kamil şeker
New member
“Deli”, Hermann Schoyerer’in gönüllü çalışmasından bahsederken en sık kullandığı kelimedir. “Çılgın bir sivil proje” onun destek derneğidir. Yüzlerce gönüllüyle birlikte Schoyerer, Aşağı Bavyera şehirleri Passau ve Freyung arasındaki tren bağlantısını yeniden çalıştırdı. “Ilztalbahn” adı verilen bağlantı, Almanya’daki en güzel tren yollarından biridir, Ilz nehri boyunca romantik köprüler üzerinden, kayaları ve rüya gibi ormanları geçerek 50 kilometrelik iyi bir yol kat eder.
Bağlantı 2005 yılında kapatıldı, ancak 2011’den beri trenler yeniden çalışıyor – çünkü Schoyerer ile çalışan gönüllüler rayları temizledi ve o zamandan beri bakımlarını yapıyor. Tren operasyonlarının organizasyonunu da içeren bir “çılgın iş”: yönetim, satış, kondüktörler, trafik, tüm bunlar derneğin yaklaşık 700 üyesi veya bu amaçla kurulmuş olan Ilztalbahn GmbH tarafından düzenleniyor. Tren makinistleri bile gönüllü çalışıyor; Schoyerer, derneğin eğitimlerini özel olarak finanse ettiğini söylüyor.
Ilz Valley Demiryolunun tarihi, kendini adamış vatandaşların trafikte dönüşü desteklemek, siyasete ivme kazandırmak ve karayolundan demiryoluna giden yolu açmak için kendi kaynaklarını nasıl kullanabileceklerinin bir örneği olabilir. Ama o kadar kolay değil.
ayrıca oku
Şimdiye kadar, Ilz Valley Demiryolu yalnızca bir “eğlence demiryolu” statüsüne sahipti ve ne tarifeler açısından ne de başka bir şekilde düzenli yerel toplu taşımaya entegre edilmedi. Şimdiye kadar, Mayıs ve Ekim ayları arasında yalnızca hafta sonları ve resmi tatillerde çalışıyor – gönüllülerin yapabileceği tek şey bu. On yılı aşkın bir süredir Ilztalbahn aktivistleri, bağlantılarının Bavyera demiryolu operasyonlarına entegre edilmesi için mücadele ediyor. Rotanın geleceği bölgede devam eden bir konudur. Yerel politikacılar genellikle lehte, ancak herkes ikna olmuş durumda değil.
Kaymakamlık ve CSU projeyi frenledi
Bavyera Ulaştırma Bakanlığı, Ilz Valley Demiryolunun düzenli operasyonlara entegre edilmesinden sorumlu olacaktır. Bir bakanlık sözcüsü WELT tarafından sorulduğunda, bunun rotaların yeniden etkinleştirilmesi konusunda “temelde olumlu” olduğunu söyledi. Bununla birlikte, “ekonomik ve ekolojik olarak duyarlı” olmaları gerekir. Bavyera Ulaştırma Bakanı Christian Bernreiter (CSU) geçen Aralık ayında bir Passau dergisine verdiği demeçte, “Bölgeden boş trenler geçirirsek çevreye ve kırsal alanlara yardım edilmez.”
ayrıca oku
Berlin Ulaştırma Senatörü
Kârsız boş trenlerden kaçınmak için, yeniden etkinleştirmeden önce günde en az 1.000 yolcunun bir rotayı kullandığı kanıtlanmalıdır. Bu engel, Bavyera’da diğer federal eyaletlerden daha yüksektir. Ilztalbahn Gönüllüleri kendilerini çok yüksek tuttuklarını düşünüyorlar – çünkü talep ancak düzenli bir zaman çizelgesi teklifi geldiğinde artacaktır, bu nedenle tartışma devam ediyor. 2021 yılındaki 10. yıl dönümüne göre on yılda toplam 300.000 yolcu taşınmıştır. Şimdiye kadar, Ilz Valley Demiryolu büyük ölçüde bir gezi rotası olarak kullanılmıştır.
Yine de üyeler, güzergahın potansiyelinin yolcu sayısı ve ekoloji açısından incelenmesini isteyeceklerdir. Ancak böyle bir araştırma maliyetlidir ve eyalet hükümeti bunu yalnızca bir bölge bir rotayı tamamen destekliyorsa harcamak ister. Ve bu aynı zamanda şimdiye kadar işlerin başarısız olduğu noktadır: İlgili tüm ilçeler veya belediyeler, Ilz Vadisi Demiryoluna duyulan ihtiyacı koşulsuz olarak kabul etmemiştir; Sözcüye göre, Ulaştırma Bakanlığı’nın “bölgesel bir fikir birliği” yok. Ilztalbahn GmbH’nin fahri genel müdürü Thomas Schempf eleştiriyor: “Bunu güçlü bir şekilde ilerletmek için siyasi irade eksikliği var”. Şimdiye kadar Passau bölgesinde başarısız oldu.
