Her iki adayla ilgili otomatik içeriden öğrenilenler, en önemli konular

kamil şeker

New member
Yeni Ford F-150 kamyonları, 11 Nisan 2024'te Dearborn, Michigan'daki Ford Dearborn Fabrikasındaki montaj hattından geçiyor.

Bill Pugliano | Getty Images


DETROIT — Motor City'nin evi ve 1,1 milyon otomotiv istihdamının merkezi olan Michigan kritik bir dalgalanma eyaleti olmaya devam ederken, otomotiv endüstrisi 2024 başkanlık seçimleri sırasında çok önemli bir konu haline geldi.

Başkan Yardımcısı Kamala Harris, eski Başkan Donald Trump ve onların aday arkadaşları ve destekçileri, kampanyaların Great Lakes Eyaletindeki kararsız seçmenleri kazanmaya çalıştığı son haftalarda Michigan'ı ikinci bir ev haline getirdi.

2008'den beri eyaleti kazanan aday Beyaz Saray'a taşındı; buna 2016'da Trump ve 2020'de Başkan Joe Biden da dahil.

Jefferies analisti Philippe Houchois Pazartesi günü bir yatırımcı notunda, “Michigan'ın 16 seçici oyu, Autos'un tartışmaya girmesine yardımcı oldu. Trump'ın hiperaktif ve çelişkili açıklamaları ile Harris'in daha sessiz görüşleri arasında derin farklılıklar ama aynı zamanda yakınlaşma da var” diye yazdı.

Büyük otomobil üreticileri ve tedarikçiler her iki başkan adayını da kamuoyu önünde desteklemekten kaçınırken, çeşitli şirketlerin yöneticileri ve lobicileri, her bir aday için nasıl hazırlandıklarını ve muhtemelen bölünmüş bir Kongre'yi tartışmak üzere anonimlik koşuluyla CNBC'ye konuştu.

Sektör yöneticileri ve politika uzmanlarına göre elektrikli araçlar, ticaret, tarifeler, Çin, emisyon düzenlemeleri ve işgücü, otomobil üreticilerinin takip ettiği en önemli konular arasında yer alıyor.

Harris Trump'a Karşı


Yetkililer Harris'in zaferinin Biden yönetimindeki son dört yılın kopyası değil devamı olmasını bekliyor. Potansiyel olarak iş dünyası konusunda daha anlayışlı olabileceğini düşünüyorlar ancak endişeler var.

Uzmanlar, onun bazı politikalarının ve olası atamalarının belirsiz olduğunu ve Birleşik Otomotiv İşçileri ile, özellikle de otomobil üreticilerinin hırçın düşmanı olan sendika Başkanı Shawn Fain ile olan yakınlığının bazılarını endişelendirdiğini söyledi.


ABD Başkan Yardımcısı ve Demokratların başkan adayı Kamala Harris, 28 Ekim 2024'te Michigan, Macomb'daki Uluslararası Ressamlar ve Müttefik Esnaf Birliği eğitim tesisini gezerken sendika çalışanlarını selamlıyor.

Drew Angerer | AFP | Getty Images


Trump yeniden seçilirse otomotiv sektörü yetkilileri büyük ölçüde Trump'ın ilk başkanlık döneminden itibaren politikalara ve eylemlere geri döneceğini bekliyor ancak bu tutumlar potansiyel olarak eskisinden daha agresif olabilir.

Eğer görevdeyse, içeridekiler onun ilk döneminde olduğu gibi sıkılaştırıcı federal emisyonları ve yakıt ekonomisini geri çekeceğini veya ortadan kaldıracağını bekliyor; Kaliforniya ile kendi standartlarını belirleyen diğer eyaletler arasındaki savaşı yeniden başlatmak; ve potansiyel olarak Biden yönetiminin 2022 tarihli temel Enflasyonu Azaltma Yasası mevzuatında finansman değişiklikleri yasalaştıracak.

Yetkililer, Trump'ın IRA'yı tamamen temizlemesinin zor olacağını, ancak elektrikli araç sübvansiyonlarını idari emirler veya diğer politika eylemleri yoluyla kesebileceğini veya sınırlayabileceğini söyledi.

