kamil şeker
New member
Yüksek fiyatlar ve yüksek faiz oranlarının birleşimi nedeniyle araba ödemeleri son yıllarda hızla arttı. Yakında bir miktar rahatlama gelse de sektördeki kişiler fiyatların bir süre daha yüksek kalabileceğini söylüyor.
Moody's Analytics'e göre Mayıs ayı itibarıyla müşteriler otomobil kredisi için ayda ortalama 760 dolar ödüyordu. Bu, Aralık 2022'deki 795 dolarlık zirveden bir düşüş olsa da, Mayıs 2019'daki ortalama 535 dolarlık ödemenin yaklaşık %40'ı kadar bir artış.
Kişisel Finans'tan daha fazlası:
İşte Mayıs 2024 enflasyon dökümü tek grafikte
Merkez Bankası faiz oranlarını sabit tuttu
Bakım maliyetleri ilk kez ev sahibi olanlar için sürpriz olabilir
Araba alışveriş sitesi ve sektör veri sağlayıcısı Edmunds'a göre, araç sahiplerinin yüzde 17'si rekor seviyeye yakın bir oranla ayda 1.000 dolardan fazla para ödüyor. Bu oran, 2023'ün dördüncü çeyreğindeki rekor olan %17,9'un biraz altında olsa da, bir yıl boyunca %17'nin üzerinde kaldı.
Autotrader ve Kelley Blue Book'un sahibi Cox Automotive'in kıdemli ekonomisti Charlie Chesbrough, “Önümüzdeki altı yıl boyunca ayda 700, 800 dolar ödeyeceğiniz fikri, değer kaybeden bir varlık için çılgınca geliyor” dedi. , ayrıca otomotiv endüstrisi için bir dizi hizmet sunmaktadır.
'Sualtı' takasları ödemeleri artırıyor
Kovid-19 salgınının ortasında yüksek fiyatlarla araç satın alan birçok müşteri artık “su altında” veya negatif özsermayeye sahip; bu da arabalarının kredisinin, arabanın değerinden daha yüksek olduğu anlamına geliyor – rekor miktarda. Edmunds'a göre, ilk çeyrekte takas yapan müşterilerin %23'ünün ortalama 6.167 doların üzerinde negatif sermayesi vardı.
Kullanılmış araba fiyatlarında pandemi dönemindeki yüksek seviyelerden görülen keskin düşüş, birçok araçta alışılmadık derecede yüksek amortisman oranlarına neden oldu.
Araç sahiplerinin, bir aracı takas ederken bir miktar negatif özsermayeye sahip olması alışılmadık bir durum değil. Pandemiden önce takasların yaklaşık üçte biri negatif özsermaye taşıyordu. Edmunds Insights Kıdemli Direktörü Ivan Drury, endişe verici olanın negatif sermaye miktarı olduğunu söylüyor.
Negatif özsermayeye sahip bir araçla ticaret yapmak çoğu zaman tüketicinin borcunu yeni taşıt kredisine devretmesi anlamına gelir, bu da daha uzun süreler boyunca daha yüksek faiz oranlarıyla daha yüksek ödemelerle sonuçlanır.
2024'ün ilk çeyreğinde, takasla yapılan ortalama ödeme 736 dolardı ve 68 ay boyunca ortalama faiz oranı %7,1'di. Negatif özsermaye ile takas oranı yaklaşık 76 ay boyunca %8,1 oranında 887 dolardı.
Drury, bu yeni arabaya daha yüksek ödeme yapılmasının, tüketicileri hayatlarının büyük bölümünde rahatsız edecek bir tür kısır döngü yaratabileceğini söyledi.
Drury, “10 veya 15 yıl önceki bir arabanın parasını ödüyorsunuz” dedi. “Aslında hiçbir aracın parasını ödemediniz. Bu, artık sahip olmadığınız bir şeye sürekli para ödediğiniz anlamına geliyor.”
Araba alıcıları fiyat indirimini ne zaman ve nasıl görebilir?