ayrıca oku
WELT’in talebi üzerine Passau bölge yöneticisi Raimund Kneidinger’in (CSU) bir sözcüsü, gönüllülerin kararlılığını takdir ettiğini söylüyor. Ancak “mevcut toplu taşıma hizmetinde, özellikle okul taşımacılığı alanında herhangi bir bozulma olmamalıdır”. Ilz Vadisi Demiryolunun düzenli yerel ulaşıma entegre edilmesi durumunda, bu, ilçenin tren duraklarına bağlantı için bir otobüs konsepti sunmasını zorunlu kılacaktır. Eleştirmenler, bunun diğer otobüs güzergahlarının pahasına olabileceğini savunuyor. Başka bir şey: Yolcuların gidecekleri yere Ilztalbahn’dan biraz daha ucuza ve daha hızlı ulaşabilecekleri otobüsler Passau ve Freyung arasında şimdiden çalışıyor.
Vatanları için savaşıyorlar
Ancak verimlilik hiçbir zaman gönüllülerin birincil kaygısı olmadı. Schoyerer’e göre, her sürüş gününde 40 gönüllü yer alıyor. Yerel bir medyaya göre, gönüllüler 100.000 saatten fazla çalıştı ve özel fonlardan projeye 1,5 milyon avrodan fazla yatırım yaptı. Genel Müdür Schempf, gönüllüleri bunu yapmaya iten iki güdüden söz ediyor: Biri, anavatanlarıyla bir bağlantı, altyapı sökümüne karşı bir tür “sivil karşı hareket”. Bölgede postaneler ve marketler kademeli olarak kapandı ve bir noktada birçok kişi şöyle düşündü: “Burada her şey öylece kaçamaz.” Diğerleri ise öncelikle ulaşım veya çevre politikasıyla motive oluyorlar, Ilztalbahn’ı “Değerli bir rota” olarak görüyorlar. bir şey için dövüşmek”.
ayrıca oku
Birkaç engelin aşılması gerekiyordu. Kazalar, heyelanlar veya yollardaki diğer hasarlar, operasyonları tehlikeye atıyor. Corona salgını, projeyi finansal olarak da test etti: Bir “eğlence tesisi” olarak Ilz Valley Demiryolu, geçici olarak faaliyetini durdurmak zorunda kaldı, ancak aynı zamanda rayların bakımı için ödeme yapmak zorunda kaldı. Bu maliyetler aslında bilet satışları ile kapatılmaktadır. Dokuz avroluk bilet geldiğinde ve onunla birlikte ülke çapında bölgesel tren seferleri yapıldığında, Ilztalbahn yine tarife birliğinin üyesi olmadığı için dışarıda bırakıldı – yolcuların ek bilete ihtiyaç duyması bazılarını korkuttu veya üzdü.
Şubat ayında en azından olumlu bir haber vardı: Ilztalbahn, rayları ve köprüleri modernize etmek için Ulaştırma Bakanlığı’ndan bir Corona potasından 2.5 milyon euro aldı. Genel Müdür Schempf beklenmedik bu fırsatı memnuniyetle karşılıyor, ancak benzersizliğinden pişmanlık duyuyor: “Tavada flaşla altyapı finansmanını inkar edemem.”
Ilz Köprüsü’ndeki Ilz Vadisi Demiryolu
Kaynak: Ilz Vadisi Demiryolu
Neuhausmühle durağındaki Ilz Valley Demiryolu
Kaynak: Ilz Vadisi Demiryolu
Temel sorun devam ediyor: ilgili tüm ilçeler koşulsuz olarak anlaşmadıkça, güzergahın potansiyeli analiz bile edilmeyecek. Bunun bir noktada olması, analizin olumlu olacağı anlamına gelmez. Ve o zaman bile bir şeyin gerçekleşmesi yıllar alacaktır: Schempf’e göre, Bavyera’da üç uzun yeniden etkinleştirme yolu vardır ve bunların arkasında sıralanması gerekir. Schempf, “Gerçekçi olursam, 2020’lerde Ilz Valley Demiryoluna hiçbir şey olmayacak” diyor.
ayrıca oku
Böylece Ilztalbahn, üzerinde çalışan treni kim finanse ederse etsin, karşılığında rotaya hayran olabilecek turistleri ve hafta sonları günübirlik gezicileri taşımaya devam edecek.
WELT podcast’lerimizi buradan dinleyebilirsiniz.
Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni talep ettiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konumuna getirerek, bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Buna, GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına verdiğiniz onay da dahildir. Bununla ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Onayınızı istediğiniz zaman anahtar ve sayfanın alt kısmındaki gizlilik aracılığıyla geri çekebilirsiniz.
