kamil şeker
New member
Japon otomobil üreticisi Nissan'ın başkanı ve CEO'su Makoto Uchida (L), 1 Ağustos 2024'te Tokyo'da düzenlenen bir basın toplantısının ardından otomobil üreticisi Honda'nın yöneticisi, başkanı ve temsilci icra memuru Toshihiro Mibe (R) ile el sıkışıyor.
Richard A. Brooks | Afp | Getty Images
Nissan Motorlu Hisseler Çarşamba günü, basında zor durumdaki Japon otomobil üreticisinin birleşmek istediğine dair çıkan bir haberin ardından yükseldi. honda motoruDaha büyük rakiplerle rekabet edebilecek ve büyüyen elektrikli araç pazarına daha fazla yatırım yapabilecek daha büyük bir varlık oluşturmak.
Nissan hisseleri en son %22 artışla işlem görürken Honda hisseleri %1,6 değer kaybetti.
Nikkei gazetesinde yer alan bir habere göre Honda ve Nissan, bir holding şirketi altında faaliyet göstermeyi düşünüyor ve yakında bir mutabakat zaptı imzalayacak. Ayrıca sonunda getirmeyi de düşünüyorlar Mitsubishi MotorsRapora göre, Nissan'ın yüzde 24 hisseyle en büyük hissedarı olduğu holding şirketi.
Birleşme başarılı olursa, daha önce 9.000 kişiyi işten çıkarmayı ve büyük pazarlarındaki şiddetli rekabet ortamında küresel üretim kapasitesini beşte bir oranında azaltmayı planladığını açıklayan Nissan için özellikle faydalı olacak.
AutoForecast Solutions'ın başkanı ve CEO'su Joe McCabe Çarşamba günü CNBC'ye, Nissan'ın Nissan ile olan ilişkisinin ardından “yeniden canlandırılmaya” ihtiyacı olduğunu söyledi. Renault yan gitti.
“Onlar [Nissan] yarıştıkları segmentlerin hiçbirinde gerçekten liderlik pozisyonuna sahip değildiler” dedi.
Nissan yaptığı açıklamada, basında Honda ile “iş entegrasyonu düşündüğü” yönündeki haberlerin şirketten gelen bir duyuruya dayanmadığını söyledi. Nissan, Honda ve Mitsubishi ile gelecekteki işbirliğine yönelik çeşitli olasılıkları değerlendirdiğini ancak herhangi bir karar alınmadığını söyledi. hisseleri Mitsubishi en son %14 artış gösterdi.
Nikkei'ye göre, Nissan-Honda-Mitsubishi girişiminin birleşimi yıllık 8 milyondan fazla araç satışına denk gelecek. Bu, şirketi dünyanın en büyük otomobil üreticileri arasına yerleştirecek, ancak yine de 2023'teki 11,2 milyon satış rakamıyla diğer Japon otomobil üreticisi Toyota Motor'un ve geçen yıl 9,2 milyon araç satışı bildiren Alman otomobil üreticisi Volkswagen'in gerisinde kalacak.
Birleşme raporu, iki Japon otomobil üreticisinin bu yılın başlarında ortak otomotiv bileşenleri ve yazılımı konusunda stratejik bir ortaklığa girmesini takip ediyor.
Böyle bir birleşme, Fiat Chrysler'in Ocak 2021'de Fransa merkezli PSA Groupe ile Stellantis'i oluşturmak üzere birleşmesinden bu yana gerçekleşen en büyük otomotiv endüstrisi birleşmesi olacak.
Küresel otomobil endüstrisi, elektrikli araçlara geçiş de dahil olmak üzere çeşitli zorluklarla karşı karşıyadır; bu kategori, benzerlerinin hakim olduğu bir kategoridir. Tesla'nın ve Çin'in BYD'si. volkswagenÖrneğin Almanya'daki fabrikaları kapatmayı ve binlerce kişiyi işten çıkarmayı planlarken, General Motors kısa süre önce otonom robotaksi şirketi Cruise'un fişini çekti.
Honda ve Nissan için, Başkan seçilen Donald Trump'ın teklif ettiği ve küresel tedarik zincirlerinin büyük ölçüde yeniden düzenlenmesini gerektirebilecek tarifeler tehdidi de mevcut.
