kamil şeker
New member
Stellantis'in RAM ekranı 16 Nisan 2025'te New York Uluslararası Otomobil Fuarı'nda görülüyor.
Danielle Devries | CNBC
AUBURN HILLS, Mich.-Ram CEO'su Tim Kuniskis geçen yılın sonlarında yedi aylık bir emeklilikten “kavgayı kaçırdığını” ve kabul ettiğini söyledi. Stellantis Marka rekabeti ile pazarda parçalanıyordu.
Kuniskis, bir medya etkinliği sırasında sahnede yürüdü ve konuşmacılar Detroit rapçi Eminem'in “Guess Who Geri Döndü” şarkısını söylerken. Şu anda başlayan ve 2026 yılına kadar uzanan, zorlu kamyon markası için agresif bir geri dönüş sözü verdi.
Plan, gelecek yıl boyunca 25'ten fazla duyuru içeriyor. Şimdiye kadar, mekanik boğa gezileri ve yeni bir yarış kamyonu ile NASCAR'a dönüş, Hemi V-8 motorlarının yeni bir “protesto sembolü” ile dirilişi ve son olarak RAM ürünleri için yeni bir sektör lideri güç aktarma organı garantisi içeriyorlar.
Bir CEO sarsıntısından sonra geri döndüğünden beri, Kuniskis canlandırıldı. Son zamanlarda tarif ettiği gibi, “paraşüt olmadan uçuyor”, ödünç alınmasından bu yana ödünç alınmış zaman ve ev parasıyla oynuyor. 2019'da rekor yılından bu yana% 38 satış düşüşü yaşayan Ram Rönesansı başlatmak için gidiyor.
Ram Trucks CEO'su Tim Kuniskis, markanın Ram 1500 NASCAR Truck Serisi konseptinde.
Stellantis
CNBC'ye, nispeten açıklanmamış ofisinde son röportajda CNBC'ye verdiği demeçte, “Geri döndüğümden ve dinlenme şansım olduktan sonra, ayrılmam gerekmediğini fark ettim, sadece bir mola verdim. Sonra geri dönmek için kaşınıyordum.” (Emekli olduğunda kariyerinin çoğunu uzaklaştırdı.) “Burada birçok şeyi düzeltmek için bir fırsat penceremiz var ve bazı insanlar bu fırsattan vurgulanıyor ve bazı insanlar bunun tarafından körükleniyor. Neyse ki, ekibimiz bunun tarafından besleniyor.”
Ram ve emekliliğinden kaçınan Ram'a liderlik eden Kuniskis, bir dizi sorunun, otomobil üreticisinin fiyatlandırması, model lansman kadansı ve en önemlisi RAM 1500'ün yeniden tasarlanmasıyla ilgili sorunlara yol açtığını söyledi.
“Aynı anda çok fazla şey yapmaya çalıştık,” dedi Kuniskis Ram 1500'den. “Değişikliklerin bir kadansını yapmak yerine her şeyi tam anlamıyla değiştirdik.”
Kuniskis, Stellantis'in Aralık ayında otomobil üreticisini terk eden eski Stellantis CEO'su Carlos Tavares altında uğraştığı daha büyük sorunlara değinmedi. Kuniskis, liderlik değişikliğinin ortasında Ram'a geri alındı.
Geri dönüş planı
Stellantis, Haziran 2025'te Michigan Uluslararası Speedway'de Ram 1500 NASCAR konseptini açıklıyor.
Stellantis
Ram, Stellantis'in 14 markasının en önemlilerinden biridir – en önemlisi olmasa da. Çok karlı tam boyutlu kamyonet pazarında rekabet ediyor ve endüstri uzmanları, başarısının ticari satış pazarında kendisini yeniden kurmanın anahtarı olduğunu söyledi.
Tüketici Insights analisti Joseph Yoon, “Bu işlerinin bir tür omurgası,” dedi. Carmaxveri ve tüketici otomobil alışveriş sitesi edmunds.com. “Pazar payı son derece önemli.”
