kamil şeker
New member
LGüvenlik kontrollerinde uzun beklemeler var, varıştan sonra bagaj yok – Hamburg Havalimanı pandemiden bu yana bazı lojistik sorunlar yaşadı. Ancak yeni havaalanı patronu Christian Kunsch, Mart tatilinin başında, neredeyse hepsinin aşıldığını vaat ediyor.
PAZAR GÜNÜ DÜNYA: Bay Kunsch, grevlerden yalnızca demiryolu trafiği değil, Hamburg Havaalanı da etkileniyor, hatta felç oluyor. Pek çok iş kesintisi sizi kişisel olarak ne kadar rahatsız ediyor?
Christian Kunsch: Grevler endüstriyel anlaşmazlıkların bir parçasıdır. Ancak salgının etkilerinden kurtulmaya çalışan sektörümüzde grev sayıları çok fazla. Bunun iş amaçlı seyahat eden kişiler ile eğlence ve tatil amaçlı uçan kişiler üzerinde birçok olumsuz etkisi vardır. Toplu sözleşme taraflarının müzakere masasında çözüm bulmasını ve uzun süreli grevlerle desteklenmesi gereken aşırı pozisyonların geliştirilmemesini umuyorum.
ayrıca oku
PAZAR GÜNÜ DÜNYA: Hamburg'un bahar tatili Pazartesi günü başlıyor. Havaalanı bu iki yoğun haftayı bu sefer nispeten sorunsuz atlatabilecek mi?
Kunsch: Yolcu hacimlerini bu yıl yüzde beş civarında artırıyoruz ve 2023'te bu oran yüzde 20 civarındaydı. Pandemi sonrasında işlerimiz giderek daha yüksek bir seviyede normalleşiyor. Bu, diğer hususların yanı sıra, havalimanımızdaki çeşitli işlevlere yönelik kaynakların planlanmasını da kolaylaştırmaktadır. Bu yıl tüm sektörlerde geçen yıla göre çok daha iyi durumdayız, neredeyse tamamı “yeşil bölgede”. Yolcu güvenlik kontrolleri söz konusu olduğunda “sarı alan” diyebilirim, hala geliştirilme potansiyeli var. Federal Polis hizmet sağlayıcısı FraSec'in geçen yıla göre daha fazla çalışanı var ve yeni işe alınan personelin çoğu şu anda eğitiliyor. Umarım işler geçen yıla göre daha iyi gider. Ancak FraSec, açıkça gördüğümüz güçlü çabalara rağmen, bu yıl da güvenlik kapılarında en uygun varlık olduğuna inandığımız noktaya tam olarak ulaşamayacak.
PAZAR GÜNÜ DÜNYA: Pandemiden bu yana yolcuların yaşadığı darboğazlar henüz aşılamadı.
Kunsch: FraSec, Hamburg işgücü piyasasını yoğun bir şekilde araştırıyor ve birçok çalışanı eğitiyor, ancak bazıları sınavı geçemiyor. Havaalanındaki güvenlik kontrollerinden nihai olarak sorumlu olan Federal Polis, süreci kontrol ediyor. Personel oluşturmak zaman alır; böyle bir şey bir gecede olmaz.
PAZAR GÜNÜ DÜNYA: Pek çok çalışan, bu sektörün geleceğinin çok belirsiz olduğunu düşündükleri için havacılık endüstrisinden ayrıldı.
Kunsch: Hamburg şehrinin çoğunluk hissesine sahip olduğu bir şirket olarak, nitelikli çalışanlarımızın mümkün olduğunca çoğunu yanımızda tutabilmek için kısa çalışma ödeneklerini ve diğer köprüleme yardımlarını artırdık. Tamamen özel şirketler bunu aynı ölçüde yapamazdı. Bu nedenle, bazı hizmet sağlayıcılarda hâlâ personel sıkıntısı yaşanıyor ve tabii ki genel olarak artan vasıflı işçi sıkıntısının da arka planına karşı.
ayrıca oku
PAZAR GÜNÜ DÜNYA: Bu durumda teknoloji ve otomasyon neyi başarabilir?
