kamil şeker
New member
Bir Honda sedan, 28 Ocak 2025 tarihinde Montaj Hattı'nda Marysville, Ohio'daki otomobil üreticisinin montaj fabrikasında hareket ediyor.
Michael Wayland / CNBC
Marysville, Ohio – Honda Motor 75 yaşındaki Japon otomobil üreticisi Ohio için yeni nesil üretimini tarihsel olarak alışılmadık bir yerde başlatıyor.
Honda, bu yıl eyalette Çarşamba günü başlangıçta 700 milyon $ 'dan Çarşamba günü yükselen 1 milyar dolardan fazla yeni yatırım tamamlamanın ortasında. En çok yapılan yükseltmeler, iyi bilinen altı “Giga presleri” kurmayı içerir. Teslave yaklaşan elektrikli araç pil kasaları için yeni bir “hücre” üretim sistemi.
Şirketin Ohio'da, 3,5 milyar dolarlık ayrı bir pil tesisi de dahil olmak üzere gelişmekte olan EV merkezi, Honda'nın küresel üretim operasyonlarının amiral gemisi olacak. Yetkililer, Marysville otomobil fabrikasının aynı montaj hattında geleneksel araçlar, melezler ve EV'ler üretebileceğini içerdiğini söyledi.
Honda'nın batarya-elektrikli araç projeleri için Kuzey Amerika lider Mike Fischer, “Ohio'daki Honda EV merkezi, insanlar, teknoloji ve süreçler için EV üretimi için küresel standart oluşturuyor.” Dedi. “EV üretimini bölgesel ve küresel olarak genişlettikçe, bu kullanılacak ayak izi ve karakteristik performans.”
Honda, 28 Ocak 2025'te Ohio, Anna'daki motor ve bileşenler tesisinde elektrikli araçlar için yeni pil paketlerinden birinin yarısını sergiliyor.
Michael Wayland / CNBC
Şirket yetkililerine göre, tipik olarak bu kadar önemli üretim değişiklikleri Honda'nın kendi ülkesi Japonya'da başlayacak ve daha sonra ABD ve başka yerlerdeki tesislere sunulacak.
Ohio yatırımları başlangıçta Biden yönetiminin kıyıdaki üretime yönelik baskısının bir parçası olarak Ekim 2022'de açıklandı. Başkan Donald Trump'ın otomobiller gibi ithal ürünler için tarifelerde potansiyel artış tehditleri arasında önemli olmaya devam ediyorlar.
Honda, 2024'te beş ABD montaj tesisinde 1 milyondan fazla araç üretti. ABD'de yaklaşık yüzde 64'ü satılırken, geri kalanı ihraç edildi. Meksika'da bir montaj tesisi var.
Tamamlandığında Honda, Columbus'un dışındaki Ohio'nun merkezinde bulunan Marysville fabrikasında yılda yaklaşık 220.000 araç üretebilecek. 4 milyon metrekarelik tesis şu anda Honda tarafından üretilen ilk EV olan tamamen elektrikli bir Acura RSX crossover tarafından birleştirilmesi beklenen birkaç Honda ve Acura aracı üretiyor.
Honda 0 Salon ve Honda 0 SUV prototipleri
Honda
Japon otomobil üreticisi, diğer otomobil üreticilerine kıyasla EV'lere yatırım yapmak için geç kaldı. Şu anda ABD'de iki tamamen elektrikli geçit-Honda Prologue ve Acura ZDX-satıyor, ancak bu araçlar tarafından üretiliyor Genel Motorlar Meksika'da.
Yeni Acura crossover'ı, geçen ay Las Vegas'taki CES'de piyasaya sürdüğü Honda 0 SUV ve Honda 0 Saloon EV prototipleri izleyecek.
Yeni EV'ler için alüminyum pil paketleri, 1985 yılında küçük bir dikdörtgen binadan 2,8 milyon metrekarelik bir fabrikaya kadar büyüyen şirketin en büyük motor tesisi olan Honda'nın Anna, Anna, Ohio'daki yakındaki motor kompleksinde üretilecek.
