kamil şeker
New member
Hyundai logosu, 24 Kasım 2023'te Los Angeles, Kaliforniya'da Los Angeles Kongre Merkezi'nde düzenlenen 2023 Los Angeles Otomobil Fuarı'nda sergilenecek.
Josh Lefkowitz | Getty Images
Hyundai Motor Kuzey Amerika, Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği İdaresi (NHTSA) tarafından Çarşamba günü yayınlanan bir duyuruya göre, otomobillerin kaymasına neden olabilecek bir kablolama sorunu nedeniyle 42.000'den fazla aracı geri çağıracağını duyurdu.
Geri çağırmaya konu olan 2025 Hyundai Santa Cruz ve Hyundai Tucson araçları, yönetime göre, fren pedalına basılmasına gerek kalmadan “park” konumundan çıkabilen şanzımanlara sahip, bu da kaza veya yaralanma riskini artırıyor. 35.500'den fazla Tucson ve 6.900 Santa Cruz aracı da dahil olmak üzere ABD'deki 2025 Santa Cruz ve Tucson aracının tamamı geri çağrılmaya tabi olacak; NHTSA tarafından araçların yaklaşık %1'inin kusurlu olduğu tahmin ediliyor.
Santa Cruz, perakende fiyatı 33.000 doların üzerinde başlayan bir pikap ve SUV hibritidir; Tucson ise 28.000 doların üzerinde satılan bir SUV'dur.
Tucson'un hibrit ve plug-in hibrit seçenekleri de bulunuyor ancak bu modeller sonbaharın sonlarında satışa sunulacak. Bu geri çağırmanın yaklaşan gelecekleri nasıl etkileyeceği belli değil.
NHTSA, araç sahiplerinin şimdilik bunları kullanmaya devam edebileceklerini söyledi.
NHTSA, “Araç sahiplerine aracı park ederken el frenini kullanmaları tavsiye edilir” dedi. “Bayiler konsol uzatma kablo tertibatını ücretsiz olarak yeniden yönlendirecek.”
Söz konusu araçların sahiplerine 19 Ocak 2025 tarihinde mektup gönderilmesi bekleniyor.
Tucson araçlarıyla ilgili sorun ilk olarak Ekim ayı sonlarında, Hyundai Motor Kuzey Amerika'nın Kuzey Amerika Güvenlik Ofisi'nin (NASO), ABD'deki bir kurumsal filonun parçası olan 2025 modelinin kendi kendine taşındığını iddia eden bir rapor almasıyla keşfedildi. Kasım ayı başlarında Tucson aracında soruna neden olan kablolama sorununun Santa Cruz araçlarını da etkilemiş olabileceği keşfedildi. Bu durum, Kuzey Amerika Güvenlik Karar Otoritesinin 13 Kasım'da inceleme yapmasına ve araçların geri çağrılmasına yol açtı.
Hyundai, halihazırda satılan araçlarla ilgili herhangi bir yaralanma, ölüm, kaza veya yangın raporu almadığını söyledi.
Bu, Hyundai'nin mevcut tek araç geri çağırma işlemi değil.
Şirket ayrıca NHTSA'ya göre IONIQ 6 2023 – 2025 ve Genesis GV60 2023 – 2025 dahil olmak üzere 145.000'den fazla elektrikli Genesis ve IONIQ aracını geri çağırdı. Geri çağırmanın, araçların entegre şarj kontrol ünitelerinin (ICCU) hasar görmesi ve akülerin şarjını durdurabilmesi nedeniyle yapıldığı belirtildi.
NHTSA, “Bayiler ICCU'yu ve sigortasını gerektiği gibi inceleyecek ve değiştirecek” dedi. “Ayrıca bayiler ICCU yazılımını güncelleyecek. Tüm onarımlar ücretsiz olarak gerçekleştirilecek.”
Söz konusu IONIQ ve Genesis araçlarının sahiplerine 17 Ocak 2025'te mektup gönderilecek.
Josh Lefkowitz | Getty Images
Hyundai Motor Kuzey Amerika, Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği İdaresi (NHTSA) tarafından Çarşamba günü yayınlanan bir duyuruya göre, otomobillerin kaymasına neden olabilecek bir kablolama sorunu nedeniyle 42.000'den fazla aracı geri çağıracağını duyurdu.
Geri çağırmaya konu olan 2025 Hyundai Santa Cruz ve Hyundai Tucson araçları, yönetime göre, fren pedalına basılmasına gerek kalmadan “park” konumundan çıkabilen şanzımanlara sahip, bu da kaza veya yaralanma riskini artırıyor. 35.500'den fazla Tucson ve 6.900 Santa Cruz aracı da dahil olmak üzere ABD'deki 2025 Santa Cruz ve Tucson aracının tamamı geri çağrılmaya tabi olacak; NHTSA tarafından araçların yaklaşık %1'inin kusurlu olduğu tahmin ediliyor.
Santa Cruz, perakende fiyatı 33.000 doların üzerinde başlayan bir pikap ve SUV hibritidir; Tucson ise 28.000 doların üzerinde satılan bir SUV'dur.
Tucson'un hibrit ve plug-in hibrit seçenekleri de bulunuyor ancak bu modeller sonbaharın sonlarında satışa sunulacak. Bu geri çağırmanın yaklaşan gelecekleri nasıl etkileyeceği belli değil.
NHTSA, araç sahiplerinin şimdilik bunları kullanmaya devam edebileceklerini söyledi.
NHTSA, “Araç sahiplerine aracı park ederken el frenini kullanmaları tavsiye edilir” dedi. “Bayiler konsol uzatma kablo tertibatını ücretsiz olarak yeniden yönlendirecek.”
Söz konusu araçların sahiplerine 19 Ocak 2025 tarihinde mektup gönderilmesi bekleniyor.
Tucson araçlarıyla ilgili sorun ilk olarak Ekim ayı sonlarında, Hyundai Motor Kuzey Amerika'nın Kuzey Amerika Güvenlik Ofisi'nin (NASO), ABD'deki bir kurumsal filonun parçası olan 2025 modelinin kendi kendine taşındığını iddia eden bir rapor almasıyla keşfedildi. Kasım ayı başlarında Tucson aracında soruna neden olan kablolama sorununun Santa Cruz araçlarını da etkilemiş olabileceği keşfedildi. Bu durum, Kuzey Amerika Güvenlik Karar Otoritesinin 13 Kasım'da inceleme yapmasına ve araçların geri çağrılmasına yol açtı.
Hyundai, halihazırda satılan araçlarla ilgili herhangi bir yaralanma, ölüm, kaza veya yangın raporu almadığını söyledi.
Bu, Hyundai'nin mevcut tek araç geri çağırma işlemi değil.
Şirket ayrıca NHTSA'ya göre IONIQ 6 2023 – 2025 ve Genesis GV60 2023 – 2025 dahil olmak üzere 145.000'den fazla elektrikli Genesis ve IONIQ aracını geri çağırdı. Geri çağırmanın, araçların entegre şarj kontrol ünitelerinin (ICCU) hasar görmesi ve akülerin şarjını durdurabilmesi nedeniyle yapıldığı belirtildi.
NHTSA, “Bayiler ICCU'yu ve sigortasını gerektiği gibi inceleyecek ve değiştirecek” dedi. “Ayrıca bayiler ICCU yazılımını güncelleyecek. Tüm onarımlar ücretsiz olarak gerçekleştirilecek.”
Söz konusu IONIQ ve Genesis araçlarının sahiplerine 17 Ocak 2025'te mektup gönderilecek.