Kunsch: Mayıs ayından itibaren dünyanın en modern CT tarayıcılarından altı tanesini kullanıma sunacağız. Bu sistemler sayesinde yolcuların artık el bagajlarını, ne sıvılarını ne de elektronik cihazlarını açmalarına gerek kalmıyor. Bu, güvenlik kontrollerinde büyük miktarda zaman tasarrufu sağlar. Ayrıca her pistte ihtiyaç duyulan personel sayısı birkaç çalışan tarafından azaltılır. Ayrıca güvenlik kontrol noktamızın diğer on iki şeridini de mümkün olduğu kadar hızlı bir şekilde bu tür CT tarayıcılarla donatmak istiyoruz ve federal hükümete, havaalanı olarak bu cihazlara ön finansman sağlamayı teklif ettiğimizi hayal edebiliyoruz. Bu tarayıcıların her birinin maliyeti yaklaşık 500.000 Euro'dur.
PAZAR GÜNÜ DÜNYA: Başka bir depolama alanıyla ilgili olarak: Yolcular bagajlarını teslim etmek için makineleri kullanıyor mu?
Kunsch: Check-in ve valiz bırakma makineleri çok iyi karşılanıyor. Artık tüm yolcuların yaklaşık yüzde 70'i bagajlarını kendileri check-in ve check-in yaptırabiliyor.
PAZAR GÜNÜ DÜNYA: Hamburg Havalimanı bagaj taşıma kalitesi açısından şu anda nerede duruyor? Bilet düzenleme süresinin uzunluğu son yıllarda birçok yolcuyu rahatsız etti.
Kunsch: Son yıllarda Hamburg'da bagajlarla ilgilenecek yeterli sayıda personelimiz vardı. Pandeminin bir sonucu olarak “acele” bagaj sorunu yaşandı. Yolcu buraya Londra Heathrow ya da Paris Charles de Gaulle gibi merkezlerden uçakla geliyor ama bagajı gelmiyor. Bu da büyük bagaj sıkışmalarına yol açtı. Ancak 2023 gibi erken bir tarihte bu bagajı işlemek için daha fazla alan ve teknolojiyi kullanıma sunduk ve havayolları bagajı teslim etmek için daha fazla çalışanı işe aldı. Bu sorunu aştığımızı söyleyebilirim. Elbette uluslararası merkezlerde bagaj taşıma hâlâ daha iyi işleyebilir.
ayrıca oku
PAZAR GÜNÜ DÜNYA: Gerçek sınav olan yaz sezonunda havalimanı operasyonları için neler bekliyorsunuz?
Kunsch: Check-in ve bagaj taşıma konusunda iyi bir konumdayız ve güvenlik kontrollerinde gerekli iyileştirmeleri destekliyoruz. Şu anda devam eden testlerden hala çok sayıda yeni gücün ortaya çıkması gerekiyor. Bu yaz sezonu için de önemli ve buna inanıyorum.
PAZAR GÜNÜ DÜNYA: İş dünyası Hamburg'dan özellikle ABD'ye kıtalararası direkt uçuşların artmasını istiyor. Bunun beklentileri nelerdir?
Kunsch: 8.700 kilometreye varan menzile sahip Airbus A321XLR'nin – muhtemelen bu yıl – pazara sunulmasıyla birlikte, önümüzdeki birkaç yıl içinde Hamburg'un beklentilerinin de önemli ölçüde artacağını tahmin ediyorum. Bu yeni, daha küçük uzun mesafe uçağıyla, havayolları Amerika'ya veya Asya'daki destinasyonlara daha az yolcuyu karlı bir şekilde uçurabilecek. Örneğin New York, Hamburg için çok ilginç.