Edmunds'a göre, ABD tam boyutlu kamyonet pazarındaki RAM 1500 pazar payı 2019'da% 17,8'den% 8,4'e düştü.
RAM'in 1500 ve daha büyük sürümleri içeren tam boyutlu kamyon satışı, şirket verilerine göre, 2019'dan 2024'e kadar% 41 düştü ve Genel Motorlar Ve Toyota Motoru bu süre zarfında satışları artırmak için.
Gelecek yıla giren geri dönüş planına erken gelse de, Ram popüler Hemi V-8 motorunu zaten diriltti; yeniden tanıtılan daha düşük fiyatlı kamyonet modelleri; NASCAR'a dönüş ilan etti; ve diğer şeylerin yanı sıra serisinde yeni kamyonlar için 10 yıllık/100.000 sınırlı güç aktarma organı garantisi getirdi.
Kuniskis, 2027'de beklenen bir yolcu minibüsü ve orta ölçekli kamyonet de dahil olmak üzere birkaç yeni potansiyel aracı kapsayabileceğini söyledi. Ayrıca bir “Nothing Ram” pazarlama kampanyası başlattı ve markanın düşük piyasa talebi arasında elektrikli kamyonetlerini geciktirdi.
Kuniskis, “Her zaman delilik için bir yöntem var,” dedi. “Eğlenceli gibi görünen bir şeyin arkasında her zaman bir iş nedeni vardır.”
Ram'in yeni pazarlama çabalarının bir kısmı, yarış hayranlarının “Hemi'ye binebileceği” NASCAR kamyon yarışına dönüş – markanın bir RAM'in kafasına sahip yeni “protesto sembolü” hemi logosu gibi görünen mekanik bir boğa yolculuğu.
Stellantis
Bu “eğlence” nin bir kısmı, hayranların “Hemi'ye binebileceği” NASCAR kamyon yarışına dönüşü içeriyor – markanın bir koçun kafasına sahip yeni “protesto sembolü” logosu gibi görünen mekanik bir boğa yolculuğu. Biniciler 15 saniye boyunca kalabilirlerse, satın alınamayan bir özel baskı tişört alırlar.
Michigan'da bu ayın başlarında NASCAR'a sıçrayan geri dönüşü, yeni bir kamyon tasarımı ve donut yanıkları yapan bir araç da içeriyordu.
Kuniskis, RAM markası veya tam boyutlu kamyonetleri için satış hedeflerini açıklamayı reddetti, ancak şirketin planın sonuna kadar tam boyutlu kamyonları için% 20 ila% 29,9 arasında bir pazar payı hedeflediğini söyledi. Endüstri verilerine göre, Ram Trucks, 2024'te ABD tam boyutlu kamyonet pazarının yaklaşık% 17'sine sahipti.
“Tam olarak nerede olmak istediğimizi ve beklentilerimizin ne olduğunu biliyorum” dedi. Diyerek şöyle devam etti: “Meşru bir şekilde ikisi ile başlayan bir pazar payına sahip olmalıyım.… Bu bizim için bir başlangıç noktası.”
Ram'in yeni pazarlama çabalarının bir kısmı, yarış hayranlarının “Hemi'ye binebileceği” NASCAR kamyon yarışına dönüş – markanın bir RAM'in kafasına sahip yeni “protesto sembolü” hemi logosu gibi görünen mekanik bir boğa yolculuğu.
Stellantis
Ancak Kuniskis, pazar payının sadece bir metrik olduğunu ve bitki kullanımı ve kârlarının da önemli olduğunu söyledi. RAM'in genel satışları azalırken, yakından izlenen bir metrik olan perakende satışların yılın ilk yarısında yaklaşık% 28 oranında artması bekleniyor.
“Paylaşmayı sadece pay almak uğruna kovalamak istemezsiniz” dedi. “Verimliliğimi en üst düzeye çıkarmak için tüm bitkilerin tam kapasitede çalışmasını istiyorum.”