22 Temmuz 2022'de Colma, California'daki Ford bayisindeki müşteriler.
David Paul Morris | Bloomberg | Getty Images
Moody's'e göre araba alışverişi yapanlar için iyi haber, teşviklerin geçtiğimiz yıl boyunca %81 oranında artmış olmasıdır.
Teşvikler farklılık gösterebilir. Bir arabada bazen “kaportada nakit” olarak adlandırılan basit indirimler vardır. Bir müşterinin belirli sayıda ay boyunca %0 faiz alabileceği faiz oranı sübvansiyonu vardır. Ayrıca bir satıcının verebileceği takas ödenekleri de vardır. takasta piyasa fiyatının üstünde.
Ancak Federal Rezerv'in faiz oranlarını ne zaman düşüreceği belli değil ve düşürse bile bu değişikliklerin taşıt kredisi oranlarında ortaya çıkması için yaklaşık altı aylık bir gecikme var.
Federal Reserve, otomobil kredisi oranlarını belirlemez, ancak bankaların federal fonlardan borç alabilecekleri oranı belirler. Bu nedenle, araba kredileri de dahil olmak üzere bankaların müşterilerden kredi talep ettiği oranları etkiliyor. Ayrıca enflasyon araç etiketi fiyatlarını da yukarı çekiyor.
Moody's'in kıdemli ekonomisti Mike Brisson, “Enflasyon düşündüğümüzden biraz daha yüksek ve yapışkan kaldı” dedi. “Dolayısıyla Fed'in beklenen faiz indirimi veya faiz indirimi tarihi ileri bir tarihe ertelendi. Üreticiler teşvikleri kullanarak faiz oranlarını yapay olarak düşürüyor. Yani orada bir miktar rahatlama göreceksiniz. Ancak gerçek faiz oranında gerçek bir rahatlama değil bu yıldan sonraya kadar gelecek.”
Ancak bu rahatlama kısa süreli olabilir. Otomobil pazarındaki uzun vadeli yapısal değişiklikler, gelecek yıllarda fiyatları ve ödemeleri yüksek tutabilir.
Daha fazlasını öğrenmek için videoyu izleyin.
Moody's Analytics'e göre Mayıs ayı itibarıyla müşteriler otomobil kredisi için ayda ortalama 760 dolar ödüyordu. Bu, Aralık 2022'deki 795 dolarlık zirveden bir düşüş olsa da, Mayıs 2019'daki ortalama 535 dolarlık ödemenin yaklaşık %40'ı kadar bir artış.
Kişisel Finans'tan daha fazlası:
İşte Mayıs 2024 enflasyon dökümü tek grafikte
Merkez Bankası faiz oranlarını sabit tuttu
Bakım maliyetleri ilk kez ev sahibi olanlar için sürpriz olabilir
Araba alışveriş sitesi ve sektör veri sağlayıcısı Edmunds'a göre, araç sahiplerinin yüzde 17'si rekor seviyeye yakın bir oranla ayda 1.000 dolardan fazla para ödüyor. Bu oran, 2023'ün dördüncü çeyreğindeki rekor olan %17,9'un biraz altında olsa da, bir yıl boyunca %17'nin üzerinde kaldı.
Autotrader ve Kelley Blue Book'un sahibi Cox Automotive'in kıdemli ekonomisti Charlie Chesbrough, “Önümüzdeki altı yıl boyunca ayda 700, 800 dolar ödeyeceğiniz fikri, değer kaybeden bir varlık için çılgınca geliyor” dedi. , ayrıca otomotiv endüstrisi için bir dizi hizmet sunmaktadır.
'Sualtı' takasları ödemeleri artırıyor
Kovid-19 salgınının ortasında yüksek fiyatlarla araç satın alan birçok müşteri artık “su altında” veya negatif özsermayeye sahip; bu da arabalarının kredisinin, arabanın değerinden daha yüksek olduğu anlamına geliyor – rekor miktarda. Edmunds'a göre, ilk çeyrekte takas yapan müşterilerin %23'ünün ortalama 6.167 doların üzerinde negatif sermayesi vardı.
