kamil şeker
New member
2 Şubat 2022'de San Francisco'da bir Cruise aracı.
David Paul Morris | Bloomberg | Getty Images
Genel motorlar' Şirket, Cruise sürücüsüz araç ünitesinin, Phoenix'teki küçük bir insan güdümlü araç filosuyla başlayarak Ekim ayından bu yana ilk kez Salı günü ABD karayollarında arabaları yeniden konuşlandıracağını söyledi.
Yeniden lansman, şirketin 2 Ekim'de San Francisco'da bir yayanın ayrı bir aracın çarpması sonucu Cruise robotaksisi tarafından 20 metre sürüklendiği kazadan haftalar sonra faaliyetlerini durdurmasından sonra gerçekleşti.
Şirket, yeniden konuşlandırılan araçların daha önce olduğu gibi (robotaksi) çalışmayacağını, ancak “Phoenix'ten başlayarak belirli şehirlerde haritalar oluşturacak ve yol bilgilerini toplayacağını” söyledi.
Cruise, “hedeflerinin sürücüsüz operasyonlara devam etmek olduğunu” söyledi ancak bunun için bir zaman çizelgesi sunmadı. Ayrıca insan gücüyle çalışan araçların diğer şehirlere yaygınlaştırılmasına ilişkin bir zaman çizelgesi de duyurulmadı.
Bir sözcü CNBC'ye yaptığı açıklamada, “Denetimli veya sürücüsüz operasyonlara nerede ve ne zaman başlayacağımız konusunda henüz bir taahhütte bulunmadık” dedi.
Yine de şirket, insan sürücülerin yer aldığı yeniden başlatılan filoyu “sürücüsüz misyonumuza geri dönmeye çalışırken kendi kendine sürüş sistemlerimizi doğrulamak için kritik bir adım” olarak nitelendirdi.
Cruise bir blog yazısında, “Ekim 2023'te, düzenleyici kurumlar ve hizmet ettiğimiz topluluklar nezdinde güveni yeniden inşa etmeye ve güvenliğe yaklaşımımızı yeniden tasarlamaya odaklanmak için filomuzun operasyonlarını duraklattık” dedi. “Yeni şirket liderliği, üçüncü taraf uzmanların tavsiyeleri ve araçlarımızın faaliyet gösterdiği topluluklarla yakın ortaklığa odaklanmanın rehberliğinde önemli ilerleme kaydettik. Bu gelişmeyi sürekli bir çaba olarak taahhüt ediyoruz.”
GM ve Cruise tarafından Ekim ayındaki olaya ve ardından gelen olumsuz sonuçlara ilişkin üçüncü taraf soruşturması, kazaya yol açan düzenleyici gözetimin merkezinde kültür sorunlarının, beceriksizliğin ve zayıf liderliğin yer aldığını ortaya çıkardı. Soruşturma ayrıca Cruise liderliğinin örtbas ettiği iddialarını da araştırdı, ancak bu iddiaları destekleyecek herhangi bir kanıt bulamadı.
Cruise, Ocak ayında raporda bulunan sonuçları “kabul ettiğini” söyledi. GM'nin yaklaşık %80 hissesine sahip olduğu San Francisco merkezli şirket, “tüm tavsiyelere göre hareket edeceğini” ve 2 Ekim'deki kaza sonrasında eyalet ve federal kurumlar tarafından yürütülen soruşturmalarda “tam işbirliği” yapacağını söyledi.
Şirket Ocak ayında olayla ilgili soruşturma veya soruşturmaların Kaliforniya DMV, Kaliforniya Kamu Hizmetleri Komisyonu, Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği İdaresi, ABD Adalet Bakanlığı ve Menkul Kıymetler ve Borsa Komisyonu tarafından yürütülen soruşturmaları kapsadığını söyledi.
Kazadan önce Cruise, araçlarının çoğunluğunun çalıştığı kendi ana pazarının dışına robotaksiyi agresif bir şekilde genişletmeyi planlıyordu.
Operasyonların durdurulmasına ek olarak Cruise liderliği de yok edildi: CEO ve kurucu ortak Kyle Vogt da dahil olmak üzere kurucu ortakları istifa etti ve diğer dokuz lider de görevden alındı. Girişim aynı zamanda iş gücünün %24'ünü ve bir dizi müteahhidi de işten çıkardı.