'Son Onuncu LFG'
Kuniskis, sol bileğinde “Son Onuncu LFG” yazan beyaz harflerle siyah bir bant giyiyor.
İlk bölüm, en iyi teğmenlerini olabildiğince iyi performans göstermeye itmek için yıllardır Kuniskis'in bir mantrası oldu. İkinci kısım, “Hadi Freaking Go” da dahil olmak üzere birçok anlamı olan bir kısaltmadır.
“Okuldayken, size 'A' A 'aldılar, her şey harika olacak. Hayatta başarılı olacaksın.' Doğru değil, “dedi Kuniskis. “Bu şekilde okulda 'A' almanın ötesine geçtiğini ve farklı bir şey yaptığını, son onuncu bir şey yaptığını hatırlıyorlar.”
Ram CEO'su Tim Kuniskis, “Son Onuncu LFG” bileziklerini ekibine ve bayilerine markanın geri dönüşünün sembolik bir jest olarak dağıttı.
Stellantis
Kuniskis, yılların teşvikleri, ürünleri ve fiyat artışları ile ilgili tartışmalı ilişkilerden sonra perakendecilerin güvenini yeniden kazanmanın bir yolu olarak Ocak ayında yıllık bayi konferansına döndüğünde bileklikleri ekibine ve markanın bayilerine dağıttı.
Illinois'de Stellantis Ulusal Bayi Konseyi'ne başkanlık eden bir satıcı olan Michael Bettenhausen'e göre şu ana kadar çalışıyor gibi görünüyor.
Bettenhausen, “Tim'in bize gösterdiği her şey, markanın yıllar sonra gördüğümüz ciltlere geri dönme yolunda olduğuna ikna etti.” Dedi. Diyerek şöyle devam etti: “Tim'in bu suçlamaya liderlik etmesi için gerçekten heyecanlıyız. Gerçekten dikkat çekici.”
Bettenhausen ayrıca tam boyutlu kamyonet pazarının şirketin ve bayilerinin başarısının anahtarı olduğunu söyledi. Bir markaya genellikle kuşak sadakatleri olan ve bunun için elçiler olarak hareket eden alıcılardan oluşur.
Yoon, “Müşteri sadakati bu işin büyük bir parçası.” Dedi. “Bu insanların çoğu için, markalarının nesnel olarak en iyi ürün olup olmadığı önemli değil. Sadece otomobil üreticisi ne yaparsa yapsın, onlar için en iyisi gibi hissediyorlar.”
2026'nın başlarında piyasaya sürülecek olan Ram 1500 Genişletilmiş Range Hybrid Pickup, şirketin gaz motoru ve pil gücü arasında toplam 690 mil kadar hafif bir kamyonda sunduğu en uzun sürüş menziline sahip olacak.
RAM | Stellantis
Kuniskis, şirketin ilk gün kamyonetlerinde 12.000 HEMI siparişi aldığını söylediği için, otomobil üreticisinin tanınmış Hemi V-8'i geri getirmek iyi bir başlangıç olabilir.
Hemi geri döndükçe, RAM'in yeni bir eklenti kamyonu ve tamamen elektrikli bir model de dahil olmak üzere elektrifikasyon planları gecikiyor. Kuniskis, geçen yıl başlangıçta beklenen tamamen elektrikli modelin üretim zamanlamasını tartışmayı reddetti. Yetkili, genişletilmiş bir elektrikli araç veya EREV olarak bilinen eklenti modelinin bu yıl üretime başlayacağını, ancak tüketici satışlarının ne zaman başlayacağını belirtmeyi reddettiğini söyledi.
Kuniskis, EREV'nin pazarda daha fazla farklılaştırıcı olacağına ve 2026'ya kadar markanın geri dönüş planında daha önemli olacağına inandığını söyledi.
Kuniskis, “Yılda gerçekten boğa açıyorum. Bu yıl nasıl başladığımızla gerçekten gurur duyuyorum ve bu sadece geleneksel taktikleri kullanıyor.” Dedi. “Henüz yeni şeylere ulaşmadık.”
