kamil şeker
New member
Hamburg Hamburg İngiliz Tiyatrosu
Sherlock Holmes'un yeni boyutu
Şu tarihten itibaren: 5 Ocak 2024| Okuma süresi: 3 dakika
VI: Dr. Watson (Benjamin Press) ve Sherlock Holmes (Charlie Tripp) bozkırı araştırıyor
Kaynak: Stefan Kock
WELT podcast'lerimizi buradan dinleyebilirsiniz
Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni gerektirdiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konuma getirerek bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Bu aynı zamanda GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına ilişkin onayınızı da içerir. Bu konuda daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Sayfanın altındaki anahtarı ve gizliliği kullanarak onayınızı istediğiniz zaman iptal edebilirsiniz.
Polisiye klasiği “Baskervillerin Tazısı” İngiliz Tiyatrosu'nda hızlı tempolu bir komediye dönüşüyor. Yönetmen Paul Glaser üç oyuncuyla bir başyapıt yarattı.
KŞu anda İngiliz Tiyatrosu'nda oynanan şey saf teatral zevktir. Yönetmen Paul Glaser'ın, Steven Canny ve John Nicholson'un (2018) Sherlock'tan uyarlanan suç komedisi “The Hound of The Baskervilles” (“Der Hund der Baskervilles”, önceki, yanıltıcı Almanca adı: “Der Hound von Baskerville”) var. Arthur Conan Doyle'un (1901) aynı adlı Holmes romanı, ışık hızında rol değiştiren üç oyuncu oyuncuyla sahneleniyor.
Holmes rolünde Charlie Tripp, yalnızca dünyadaki en ünlü dedektifi değil, aynı zamanda rakibi Stapleton'ı, onun karısını ve bir keşişini ve ayrıca Sör Baskerville'in uşağının vücut bulmuş halidir. Katherine Rodden, Sir Henry Baskerville'den Londra'daki bir taksi şoförüne ve Dartmoor'daki bir köylüye kadar neredeyse bir düzine ana ve yardımcı rolü oynuyor. Son olarak Benjamin Press, Holmes'un dünyaca ünlü arkadaşı ve Dr. Watson. Çok basit, çok parlak anlar, çok eğlenceli.
Kim kim? hızlı tempolu rol etkileşiminde
Ayrıca üçü de sahnede bu suç hikâyesini anlatan ve her perdenin başında seyirciyi kendi sağlık durumları, provaları ve sorunları hakkında doğrudan bilgilendiren aktörler olarak kendilerini oynuyorlar. Yani, birinci bölümün sonunda köpek onu rolünde parçalamış gibi göründüğünde ve aradan sonra oynamaya devam etmeden önce kendini toparlamak zorunda kaldığında Rodden'ın aklı tamamen uçmuş durumda. Tripp, birinci bölümden sonra (“eşek” terimiyle) izleyicilerden gönderildiği iddia edilen bir sosyal medya mesajı nedeniyle kişisel olarak o kadar hakarete uğramış hissediyor ki, hikayenin ilk bölümünü bütünüyle, hızlı çekimde ve en kısa sürelerle sınırlı olarak tekrar ettiriyor. önemli kısımlar anlaşıldı. Sadece hızla gelişen olaylar değil.
Oyun yazarları Canny ve Nicholson'un hileleri, polisiye klasiğini uyarlama hikayesi boyunca bir güç gösterisine veya komedi gösterisine dönüştürüyor. Yeni eklenen çerçeve, parçayı günümüze fırlatıyor. Aynı zamanda komedi için de ikili bir temel sağlar, çünkü herkes her an zamanın dışına çıkabilir. Patricia Royo'nun hızla değiştirilebilir ancak güzel kostümleri bu nedenle son derece pratiktir; ayrıca dedektif şapkasından başın etrafındaki kamuflaj atkısına kadar olan başlığın önemli bir rol oynamasıyla sık sık rol değişmesi nedeniyle de oldukça pratiktir.
Olaylar hızla gerçekleşir ve hayal gücüne bolca yer bırakır
Sahne arka planı olarak bir ekranın önünde, bazen kırları, bazen Baskervilles'in taşra malikanesini, bazen aynı yerdeki tek bir odayı, bazen de Dartmoor'daki köyü gösteren ve böylece ortamı tanımlayan büyük ölçüde boş bir sahne var. Hızlı tempolu oyunu desteklemek için yalnızca koltuk, sauna bankı (arkada: taksi) veya şömine (arkada: bar) gibi birkaç yuvarlanabilir aksesuar idareli bir şekilde kullanılıyor. Set tasarımcısı Mathias Wardeck, Paul Glaser (projeksiyon, müzik, aydınlatma tasarımı) ile birlikte izleyicinin ve koşan, topallayan, zıplayan oyuncuların hayal gücüne bolca yer bıraktı.
Buna ek olarak, iyi zamanlama, şaka ve kısa komik efektler konusunda ustalıkla yönetmen, iyi bir çılgın komedinin birçok unsurunu içeren güçlü bir eser yaratmış. İngilizce olarak, yani orijinal haliyle oynanan eser, yalnızca her türlü kelime oyununu değil, aynı zamanda oyuncuların çok fazla fiziksel çalışmasını gerektiren birçok durumsal komediyi de içeriyor. Kronometreye göre akşam, mola dahil 150 dakika sürüyor ve başladığı anda bitmiş gibi oluyor.