İçeridekiler, otomobil üreticilerinin, tedarikçilerin ve otomobille ilgili diğer şirketlerin hem sonuçlara hem de Kongre'deki bölünmeye hazırlandıklarını söyledi.


Cumhuriyetçi başkan adayı ve eski ABD Başkanı Donald Trump, 18 Ekim 2024'te Hamtramck, Michigan'daki bir kampanya ofisini ziyaret ederken konuşuyor.

Brian Snyder | Reuters


Büyük bir otomobil üreticisinin önde gelen lobicilerinden ve kamu politikası uzmanı, “Mükemmel bir senaryo yok. Her iki aday da bazı fırsatlar ve zorluklar sunuyor” dedi. “İşletmemizdeki herkesin çeşitli senaryolara bakması gerekiyor.”

Bazı Wall Street analistleri, eski otomobil üreticilerinin, özellikle de “Detroit” şirketlerinin, spekülasyon yaptığını düşünüyor Genel Motorlar, Ford Motorlu ve Chrysler'in ebeveyni Stellantis – Trump ve Cumhuriyetçilerin Kongre üzerindeki kontrolünden en çok fayda sağlayacak.

EV girişimleri gibi Rivian Otomotiv Ve Lucid Grubu Büyük ölçüde EV'leri ve yakıt ekonomisi gerekliliklerini içeren beklenen planlar nedeniyle Demokratların galibiyetinden daha fazla fayda sağlayacak. buna rağmen Tesla'nın CEO Elon Musk'un Trump'a desteği devam ediyor.

Emisyon düzenlemeleri


Otomobil üreticileri için en acil konular yakıt ekonomisi ve emisyon düzenlemeleridir; özellikle Kaliforniya ve Washington, Oregon ve New York gibi bunları takip eden birkaç eyalet için 2026 model yılı düzenlemeleriyle ilgilidir.

2022 yılı “Gelişmiş Temiz Arabalar II” düzenlemeleri kapsamındaki mevcut gereklilikler, gelecek yıl piyasaya sürülmeye başlanacak 2026 model yılı araçların %35'inin sıfır emisyonlu araçlar olmasını gerektiriyor. Pilli elektrikli, yakıt hücreli ve bir dereceye kadar şarjlı hibrit elektrikli araçlar sıfır emisyonlu olarak nitelendiriliyor.

Kaliforniya Hava Kaynakları Kurulu 12 eyaletin ve Washington DC'nin kuralları kabul ettiğini bildirdi; ancak kabaca yarısı 2027 model yılı için başlıyor. Bunlar, 2035 yılına kadar yeni araç satışlarının %100'ünün sıfır emisyonlu modeller olmasını zorunlu kılan CARB'nin Gelişmiş Temiz Arabalar düzenlemelerinin bir parçasıdır.


ABD'de faaliyet gösteren büyük otomobil üreticilerinin çoğunu temsil eden bir ticaret birliği ve lobi grubu olan Alliance for Automotive Innovation'a göre, bu yıldan itibaren yalnızca 11 eyalet ve Columbia Bölgesi'nin elektrikli araç pazar payı %10'un üzerindeydi.

Yetkililer, Beyaz Saray'ı kimin kazandığına bakılmaksızın birçok otomobil üreticisinin CARB talimatlarının ertelenmesi için baskı yapacağını söyledi. Ayrıca Trump'ın 2027-2031 model yılları için Kurumsal Ortalama Yakıt Ekonomisi veya CAFE standartlarını geri almasını veya dondurmasını bekleyecekler.

Otomotiv sektöründen birçok kişi, Biden'ın bir dereceye kadar yaptığı gibi, Harris'in de otomobil üreticileriyle böyle bir standart için orta bir zeminde çalışmasını beklediklerini söyledi.