Danielle Devries | CNBC
AUBURN HILLS, Mich.-Ram CEO'su Tim Kuniskis geçen yılın sonlarında yedi aylık bir emeklilikten “kavgayı kaçırdığını” ve kabul ettiğini söyledi. Stellantis Marka rekabeti ile pazarda parçalanıyordu.
Kuniskis, bir medya etkinliği sırasında sahnede yürüdü ve konuşmacılar Detroit rapçi Eminem'in “Guess Who Geri Döndü” şarkısını söylerken. Şu anda başlayan ve 2026 yılına kadar uzanan, zorlu kamyon markası için agresif bir geri dönüş sözü verdi.
Plan, gelecek yıl boyunca 25'ten fazla duyuru içeriyor. Şimdiye kadar, mekanik boğa gezileri ve yeni bir yarış kamyonu ile NASCAR'a dönüş, Hemi V-8 motorlarının yeni bir “protesto sembolü” ile dirilişi ve son olarak RAM ürünleri için yeni bir sektör lideri güç aktarma organı garantisi içeriyorlar.
Bir CEO sarsıntısından sonra geri döndüğünden beri, Kuniskis canlandırıldı. Son zamanlarda tarif ettiği gibi, “paraşüt olmadan uçuyor”, ödünç alınmasından bu yana ödünç alınmış zaman ve ev parasıyla oynuyor. 2019'da rekor yılından bu yana% 38 satış düşüşü yaşayan Ram Rönesansı başlatmak için gidiyor.
Ram Trucks CEO'su Tim Kuniskis, markanın Ram 1500 NASCAR Truck Serisi konseptinde.
Stellantis
CNBC'ye, nispeten açıklanmamış ofisinde son röportajda CNBC'ye verdiği demeçte, “Geri döndüğümden ve dinlenme şansım olduktan sonra, ayrılmam gerekmediğini fark ettim, sadece bir mola verdim. Sonra geri dönmek için kaşınıyordum.” (Emekli olduğunda kariyerinin çoğunu uzaklaştırdı.) “Burada birçok şeyi düzeltmek için bir fırsat penceremiz var ve bazı insanlar bu fırsattan vurgulanıyor ve bazı insanlar bunun tarafından körükleniyor. Neyse ki, ekibimiz bunun tarafından besleniyor.”
Ram ve emekliliğinden kaçınan Ram'a liderlik eden Kuniskis, bir dizi sorunun, otomobil üreticisinin fiyatlandırması, model lansman kadansı ve en önemlisi RAM 1500'ün yeniden tasarlanmasıyla ilgili sorunlara yol açtığını söyledi.
“Aynı anda çok fazla şey yapmaya çalıştık,” dedi Kuniskis Ram 1500'den. “Değişikliklerin bir kadansını yapmak yerine her şeyi tam anlamıyla değiştirdik.”
Kuniskis, Stellantis'in Aralık ayında otomobil üreticisini terk eden eski Stellantis CEO'su Carlos Tavares altında uğraştığı daha büyük sorunlara değinmedi. Kuniskis, liderlik değişikliğinin ortasında Ram'a geri alındı.
Geri dönüş planı
Stellantis, Haziran 2025'te Michigan Uluslararası Speedway'de Ram 1500 NASCAR konseptini açıklıyor.
Stellantis
Ram, Stellantis'in 14 markasının en önemlilerinden biridir – en önemlisi olmasa da. Çok karlı tam boyutlu kamyonet pazarında rekabet ediyor ve endüstri uzmanları, başarısının ticari satış pazarında kendisini yeniden kurmanın anahtarı olduğunu söyledi.
Tüketici Insights analisti Joseph Yoon, “Bu işlerinin bir tür omurgası,” dedi. Carmaxveri ve tüketici otomobil alışveriş sitesi edmunds.com. “Pazar payı son derece önemli.”