Kullanılmış araba fiyatlarında pandemi dönemindeki yüksek seviyelerden görülen keskin düşüş, birçok araçta alışılmadık derecede yüksek amortisman oranlarına neden oldu.
Araç sahiplerinin, bir aracı takas ederken bir miktar negatif özsermayeye sahip olması alışılmadık bir durum değil. Pandemiden önce takasların yaklaşık üçte biri negatif özsermaye taşıyordu. Edmunds Insights Kıdemli Direktörü Ivan Drury, endişe verici olanın negatif sermaye miktarı olduğunu söylüyor.
Negatif özsermayeye sahip bir araçla ticaret yapmak çoğu zaman tüketicinin borcunu yeni taşıt kredisine devretmesi anlamına gelir, bu da daha uzun süreler boyunca daha yüksek faiz oranlarıyla daha yüksek ödemelerle sonuçlanır.
2024'ün ilk çeyreğinde, takasla yapılan ortalama ödeme 736 dolardı ve 68 ay boyunca ortalama faiz oranı %7,1'di. Negatif özsermaye ile takas oranı yaklaşık 76 ay boyunca %8,1 oranında 887 dolardı.
Drury, bu yeni arabaya daha yüksek ödeme yapılmasının, tüketicileri hayatlarının büyük bölümünde rahatsız edecek bir tür kısır döngü yaratabileceğini söyledi.
Drury, “10 veya 15 yıl önceki bir arabanın parasını ödüyorsunuz” dedi. “Aslında hiçbir aracın parasını ödemediniz. Bu, artık sahip olmadığınız bir şeye sürekli para ödediğiniz anlamına geliyor.”
Araba alıcıları fiyat indirimini ne zaman ve nasıl görebilir?
22 Temmuz 2022'de Colma, California'daki Ford bayisindeki müşteriler.
David Paul Morris | Bloomberg | Getty Images
Moody's'e göre araba alışverişi yapanlar için iyi haber, teşviklerin geçtiğimiz yıl boyunca %81 oranında artmış olmasıdır.
Teşvikler farklılık gösterebilir. Bir arabada bazen “kaportada nakit” olarak adlandırılan basit indirimler vardır. Bir müşterinin belirli sayıda ay boyunca %0 faiz alabileceği faiz oranı sübvansiyonu vardır. Ayrıca bir satıcının verebileceği takas ödenekleri de vardır. takasta piyasa fiyatının üstünde.
Ancak Federal Rezerv'in faiz oranlarını ne zaman düşüreceği belli değil ve düşürse bile bu değişikliklerin taşıt kredisi oranlarında ortaya çıkması için yaklaşık altı aylık bir gecikme var.
Federal Reserve, otomobil kredisi oranlarını belirlemez, ancak bankaların federal fonlardan borç alabilecekleri oranı belirler. Bu nedenle, araba kredileri de dahil olmak üzere bankaların müşterilerden kredi talep ettiği oranları etkiliyor. Ayrıca enflasyon araç etiketi fiyatlarını da yukarı çekiyor.
Moody's'in kıdemli ekonomisti Mike Brisson, “Enflasyon düşündüğümüzden biraz daha yüksek ve yapışkan kaldı” dedi. “Dolayısıyla Fed'in beklenen faiz indirimi veya faiz indirimi tarihi ileri bir tarihe ertelendi. Üreticiler teşvikleri kullanarak faiz oranlarını yapay olarak düşürüyor. Yani orada bir miktar rahatlama göreceksiniz. Ancak gerçek faiz oranında gerçek bir rahatlama değil bu yıldan sonraya kadar gelecek.”
Ancak bu rahatlama kısa süreli olabilir. Otomobil pazarındaki uzun vadeli yapısal değişiklikler, gelecek yıllarda fiyatları ve ödemeleri yüksek tutabilir.
Daha fazlasını öğrenmek için videoyu izleyin.