bir maliyetle katlanma milleri sunar.
Kelty, kilowatt saat veya KWH başına dolar olarak ölçülen pillerin belirli maliyetini tartışmayı reddetti, ancak şirketin geçen yıl kilowatt saat başına 60 $ maliyet indirimini sağladığını doğruladı.
Electric Chevrolet Silverado, Nisan 2022'de New York Otomobil Fuarı'nda gösterildi.
Scott Mlyn | CNBC
Aralık ayında yayınlanan bir Bloombergnef pil fiyat anketine göre, EV'ler için ortalama pil paketlerinin 2024'te kilowatt saat başına% 20 düştü.
Eski bir mühendis döndü analisti Abuelsamid, GM'nin LMR prizmatik pilleri olan paketlerinin muhtemelen kWh başına 80 ila 90 dolar civarında olduğunu tahmin ediyor. Bu, GM'nin mevcut pilleri için kWh başına en az 125 $ ile karşılaştırıldığını söyledi.
GM, LMR pilli araçların piyasaya sürüldükten sonra karlı olup olmayacağını açıklamayı reddetti. Detroit otomobil üreticisi, ilk çeyrekte mevcut EV'lerinin yaklaşık% 50'sinin değişken kar pozitif olduğunu, yani üretim maliyetlerini karşılayacak kadar gelir elde ettiklerini söyledi.
'Bir sonraki adım'
Kelty, LMR'yi GM'nin EV planlarında “bir sonraki adım” olarak nitelendirdi. Otomobil üreticisi, GM CEO'su Mary Barra altında devam eden, ancak ölçeklendirilmiş bir planın bir parçası olarak milyarlarca dolar battı.
2021'de Barra, GM'nin 2020-2025 yılları arasında 35 milyar dolar yatırım yaparak 2035 yılına kadar EV'ler sunacağını söyledi. Şirket, o zamandan beri beklenenden daha yavaş olan müşteri talebinin EV planlarını dikte edeceğini söyledi. Ayrıca şu ana kadar toplam EV yatırımını açıklamamıştır.
GM, LMR pillerinin EV'lerin tüketicinin benimsenmesi için engellerin azaltılmasına yardımcı olacağına inanıyor. En önemlisi, maliyet ve menzil konusundaki endişeler. Altyapı ve tüketici eğitimi gibi diğer engeller devam etmektedir.
GM, bir elektrikli kamyonda 400 milden fazla menzil sunmayı ve bugünün EV'lerine kıyasla önemli pil paketi maliyet tasarrufu sağlıyor.
CNBC Pro'dan bu bilgileri kaçırmayın
Fotoğraf: General Motors için Steve Fecht
Warren, Mich. – Genel Motorlar Otomobil üreticisinin en büyük elektrikli SUV'larının ve kamyonlarının maliyetlerini azaltacağını ve karlılığını artıracağını söylediği yeni bir “çığır açan” EV pil teknolojisine öncülük etmeyi bekliyor.
GM, 2028'den itibaren Chevrolet Silverado ve Escalade IQ gibi tam boyutlu elektrikli araçlarda kullanılacak lityum manganez açısından zengin (LMR) prizmatik pil hücreleri olarak adlandırılan yeni pilleri ve kimyayı hedefliyor.
Yeni piller, şu anda GM ve diğer otomobil üreticilerinden EV pillerinde kullanılan daha büyük miktarlarda kobalt ve nikel yerine magnezyum gibi daha belirgin, daha az pahalı mineraller kullanıyor.
Farklı EV pil kimyaları, EV'lerin menzili ve güvenliğinden enerji verimliliği ve şarj yeteneklerine kadar diğer ihtiyaçların yanı sıra her şeyi etkiler.
“LMR, Pil, Tahrik ve Sürdürülebilirlik GM Başkan Yardımcısı Kurt Kelty, otomobil üreticisinin teknoloji ve tasarım kampüsünde Detroit'teki bir medya etkinliği sırasında” LMR premium menzil ve performansın kilidini uygun bir maliyetle açıyor “dedi. “Elektrikli kamyonlar için oyun değiştiren bir pil.”
GM'nin ilk pazardan beklentileri Crosstown rakibinden sonra geliyor Ford Motor Bu ayın başlarında, 2030'dan önce benzer şekilde “oyun değiştiren” LMR pilleri olarak adlandırılan şeyi başlatma niyetini açıkladı.
GM Araştırma ve Geliştirme Pil Hücre Sistemleri Araştırma Direktörü Mei Cai, Ph.D., 2021'de GM'nin Warren, Michigan'daki Global Teknik Merkezi'ndeki kaplama laboratuvarında yeni nesil pil prototipleri için kaplama malzemeleri geliştiren mühendisleri denetler.
GM
Auto danışmanlık firması Telemetry pazar araştırması başkan yardımcısı Sam Abuelsamid'e göre, LMR piller onlarca yıldır var, ancak tarihsel olarak çok daha kısa bir ömür sundular.
GM, LG Energy Solution ile ortaklaşa geliştirilen LMR pilleriyle çözdüğüne inanıyor.
