Jaguar kendini nasıl kurtarmayı planlıyor?

kamil şeker

New member
İngiliz otomobil üreticisi Jaguar, son dönemdeki yeniden markalama kampanyasının yarattığı eleştirilerden yılmıyor.

Yenilemeyi başlatan bir video, yorumcuların şirketin tasarım seçimlerini eleştirmesi, şirketi “uyandı” olarak nitelendirmesi ve reklamda neden bir arabanın yer almadığını sorgulamasıyla internette viral oldu.

Ancak uzmanlar, şirketin asıl zorluğunun, yıllardır düşen satışlardan ve pek çok kişinin söylediğine göre markanın zayıflayıp seyrelmesinden sonra kendini kurtarma planını hayata geçirmek olduğunu söylüyor.

Jaguar'ın genel müdürü Rawdon Glover, “Bu noktada dünyanın gözleri üzerimizde, biz de tam olarak bunu istiyorduk” dedi. “Yani bu anlamda herkesin dikkati üzerimizde. Ve bence artık araç hakkında gerçekten konuşabiliyor olmamız harika.”

Jaguar, Pazartesi günü Miami Sanat Haftası'nda Type 00 konsept otomobilini tanıttı. Glover, Jaguar'ın ilk gerçek üretim modelinin 2026 yılında piyasaya sürülmesinin beklendiğini ve konsepte çok benzeyeceğini söyledi.

Araç, dört kapılı, tamamen elektrikli bir grand Tourer'dır; bu, yüksek performansı konfor ve stil ile birleştiren sedan veya vagon benzeri bir araç olduğu anlamına gelir.


Jaguar Type 00 konsept aracının görüntüsü

Jaguar

Büyüyen sorunlar


Jaguar Land Rover 2017'de yıllık satış rekoruna ulaştı. Bu büyük ölçüde Land Rover'ın üç güçlü SUV serisi sayesinde elde edilen başarı sayesinde Jaguar satışları önceki yıla göre %20 artışla 178.601'e ulaştı. Jaguar'ın kompakt E-Pace SUV'u ve büyük beğeni toplayan I-PACE elektrikli aracı sayesinde 2018'de tüm zamanların en yüksek seviyesine ulaştı.

Ama işler kaymaya başladı. Jaguar, 2023 yılında dünya çapında 64.241 adet sattı; bu, 2017'deki satışın çok küçük bir kısmı.

Analistler, düşüşe çeşitli faktörlerin yol açtığını söyledi. Bunlardan biri, tarihsel olarak bir spor otomobil ve sedan üreticisi olan Jaguar'ın pek uygun olmadığı SUV'lara yönelik daha geniş bir pazar kaymasıydı. Daha büyük otomobil üreticileri de dahil olmak üzere bir dizi sahip Ford MotorluJaguar'ı desteklemek için de mücadele etti.

Araba alışveriş sitesi ve veri sağlayıcısı iSeeCars'ın yönetici analisti Karl Brauer, Jaguar'ın mücadelelerinin benzersiz olmadığını söyledi. İngiliz otomobil üreticisi Aston Martin gibi pek çok küçük niş marka da zor durumda kaldı.

“İkisi pek çok açıdan birbirine benziyor” dedi, “ve bu, ekonomik uygulanabilirliği bulmak, bilirsiniz, çok iyi bilinen, güçlü ve arzu edilen bir markaya sahip olmak ve bunu bir işe dönüştürmek için verilen bu tür bir mücadeleyi içeriyor” karlı bir durum.”

Ford ve şimdiki sahibi Tata Motors Jaguar'ı daha fazla otomobil üretmeye itti; analistler ve içerdekiler bunu hata olarak adlandırıyor.

Land Rover'ın eski baş mühendisi ve Tata Motors'un eski müdürü olan ve Hintli otomobil üreticisine Jaguar ve Land Rover'ın satın alınması konusunda danışmanlık yapan bağımsız otomobil analisti Charles Tennant, “Hacimin artması kesinlikle yardımcı olmadı” dedi.

Tennant, “Bu, son birkaç yıldır bulunduğumuz noktaya gelene kadar markayı önemli ölçüde zayıflattı” diye ekledi.

Jaguar bir zamanlar otomotiv dünyasının en beğenilen isimlerinden biriydi. Küçük bir spor otomobil olan E-Type da dahil olmak üzere, ilk onyıllarında (yaklaşık olarak 1930'lardan 60'lara kadar) gerçek klasik olarak kabul edilen birçok otomobil üretti.

1961 yılında Cenevre Otomobil Fuarı'nda görücüye çıktığında, kendi adını taşıyan prestijli İtalyan markasının yaratıcısı Enzo Ferrari'nin E-Type'ı “dünyanın en güzel arabası” olarak adlandırdığı söyleniyor.

Araba alışveriş sitesi ve veri sağlayıcısı iSeeCars'ın yönetici analisti Karl Brauer, “Jaguar, otomobil dünyasında şimdiye kadar var olan en ikonik İngiliz markalarından biri” dedi. “Jaguar isminde çok büyük bir marka değeri ve değeri var ve markanın son birkaç on yılda artan mücadelesini izlemek biraz üzücü.”

Otomobil üreticisi mirasını yeniden ele geçirmek istiyor. Bunu yapmak için, otomobillerinin üretimini neredeyse tamamen durdurdu ve yaklaşık 120.000 $'dan (tipik Jaguar fiyat aralığının çok üzerinde) başlayacak olan tamamen elektrikli GT ile geri döneceği 2026 yılına kadar piyasadan tamamen kaybolacak.

Glover, “E-Type'ın 1961'de Cenevre'ye indiğinde ne yaptığını bir düşünün” dedi. “Gezegende buna benzeyen başka hiçbir şey yoktu. 'Aslında bir spor otomobilin böyle görünmesi gerektiğini düşünüyoruz ve Jaguar'ın özü de bu' deme cesaretine ve inancına sahip olmak. Yani şu anda markanın bu yeniden keşfiyle yaptığımız şey, onu büyük ölçüde doğal ortamına geri götürüyoruz.”

Herkes bunun işe yarayacağından emin değil. Yeniden markalaşmayla ilgili yangın fırtınasının yanı sıra bazı analistler, Jaguar'ın zaten kalabalık olan üst düzey EV pazarında öne çıkmakta zorlanabileceğini söylüyor.

Araba alışveriş sitesi ve veri sağlayıcısı Edmunds'un içgörü başkanı Jessica Caldwell, “Bu fiyat aralığındaki tüketicilerin sayısından daha fazla araç var” dedi. “Neye baktığınızda LucidGMC Hummer'ın yaptığı, hatta tüm bu çok pahalı elektrikli araçların, küçük bir pazara fazlasıyla hitap ettiği görülüyor.”

Daha fazlasını öğrenmek için videoyu izleyin.