İngiltere, bu yıl elektrikli araçlar için dönüm noktası niteliğindeki bir anda benzinde zirveye ulaşacak

kamil şeker

New member
Bir elektrikli otomobilin aküsü, 09 Ocak 2024'te Londra, İngiltere'de yol kenarındaki bir şarj istasyonunda şarj ediliyor.

Leon Neal | Getty Images Haberleri | Getty Images


Yeni bir rapora göre İngiltere'nin 2024 yılında “benzin zirvesine” ulaşacağı ve elektrikli araçların (EV'ler) ülkenin otomobil pazarından çok daha büyük bir pay alma yolunda ilerlemesi bekleniyor.

Auto Trader Çarşamba günü yayınlanan bir analizde, sürücülerin elektrikli araçlara yönelmesiyle İngiltere yollarındaki benzinle çalışan araba sayısının önümüzdeki on yılda neredeyse yarı yarıya azalmasını beklediğini söyledi.

Çevrimiçi araç platformu, 2024 yılında ülke yollarında 18,7 milyon benzinle çalışan araba olduğunu tahmin ediyor, ancak bu rakamın 2034 yılına kadar istikrarlı bir şekilde 11,1 milyona düşmesi bekleniyor.

Aynı zamanda, İngiltere'nin yollarındaki elektrikli araç sayısının, satın alınabilirliğin artmasıyla birlikte önümüzdeki on yılda 2024'teki 1,25 milyondan 13,7 milyona çıkması bekleniyor.

Auto Trader, yeni otomobil pazarının EV payının bu yıl kabaca %18'den 2025'te %23'e çıkmasının beklendiğini belirterek, bunun hâlâ Birleşik Krallık hükümetinin Sıfır Emisyonlu Araç kapsamındaki satışlar için %28 hedefinin oldukça altında olduğunu belirtti ( ZEV) yetkisi.

Auto Trader'dan Ian Plummer raporda “Petrolün zirve noktası Birleşik Krallık için gerçek bir dönüm noktasıdır” dedi.


“Benzinli arabaların sayısı neredeyse yarı yarıya azaldıkça ve elektrikli araçlar çok daha büyük bir pay alırken, önümüzdeki on yıl içinde İngiliz otomobillerinde sismik bir değişim görmeyi bekliyoruz” diye ekledi.

Plummer, “Bütün bunlar, ZEV hedeflerinin tanıtılması, kısıtlı arz, değişen finans kuralları ve Bütçe başta olmak üzere, sektör için bir dizi zorluğa rağmen son derece güçlü ikinci el otomobil talebinin olduğu bir ortamda gerçekleşiyor” dedi.

ZEV'in yetkisi


Mevcut kurallara göre üreticilerin satılan yeni arabaların en az %22'sinin sıfır emisyonlu araçlar olmasını sağlaması gerekiyor. Bu ZEV hedefinin gelecek yıldan itibaren %28'e, ardından 2030'da %80'e ve 2035'te %100'e çıkması planlanıyor.

İngiltere'nin merkez sol İşçi Partisi hükümeti, nispeten yüksek maliyetleri nedeniyle elektrikli araçlara olan talebin azalmasıyla birlikte, ZEV yetkisini acilen gözden geçirmeyi düşünme çağrılarıyla karşı karşıya kaldı.

Bir otomobil lobisi grubu olan Motor Üreticileri ve Tüccarları Derneği, geçen ayın sonlarında hükümet hedeflerinin sektör üzerinde çok fazla baskı oluşturduğu ve işlerin sürdürülebilirliği ve istihdam üzerinde “yıkıcı etki” yaratma potansiyelini artırdığı konusunda uyardı.


Geçtiğimiz hafta otomotiv devi Stellantis, İngiltere'nin güneyindeki Luton'daki Vauxhall kamyonet fabrikasını 1.000'den fazla kişinin işini riske atacak bir hamleyle kapatmayı planladığını duyurdu.

Ancak 14 STK, düşünce kuruluşu ve kampanya grubundan oluşan bir grup Kasım ayı ortasında Birleşik Krallık hükümetine açık bir mektup yazarak ZEV'in yetkisinin onaylanması çağrısında bulundu.

Grup, politikanın ülkenin en büyük karbon tasarrufu önlemlerinden biri olmaya devam ettiğini söyledi ve otomobil endüstrisine sağlanan mevcut esnekliklerin yeterli olduğunu savundu.

Birleşik Krallık hükümet sözcüsü, 2030 yılına kadar yalnızca içten yanmalı motorlarla çalışan yeni otomobillerin satışını aşamalı olarak durdurma taahhüdüne ulaşmak için endüstrinin nasıl destekleneceğini değerlendirmek üzere yakında bir istişare başlatacağını söyledi.

Bir hükümet sözcüsü e-posta yoluyla CNBC'ye yaptığı açıklamada, yerli üretimin geçişini desteklemek için 2 milyar £ (2,54 milyar $) yatırıma ve bunu desteklemek için 300 milyon £'un üzerinde bir bütçe duyurusuna atıfta bulunarak “Sektörün karşı karşıya olduğu küresel zorlukların farkındayız” dedi. EV'lerin alımı.