PAZAR GÜNÜ DÜNYA: Bu yıl kaç yolcu bekliyorsunuz?
Kunsch: Yaklaşık 14,5 milyon. Pandemi başlamadan önceki yıl olan 2019'da bu sayı 17 milyondan fazlaydı. Tekrar bu seviyeye ulaşmamız uzun yıllar alacak. Örneğin, bugünlerde Almanya içinde geçmişe göre önemli ölçüde daha az uçuş olduğu için.
PAZAR GÜNÜ DÜNYA: Bu sadece kötü bir şey mi, yoksa yolcu hacminin düşük olması size gerekli modernizasyon olanağını da vermiyor mu?
Kunsch: Sonuç olarak bu ekonomik açıdan kötü çünkü yüksek yatırımlar yapmak zorundayız, ancak yaklaşık iki buçuk ila üç milyon yolcunun geliri pandemi öncesine göre daha az bizim için mevcut. Son yıllarda maliyetlerimizi önemli ölçüde düşürdük. Bununla birlikte, havalimanının azami düzeyde kullanılması, altyapının daha da geliştirilmesi açısından özellikle önemlidir.
ayrıca oku
PAZAR GÜNÜ DÜNYA: Son yıllarda değiştiler mi?
Kunsch: Havayollarının giderek daha büyük uçaklar kullanması ve kapasite kullanımlarının daha yüksek olması nedeniyle bugün en yüksek yolcu sayısı bazen pandemi öncesi döneme göre önemli ölçüde daha yüksek olabiliyor. Buna uyum sağlamak zorundayız. Ancak toplam yolcu sayısının az olması nedeniyle eskisinden farklı planlama yapıyoruz. Pandemiden önce bagaj taşıma için 200 ila 300 milyon euroya mal olacak yeni bir bina yapmayı planlıyorduk. Şu anda 70 ila 80 milyon avroya mal olacak mevcut bagaj taşıma sistemini elden geçiriyoruz. Bugünlerde hijyen tesislerinden bagaj sistemine, apron ve kapılara kadar tesislerimizi modernleştirme konusunda daha küçük ve bireysel adımlar atıyoruz. Yürüyen merdivenlerden döner kapılara, duman perdelerine kadar altyapımızın önemli bir kısmını pandemi sürecinde hissedarlarımız sayesinde yenilemeyi başardık. Ama her şeyi bir yıl içinde hayata geçiremeyiz.
PAZAR GÜNÜ DÜNYA: Bir bakıma, havalimanı operasyonları çoktan normale döndü, yani bölge sakinlerinin uçuşların geç olmasından duyduğu öfke. Haziran ve Temmuz aylarındaki Avrupa Futbol Şampiyonası sırasında, Hamburg'daki maçlardan sonra dönüş yolunda taraftarlarla birlikte uçakların gece kalkabileceğine dair şikayetler zaten var.
Kunsch: Hamburg'da üçü öğleden sonra ve ikisi akşam 9'da olmak üzere beş Avrupa Şampiyonası maçımız olacak. Hamburg'un Avrupa Şampiyonası'na iyi bir ev sahipliği yapabilmesi için siyasetçilerin mantıklı bir çözüm bulacağından eminim. Pek çok hayran kesinlikle trenle Hamburg'a gelip geri dönecek.
Ekonomist Christian Kunsch (50), bu yılın başından bu yana havalimanı işletmecisi Hamburg Havalimanı'nın başında bulunuyor ve 2019'dan bu yana yönetim kurulu üyesi olarak görev yapıyor. Hamburg Havalimanı'nın yüzde 51'i Hamburg Belediyesi'nin, yüzde 49'u ise AviAlliance şirketinin elinde bulunuyor.