EV Pil Case Proje Lideri Tim Stroh, “Bu büyük alüminyum üretim teknolojisini tüm Honda için kuruyoruz.” Dedi. “Buradaki amaç bunu diğer ürünlere, dünyadaki diğer faktörlere sunmak.”
Honda'nın Tesla'nın bahsettiği gibi “megacast” veya “gigacast” olacak yeni 6.000 ton yüksek basınçlı kalıp döküm makineleri, Anna, Ohio'daki motorundaki otomobil üreticisi ve bileşen tesisleri için pil paketleri.
Michael Wayland / CNBC
Pil paketlerini ve diğer EV bileşenlerini ve gelecekte potansiyel olarak motorların üretmek için şirket ona atıfta bulundu. Büyük makineler küçük bir evin büyüklüğündedir ve parça oluşturmak için muazzam miktarda baskı kullanır. Mevcut Honda presleri Ohio'da 3.500 tona çıkıyor.
Doğru bir şekilde yapılır, Gigacasting, S&P Global Mobility'ye göre, tek bir modül vererek düzinelerce vücut parçasının kaynağını ortadan kaldırarak teorik olarak birim başına üretim maliyetlerini azaltabilir.
Paketler döküldükten sonra, EV'lerin son montajında kullanılmadan önce Honda'nın ortak girişim operasyonlarından LG enerji çözeltisi ile Pil Hücreleri olması için Anna'dan Marysville'e ve diğer bitkilere gönderilecekler.
Ohio, Marysville'deki otomobil üreticisinin büyük araç montaj fabrikasında bir Honda çalışanı gösteriyor
Michael Wayland / CNBC
Pil hücrelerini ve paketlerini Marysville'deki birleştirmek için Honda, pil düzeneği için yaklaşık 60 esnek üretim “hücre” veya bölgeler takıyor. Parçaların bir araç hareket ettikçe kurulduğu geleneksel bir montaj hattı yerine, yeni üretim süreci bölgedeki ana çizgiye paralel olarak gerçekleşir, bu da onu herhangi bir potansiyel yavaşlama veya problemin ana çizgiyi etkilememesidir.
Honda Geliştirme ve Üretim Kıdemli Başkan Yardımcısı Bob Schwyn, “Bu Honda'nın ikinci kuruluşu olarak kabul ediliyor” dedi. “Üretime yaklaşımımızı yeniden tasarlama fırsatını kullanıyoruz.”
Honda, yakıt hücreleri de dahil olmak üzere elektrikli araçlara geçişine “ikinci kuruluşu” olarak bahsetti. ABD'de EV'lerin beklenenden daha yavaş benimsenmesine rağmen, şirket üç kritik eylem alanı aracılığıyla 2050 yılına kadar sıfır çevresel etki elde etme hedefini sürdürüyor: karbon tarafsızlık, temiz enerji ve kaynak dolaşımı.
28 Ocak 2025 tarihinde Honda's Marysville Montaj Tesisinde elektrikli araç pil paketlerinin montajı için yeni “hücre” veya bölge üretim sistemi.
Michael Wayland / CNBC
Bu hedefler ayrıca 2040 yılına kadar sadece sıfır emisyonlu araç satmayı da içeriyor. Diğer birçok otomobil üreticisi son yıllarda bu tür hedefleri geciktirdi veya geri çekti.
Mevcut Ohio tesislerine 1 milyar dolardan fazla yatırım, geri dönüştürülebilen ve yeniden kullanılabilen EV pil paketleri için özel bir yapısal alüminyum kullanılması da dahil olmak üzere, emisyon ve atıkları düşürmek için birkaç yeni üretim süreci ve teknik de içeriyor.
Schwyn, “Çevresel sorumluluk alanında üretim yaklaşımımızı yeniden tasarlama ve yeni değer yaratma fırsatını kullanıyoruz.” Dedi. “Bu, ürünlerimizi yaşam sonunda yeniden ele geçirme ve daha sonra malzemelerin% 100'ünü, özellikle EV pilleri için sonlu malzemelerin esasen eski Hondas'tan yeni Hondas yapmak için geri dönüştürme veya yeniden kullanma stratejilerini içerir.”