Tarihler: 20 Ocak'a kadar
Sherlock Holmes'un yeni boyutu
Şu tarihten itibaren: 5 Ocak 2024| Okuma süresi: 3 dakika
VI: Dr. Watson (Benjamin Press) ve Sherlock Holmes (Charlie Tripp) bozkırı araştırıyor
Kaynak: Stefan Kock
WELT podcast'lerimizi buradan dinleyebilirsiniz
Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni gerektirdiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konuma getirerek bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Bu aynı zamanda GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına ilişkin onayınızı da içerir. Bu konuda daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Sayfanın altındaki anahtarı ve gizliliği kullanarak onayınızı istediğiniz zaman iptal edebilirsiniz.
Polisiye klasiği “Baskervillerin Tazısı” İngiliz Tiyatrosu'nda hızlı tempolu bir komediye dönüşüyor. Yönetmen Paul Glaser üç oyuncuyla bir başyapıt yarattı.
KŞu anda İngiliz Tiyatrosu'nda oynanan şey saf teatral zevktir. Yönetmen Paul Glaser'ın, Steven Canny ve John Nicholson'un (2018) Sherlock'tan uyarlanan suç komedisi “The Hound of The Baskervilles” (“Der Hund der Baskervilles”, önceki, yanıltıcı Almanca adı: “Der Hound von Baskerville”) var. Arthur Conan Doyle'un (1901) aynı adlı Holmes romanı, ışık hızında rol değiştiren üç oyuncu oyuncuyla sahneleniyor.
Holmes rolünde Charlie Tripp, yalnızca dünyadaki en ünlü dedektifi değil, aynı zamanda rakibi Stapleton'ı, onun karısını ve bir keşişini ve ayrıca Sör Baskerville'in uşağının vücut bulmuş halidir. Katherine Rodden, Sir Henry Baskerville'den Londra'daki bir taksi şoförüne ve Dartmoor'daki bir köylüye kadar neredeyse bir düzine ana ve yardımcı rolü oynuyor. Son olarak Benjamin Press, Holmes'un dünyaca ünlü arkadaşı ve Dr. Watson. Çok basit, çok parlak anlar, çok eğlenceli.
Kim kim? hızlı tempolu rol etkileşiminde
Ayrıca üçü de sahnede bu suç hikâyesini anlatan ve her perdenin başında seyirciyi kendi sağlık durumları, provaları ve sorunları hakkında doğrudan bilgilendiren aktörler olarak kendilerini oynuyorlar. Yani, birinci bölümün sonunda köpek onu rolünde parçalamış gibi göründüğünde ve aradan sonra oynamaya devam etmeden önce kendini toparlamak zorunda kaldığında Rodden'ın aklı tamamen uçmuş durumda. Tripp, birinci bölümden sonra (“eşek” terimiyle) izleyicilerden gönderildiği iddia edilen bir sosyal medya mesajı nedeniyle kişisel olarak o kadar hakarete uğramış hissediyor ki, hikayenin ilk bölümünü bütünüyle, hızlı çekimde ve en kısa sürelerle sınırlı olarak tekrar ettiriyor. önemli kısımlar anlaşıldı. Sadece hızla gelişen olaylar değil.
Oyun yazarları Canny ve Nicholson'un hileleri, polisiye klasiğini uyarlama hikayesi boyunca bir güç gösterisine veya komedi gösterisine dönüştürüyor. Yeni eklenen çerçeve, parçayı günümüze fırlatıyor. Aynı zamanda komedi için de ikili bir temel sağlar, çünkü herkes her an zamanın dışına çıkabilir. Patricia Royo'nun hızla değiştirilebilir ancak güzel kostümleri bu nedenle son derece pratiktir; ayrıca dedektif şapkasından başın etrafındaki kamuflaj atkısına kadar olan başlığın önemli bir rol oynamasıyla sık sık rol değişmesi nedeniyle de oldukça pratiktir.
Olaylar hızla gerçekleşir ve hayal gücüne bolca yer bırakır
Sahne arka planı olarak bir ekranın önünde, bazen kırları, bazen Baskervilles'in taşra malikanesini, bazen aynı yerdeki tek bir odayı, bazen de Dartmoor'daki köyü gösteren ve böylece ortamı tanımlayan büyük ölçüde boş bir sahne var. Hızlı tempolu oyunu desteklemek için yalnızca koltuk, sauna bankı (arkada: taksi) veya şömine (arkada: bar) gibi birkaç yuvarlanabilir aksesuar idareli bir şekilde kullanılıyor. Set tasarımcısı Mathias Wardeck, Paul Glaser (projeksiyon, müzik, aydınlatma tasarımı) ile birlikte izleyicinin ve koşan, topallayan, zıplayan oyuncuların hayal gücüne bolca yer bıraktı.
Buna ek olarak, iyi zamanlama, şaka ve kısa komik efektler konusunda ustalıkla yönetmen, iyi bir çılgın komedinin birçok unsurunu içeren güçlü bir eser yaratmış. İngilizce olarak, yani orijinal haliyle oynanan eser, yalnızca her türlü kelime oyununu değil, aynı zamanda oyuncuların çok fazla fiziksel çalışmasını gerektiren birçok durumsal komediyi de içeriyor. Kronometreye göre akşam, mola dahil 150 dakika sürüyor ve başladığı anda bitmiş gibi oluyor.
Tarihler: 20 Ocak'a kadar