Burada üçüncü taraflardan içerik bulacaksınız
Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni gerektirdiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konuma getirerek bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Bu aynı zamanda GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına ilişkin onayınızı da içerir. Bu konuda daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Sayfanın altındaki anahtarı ve gizliliği kullanarak onayınızı istediğiniz zaman iptal edebilirsiniz.
PAZAR GÜNÜ DÜNYA: Bay Kunsch, grevlerden yalnızca demiryolu trafiği değil, Hamburg Havaalanı da etkileniyor, hatta felç oluyor. Pek çok iş kesintisi sizi kişisel olarak ne kadar rahatsız ediyor?
Christian Kunsch: Grevler endüstriyel anlaşmazlıkların bir parçasıdır. Ancak salgının etkilerinden kurtulmaya çalışan sektörümüzde grev sayıları çok fazla. Bunun iş amaçlı seyahat eden kişiler ile eğlence ve tatil amaçlı uçan kişiler üzerinde birçok olumsuz etkisi vardır. Toplu sözleşme taraflarının müzakere masasında çözüm bulmasını ve uzun süreli grevlerle desteklenmesi gereken aşırı pozisyonların geliştirilmemesini umuyorum.
ayrıca oku
PAZAR GÜNÜ DÜNYA: Hamburg'un bahar tatili Pazartesi günü başlıyor. Havaalanı bu iki yoğun haftayı bu sefer nispeten sorunsuz atlatabilecek mi?
Kunsch: Yolcu hacimlerini bu yıl yüzde beş civarında artırıyoruz ve 2023'te bu oran yüzde 20 civarındaydı. Pandemi sonrasında işlerimiz giderek daha yüksek bir seviyede normalleşiyor. Bu, diğer hususların yanı sıra, havalimanımızdaki çeşitli işlevlere yönelik kaynakların planlanmasını da kolaylaştırmaktadır. Bu yıl tüm sektörlerde geçen yıla göre çok daha iyi durumdayız, neredeyse tamamı “yeşil bölgede”. Yolcu güvenlik kontrolleri söz konusu olduğunda “sarı alan” diyebilirim, hala geliştirilme potansiyeli var. Federal Polis hizmet sağlayıcısı FraSec'in geçen yıla göre daha fazla çalışanı var ve yeni işe alınan personelin çoğu şu anda eğitiliyor. Umarım işler geçen yıla göre daha iyi gider. Ancak FraSec, açıkça gördüğümüz güçlü çabalara rağmen, bu yıl da güvenlik kapılarında en uygun varlık olduğuna inandığımız noktaya tam olarak ulaşamayacak.
PAZAR GÜNÜ DÜNYA: Pandemiden bu yana yolcuların yaşadığı darboğazlar henüz aşılamadı.
Kunsch: FraSec, Hamburg işgücü piyasasını yoğun bir şekilde araştırıyor ve birçok çalışanı eğitiyor, ancak bazıları sınavı geçemiyor. Havaalanındaki güvenlik kontrollerinden nihai olarak sorumlu olan Federal Polis, süreci kontrol ediyor. Personel oluşturmak zaman alır; böyle bir şey bir gecede olmaz.
PAZAR GÜNÜ DÜNYA: Pek çok çalışan, bu sektörün geleceğinin çok belirsiz olduğunu düşündükleri için havacılık endüstrisinden ayrıldı.
Kunsch: Hamburg şehrinin çoğunluk hissesine sahip olduğu bir şirket olarak, nitelikli çalışanlarımızın mümkün olduğunca çoğunu yanımızda tutabilmek için kısa çalışma ödeneklerini ve diğer köprüleme yardımlarını artırdık. Tamamen özel şirketler bunu aynı ölçüde yapamazdı. Bu nedenle, bazı hizmet sağlayıcılarda hâlâ personel sıkıntısı yaşanıyor ve tabii ki genel olarak artan vasıflı işçi sıkıntısının da arka planına karşı.
ayrıca oku
PAZAR GÜNÜ DÜNYA: Bu durumda teknoloji ve otomasyon neyi başarabilir?