EV'ler, IRA


Elektrikli araçlar ve Enflasyonu Azaltma Yasası gibi bunları destekleyen ABD politikaları, otomotiv endüstrisi yöneticilerinin ve lobicilerin akıllarında ilk sırada yer alıyor. Trump'ın yeniden iktidara gelmesi durumunda elektrikli araçlara yönelik düzenlemelerde ve teşviklerde büyük değişiklikler olabilir, bu da sektörü geçici bir belirsizliğe sürükledi.

Volkswagen Group of America CEO'su Pablo Di Si, 24 Eylül'de Automotive News etkinliğinde yaptığı açıklamada, “ABD'deki seçimlere bağlı olarak yetkilerimiz olabilir, olmayabilir de” dedi. “Şu anda gelecekteki yatırımlarla ilgili herhangi bir karar verecek miyim? Açıkçası hayır. Görmeyi bekliyoruz.”


Elektrikli araçlar, dört yıl önce Demokratlar için popüler bir konuşma konusu olmaktan çıkıp Cumhuriyetçiler için bir miting çağrısına dönüştü.

Trump liderliğindeki Cumhuriyetçiler, elektrikli araçları büyük ölçüde kınadı ve bunların tüketicilere dayatıldığını ve ABD otomotiv endüstrisini mahvedeceğini söyledi. Trump, Çevre Koruma Ajansı kapsamındaki birçok araç emisyon standardını ve araçların üretimini ve benimsenmesini teşvik etmeye yönelik teşvikleri geri alma veya ortadan kaldırma sözü verdi.

Buna karşılık, Harris dahil Demokratlar tarihsel olarak elektrikli araçları ve ilgili teşvikleri desteklediler.

Harris, son zamanlarda tüketicilerin araçları benimsemesinin beklenenden yavaş olması ve tüketicilerin tepkisi nedeniyle elektrikli araçları destekleme konusunda pek sesini çıkarmıyor. Kendisi, senatör olarak görev yaptığı dönemde ortak sponsorluğunu yaptığı 2019 Sıfır Emisyonlu Araçlar Yasası gibi otomobil üreticilerinin 2040 yılına kadar yalnızca elektrikli araçlar satmasını gerektirecek bir EV talimatını desteklemediğini söyledi.

Lucid Grubu CEO Peter Rawlinson Pazartesi günü CNBC'ye yaptığı açıklamada, seçimi hangi başkan adayı kazanırsa kazansın, Amerika'nın elektrikli araç endüstrisinin hâlâ emekleme aşamasında olduğuna ve “beslenmeye” devam etmesi gerektiğine inandığını söyledi.

Şirketi en verimli EV'leri satışa sunan Rawlinson, IRA'nın şu anda olduğu gibi sadece pil boyutunu değil, aynı zamanda araçların verimliliğini de desteklemesi gerektiğini savunuyor.

“Bu, elektron tüketen EV'leri etkili bir şekilde teşvik ediyor” dedi. “Aslında daha fazla pil takmayı ve daha az verimli olmayı teşvik etti.”

Ticaret/tarifeler ve Çin


Çin'in otomotiv endüstrisinin küresel olarak genişleyeceğine dair korkuların öncülüğünde, hem Trump hem de Harris, resmi olarak Amerika Birleşik Devletleri-Meksika-Kanada Anlaşması olarak bilinen ABD Kuzey Amerika ticaret anlaşmasını gözden geçirme niyetlerini dile getirdi.

Kuzey Amerika Serbest Ticaret Anlaşması'nın (NAFTA) yerini alan anlaşma, Trump'ın ilk görev döneminde müzakere edildi ve 2020'de yürürlüğe girdi. Ancak eski başkan ve Demokratlar, Amerikan otomotiv üretimini daha iyi desteklemek için anlaşmanın iyileştirilmesi gerektiğini söyledi.

Trump, yeniden müzakere edildiğinde anlaşmanın tanıtımını yaparken Harris, o dönemde USMCA'ya karşı oy kullanan 10 ABD'li senatörden biriydi.

GM CEO'su Mary Barra geçen hafta otomobil üreticisinin, ticaret ve tarifelerdeki olası değişikliklerin şirketi nasıl etkileyebileceği de dahil olmak üzere seçimlere “dikkatle baktığını” söyledi.