– Michael Wayland ve Kevin Lim bu rapora katkıda bulundular.
Richard A. Brooks | Afp | Getty Images
Nissan Motorlu Hisseler Çarşamba günü, basında zor durumdaki Japon otomobil üreticisinin birleşmek istediğine dair çıkan bir haberin ardından yükseldi. honda motoruDaha büyük rakiplerle rekabet edebilecek ve büyüyen elektrikli araç pazarına daha fazla yatırım yapabilecek daha büyük bir varlık oluşturmak.
Nissan hisseleri en son %22 artışla işlem görürken Honda hisseleri %1,6 değer kaybetti.
Nikkei gazetesinde yer alan bir habere göre Honda ve Nissan, bir holding şirketi altında faaliyet göstermeyi düşünüyor ve yakında bir mutabakat zaptı imzalayacak. Ayrıca sonunda getirmeyi de düşünüyorlar Mitsubishi MotorsRapora göre, Nissan'ın yüzde 24 hisseyle en büyük hissedarı olduğu holding şirketi.
Birleşme başarılı olursa, daha önce 9.000 kişiyi işten çıkarmayı ve büyük pazarlarındaki şiddetli rekabet ortamında küresel üretim kapasitesini beşte bir oranında azaltmayı planladığını açıklayan Nissan için özellikle faydalı olacak.
AutoForecast Solutions'ın başkanı ve CEO'su Joe McCabe Çarşamba günü CNBC'ye, Nissan'ın Nissan ile olan ilişkisinin ardından “yeniden canlandırılmaya” ihtiyacı olduğunu söyledi. Renault yan gitti.
“Onlar [Nissan] yarıştıkları segmentlerin hiçbirinde gerçekten liderlik pozisyonuna sahip değildiler” dedi.
Nissan yaptığı açıklamada, basında Honda ile “iş entegrasyonu düşündüğü” yönündeki haberlerin şirketten gelen bir duyuruya dayanmadığını söyledi. Nissan, Honda ve Mitsubishi ile gelecekteki işbirliğine yönelik çeşitli olasılıkları değerlendirdiğini ancak herhangi bir karar alınmadığını söyledi. hisseleri Mitsubishi en son %14 artış gösterdi.
Nikkei'ye göre, Nissan-Honda-Mitsubishi girişiminin birleşimi yıllık 8 milyondan fazla araç satışına denk gelecek. Bu, şirketi dünyanın en büyük otomobil üreticileri arasına yerleştirecek, ancak yine de 2023'teki 11,2 milyon satış rakamıyla diğer Japon otomobil üreticisi Toyota Motor'un ve geçen yıl 9,2 milyon araç satışı bildiren Alman otomobil üreticisi Volkswagen'in gerisinde kalacak.
Birleşme raporu, iki Japon otomobil üreticisinin bu yılın başlarında ortak otomotiv bileşenleri ve yazılımı konusunda stratejik bir ortaklığa girmesini takip ediyor.
Böyle bir birleşme, Fiat Chrysler'in Ocak 2021'de Fransa merkezli PSA Groupe ile Stellantis'i oluşturmak üzere birleşmesinden bu yana gerçekleşen en büyük otomotiv endüstrisi birleşmesi olacak.
Küresel otomobil endüstrisi, elektrikli araçlara geçiş de dahil olmak üzere çeşitli zorluklarla karşı karşıyadır; bu kategori, benzerlerinin hakim olduğu bir kategoridir. Tesla'nın ve Çin'in BYD'si. volkswagenÖrneğin Almanya'daki fabrikaları kapatmayı ve binlerce kişiyi işten çıkarmayı planlarken, General Motors kısa süre önce otonom robotaksi şirketi Cruise'un fişini çekti.
Honda ve Nissan için, Başkan seçilen Donald Trump'ın teklif ettiği ve küresel tedarik zincirlerinin büyük ölçüde yeniden düzenlenmesini gerektirebilecek tarifeler tehdidi de mevcut.
– Michael Wayland ve Kevin Lim bu rapora katkıda bulundular.