GM'nin potansiyel Kuzey Amerika tarifelerinin% 50'sini azaltma planları var

kamil şeker

New member
Başkan Donald Trump, 24 Ocak 2017, Washington, DC'deki Beyaz Saray'ın Roosevelt Odası'ndaki otomobil endüstrisi liderleriyle bir toplantıdan önce General Motors CEO'su Mary Barra'yı (R) selamladı.

Saul Loeb | AFP | Getty Images


Detroit – Genel Motorlar CEO Mary Barra Salı günü yaptığı açıklamada, Başkan Donald Trump'ın Kanada ve Meksika'dan ithalat yapmakla tehdit ettiği potansiyel tarifelerin% 50'sini azaltabileceğine inanıyor.

İcra Kurulu Başkanı, Detroit otomobil üreticisinin, iki komşu ülkeden ABD'ye gelen otomobil parçalarına ve araçlara tarifeler alınması durumunda beklenmedik durum planlarına sahip olduğunu söyledi. Bu, “herhangi bir sermaye kullanmadan” ek maliyetlerin% 30 ila% 50'sinin kısa vadeli etkilerinden kaçınmayı içerir.

“Biz hazırız,” dedi Barra Salı günü bir Wolfe Araştırma Yatırım Konferansı sırasında. “Ne olacağını tam olarak bildiğimizde ve/veya ne olacağına dair bir göstergeye sahip olduğumuzda, atabileceğimiz adımları biliyoruz.”

Barra ile birlikte görünen GM CFO Paul Jacobson, tarifeler uzatılırsa, şirketin üretim veya parçalar veya araçlar gibi ek önlemler alabileceğini de sözlerine ekledi.

Yorumlar, GM'nin, yatırımcı konuyla ilgili endişeleri, otomobil üreticisinin iki hafta önce çağrısı sırasında ele alınmadıktan sonra, şirketin hisselerini%8 oranında düşürmesinden sonra tarifelerin etkisini nasıl azaltabileceğine dair en ayrıntılı olanıdır.

GM'nin Kanada'da bazı operasyonları var ve Meksika'da daha önemli bir üretim var. Bu, daha düşük fiyatlı elektrikli araçlarının birçoğunun yanı sıra son derece karlı tam boyutlu kamyonetlerini içerir.

Barra'nın yorumları Crosstown rakibini izledi Ford Motor CEO Jim Farley, Trump'ın uygulanmış veya tehdit altında olan tarifelerinin ABD otomotiv endüstrisi için “kaosa” neden olduğunu söyledi.


Ford CEO'su Jim Farley, 26 Nisan 2022'de Elektrik F-150 Lightning'i inşa ettiği şirketin Dearborn, Michigan'da.

CNBC | Michael Wayland


Farley, bu haftanın çelik ve alüminyum üzerindeki% 25 tarifelerini ve aynı zamanda Meksika ve Kanada'da aynı miktarda tehdit altındaki vergileri anlattı ve şu anda sektöre “çok fazla maliyet ve çok fazla kaos” ekledi.

“Başkan Trump, ABD otomobil endüstrimizi daha güçlü hale getirme, burada daha fazla üretim getirme, ABD'de daha fazla yenilik getirme ve eğer yönetimi bunu başarabilirse, bu… en imza başarılarından biri olurdu,” dedi Farley Wolfe Konferansı. “Şimdiye kadar gördüğümüz şey çok fazla maliyet ve çok fazla kaos.”

Farley ve gelen Ford CFO Sherry House, şirketin çelik ve alüminyumunun çoğunluğunun yurt içinde kaynaklandığını söyledi; Bununla birlikte, otomobil üreticisine, bu tür malzemeleri ülkenin dışından maliyetler üzerinde etkisi olabilecek tedarik eden tedarikçiler vardır.

Barra, GM'nin çelik ve alüminyum tarifelerinin işi üzerindeki etkisini “değerlendirdiğini” belirtti, ancak şirketin kısa vadede ABD'den her ikisinin de “önemli” bir miktarını sağladığını söyledi.

Hem GM hem de Ford, Trump'ın açılışına araçlarla birlikte her biri 1 milyon dolar katkıda bulundu. Her ikisine sahip yöneticiler de Trump ile otomobil endüstrisi hakkında konuştuklarını doğruladılar.

Salı günü House, Ford için en büyük kaygının, tedarikçiler de dahil olmak üzere, otomobil üreticisinin işini olumsuz etkilemek için bir araya gelen nispeten asgari görünen bu eylemlerin tümü olduğunu söyledi.

Farley, “Bununla başa çıkmalıyız. Kaos maliyetinden bahsediyorum. Biraz burada, biraz orada.… Şu anda uğraştığımız şey bu,” dedi Farley.

Stok Grafik simgesi







Ford ve GM hisse senetleri


Farley, Meksika ve Kanada'dan gelen mallar üzerindeki potansiyel görevlerden en çok endişe duyuyordu ve 1 Mart'ta yürürlüğe girebilecek uzun vadeli% 25 tarife, “yıkıcı” olacak ve “ABD endüstrisinde” hiç görmedim. “

Beyaz Saray, Farley'in sözleri hakkında yorum için hemen cevap vermedi.

Farley, politika belirsizliğinin endüstriyi nasıl etkilediğini vurgulamak için Çarşamba günü Washington, DC'ye, Kongre üyeleri de dahil olmak üzere hükümet yetkilileriyle görüşmek üzere üç hafta içinde ikinci kez seyahat ettiğini söyledi.

Geçen hafta Farley ayrıca Trump yönetimi otomotiv endüstrisini etkileyen tarifeler uygulayacaksa, tüm ülkelere “kapsamlı” bir bakış alması gerektiğini söyledi.

Farley seçildi Toyota Motoru Ve Hyundai Motor Japonya ve Güney Kore'den yılda yüz binlerce aracı ithal etmek için, Trump'ın Kanada ve Meksika'ya dayatmayı planladığı% 25'ine kıyasla çok az görevi olan veya hiç görevsiz.

Ford, reklam kampanyaları da dahil olmak üzere Amerikan işini düzenli olarak canlandırıyor. Şirket, ABD'de 1 numaralı otomobil yapımcısıdır, çoğu araç yurt içinde toplanmış ve diğer ülkelere ihraç etmektedir.

Düzeltme: Farley en çok Meksika ve Kanada'dan gelen mallar üzerindeki potansiyel görevlerden endişe duyuyordu. Daha önceki bir versiyon ülkelerden birini yanlış anladı.

CNBC Pro'dan bu bilgileri kaçırmayın