Edmunds'a göre, ABD tam boyutlu kamyonet pazarındaki RAM 1500 pazar payı 2019'da% 17,8'den% 8,4'e düştü.
RAM'in 1500 ve daha büyük sürümleri içeren tam boyutlu kamyon satışı, şirket verilerine göre, 2019'dan 2024'e kadar% 41 düştü ve Genel Motorlar Ve Toyota Motoru bu süre zarfında satışları artırmak için.
Gelecek yıla giren geri dönüş planına erken gelse de, Ram popüler Hemi V-8 motorunu zaten diriltti; yeniden tanıtılan daha düşük fiyatlı kamyonet modelleri; NASCAR'a dönüş ilan etti; ve diğer şeylerin yanı sıra serisinde yeni kamyonlar için 10 yıllık/100.000 sınırlı güç aktarma organı garantisi getirdi.
Kuniskis, 2027'de beklenen bir yolcu minibüsü ve orta ölçekli kamyonet de dahil olmak üzere birkaç yeni potansiyel aracı kapsayabileceğini söyledi. Ayrıca bir “Nothing Ram” pazarlama kampanyası başlattı ve markanın düşük piyasa talebi arasında elektrikli kamyonetlerini geciktirdi.
Kuniskis, “Her zaman delilik için bir yöntem var,” dedi. “Eğlenceli gibi görünen bir şeyin arkasında her zaman bir iş nedeni vardır.”
Ram'in yeni pazarlama çabalarının bir kısmı, yarış hayranlarının “Hemi'ye binebileceği” NASCAR kamyon yarışına dönüş – markanın bir RAM'in kafasına sahip yeni “protesto sembolü” hemi logosu gibi görünen mekanik bir boğa yolculuğu.
Stellantis
Bu “eğlence” nin bir kısmı, hayranların “Hemi'ye binebileceği” NASCAR kamyon yarışına dönüşü içeriyor – markanın bir koçun kafasına sahip yeni “protesto sembolü” logosu gibi görünen mekanik bir boğa yolculuğu. Biniciler 15 saniye boyunca kalabilirlerse, satın alınamayan bir özel baskı tişört alırlar.
Michigan'da bu ayın başlarında NASCAR'a sıçrayan geri dönüşü, yeni bir kamyon tasarımı ve donut yanıkları yapan bir araç da içeriyordu.
Kuniskis, RAM markası veya tam boyutlu kamyonetleri için satış hedeflerini açıklamayı reddetti, ancak şirketin planın sonuna kadar tam boyutlu kamyonları için% 20 ila% 29,9 arasında bir pazar payı hedeflediğini söyledi. Endüstri verilerine göre, Ram Trucks, 2024'te ABD tam boyutlu kamyonet pazarının yaklaşık% 17'sine sahipti.
“Tam olarak nerede olmak istediğimizi ve beklentilerimizin ne olduğunu biliyorum” dedi. Diyerek şöyle devam etti: “Meşru bir şekilde ikisi ile başlayan bir pazar payına sahip olmalıyım.… Bu bizim için bir başlangıç noktası.”
Ram'in yeni pazarlama çabalarının bir kısmı, yarış hayranlarının “Hemi'ye binebileceği” NASCAR kamyon yarışına dönüş – markanın bir RAM'in kafasına sahip yeni “protesto sembolü” hemi logosu gibi görünen mekanik bir boğa yolculuğu.
Stellantis
Ancak Kuniskis, pazar payının sadece bir metrik olduğunu ve bitki kullanımı ve kârlarının da önemli olduğunu söyledi. RAM'in genel satışları azalırken, yakından izlenen bir metrik olan perakende satışların yılın ilk yarısında yaklaşık% 28 oranında artması bekleniyor.
“Paylaşmayı sadece pay almak uğruna kovalamak istemezsiniz” dedi. “Verimliliğimi en üst düzeye çıkarmak için tüm bitkilerin tam kapasitede çalışmasını istiyorum.”