Kunsch: Mayıs ayından itibaren dünyanın en modern CT tarayıcılarından altı tanesini kullanıma sunacağız. Bu sistemler sayesinde yolcuların artık el bagajlarını, ne sıvılarını ne de elektronik cihazlarını açmalarına gerek kalmıyor. Bu, güvenlik kontrollerinde büyük miktarda zaman tasarrufu sağlar. Ayrıca her pistte ihtiyaç duyulan personel sayısı birkaç çalışan tarafından azaltılır. Ayrıca güvenlik kontrol noktamızın diğer on iki şeridini de mümkün olduğu kadar hızlı bir şekilde bu tür CT tarayıcılarla donatmak istiyoruz ve federal hükümete, havaalanı olarak bu cihazlara ön finansman sağlamayı teklif ettiğimizi hayal edebiliyoruz. Bu tarayıcıların her birinin maliyeti yaklaşık 500.000 Euro'dur.
PAZAR GÜNÜ DÜNYA: Başka bir depolama alanıyla ilgili olarak: Yolcular bagajlarını teslim etmek için makineleri kullanıyor mu?
Kunsch: Check-in ve valiz bırakma makineleri çok iyi karşılanıyor. Artık tüm yolcuların yaklaşık yüzde 70'i bagajlarını kendileri check-in ve check-in yaptırabiliyor.
PAZAR GÜNÜ DÜNYA: Hamburg Havalimanı bagaj taşıma kalitesi açısından şu anda nerede duruyor? Bilet düzenleme süresinin uzunluğu son yıllarda birçok yolcuyu rahatsız etti.
Kunsch: Son yıllarda Hamburg'da bagajlarla ilgilenecek yeterli sayıda personelimiz vardı. Pandeminin bir sonucu olarak “acele” bagaj sorunu yaşandı. Yolcu buraya Londra Heathrow ya da Paris Charles de Gaulle gibi merkezlerden uçakla geliyor ama bagajı gelmiyor. Bu da büyük bagaj sıkışmalarına yol açtı. Ancak 2023 gibi erken bir tarihte bu bagajı işlemek için daha fazla alan ve teknolojiyi kullanıma sunduk ve havayolları bagajı teslim etmek için daha fazla çalışanı işe aldı. Bu sorunu aştığımızı söyleyebilirim. Elbette uluslararası merkezlerde bagaj taşıma hâlâ daha iyi işleyebilir.
ayrıca oku
PAZAR GÜNÜ DÜNYA: Gerçek sınav olan yaz sezonunda havalimanı operasyonları için neler bekliyorsunuz?
Kunsch: Check-in ve bagaj taşıma konusunda iyi bir konumdayız ve güvenlik kontrollerinde gerekli iyileştirmeleri destekliyoruz. Şu anda devam eden testlerden hala çok sayıda yeni gücün ortaya çıkması gerekiyor. Bu yaz sezonu için de önemli ve buna inanıyorum.
PAZAR GÜNÜ DÜNYA: İş dünyası Hamburg'dan özellikle ABD'ye kıtalararası direkt uçuşların artmasını istiyor. Bunun beklentileri nelerdir?
Kunsch: 8.700 kilometreye varan menzile sahip Airbus A321XLR'nin – muhtemelen bu yıl – pazara sunulmasıyla birlikte, önümüzdeki birkaç yıl içinde Hamburg'un beklentilerinin de önemli ölçüde artacağını tahmin ediyorum. Bu yeni, daha küçük uzun mesafe uçağıyla, havayolları Amerika'ya veya Asya'daki destinasyonlara daha az yolcuyu karlı bir şekilde uçurabilecek. Örneğin New York, Hamburg için çok ilginç.
PAZAR GÜNÜ DÜNYA: Bu yıl kaç yolcu bekliyorsunuz?