“Seçim sonucu ne olursa olsun politika oluşturma sürecine yapıcı bir şekilde dahil olduk ve olmaya devam edeceğiz. ABD'de yaratılan istihdam sayısına baktığınızda, hatta bazı araçların dışarıda üretilmesine rağmen bunların çoğunun bizim elimizde olduğunu görüyorsunuz. müttefik perspektifinden ortaklar” dedi. “Bu çok karmaşık bir durum.”

Tarifeler Trump'ın otomotiv endüstrisine yönelik planının merkezinde yer alıyor. Kendisi, Çinli otomobil üreticilerinin Meksika'daki fabrikalardan ABD'ye otomobil ithal etmesini engellemek için gümrük vergilerini önemli ölçüde artırmaya istekli olacağını söyledi.

Çinli otomobil üreticileri şu anda bunu yapmıyor ancak önümüzdeki yıllarda satışları artırıp ülkede yerel üretim tesisleri inşa ederek bu ithalat yöntemini kullanmaya çalışmaları bekleniyor.


Harris'in, Trump'ın tarife önerilerini “Amerikan halkına uygulanan bir satış vergisi” olarak nitelendirdiği bildirildi. Başkan yardımcısı, Biden'ın Çin'den ithal edilen elektrikli araçlara yönelik tarife oranını %25'ten %100'e çıkaracağına ilişkin duyurusu da dahil olmak üzere, seçildiği takdirde mevcut tarife yapısında yapacağı herhangi bir spesifik değişikliği özetlemedi.

Jefferies'e göre, ABD üretiminin %48'ini ve USMCA üretiminin %52'sini oluşturan ABD merkezli olmayan otomobil üreticileri, Harris'in kazanmasından daha olumlu bir şekilde yararlanmış görünüyor.

İş gücü


Otomotiv endüstrisiyle ilgili pek çok konu arasında CNBC'ye konuşan yetkililer işgücü konusunda neredeyse hemfikirdi: Harris'in kazanmasının organize işgücünün gücünün artması anlamına gelmeye devam edeceğinden endişe ediyorlar.

Biden ve ardından Harris, Birleşik Otomotiv İşçileri'ne ve sendikanın başkanı Fain'e, Demokratik Ulusal Kongre'deki bir konuşma da dahil olmak üzere, modern zamanların önceki başkanlarından daha fazla ilgi gösterdi.

Fain ve onun sendika safları dışından getirdiği üst düzey danışmanları tarafından yönetilen UAW'nin, bir nesil boyunca hiç olmadığı kadar fazla siyasi nüfuza sahip olduğu söylenebilir. Ancak UAW ve diğer sendikalarda, tarihsel olarak Demokratların desteklediği örgütler ve üyeleri konusunda bir bölünme yaşandı.


Teamsters, sendikadaki bölünme nedeniyle bir adayı onaylamayı reddederken, UAW liderleri Harris'i desteklemekle kalmadı, aynı zamanda onun Michigan ve diğer eyaletlerdeki seçim kampanyasında da itici güç oldu.

UAW geçen hafta yaptığı açıklamada, iç anketlerin “Kamala Harris'e Donald Trump karşısında giderek daha güçlü bir destek verildiğini ve Harris'in Trump karşısında liderliğinin geçen ay arttığını” gösterdiğini söyledi.

Bu arada Trump ve Fain, geçen yıl geleneksel Detroit otomobil üreticileriyle yapılan müzakereler sırasında kazanılan büyük sözleşme kazanımlarının ardından sendikanın mümkün olduğu kadar çok otomobil fabrikası düzenlemeye çalışması nedeniyle birbirlerini sürekli olarak eleştirdiler.

UAW üyeleri gibi mavi yakalı işçiler, Trump'ın 2016'da Demokrat aday Hillary Clinton karşısında yapacağı ilk başkanlık seçiminin önemli destekçileri olarak görülüyordu.

— CNBC'ler Michael Bloom bu rapora katkıda bulunmuştur.

CNBC PRO'nun bu içgörülerini kaçırmayın