Michael Wayland / CNBC
Marysville, Ohio – Honda Motor 75 yaşındaki Japon otomobil üreticisi Ohio için yeni nesil üretimini tarihsel olarak alışılmadık bir yerde başlatıyor.
Honda, bu yıl eyalette Çarşamba günü başlangıçta 700 milyon $ 'dan Çarşamba günü yükselen 1 milyar dolardan fazla yeni yatırım tamamlamanın ortasında. En çok yapılan yükseltmeler, iyi bilinen altı “Giga presleri” kurmayı içerir. Teslave yaklaşan elektrikli araç pil kasaları için yeni bir “hücre” üretim sistemi.
Şirketin Ohio'da, 3,5 milyar dolarlık ayrı bir pil tesisi de dahil olmak üzere gelişmekte olan EV merkezi, Honda'nın küresel üretim operasyonlarının amiral gemisi olacak. Yetkililer, Marysville otomobil fabrikasının aynı montaj hattında geleneksel araçlar, melezler ve EV'ler üretebileceğini içerdiğini söyledi.
Honda'nın batarya-elektrikli araç projeleri için Kuzey Amerika lider Mike Fischer, “Ohio'daki Honda EV merkezi, insanlar, teknoloji ve süreçler için EV üretimi için küresel standart oluşturuyor.” Dedi. “EV üretimini bölgesel ve küresel olarak genişlettikçe, bu kullanılacak ayak izi ve karakteristik performans.”
Honda, 28 Ocak 2025'te Ohio, Anna'daki motor ve bileşenler tesisinde elektrikli araçlar için yeni pil paketlerinden birinin yarısını sergiliyor.
Michael Wayland / CNBC
Şirket yetkililerine göre, tipik olarak bu kadar önemli üretim değişiklikleri Honda'nın kendi ülkesi Japonya'da başlayacak ve daha sonra ABD ve başka yerlerdeki tesislere sunulacak.
Ohio yatırımları başlangıçta Biden yönetiminin kıyıdaki üretime yönelik baskısının bir parçası olarak Ekim 2022'de açıklandı. Başkan Donald Trump'ın otomobiller gibi ithal ürünler için tarifelerde potansiyel artış tehditleri arasında önemli olmaya devam ediyorlar.
Honda, 2024'te beş ABD montaj tesisinde 1 milyondan fazla araç üretti. ABD'de yaklaşık yüzde 64'ü satılırken, geri kalanı ihraç edildi. Meksika'da bir montaj tesisi var.
Tamamlandığında Honda, Columbus'un dışındaki Ohio'nun merkezinde bulunan Marysville fabrikasında yılda yaklaşık 220.000 araç üretebilecek. 4 milyon metrekarelik tesis şu anda Honda tarafından üretilen ilk EV olan tamamen elektrikli bir Acura RSX crossover tarafından birleştirilmesi beklenen birkaç Honda ve Acura aracı üretiyor.
Honda 0 Salon ve Honda 0 SUV prototipleri
Honda
Japon otomobil üreticisi, diğer otomobil üreticilerine kıyasla EV'lere yatırım yapmak için geç kaldı. Şu anda ABD'de iki tamamen elektrikli geçit-Honda Prologue ve Acura ZDX-satıyor, ancak bu araçlar tarafından üretiliyor Genel Motorlar Meksika'da.
Yeni Acura crossover'ı, geçen ay Las Vegas'taki CES'de piyasaya sürdüğü Honda 0 SUV ve Honda 0 Saloon EV prototipleri izleyecek.
Yeni EV'ler için alüminyum pil paketleri, 1985 yılında küçük bir dikdörtgen binadan 2,8 milyon metrekarelik bir fabrikaya kadar büyüyen şirketin en büyük motor tesisi olan Honda'nın Anna, Anna, Ohio'daki yakındaki motor kompleksinde üretilecek.
