kamil şeker
New member
Hamburg Hamburg Balesi
Yeni bale yönetmeni Demis Volpi gidişatı belirliyor
Şu an: 15:57| Okuma süresi: 4 dakika
Yaz tatilinin ardından Demis Volpi, Hamburg Devlet Operası'nda yeni bale yönetmeni olarak göreve başlayacak.
Kaynak: Jann Wilken
WELT podcast'lerimizi buradan dinleyebilirsiniz
Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni gerektirdiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konuma getirerek bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Bu aynı zamanda GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına ilişkin onayınızı da içerir. Bu konuda daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Sayfanın altındaki anahtarı ve gizliliği kullanarak onayınızı istediğiniz zaman iptal edebilirsiniz.
John Neumeier'in Devlet Operası'ndaki 51 yıllık dönemi, 14 Temmuz 2024'te 49. Nijinsky Galası ile sona eriyor. Halefi Demis Volpi şimdi ilk oyun planını sundu; geleneği sürdürmek ile yenilenmeye açık bir bağlılık arasında başarılı bir denge kurma eylemiyle.
DHamburg Balesi'nin yeni yönetmeni Demis Volpi, Devlet Operası'nda planladığı ilk 2024/25 sezonunu sundu ve yeni rolünde haklı olarak kendisini tarihi bir deneyin parçası olarak görüyor. Sonuçta hiçbir bale yönetmeni, selefinin 51 yıllık görev süresinden sonra kapsamlı personel devamlılığına sahip bir kumpanyayı devralmadı. Bu doğrultuda hem John Neumeier'in hem de kültür otoritesinin onayıyla Ballett am Rhein'den Elbe'ye taşınan bale yönetmeni, repertuarın yenilenmesine temkinli yaklaşıyor. Ayrıca yeni dönemin ilk yılında programın çoğunluğunu oluşturan Neumeier'in çalışmalarını sürdürüyor. Volpi şöyle özetliyor: “Pek çok şey aynı kalıyor, bazı şeyler değişiyor. Umarım gelenek ve yeni şeyler birbiriyle uyum içindedir.” Volpi'nin ilk sezonu hâlâ patlamayla başlıyor.
Sezonun programlı açılışı
Açılışa programlı bir prömiyer eşlik edecek; Volpi bunu, “tarzların hızla güzel bir şekilde yan yana geldiği bir dönemde” Hamburg seyircisinin görüşünü Neumeier ufkunun ötesine açan bir önsöz olarak görüyor. “The Times Are Racing” (prömiyer: 28 Eylül) bale gecesi, eserlerini Neumeier'e paralel başka yerlerde yaratan ünlü koreografların dört imza eserini içeriyor. Pina Bausch'un (1940-2009) “Adagio” adlı eseriyle başlıyor. Josephine Ann Endicott, 1974'te yarattığı parçayı Hamburg'da yeniden prova edecek. Şu anda 74 yaşında olan Avustralyalı dansçı, Wuppertal dans tiyatrosunun ilk neslinin bir parçası ve hem önemli bir kahraman hem de Bausch'un sanatsal işbirlikçisiydi.
“Zaman Yarışıyor”
Kaynak: Erin Baiano
Gecenin ikinci koreografisi, ilk gösterimi 2012'de Hollanda Ulusal Operası'nda yapılan, Hans van Manen'in “İki Çift İçin Çeşitlemeler” adlı eseri. 1932 doğumlu eski usta van Manen, Düsseldorf'ta Volpi'yle çalıştı ve balenin en büyük yenilikçilerinden biri. Hamburg'un yeni sanat yönetmeni üçüncü eseri “The Thing With Feathers”a katkıda bulunuyor (başlığı Emily Dickenson'ın bir şiirinden geliyor). Richard Strauss'un “Metamorphoses” adlı eserinden esinlenilen dans, ilk kez 2023 yılında Vitali Alekseenok'un müzik yönetmenliğinde Düsseldorf'ta dans edildi. Klasik dans dünyasına yapılan kısa atılımın sonucu, New York City Ballet'in on yıldır yerleşik koreografı olan Justin Peck'in koreografisi “The Times Are Racing” oldu.
Aralık ayında ilk prömiyer
Sezonun “Slow Burn” başlıklı ikinci prömiyeri (prömiyeri 8 Aralık'ta), William Forsythe'nin “Blake Works V (The Barre Project)” adlı eserini, koreograf Aszure Barton'un yönettiği Volpis'in ilk prömiyeri ve müzikleri Ambrose Akinmusire'ın bir araya getiriyor. , neşeli bir ruh hali gelişir. Hermann Hesse'den uyarlanan “Demian” (prömiyer: 6 Temmuz 2025), Demis Volpi'nin koreograf ve bale yönetmeni olarak yeni ikili rolündeki ilk Hamburg yapımıdır. Volpi, Hamburg'un yeni baş dramaturgu Vivien Arnold ile çalışıyor ve Katharina Schlipf (sahne) ve Thomas Lempertz'den (kostümler) oluşan kanıtlanmış bir ekibe güveniyor. Alekseenok müzikal yönetmenliğini üstleniyor. Son olarak Thomas Mann'ın kısa romanından uyarlanan “Venedik'te Ölüm”, Neumeier'in yeniden canlandırılması olarak 9 Şubat 2025'te yeniden başlayacak.