Bir GM ve LG enerji çözeltisi ortak girişimi olan Ultium Cells, 2028 yılına kadar ABD'deki LMR prizmatik hücrelerinin ticari üretimine başlamayı planlıyor ve 2027'nin sonlarına kadar bir LG Enerji Çözüm tesisinde başlaması bekleniyor.
LMR prizmatik hücreler
Prizmatik hücreler, kare pil hücrelerinin biçimine veya şekline atıfta bulunur. Tarihsel olarak Toyota Prius gibi hibrit araçlarda kullanıldı, daha yakın zamanda EV'ler izledi.
GM, birkaç yıldır ABD'de dikdörtgen “torba” hücreleri kullanırken, aynı zamanda Çin'de silindirik hücreler de kullanıyor. GM, ilk olarak 2015 yılında manganez açısından zengin lityum iyon pil hücrelerini araştırmaya başladığını ve son yıllarda teknoloji gelişimini hızlandırdığını söyledi.
GM, yeni prizmatik LMR pillerinin ve destekleyici teknolojilerin büyük EV'lerinden yüzlerce pound kesmesini bekliyor. GM, yeni pil paketlerinin% 50 daha az parça ve araçların pil paketlerinin içinde modül sayısında veya hücre vakalarında önemli bir azalmaya sahip olacağını söyledi.
Bir çalışan, General Motors Wallace Battery Hücre İnovasyon Merkezi'nde tam boyutlu bir prototip LMR pil hücresi tutar. GM, kimyadaki kodu kırmak için LG enerji çözümü ile çalışırken yaklaşık 300 tam boyutlu LMR hücresini prototiplemeye sahiptir.
Fotoğraf: General Motors için Steve Fecht
EV'ler için, pil hücreleri tipik olarak pil modüllerine birleştirilir ve daha sonra bir araca entegre edilen pil paketlerine monte edilir.
Kelty, LMR pillerinin, daha önce Ultium olarak bilinen GM'nin mevcut çantalı hücre pillerinin yanı sıra daha küçük, giriş seviyesi EV'lerde kullanılması beklenen yaklaşan LFP-lityum demir fosfat-prizmatik pil hücreleri için tamamlayıcı olacağını söyledi.
“İşin EV tarafında büyük bir büyüme aşamasından geçiyoruz,” dedi Kelty, GM'nin aştığını belirtti Tesla Kuzey Amerika'da en iyi EV pil üreticisi olarak. “Gerçekten bir elektrifikasyon santrali inşa ediyoruz.”
GM, LMR prizmatik pil hücrelerinin% 33 daha yüksek enerji yoğunluğuna sahip olmasını bekler, bu da en iyi performans gösteren LFP hücrelerine kıyasla, ancak karşılaştırılabilir bir maliyetle katlanma milleri sunar.
Kelty, kilowatt saat veya KWH başına dolar olarak ölçülen pillerin belirli maliyetini tartışmayı reddetti, ancak şirketin geçen yıl kilowatt saat başına 60 $ maliyet indirimini sağladığını doğruladı.
Electric Chevrolet Silverado, Nisan 2022'de New York Otomobil Fuarı'nda gösterildi.
Scott Mlyn | CNBC
Aralık ayında yayınlanan bir Bloombergnef pil fiyat anketine göre, EV'ler için ortalama pil paketlerinin 2024'te kilowatt saat başına% 20 düştü.
Eski bir mühendis döndü analisti Abuelsamid, GM'nin LMR prizmatik pilleri olan paketlerinin muhtemelen kWh başına 80 ila 90 dolar civarında olduğunu tahmin ediyor. Bu, GM'nin mevcut pilleri için kWh başına en az 125 $ ile karşılaştırıldığını söyledi.
GM, LMR pilli araçların piyasaya sürüldükten sonra karlı olup olmayacağını açıklamayı reddetti. Detroit otomobil üreticisi, ilk çeyrekte mevcut EV'lerinin yaklaşık% 50'sinin değişken kar pozitif olduğunu, yani üretim maliyetlerini karşılayacak kadar gelir elde ettiklerini söyledi.
'Bir sonraki adım'
Kelty, LMR'yi GM'nin EV planlarında “bir sonraki adım” olarak nitelendirdi. Otomobil üreticisi, GM CEO'su Mary Barra altında devam eden, ancak ölçeklendirilmiş bir planın bir parçası olarak milyarlarca dolar battı.
2021'de Barra, GM'nin 2020-2025 yılları arasında 35 milyar dolar yatırım yaparak 2035 yılına kadar EV'ler sunacağını söyledi. Şirket, o zamandan beri beklenenden daha yavaş olan müşteri talebinin EV planlarını dikte edeceğini söyledi. Ayrıca şu ana kadar toplam EV yatırımını açıklamamıştır.
GM, LMR pillerinin EV'lerin tüketicinin benimsenmesi için engellerin azaltılmasına yardımcı olacağına inanıyor. En önemlisi, maliyet ve menzil konusundaki endişeler. Altyapı ve tüketici eğitimi gibi diğer engeller devam etmektedir.
GM, bir elektrikli kamyonda 400 milden fazla menzil sunmayı ve bugünün EV'lerine kıyasla önemli pil paketi maliyet tasarrufu sağlıyor.
CNBC Pro'dan bu bilgileri kaçırmayın