EV Pil Case Proje Lideri Tim Stroh, “Bu büyük alüminyum üretim teknolojisini tüm Honda için kuruyoruz.” Dedi. “Buradaki amaç bunu diğer ürünlere, dünyadaki diğer faktörlere sunmak.”
Honda'nın Tesla'nın bahsettiği gibi “megacast” veya “gigacast” olacak yeni 6.000 ton yüksek basınçlı kalıp döküm makineleri, Anna, Ohio'daki motorundaki otomobil üreticisi ve bileşen tesisleri için pil paketleri.
Michael Wayland / CNBC
Pil paketlerini ve diğer EV bileşenlerini ve gelecekte potansiyel olarak motorların üretmek için şirket ona atıfta bulundu. Büyük makineler küçük bir evin büyüklüğündedir ve parça oluşturmak için muazzam miktarda baskı kullanır. Mevcut Honda presleri Ohio'da 3.500 tona çıkıyor.
Doğru bir şekilde yapılır, Gigacasting, S&P Global Mobility'ye göre, tek bir modül vererek düzinelerce vücut parçasının kaynağını ortadan kaldırarak teorik olarak birim başına üretim maliyetlerini azaltabilir.
Paketler döküldükten sonra, EV'lerin son montajında kullanılmadan önce Honda'nın ortak girişim operasyonlarından LG enerji çözeltisi ile Pil Hücreleri olması için Anna'dan Marysville'e ve diğer bitkilere gönderilecekler.
Ohio, Marysville'deki otomobil üreticisinin büyük araç montaj fabrikasında bir Honda çalışanı gösteriyor
Michael Wayland / CNBC
Pil hücrelerini ve paketlerini Marysville'deki birleştirmek için Honda, pil düzeneği için yaklaşık 60 esnek üretim “hücre” veya bölgeler takıyor. Parçaların bir araç hareket ettikçe kurulduğu geleneksel bir montaj hattı yerine, yeni üretim süreci bölgedeki ana çizgiye paralel olarak gerçekleşir, bu da onu herhangi bir potansiyel yavaşlama veya problemin ana çizgiyi etkilememesidir.
Honda Geliştirme ve Üretim Kıdemli Başkan Yardımcısı Bob Schwyn, “Bu Honda'nın ikinci kuruluşu olarak kabul ediliyor” dedi. “Üretime yaklaşımımızı yeniden tasarlama fırsatını kullanıyoruz.”
Honda, yakıt hücreleri de dahil olmak üzere elektrikli araçlara geçişine “ikinci kuruluşu” olarak bahsetti. ABD'de EV'lerin beklenenden daha yavaş benimsenmesine rağmen, şirket üç kritik eylem alanı aracılığıyla 2050 yılına kadar sıfır çevresel etki elde etme hedefini sürdürüyor: karbon tarafsızlık, temiz enerji ve kaynak dolaşımı.
28 Ocak 2025 tarihinde Honda's Marysville Montaj Tesisinde elektrikli araç pil paketlerinin montajı için yeni “hücre” veya bölge üretim sistemi.
Michael Wayland / CNBC
Bu hedefler ayrıca 2040 yılına kadar sadece sıfır emisyonlu araç satmayı da içeriyor. Diğer birçok otomobil üreticisi son yıllarda bu tür hedefleri geciktirdi veya geri çekti.
Mevcut Ohio tesislerine 1 milyar dolardan fazla yatırım, geri dönüştürülebilen ve yeniden kullanılabilen EV pil paketleri için özel bir yapısal alüminyum kullanılması da dahil olmak üzere, emisyon ve atıkları düşürmek için birkaç yeni üretim süreci ve teknik de içeriyor.
Schwyn, “Çevresel sorumluluk alanında üretim yaklaşımımızı yeniden tasarlama ve yeni değer yaratma fırsatını kullanıyoruz.” Dedi. “Bu, ürünlerimizi yaşam sonunda yeniden ele geçirme ve daha sonra malzemelerin% 100'ünü, özellikle EV pilleri için sonlu malzemelerin esasen eski Hondas'tan yeni Hondas yapmak için geri dönüştürme veya yeniden kullanma stratejilerini içerir.”