“Venedik'te Ölüm”
Kaynak: Kiran West/© Kiran West
Önümüzdeki sezonun programında Cathy Marston'un Charlotte Bronte'den uyarladığı “Jane Eyre”nin yanı sıra altı Neumeier balesi yer alıyor: “Son Söz”, “Fındıkkıran”, “Matthew Passion”, “Odyssey”, “Romeo ve Juliet” ve “Nijinsky”. 50. Nijinsky Gala 2025, gelecek yıl Bale Günleri'nin sonunda Volpi'nin daveti üzerine yine John Neumeier tarafından yönetilecek. Gelecek yılın Bale Günleri programı, Luis Bunuel'in filmlerinden ilham alan “La Veronal” topluluğunun iki akşamdaki konuk performansı “Sonoma”yı içerecek.
İki yeni solist Hamburg'a dönüyor
Devlet Operası'nın dramaturjisini ve iletişimini ayrıştırıp gelecekte ayrı ayrı işletmeye yönelik yapısal olarak mantıklı kararın yanı sıra Volpi, en yakın sanatsal çevresinin dışında hem yapısal hem de kişisel olarak sürekliliğe güveniyor. Lloyd Riggins, bale yönetmen yardımcısı olarak kalacak ve bir Neumeier uzmanı olarak repertuardaki çalışmalarını denetleyecek. Gigi Hyatt bale okulunu yönetmeye devam ediyor. Bir avuç dansçı önümüzdeki sezon için Hamburg Balesi'nden ayrılıyor ve yerlerine heyecan verici yeni eklemeler yapılacak. Volpi'nin mevcut topluluğu Ballett am Rhein'den altı dansçı Alster'e taşınıyor; bunlar arasında bir zamanlar Hamburg Balesi'nde dans etmiş iki solist Futaba Ishizaki ve bir zamanlar Hamburg Bale okulunda öğrenci olan Charlotte Kragh da var.
Yeni bale yönetmeni Demis Volpi gidişatı belirliyor
Şu an: 15:57| Okuma süresi: 4 dakika
Yaz tatilinin ardından Demis Volpi, Hamburg Devlet Operası'nda yeni bale yönetmeni olarak göreve başlayacak.
Kaynak: Jann Wilken
WELT podcast'lerimizi buradan dinleyebilirsiniz
Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni gerektirdiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konuma getirerek bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Bu aynı zamanda GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına ilişkin onayınızı da içerir. Bu konuda daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Sayfanın altındaki anahtarı ve gizliliği kullanarak onayınızı istediğiniz zaman iptal edebilirsiniz.
John Neumeier'in Devlet Operası'ndaki 51 yıllık dönemi, 14 Temmuz 2024'te 49. Nijinsky Galası ile sona eriyor. Halefi Demis Volpi şimdi ilk oyun planını sundu; geleneği sürdürmek ile yenilenmeye açık bir bağlılık arasında başarılı bir denge kurma eylemiyle.
DHamburg Balesi'nin yeni yönetmeni Demis Volpi, Devlet Operası'nda planladığı ilk 2024/25 sezonunu sundu ve yeni rolünde haklı olarak kendisini tarihi bir deneyin parçası olarak görüyor. Sonuçta hiçbir bale yönetmeni, selefinin 51 yıllık görev süresinden sonra kapsamlı personel devamlılığına sahip bir kumpanyayı devralmadı. Bu doğrultuda hem John Neumeier'in hem de kültür otoritesinin onayıyla Ballett am Rhein'den Elbe'ye taşınan bale yönetmeni, repertuarın yenilenmesine temkinli yaklaşıyor. Ayrıca yeni dönemin ilk yılında programın çoğunluğunu oluşturan Neumeier'in çalışmalarını sürdürüyor. Volpi şöyle özetliyor: “Pek çok şey aynı kalıyor, bazı şeyler değişiyor. Umarım gelenek ve yeni şeyler birbiriyle uyum içindedir.” Volpi'nin ilk sezonu hâlâ patlamayla başlıyor.
