kamil şeker
New member
Alman Lilium şirketi uçan elektrikli yolcu uçağı üretiyor.
Lilyum
Alman havacılık girişimi Lilyum Güneydoğudaki Bavyera eyaleti için eyalet hükümetinden acil durum finansmanı sağlamazsa iflasla karşı karşıya kalacak.
İflas, bir zamanlar Avrupa'nın 21. yüzyılda uçabilen “arabalar” eşdeğerini inşa etmedeki en iyi şansı olarak lanse edilen bir girişim için dramatik bir düşüşe işaret edecek.
Lilium, “eVTOL'ler” veya elektrikli dikey kalkış ve iniş araçları üretmeye çalışan bir dizi firmadan biridir.
Halk arasında uçan arabalar veya hava taksileri olarak bilinen bu araçlar, Amerika Birleşik Devletleri, Avrupa ve Asya'daki startuplar tarafından geliştiriliyor.
Ancak bugün Lilium'un başı dertte. Şirket umutsuzca Almanya'daki vergi mükelleflerinden fon toplamaya çalışıyor. Ve şu ana kadar başarısız oldu.
Ne oldu?
Lilium, hem Almanya federal hükümeti hem de Bavyera eyalet hükümeti ile acil sermaye enjeksiyonu konusunda pazarlık yapıyor.
Firma federal hükümetten 50 milyon euro (54 milyon dolar) kredi talep etmişti. Ancak bu talep Alman milletvekilleri tarafından reddedildi.
Geçtiğimiz hafta yayınlanan bir düzenleyici dosyada Lilium, “Almanya Federal Cumhuriyeti parlamentosunun bütçe komitesinin, planlanan 100 milyon Avroluk dönüştürülebilir kredinin 50 milyon Avroluk garantisini onaylamayacağına dair işaret aldığını” söyledi.
Önerilen devlet yardımı, Alman devlet mülkiyetindeki kalkınma bankası KfW tarafından verilecekti.
Lilium, dosyasında, Lilium'un “En az 50 milyon Euro'luk bir garanti konusunda Özgür Bavyera Eyaleti ile görüşmelere devam ettiğini” ekledi.
Bir Lilium sözcüsü, CNBC'ye şirketin 6K dosyasında belirtilen açıklamanın ötesinde yorum yapmayı planlamadığını söyledi.
Almanya'nın Lilium devlet yardımını reddetme kararına yanıt olarak Bavyera Ekonomi Bakanı Hubert Aiwanger, federal hükümetin firmayı desteklememeyi tercih etmesinin “üzüntü verici” olduğunu söyleyerek hareketi eleştirdi.
Berlin merkezli iklim teknolojisi yatırımcıları Dünya Fonu'nun kurucu ortağı Danijel Višević, hükümetin bir şirketi diğerine tercih etmesiyle ilgili endişeler nedeniyle milletvekillerinin Lilium desteğini reddetmesinin “anlaşılabilir” olmasına rağmen, politikacılar arasında hava taksilerinin olduğu konusunda yanlış bir fikir olduğunu söyledi. “milyonerlerin oyuncağı”dır. Bu fikrin “çok dar görüşlü” olduğunu söyledi.
Višević, kar elde etmeden önce milyarlarca doları yakıp kül eden ABD'li elektrikli otomobil üreticisi Tesla'nın bir zamanlar ABD hükümetinden kredi alabilmesinin, ancak Lilium'un alamamasının adil olmadığını öne sürdü.
Lilium'un inşa etmeye çalıştığı şey
“Uçan arabalar” belki de doğru terim değil. Ancak Lilium'un nihayetinde dünyaya getirmeye çalıştığı şey, yollardaki sıkışıklığı hafifletmek için insanları bir şehirden diğerine uçurabilecek dikey kalkış ve iniş yapan bir uçaktı.
Şirket başlangıçta, kullanıcıların, aracın kalkış ve iniş yapmasının mümkün olacağı belirlenmiş alanlardan jetleriyle yolculuk sipariş etmesini sağlayacak kendi dijital “selamlama” hizmetini sunmak istiyordu.
Lilium daha sonra iş modelini değiştirmeye karar verdi.
Şirket, tüm hizmeti tek başına geliştirmek yerine, hedeflerini güçlendirmek için gereken hizmet ürününü ve altyapıyı oluşturacak havayolları ve havaalanı operatörleriyle ortaklık kurmayı tercih etti.
Lilium'un jetleri 9 milyon dolara kadar mal olabilir. Şirketin aynı zamanda geliştirme aşamasında olan altı koltuklu bir versiyonu da vardı, bu da alıcıya yaklaşık 7 milyon dolar geri getirecekti.
Lilium benzerleriyle büyük anlaşmalar yaptı Lufthansa Almanya'da ve Suudi Arabistan'da Suudi. Ayrıca, merkezi Paris'te bulunan uluslararası havaalanı operatörü Groupe ADP ile de anlaşmaya varıldı.
Yüksel ve düş
2015 yılında dört üniversite öğrencisi tarafından kurulan Lilium, kısa sürede Avrupa'nın en iyi finanse edilen hava taksi firmalarından biri olarak ün kazandı.
Şirket, aralarında Çin'in Tencent, Atomico ve Earlybird'ünün de bulunduğu yatırımcılardan yüz milyonlarca dolar toplamayı başardı.
Eylül 2021'de Lilium, SPAC Qell adlı özel amaçlı bir satın alma şirketi ile birleşme yoluyla Nasdaq'ta halka açıldı.
Lilium'un değeri en yüksek olduğu dönemde 3,3 milyar dolardı. Hisseleri 50 sentin altına düştü; bu, borsaya çıkışından bu yana %95'ten fazla bir düşüş.
