İşte GM'nin Wall Street'teki otomobil üreticisi emsallerinden daha iyi performans göstermesinin nedeni

kamil şeker

New member
General Motors Co.'nun başkanı ve icra kurulu başkanı Mary Barra, 15 Nisan 2024 Pazartesi günü Hudson'ın Detroit, Michigan, ABD'deki binasında düzenlediği basın toplantısında.

Jeff Kowalsky'nin | Bloomberg | Getty Images


DETROIT — Genel Motorlar Wall Street'in kazanç beklentilerini ve rakiplerini sürekli olarak geride bırakmaya devam ederek bu yıl otomobil üreticileri arasında öne çıktığını kanıtlıyor.

Detroit otomobil üreticisinin hisseleri Pazartesi günkü açılış öncesinde %54,7 artış göstererek eski rakiplerini geride bıraktı. Tesla'nınve ABD'deki elektrikli araç girişimleri Lucid Grubu Ve Rivian Otomotiv.

BofA Securities analistleri John Murphy, otomobil üreticisinin Wall Street'in üçüncü çeyrek beklentilerini aşmasının ardından Ekim ayında bir yatırımcı notunda “Hala inanmayabilirsiniz, ancak bu doğru, GM kamyon taşımaya devam ediyor” diye yazmıştı.

GM bunu geçen Kasım ayından bu yana 12,4 milyar dolarlık hisse geri alımının yardımıyla gerçekleştirdi ve otomobil üreticisi bunun öngörülebilir gelecekte de devam edeceğini söyledi. Ancak aynı zamanda operasyonel olarak şehirler arası rakiplerinden daha iyi olduğunu da kanıtlıyor Ford Motorlu ve Chrysler'in ebeveyni Stellantisve diğer sektör emsalleri.

Hisse senedi grafiği simgesi







General Motors ve Ford Motor hisseleri


CEO ve Yönetim Kurulu Başkanı Mary Barra yıllardır bu tür bir farklılaşmanın çığırtkanlığını yapıyor ancak bu büyük ölçüde görmezden geliniyor. Çoğunlukla GM hisseleri, geçmişleri ve otomotiv endüstrisinin döngüsel doğası nedeniyle Ford'la uyumlu bir şekilde işlem görüyor.

Ama bu yıl değil. Ford hisseleri Cuma kapanışı itibarıyla %10 düşüşte. Diğerleri de dahil ferrariWall Street'in otomotiv sektöründe en iyi performans sergileyen şirketleri arasında yer alan şirket de GM'in ardından geliyor.

Tesla'nın hisseleri, Başkan seçilen Donald Trump'ın ABD başkanlık seçimini kazanmasının ardından geçtiğimiz hafta %30'dan fazla artış gösterse de, elektrikli araç üreticisi GM'yi takip etmeye devam ediyor. Tesla CEO'su Elon Musk, Trump için yoğun bir kampanya yürüttü.

  • General Motors (GM): %54,7
  • Ferrari (YARIŞ): %34,3
  • Tesla (TSLA): %29,3
  • Hyundai Motor* (HYMTF): %27,9
  • BYD Şirketi* (BYDDF): %27,2
  • Toyota Motorlu (TM): %6,2 düşüş
  • Ford (F): %10 düşüş
  • honda motoru (HMC): %13,3 düşüş
  • Volkswagen* (VWAGY): %28,2 düşüş
  • Nissan Motorlu* (NSANY): %36,1 düşüş
  • Li Oto (LI): %36,8 düşüş
  • Stellantis (STLA): %42,5 düşüş
  • Nio Inc. (NIO): %43,9 düşüş
  • Lucid (LCID): %47,5 düşüş
  • Rivian (RIVN): %54,9 düşüş
    * Tezgah üstü hisseler
GM, birçok rakibinin aksine, 2024 hedefini düşürmedi veya Wall Street'in üç aylık kazanç beklentilerinin altında performans göstermedi. Bunun yerine, ABD'de süregelen pazar zorluklarına ve artan rekabet nedeniyle Çin operasyonlarının yüz milyonlarca dolar kaybetmesine rağmen aslında temel finansal hedefleri yükseltti.

GM maliyetleri düşürdüğünü söylese de bu yıl diğer otomobil üreticileri kadar agresif olmak zorunda kalmadı. Nissan, Volkswagen ve Stellantis, işten çıkarmalar, üretim kesintileri ve diğer maliyet tasarrufu önlemlerini içeren büyük işletme yeniden yapılandırmaları yürütüyor.

Otomobil üreticisine Ocak 2014'te liderlik etmeye başlayan Barra yönetimindeki GM'nin hisseleri, görev süresinin büyük bölümünde yatırımcılar açısından cansız kaldı. FactSet verilerine göre, onun görev süresi boyunca hisse senedinin ortalama kapanış fiyatı hisse başına 38 dolardı; bu, CEO olmadan önceki hisse başına 40,02 dolarlık kapanış fiyatından daha düşük.


Cuma günkü kapanış itibarıyla kümülatif olarak Barra'nın görev süresi boyunca hisseler %38,9 arttı. Bu, S&P 500'ün o zaman diliminde neredeyse %300'lük bir artışla kıyaslandığı bir durum. Barra, GM'nin elektrikli araç hedeflerini ve büyüme planlarını sunarken 5 Ocak 2022'de GM'nin Barra yönetimindeki tüm zamanların en yüksek hisse senedi fiyatı 67,21 dolardı.

GM'nin sıcak serisini gelecek yıl da sürdürüp sürdüremeyeceği henüz bilinmiyor ancak otomobil üreticisi, dördüncü çeyreğin daha zayıf olacağına dair sinyaller de dahil olmak üzere şirketin 2025 performansının bu yılla aynı doğrultuda olmasını beklediğini bildirdi.

Barra, 22 Ekim'deki üç aylık kazançları tartışırken, GM'nin “rekabet gücümüzü geliştirmeye ve bizi sektördeki diğerlerinden farklı kılan performansı sunmaya” devam edeceği yönündeki tutumunu yineledi.

Barra, “Disiplinli olacağız, dayanıklı olacağız ve büyümeyi ve kârlılığı artırmaya devam edebilmek için elimizden geldiğince ayarlamalar yapacağız” dedi. “Önümüzdeki haftalarda ve aylarda, 2025'te 2024'e benzer aralıkta güçlü sonuçlar elde etmek için kontrolümüz altındaki rüzgarlardan nasıl yararlanmayı planladığımızı her zamankinden daha net göreceksiniz.”

FactSet tarafından derlenen ortalama Wall Street tahminlerine göre, GM hisseleri ortalama olarak hisse başına 59,85 dolarlık fiyat hedefiyle fazla ağırlık taşıyor.