Sezonun programlı açılışı
Açılışa programlı bir prömiyer eşlik edecek; Volpi bunu, “tarzların hızla güzel bir şekilde yan yana geldiği bir dönemde” Hamburg seyircisinin görüşünü Neumeier ufkunun ötesine açan bir önsöz olarak görüyor. “The Times Are Racing” (prömiyer: 28 Eylül) bale gecesi, eserlerini Neumeier'e paralel başka yerlerde yaratan ünlü koreografların dört imza eserini içeriyor. Pina Bausch'un (1940-2009) “Adagio” adlı eseriyle başlıyor. Josephine Ann Endicott, 1974'te yarattığı parçayı Hamburg'da yeniden prova edecek. Şu anda 74 yaşında olan Avustralyalı dansçı, Wuppertal dans tiyatrosunun ilk neslinin bir parçası ve hem önemli bir kahraman hem de Bausch'un sanatsal işbirlikçisiydi.
“Zaman Yarışıyor”
Kaynak: Erin Baiano
Gecenin ikinci koreografisi, ilk gösterimi 2012'de Hollanda Ulusal Operası'nda yapılan, Hans van Manen'in “İki Çift İçin Çeşitlemeler” adlı eseri. 1932 doğumlu eski usta van Manen, Düsseldorf'ta Volpi'yle çalıştı ve balenin en büyük yenilikçilerinden biri. Hamburg'un yeni sanat yönetmeni üçüncü eseri “The Thing With Feathers”a katkıda bulunuyor (başlığı Emily Dickenson'ın bir şiirinden geliyor). Richard Strauss'un “Metamorphoses” adlı eserinden esinlenilen dans, ilk kez 2023 yılında Vitali Alekseenok'un müzik yönetmenliğinde Düsseldorf'ta dans edildi. Klasik dans dünyasına yapılan kısa atılımın sonucu, New York City Ballet'in on yıldır yerleşik koreografı olan Justin Peck'in koreografisi “The Times Are Racing” oldu.
Aralık ayında ilk prömiyer
Sezonun “Slow Burn” başlıklı ikinci prömiyeri (prömiyeri 8 Aralık'ta), William Forsythe'nin “Blake Works V (The Barre Project)” adlı eserini, koreograf Aszure Barton'un yönettiği Volpis'in ilk prömiyeri ve müzikleri Ambrose Akinmusire'ın bir araya getiriyor. , neşeli bir ruh hali gelişir. Hermann Hesse'den uyarlanan “Demian” (prömiyer: 6 Temmuz 2025), Demis Volpi'nin koreograf ve bale yönetmeni olarak yeni ikili rolündeki ilk Hamburg yapımıdır. Volpi, Hamburg'un yeni baş dramaturgu Vivien Arnold ile çalışıyor ve Katharina Schlipf (sahne) ve Thomas Lempertz'den (kostümler) oluşan kanıtlanmış bir ekibe güveniyor. Alekseenok müzikal yönetmenliğini üstleniyor. Son olarak Thomas Mann'ın kısa romanından uyarlanan “Venedik'te Ölüm”, Neumeier'in yeniden canlandırılması olarak 9 Şubat 2025'te yeniden başlayacak.
“Venedik'te Ölüm”
Kaynak: Kiran West/© Kiran West
Önümüzdeki sezonun programında Cathy Marston'un Charlotte Bronte'den uyarladığı “Jane Eyre”nin yanı sıra altı Neumeier balesi yer alıyor: “Son Söz”, “Fındıkkıran”, “Matthew Passion”, “Odyssey”, “Romeo ve Juliet” ve “Nijinsky”. 50. Nijinsky Gala 2025, gelecek yıl Bale Günleri'nin sonunda Volpi'nin daveti üzerine yine John Neumeier tarafından yönetilecek. Gelecek yılın Bale Günleri programı, Luis Bunuel'in filmlerinden ilham alan “La Veronal” topluluğunun iki akşamdaki konuk performansı “Sonoma”yı içerecek.
İki yeni solist Hamburg'a dönüyor
Devlet Operası'nın dramaturjisini ve iletişimini ayrıştırıp gelecekte ayrı ayrı işletmeye yönelik yapısal olarak mantıklı kararın yanı sıra Volpi, en yakın sanatsal çevresinin dışında hem yapısal hem de kişisel olarak sürekliliğe güveniyor. Lloyd Riggins, bale yönetmen yardımcısı olarak kalacak ve bir Neumeier uzmanı olarak repertuardaki çalışmalarını denetleyecek. Gigi Hyatt bale okulunu yönetmeye devam ediyor. Bir avuç dansçı önümüzdeki sezon için Hamburg Balesi'nden ayrılıyor ve yerlerine heyecan verici yeni eklemeler yapılacak. Volpi'nin mevcut topluluğu Ballett am Rhein'den altı dansçı Alster'e taşınıyor; bunlar arasında bir zamanlar Hamburg Balesi'nde dans etmiş iki solist Futaba Ishizaki ve bir zamanlar Hamburg Bale okulunda öğrenci olan Charlotte Kragh da var.