CNBC PRO'nun bu hikayelerini kaçırmayın:
David Paul Morris | Bloomberg | Getty Images
Genel motorlar' Şirket, Cruise sürücüsüz araç ünitesinin, Phoenix'teki küçük bir insan güdümlü araç filosuyla başlayarak Ekim ayından bu yana ilk kez Salı günü ABD karayollarında arabaları yeniden konuşlandıracağını söyledi.
Yeniden lansman, şirketin 2 Ekim'de San Francisco'da bir yayanın ayrı bir aracın çarpması sonucu Cruise robotaksisi tarafından 20 metre sürüklendiği kazadan haftalar sonra faaliyetlerini durdurmasından sonra gerçekleşti.
Şirket, yeniden konuşlandırılan araçların daha önce olduğu gibi (robotaksi) çalışmayacağını, ancak “Phoenix'ten başlayarak belirli şehirlerde haritalar oluşturacak ve yol bilgilerini toplayacağını” söyledi.
Cruise, “hedeflerinin sürücüsüz operasyonlara devam etmek olduğunu” söyledi ancak bunun için bir zaman çizelgesi sunmadı. Ayrıca insan gücüyle çalışan araçların diğer şehirlere yaygınlaştırılmasına ilişkin bir zaman çizelgesi de duyurulmadı.
Bir sözcü CNBC'ye yaptığı açıklamada, “Denetimli veya sürücüsüz operasyonlara nerede ve ne zaman başlayacağımız konusunda henüz bir taahhütte bulunmadık” dedi.
Yine de şirket, insan sürücülerin yer aldığı yeniden başlatılan filoyu “sürücüsüz misyonumuza geri dönmeye çalışırken kendi kendine sürüş sistemlerimizi doğrulamak için kritik bir adım” olarak nitelendirdi.
Cruise bir blog yazısında, “Ekim 2023'te, düzenleyici kurumlar ve hizmet ettiğimiz topluluklar nezdinde güveni yeniden inşa etmeye ve güvenliğe yaklaşımımızı yeniden tasarlamaya odaklanmak için filomuzun operasyonlarını duraklattık” dedi. “Yeni şirket liderliği, üçüncü taraf uzmanların tavsiyeleri ve araçlarımızın faaliyet gösterdiği topluluklarla yakın ortaklığa odaklanmanın rehberliğinde önemli ilerleme kaydettik. Bu gelişmeyi sürekli bir çaba olarak taahhüt ediyoruz.”
GM ve Cruise tarafından Ekim ayındaki olaya ve ardından gelen olumsuz sonuçlara ilişkin üçüncü taraf soruşturması, kazaya yol açan düzenleyici gözetimin merkezinde kültür sorunlarının, beceriksizliğin ve zayıf liderliğin yer aldığını ortaya çıkardı. Soruşturma ayrıca Cruise liderliğinin örtbas ettiği iddialarını da araştırdı, ancak bu iddiaları destekleyecek herhangi bir kanıt bulamadı.
Cruise, Ocak ayında raporda bulunan sonuçları “kabul ettiğini” söyledi. GM'nin yaklaşık %80 hissesine sahip olduğu San Francisco merkezli şirket, “tüm tavsiyelere göre hareket edeceğini” ve 2 Ekim'deki kaza sonrasında eyalet ve federal kurumlar tarafından yürütülen soruşturmalarda “tam işbirliği” yapacağını söyledi.
Şirket Ocak ayında olayla ilgili soruşturma veya soruşturmaların Kaliforniya DMV, Kaliforniya Kamu Hizmetleri Komisyonu, Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği İdaresi, ABD Adalet Bakanlığı ve Menkul Kıymetler ve Borsa Komisyonu tarafından yürütülen soruşturmaları kapsadığını söyledi.
Kazadan önce Cruise, araçlarının çoğunluğunun çalıştığı kendi ana pazarının dışına robotaksiyi agresif bir şekilde genişletmeyi planlıyordu.
Operasyonların durdurulmasına ek olarak Cruise liderliği de yok edildi: CEO ve kurucu ortak Kyle Vogt da dahil olmak üzere kurucu ortakları istifa etti ve diğer dokuz lider de görevden alındı. Girişim aynı zamanda iş gücünün %24'ünü ve bir dizi müteahhidi de işten çıkardı.
CNBC PRO'nun bu hikayelerini kaçırmayın: