Hawaii ABD'de elektrikli araçların benimsenmesinde neden lider oluyor?

kamil şeker

New member
Müşteriler, Honolulu, Hawaii'deki Tesla mağazasında Tesla Model 3 elektrikli araca hayran kalıyor.

Alex Tai | SOPA Resimleri | Hafif Roket | Getty Images


ABD'li tüketiciler tamamen elektrikli araçlara geçişi pek çok kişinin beklediğinden daha yavaş gerçekleştiriyor; ancak EV'nin benimsenmesinde büyüyen liderlerden biri Hawaii'dir.

JD Power'a göre tropik ada eyaleti, bu yıl Şubat ayına kadar satılan yeni perakende araçların %11,9'u ile genel EV benimsenmesinde beşinci sırada yer alıyor.

Hawaii ayrıca, JD Power'ın diğer koşulların yanı sıra pazar, tüketici tercihi ve EV kullanılabilirliğine göre ağırlıklandırılan “EV Benimseme Puanı”nda da 33,8 puanla Kaliforniya (46,1) ve Washington'un (37) ardından üçüncü sırada yer alıyor.


JD Power'ın elektrikli araç uygulamasından sorumlu başkan yardımcısı Elizabeth Krear, “Benimseme durumunu kullanılabilirliğe göre ölçüyoruz; bu da müşterilerin, benimsemeyi düşünmeden önce ihtiyaçlarını karşılayan EV'lerin bulunabilirliğine ihtiyaç duyduğu anlamına geliyor” dedi. “Kaliforniya'da elektrikli araç miktarı Hawaii'dekinden çok daha yüksek. Ancak tüketicilere uygun bir seçenek sunulduğunda %33'ü elektrikli araç satın almayı tercih ediyor.”

JD Power'a göre Hawaii, Kaliforniya Hava Kaynakları Kurulu'nun Sıfır Emisyonlu Araç programını kabul etmeyen elektrikli araçların benimsenmesinde de en üst sıralarda yer alıyor. Bu kurallar EV'leri teşvik ediyor ve diğer ilk beş eyalet (Kaliforniya, Washington, Oregon ve Colorado) da dahil olmak üzere tedbiri benimseyen yerlerde geleneksel araçlar için daha katı araç emisyonları ve galon başına mil standartlarını içeriyor.

Neden Hawaii?


Hawaii'de daha fazla tüketicinin elektrikli araçları tercih etmesine yol açan neler oluyor? Hawaii'nin Oahu Adası'ndaki Waikiki'de yaşayan otomobil araştırma firması Edmunds'un içgörü direktörü Ivan Drury'ye göre bu, esas olarak yüksek yakıt maliyetleri, şarj için yenilenebilir enerjinin varlığı ve kültür gibi birçok şeyin bir karışımı.

“Birçok anakara eyaletine kıyasla, toprağı idare etme konusunda daha yüksek bir sorumluluk duygusu var. Hawaii dilindeki 'Aina'ya bakarsanız, ne demek istediğimi anlarsınız, toprak için büyük bir gurur” dedi.

Drury ayrıca eyaletteki hibrit modellerin popülaritesinin (2023'te %19) elektrikli araçlara geçişte yardımcı olduğunu ve ABD'deki bazı alıcılar için bir engel olan yol gezisi endişelerinin Hawaii'de pek sorun olmadığını söyledi.

“Biz bir adadayız. Büyük Ada'da yaşamadıkları sürece hiç kimse karayolu yolculukları konusunda gerçekten endişe duymuyor” dedi. (Referans olarak, Büyük Ada veya Hawaii Adası çevresindeki “Hawaii Kuşağı” yalnızca yaklaşık 260 mildir.)

Benzin fiyatları da Kaliforniya gibi diğer eyaletlerde olduğu gibi bir faktör olarak rol oynuyor. AAA'ya göre Hawaii'de bir galon benzinin ortalama fiyatı yaklaşık 4,72 dolar. Bu, Kaliforniya dışında ABD'deki en yüksek seviye ve galon başına 3,62 dolar olan ulusal ortalamanın 1,10 dolar üzerinde.

JD Power, eyalette en çok satan EV'lerin şunlar olduğunu bildirdi: Tesla'nın Model Y, Tesla Model 3 ve Ford F-150 Yıldırım.

2020'de Kaliforniya'dan taşındığından beri Hawaii'nin Büyük Adası'nda yaşayan 2021 Tesla Model 3 sahibi Scott Sageman, “Gerçekten mutluyum. Arabayı seviyorum. Benzin almamayı seviyorum” dedi.


Aloha Kia Leeward, Waipahu, Hawaii'de

Aloha Kia


Aloha Kia'nın Hawaii'deki yedi mağazasının bölgesel başkan yardımcısı Russell Wong, müşterilerin elektrikli araçlara olan ilgisinin artmaya devam ettiğini ancak araçların hâlâ mağaza satışlarının yalnızca %2'sini oluşturduğunu söyledi.

“Diğer bayilere veya diğer pazarlara kıyasla mevcut satışlarımızın önemli bir yüzdesini oluştursa da bu hâlâ çok çok küçük bir yüzdedir” dedi. “Tırmanmanın devam ettiğini görüyoruz.”

Wong, Kia'nın bayilere yeni gelen yeni EV9 SUV'una büyük ilgi olduğunu söyledi. Şu anda Kia bayilerinde en çok satan EV, aynı zamanda Kia'nın en ucuz tamamen elektrikli aracı olan Niro'dur ve Aloha Kia, bunu yaklaşık 36.000 $'dan başlayan bir fiyatla fiyatlandırmıştır.

EV endişeleri


Her ne kadar Hawaii elektrikli araçları bazı emsallerine göre daha fazla benimsiyor olsa da, şarj altyapısının olmayışı, satın alınabilirlik ve araç seçeneklerinin azlığı da dahil olmak üzere ABD ana karasındaki elektrikli araçların benimsenmesinde hâlâ aynı sorunların çoğuna sahip.

Pazartesi günü yayınlanan bir Gallup anketi, ABD'li yetişkinlerin yarısından azının, yani yüzde 44'ünün, elektrikli araç satın almayı “ciddi olarak düşündüklerini ya da düşünebileceklerini” söylediğini ortaya çıkardı; bu oran 2023'teki yüzde 55'e göre düşüş gösterdi. Elektrikli araç satın almayı düşünmeyenlerin oranı arttı %41'den %48'e.

Bir yanardağın yamacında yaşayan Sageman, evinde olduğu gibi şarj sorunu yaşamadığını ancak Model 3'ün tahmini menzilinin eyaletin engebeli arazisi nedeniyle beklenenden daha az olabileceğini söyledi.

“Fark ettiğim tek şey, tahmini menzile çok fazla dikkat etmemenizdir” dedi. “Çok fazla yokuş yukarı sürüş yapıyorsanız aynı miktarı elde edemezsiniz.”

Franchise bayisinden EV satın alan bir tüketicinin ortalama maliyeti (Tesla hariç), Rivya Edmunds'a göre bu yıl Hawaii'de (ve diğer tüketiciye yönelik en doğrudan markaların) fiyatı 62.600 dolardan fazla. Bu, geçen yılki 68.500 dolardan daha düşük ve Hawaii'deki bir aracın ortalama fiyatının kabaca 12.700 dolarından daha düşük.


Yüksek fiyatlar ulusal ve Hawaii'de bir trenddir. Gallup raporuna göre, ülke çapında üst gelirli Amerikalılar elektrikli araç sahibi olma olasılığı en yüksek olan alt gruptur; bu oran geçen yılki %6'dan %14'e çıkmıştır.

Drury, “Evlat edinmenin en uç noktasındayız” dedi. “Elektrikli araçtan yararlanabilecek durumda olanlar için çalışıyor, satılıyor. Yaramayanlar için ise çok uzun bir süre çalışmayacak. Altyapı engellerinin ve yüksek yaşam maliyetlerinin üstesinden gelmek mümkün değil. Bir gecede, hatta birkaç yıl içinde halledilebilecek bir şey.”