KOL SAATİ: eVTOLS: Uçan arabalar nihayet gerçeğe dönüşüyor mu?
Lilyum
Alman havacılık girişimi Lilyum Güneydoğudaki Bavyera eyaleti için eyalet hükümetinden acil durum finansmanı sağlamazsa iflasla karşı karşıya kalacak.
İflas, bir zamanlar Avrupa'nın 21. yüzyılda uçabilen “arabalar” eşdeğerini inşa etmedeki en iyi şansı olarak lanse edilen bir girişim için dramatik bir düşüşe işaret edecek.
Lilium, “eVTOL'ler” veya elektrikli dikey kalkış ve iniş araçları üretmeye çalışan bir dizi firmadan biridir.
Halk arasında uçan arabalar veya hava taksileri olarak bilinen bu araçlar, Amerika Birleşik Devletleri, Avrupa ve Asya'daki startuplar tarafından geliştiriliyor.
Ancak bugün Lilium'un başı dertte. Şirket umutsuzca Almanya'daki vergi mükelleflerinden fon toplamaya çalışıyor. Ve şu ana kadar başarısız oldu.
Ne oldu?
Lilium, hem Almanya federal hükümeti hem de Bavyera eyalet hükümeti ile acil sermaye enjeksiyonu konusunda pazarlık yapıyor.
Firma federal hükümetten 50 milyon euro (54 milyon dolar) kredi talep etmişti. Ancak bu talep Alman milletvekilleri tarafından reddedildi.
Geçtiğimiz hafta yayınlanan bir düzenleyici dosyada Lilium, “Almanya Federal Cumhuriyeti parlamentosunun bütçe komitesinin, planlanan 100 milyon Avroluk dönüştürülebilir kredinin 50 milyon Avroluk garantisini onaylamayacağına dair işaret aldığını” söyledi.
Önerilen devlet yardımı, Alman devlet mülkiyetindeki kalkınma bankası KfW tarafından verilecekti.
Lilium, dosyasında, Lilium'un “En az 50 milyon Euro'luk bir garanti konusunda Özgür Bavyera Eyaleti ile görüşmelere devam ettiğini” ekledi.
Bir Lilium sözcüsü, CNBC'ye şirketin 6K dosyasında belirtilen açıklamanın ötesinde yorum yapmayı planlamadığını söyledi.
Almanya'nın Lilium devlet yardımını reddetme kararına yanıt olarak Bavyera Ekonomi Bakanı Hubert Aiwanger, federal hükümetin firmayı desteklememeyi tercih etmesinin “üzüntü verici” olduğunu söyleyerek hareketi eleştirdi.
Berlin merkezli iklim teknolojisi yatırımcıları Dünya Fonu'nun kurucu ortağı Danijel Višević, hükümetin bir şirketi diğerine tercih etmesiyle ilgili endişeler nedeniyle milletvekillerinin Lilium desteğini reddetmesinin “anlaşılabilir” olmasına rağmen, politikacılar arasında hava taksilerinin olduğu konusunda yanlış bir fikir olduğunu söyledi. “milyonerlerin oyuncağı”dır. Bu fikrin “çok dar görüşlü” olduğunu söyledi.
Višević, kar elde etmeden önce milyarlarca doları yakıp kül eden ABD'li elektrikli otomobil üreticisi Tesla'nın bir zamanlar ABD hükümetinden kredi alabilmesinin, ancak Lilium'un alamamasının adil olmadığını öne sürdü.
Lilium'un inşa etmeye çalıştığı şey
“Uçan arabalar” belki de doğru terim değil. Ancak Lilium'un nihayetinde dünyaya getirmeye çalıştığı şey, yollardaki sıkışıklığı hafifletmek için insanları bir şehirden diğerine uçurabilecek dikey kalkış ve iniş yapan bir uçaktı.
Şirket başlangıçta, kullanıcıların, aracın kalkış ve iniş yapmasının mümkün olacağı belirlenmiş alanlardan jetleriyle yolculuk sipariş etmesini sağlayacak kendi dijital “selamlama” hizmetini sunmak istiyordu.
Lilium daha sonra iş modelini değiştirmeye karar verdi.
Şirket, tüm hizmeti tek başına geliştirmek yerine, hedeflerini güçlendirmek için gereken hizmet ürününü ve altyapıyı oluşturacak havayolları ve havaalanı operatörleriyle ortaklık kurmayı tercih etti.
Lilium'un jetleri 9 milyon dolara kadar mal olabilir. Şirketin aynı zamanda geliştirme aşamasında olan altı koltuklu bir versiyonu da vardı, bu da alıcıya yaklaşık 7 milyon dolar geri getirecekti.
Lilium benzerleriyle büyük anlaşmalar yaptı Lufthansa Almanya'da ve Suudi Arabistan'da Suudi. Ayrıca, merkezi Paris'te bulunan uluslararası havaalanı operatörü Groupe ADP ile de anlaşmaya varıldı.
Yüksel ve düş
2015 yılında dört üniversite öğrencisi tarafından kurulan Lilium, kısa sürede Avrupa'nın en iyi finanse edilen hava taksi firmalarından biri olarak ün kazandı.
Şirket, aralarında Çin'in Tencent, Atomico ve Earlybird'ünün de bulunduğu yatırımcılardan yüz milyonlarca dolar toplamayı başardı.
Eylül 2021'de Lilium, SPAC Qell adlı özel amaçlı bir satın alma şirketi ile birleşme yoluyla Nasdaq'ta halka açıldı.
Lilium'un değeri en yüksek olduğu dönemde 3,3 milyar dolardı. Hisseleri 50 sentin altına düştü; bu, borsaya çıkışından bu yana %95'ten fazla bir düşüş.
KOL SAATİ: eVTOLS: Uçan arabalar nihayet gerçeğe dönüşüyor mu?