“Kick-off”, WELT’in günlük haber podcast’idir. WELT editörleri tarafından analiz edilen en önemli konu ve günün tarihleri. Podcast’e şu adresten abone olun: spotify, Apple Podcast’leri, Amazon Müzik, Google Podcast’leri veya doğrudan RSS beslemesi.
Bağlantı 2005 yılında kapatıldı, ancak 2011’den beri trenler yeniden çalışıyor – çünkü Schoyerer ile çalışan gönüllüler rayları temizledi ve o zamandan beri bakımlarını yapıyor. Tren operasyonlarının organizasyonunu da içeren bir “çılgın iş”: yönetim, satış, kondüktörler, trafik, tüm bunlar derneğin yaklaşık 700 üyesi veya bu amaçla kurulmuş olan Ilztalbahn GmbH tarafından düzenleniyor. Tren makinistleri bile gönüllü çalışıyor; Schoyerer, derneğin eğitimlerini özel olarak finanse ettiğini söylüyor.
Ilz Valley Demiryolunun tarihi, kendini adamış vatandaşların trafikte dönüşü desteklemek, siyasete ivme kazandırmak ve karayolundan demiryoluna giden yolu açmak için kendi kaynaklarını nasıl kullanabileceklerinin bir örneği olabilir. Ama o kadar kolay değil.
ayrıca oku
Şimdiye kadar, Ilz Valley Demiryolu yalnızca bir “eğlence demiryolu” statüsüne sahipti ve ne tarifeler açısından ne de başka bir şekilde düzenli yerel toplu taşımaya entegre edilmedi. Şimdiye kadar, Mayıs ve Ekim ayları arasında yalnızca hafta sonları ve resmi tatillerde çalışıyor – gönüllülerin yapabileceği tek şey bu. On yılı aşkın bir süredir Ilztalbahn aktivistleri, bağlantılarının Bavyera demiryolu operasyonlarına entegre edilmesi için mücadele ediyor. Rotanın geleceği bölgede devam eden bir konudur. Yerel politikacılar genellikle lehte, ancak herkes ikna olmuş durumda değil.
Kaymakamlık ve CSU projeyi frenledi
Bavyera Ulaştırma Bakanlığı, Ilz Valley Demiryolunun düzenli operasyonlara entegre edilmesinden sorumlu olacaktır. Bir bakanlık sözcüsü WELT tarafından sorulduğunda, bunun rotaların yeniden etkinleştirilmesi konusunda “temelde olumlu” olduğunu söyledi. Bununla birlikte, “ekonomik ve ekolojik olarak duyarlı” olmaları gerekir. Bavyera Ulaştırma Bakanı Christian Bernreiter (CSU) geçen Aralık ayında bir Passau dergisine verdiği demeçte, “Bölgeden boş trenler geçirirsek çevreye ve kırsal alanlara yardım edilmez.”
ayrıca oku
Berlin Ulaştırma Senatörü
Kârsız boş trenlerden kaçınmak için, yeniden etkinleştirmeden önce günde en az 1.000 yolcunun bir rotayı kullandığı kanıtlanmalıdır. Bu engel, Bavyera’da diğer federal eyaletlerden daha yüksektir. Ilztalbahn Gönüllüleri kendilerini çok yüksek tuttuklarını düşünüyorlar – çünkü talep ancak düzenli bir zaman çizelgesi teklifi geldiğinde artacaktır, bu nedenle tartışma devam ediyor. 2021 yılındaki 10. yıl dönümüne göre on yılda toplam 300.000 yolcu taşınmıştır. Şimdiye kadar, Ilz Valley Demiryolu büyük ölçüde bir gezi rotası olarak kullanılmıştır.
Yine de üyeler, güzergahın potansiyelinin yolcu sayısı ve ekoloji açısından incelenmesini isteyeceklerdir. Ancak böyle bir araştırma maliyetlidir ve eyalet hükümeti bunu yalnızca bir bölge bir rotayı tamamen destekliyorsa harcamak ister. Ve bu aynı zamanda şimdiye kadar işlerin başarısız olduğu noktadır: İlgili tüm ilçeler veya belediyeler, Ilz Vadisi Demiryoluna duyulan ihtiyacı koşulsuz olarak kabul etmemiştir; Sözcüye göre, Ulaştırma Bakanlığı’nın “bölgesel bir fikir birliği” yok. Ilztalbahn GmbH’nin fahri genel müdürü Thomas Schempf eleştiriyor: “Bunu güçlü bir şekilde ilerletmek için siyasi irade eksikliği var”. Şimdiye kadar Passau bölgesinde başarısız oldu.