Kunsch: Yaklaşık 14,5 milyon. Pandemi başlamadan önceki yıl olan 2019'da bu sayı 17 milyondan fazlaydı. Tekrar bu seviyeye ulaşmamız uzun yıllar alacak. Örneğin, bugünlerde Almanya içinde geçmişe göre önemli ölçüde daha az uçuş olduğu için.
PAZAR GÜNÜ DÜNYA: Bu sadece kötü bir şey mi, yoksa yolcu hacminin düşük olması size gerekli modernizasyon olanağını da vermiyor mu?
Kunsch: Sonuç olarak bu ekonomik açıdan kötü çünkü yüksek yatırımlar yapmak zorundayız, ancak yaklaşık iki buçuk ila üç milyon yolcunun geliri pandemi öncesine göre daha az bizim için mevcut. Son yıllarda maliyetlerimizi önemli ölçüde düşürdük. Bununla birlikte, havalimanının azami düzeyde kullanılması, altyapının daha da geliştirilmesi açısından özellikle önemlidir.
ayrıca oku
PAZAR GÜNÜ DÜNYA: Son yıllarda değiştiler mi?
Kunsch: Havayollarının giderek daha büyük uçaklar kullanması ve kapasite kullanımlarının daha yüksek olması nedeniyle bugün en yüksek yolcu sayısı bazen pandemi öncesi döneme göre önemli ölçüde daha yüksek olabiliyor. Buna uyum sağlamak zorundayız. Ancak toplam yolcu sayısının az olması nedeniyle eskisinden farklı planlama yapıyoruz. Pandemiden önce bagaj taşıma için 200 ila 300 milyon euroya mal olacak yeni bir bina yapmayı planlıyorduk. Şu anda 70 ila 80 milyon avroya mal olacak mevcut bagaj taşıma sistemini elden geçiriyoruz. Bugünlerde hijyen tesislerinden bagaj sistemine, apron ve kapılara kadar tesislerimizi modernleştirme konusunda daha küçük ve bireysel adımlar atıyoruz. Yürüyen merdivenlerden döner kapılara, duman perdelerine kadar altyapımızın önemli bir kısmını pandemi sürecinde hissedarlarımız sayesinde yenilemeyi başardık. Ama her şeyi bir yıl içinde hayata geçiremeyiz.
PAZAR GÜNÜ DÜNYA: Bir bakıma, havalimanı operasyonları çoktan normale döndü, yani bölge sakinlerinin uçuşların geç olmasından duyduğu öfke. Haziran ve Temmuz aylarındaki Avrupa Futbol Şampiyonası sırasında, Hamburg'daki maçlardan sonra dönüş yolunda taraftarlarla birlikte uçakların gece kalkabileceğine dair şikayetler zaten var.
Kunsch: Hamburg'da üçü öğleden sonra ve ikisi akşam 9'da olmak üzere beş Avrupa Şampiyonası maçımız olacak. Hamburg'un Avrupa Şampiyonası'na iyi bir ev sahipliği yapabilmesi için siyasetçilerin mantıklı bir çözüm bulacağından eminim. Pek çok hayran kesinlikle trenle Hamburg'a gelip geri dönecek.
Ekonomist Christian Kunsch (50), bu yılın başından bu yana havalimanı işletmecisi Hamburg Havalimanı'nın başında bulunuyor ve 2019'dan bu yana yönetim kurulu üyesi olarak görev yapıyor. Hamburg Havalimanı'nın yüzde 51'i Hamburg Belediyesi'nin, yüzde 49'u ise AviAlliance şirketinin elinde bulunuyor.
Burada üçüncü taraflardan içerik bulacaksınız
Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni gerektirdiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konuma getirerek bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Bu aynı zamanda GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına ilişkin onayınızı da içerir. Bu konuda daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Sayfanın altındaki anahtarı ve gizliliği kullanarak onayınızı istediğiniz zaman iptal edebilirsiniz.