'Son Onuncu LFG'
Kuniskis, sol bileğinde “Son Onuncu LFG” yazan beyaz harflerle siyah bir bant giyiyor.
İlk bölüm, en iyi teğmenlerini olabildiğince iyi performans göstermeye itmek için yıllardır Kuniskis'in bir mantrası oldu. İkinci kısım, “Hadi Freaking Go” da dahil olmak üzere birçok anlamı olan bir kısaltmadır.
“Okuldayken, size 'A' A 'aldılar, her şey harika olacak. Hayatta başarılı olacaksın.' Doğru değil, “dedi Kuniskis. “Bu şekilde okulda 'A' almanın ötesine geçtiğini ve farklı bir şey yaptığını, son onuncu bir şey yaptığını hatırlıyorlar.”
Ram CEO'su Tim Kuniskis, “Son Onuncu LFG” bileziklerini ekibine ve bayilerine markanın geri dönüşünün sembolik bir jest olarak dağıttı.
Stellantis
Kuniskis, yılların teşvikleri, ürünleri ve fiyat artışları ile ilgili tartışmalı ilişkilerden sonra perakendecilerin güvenini yeniden kazanmanın bir yolu olarak Ocak ayında yıllık bayi konferansına döndüğünde bileklikleri ekibine ve markanın bayilerine dağıttı.
Illinois'de Stellantis Ulusal Bayi Konseyi'ne başkanlık eden bir satıcı olan Michael Bettenhausen'e göre şu ana kadar çalışıyor gibi görünüyor.
Bettenhausen, “Tim'in bize gösterdiği her şey, markanın yıllar sonra gördüğümüz ciltlere geri dönme yolunda olduğuna ikna etti.” Dedi. Diyerek şöyle devam etti: “Tim'in bu suçlamaya liderlik etmesi için gerçekten heyecanlıyız. Gerçekten dikkat çekici.”
Bettenhausen ayrıca tam boyutlu kamyonet pazarının şirketin ve bayilerinin başarısının anahtarı olduğunu söyledi. Bir markaya genellikle kuşak sadakatleri olan ve bunun için elçiler olarak hareket eden alıcılardan oluşur.
Yoon, “Müşteri sadakati bu işin büyük bir parçası.” Dedi. “Bu insanların çoğu için, markalarının nesnel olarak en iyi ürün olup olmadığı önemli değil. Sadece otomobil üreticisi ne yaparsa yapsın, onlar için en iyisi gibi hissediyorlar.”
2026'nın başlarında piyasaya sürülecek olan Ram 1500 Genişletilmiş Range Hybrid Pickup, şirketin gaz motoru ve pil gücü arasında toplam 690 mil kadar hafif bir kamyonda sunduğu en uzun sürüş menziline sahip olacak.
RAM | Stellantis
Kuniskis, şirketin ilk gün kamyonetlerinde 12.000 HEMI siparişi aldığını söylediği için, otomobil üreticisinin tanınmış Hemi V-8'i geri getirmek iyi bir başlangıç olabilir.
Hemi geri döndükçe, RAM'in yeni bir eklenti kamyonu ve tamamen elektrikli bir model de dahil olmak üzere elektrifikasyon planları gecikiyor. Kuniskis, geçen yıl başlangıçta beklenen tamamen elektrikli modelin üretim zamanlamasını tartışmayı reddetti. Yetkili, genişletilmiş bir elektrikli araç veya EREV olarak bilinen eklenti modelinin bu yıl üretime başlayacağını, ancak tüketici satışlarının ne zaman başlayacağını belirtmeyi reddettiğini söyledi.
Kuniskis, EREV'nin pazarda daha fazla farklılaştırıcı olacağına ve 2026'ya kadar markanın geri dönüş planında daha önemli olacağına inandığını söyledi.
Kuniskis, “Yılda gerçekten boğa açıyorum. Bu yıl nasıl başladığımızla gerçekten gurur duyuyorum ve bu sadece geleneksel taktikleri kullanıyor.” Dedi. “Henüz yeni şeylere ulaşmadık.”