ayrıca oku
WELT’in talebi üzerine Passau bölge yöneticisi Raimund Kneidinger’in (CSU) bir sözcüsü, gönüllülerin kararlılığını takdir ettiğini söylüyor. Ancak “mevcut toplu taşıma hizmetinde, özellikle okul taşımacılığı alanında herhangi bir bozulma olmamalıdır”. Ilz Vadisi Demiryolunun düzenli yerel ulaşıma entegre edilmesi durumunda, bu, ilçenin tren duraklarına bağlantı için bir otobüs konsepti sunmasını zorunlu kılacaktır. Eleştirmenler, bunun diğer otobüs güzergahlarının pahasına olabileceğini savunuyor. Başka bir şey: Yolcuların gidecekleri yere Ilztalbahn’dan biraz daha ucuza ve daha hızlı ulaşabilecekleri otobüsler Passau ve Freyung arasında şimdiden çalışıyor.
Vatanları için savaşıyorlar
Ancak verimlilik hiçbir zaman gönüllülerin birincil kaygısı olmadı. Schoyerer’e göre, her sürüş gününde 40 gönüllü yer alıyor. Yerel bir medyaya göre, gönüllüler 100.000 saatten fazla çalıştı ve özel fonlardan projeye 1,5 milyon avrodan fazla yatırım yaptı. Genel Müdür Schempf, gönüllüleri bunu yapmaya iten iki güdüden söz ediyor: Biri, anavatanlarıyla bir bağlantı, altyapı sökümüne karşı bir tür “sivil karşı hareket”. Bölgede postaneler ve marketler kademeli olarak kapandı ve bir noktada birçok kişi şöyle düşündü: “Burada her şey öylece kaçamaz.” Diğerleri ise öncelikle ulaşım veya çevre politikasıyla motive oluyorlar, Ilztalbahn’ı “Değerli bir rota” olarak görüyorlar. bir şey için dövüşmek”.
ayrıca oku
Birkaç engelin aşılması gerekiyordu. Kazalar, heyelanlar veya yollardaki diğer hasarlar, operasyonları tehlikeye atıyor. Corona salgını, projeyi finansal olarak da test etti: Bir “eğlence tesisi” olarak Ilz Valley Demiryolu, geçici olarak faaliyetini durdurmak zorunda kaldı, ancak aynı zamanda rayların bakımı için ödeme yapmak zorunda kaldı. Bu maliyetler aslında bilet satışları ile kapatılmaktadır. Dokuz avroluk bilet geldiğinde ve onunla birlikte ülke çapında bölgesel tren seferleri yapıldığında, Ilztalbahn yine tarife birliğinin üyesi olmadığı için dışarıda bırakıldı – yolcuların ek bilete ihtiyaç duyması bazılarını korkuttu veya üzdü.
Şubat ayında en azından olumlu bir haber vardı: Ilztalbahn, rayları ve köprüleri modernize etmek için Ulaştırma Bakanlığı’ndan bir Corona potasından 2.5 milyon euro aldı. Genel Müdür Schempf beklenmedik bu fırsatı memnuniyetle karşılıyor, ancak benzersizliğinden pişmanlık duyuyor: “Tavada flaşla altyapı finansmanını inkar edemem.”
Ilz Köprüsü’ndeki Ilz Vadisi Demiryolu
Kaynak: Ilz Vadisi Demiryolu
Neuhausmühle durağındaki Ilz Valley Demiryolu
Kaynak: Ilz Vadisi Demiryolu
Temel sorun devam ediyor: ilgili tüm ilçeler koşulsuz olarak anlaşmadıkça, güzergahın potansiyeli analiz bile edilmeyecek. Bunun bir noktada olması, analizin olumlu olacağı anlamına gelmez. Ve o zaman bile bir şeyin gerçekleşmesi yıllar alacaktır: Schempf’e göre, Bavyera’da üç uzun yeniden etkinleştirme yolu vardır ve bunların arkasında sıralanması gerekir. Schempf, “Gerçekçi olursam, 2020’lerde Ilz Valley Demiryoluna hiçbir şey olmayacak” diyor.
ayrıca oku
Böylece Ilztalbahn, üzerinde çalışan treni kim finanse ederse etsin, karşılığında rotaya hayran olabilecek turistleri ve hafta sonları günübirlik gezicileri taşımaya devam edecek.
WELT podcast’lerimizi buradan dinleyebilirsiniz.
Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni talep ettiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konumuna getirerek, bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Buna, GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına verdiğiniz onay da dahildir. Bununla ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Onayınızı istediğiniz zaman anahtar ve sayfanın alt kısmındaki gizlilik aracılığıyla geri çekebilirsiniz.
“Kick-off”, WELT’in günlük haber podcast’idir. WELT editörleri tarafından analiz edilen en önemli konu ve günün tarihleri. Podcast’e şu adresten abone olun: spotify, Apple Podcast’leri, Amazon Müzik, Google Podcast’leri veya doğrudan RSS beslemesi.