kamil şeker
New member
Jaguar'ın yeni logosu
Nezaket: Jaguar
Lüks otomobil üreticisi Jaguar, bu hafta sosyal medyada geniş eleştirilere maruz kalan bir marka değişikliğini savundu.
Şirketin bir parçası Tata Motors-Jaguar Land Rover'ın sahibi olduğu grup, ikonik “sıçrayan” büyük kedi markasını terk ettiğini gösteren yeni bir logo yayınladı ve parlak giyimli modellerin yer aldığı ancak araba içermeyen tanıtım videoları yayınladı.
Jaguar, yaptığı açıklamada medyanın “gelecekteki araçlara ilham verecek” “Coşkulu Modernizm” markalı “dramatik yeni yaratıcı felsefesini” sergilediğini söyledi.
Tasarımlar Facebook, Instagram, X ve LinkedIn gibi sosyal platformlarda on binlerce yanıt aldı ve çoğunluğu olumsuzdu.
Bazıları uygulamanın kaldırılmasını eleştirdi 1950'lerden bu yana otomobilde yer alan büyük kedi görüntüleri, yazı tipi seçimi ve Jaguar'ın artık stillendirileceği gerçeği Şirkete göre “görsel uyum” için JaGUar.
Diğerleri, içeriğin herhangi bir araç veya makine içermemesini hedef aldı ve klasik İngiliz markasının daha önceki maço kampanyaları göz önüne alındığında estetiğin uyumsuz olduğunu belirtti.
Şirket, bir yorum talebine yanıt olarak, “Jaguar için markamızın yeniden lansmanı, cesur ve yaratıcı bir yeniden keşiftir ve beklendiği gibi dikkat çekti ve tartışmalara yol açtı” dedi.
Dışarıyı gösteren oklar
İnsanlar Jaguar'ın yeni logosuna tepki gösterdi
Kaynak: Jaguar ve X
İşletme, “Jaguar tarihinde böylesine dikkate değer bir noktanın gururlu koruyucuları olarak, ileriye doğru çarpıcı bir adım atarken ikonik sembolleri koruduk” dedi.
“Markanın tanıtımı bu heyecan verici yeni çağın yalnızca ilk adımı ve önümüzdeki gün ve haftalarda Jaguar'ın dönüşümü hakkında daha fazla bilgi paylaşmayı sabırsızlıkla bekliyoruz.”
İçerik ajansı No Brainer'ın genel müdürü Gary Jenkins, eğer otomobil üreticisinin amacı mümkün olduğu kadar çok dikkat çekmekse, “kesinlikle başarılı olduklarını” söyledi.
“Herkesin bu yeniden markalamayla ilgili bir fikri var; ister 'uyanma', ister yeni markalama videosunda görülecek herhangi bir yerde bir arabanın bulunmaması, cesur, ikonik logo değişiklikleri, markanın geleneklerinin kaybı, aynı zamanda heyecan ve entrika olsun. … Geleneksel müşteri tabanının dışındaki kişiler de dahil olmak üzere insanlar Jaguar'dan bahsediyor” dedi.
Jaguar yeni logosunu tanıttı
Nezaket: Jaguar
Başarı 'satışta olacak'
Reklam kampanyası, Jaguar'ın 2026'da yalnızca elektrikli bir şirket olarak yeniden faaliyete geçmeye hazırlanırken bu ayın başlarında tüm yeni otomobil satışlarını durdurmasının ardından geldi; bu, otomobil üreticileri için çok sayıda zorluk sunan daha geniş bir sektör değişiminin parçası.
Önümüzdeki yıllarda şirketten, altı rakamlı bir başlangıç fiyatına sahip olması beklenen dört kapılı GT otomobil de dahil olmak üzere üç yeni elektrikli model bekleniyor. Yeni bir ultra varlıklı pazarı hedeflediği için önümüzdeki ay Miami Sanat Haftası'nda yeni bir elektrikli araç tasarım konseptini sergileyecek.
Jaguar genel müdürü Rawdon Glover, Financial Times'a Cuma günü yayınlanan bir röportajda, “Markamızı tamamen farklı bir fiyat noktasında yeniden oluşturmamız gerekiyor, bu nedenle farklı davranmalıyız. Geleneksel otomotiv stereotiplerinden uzaklaşmak istedik” dedi.
Glover ayrıca, pazarlama videosuna yorum yapan bazı kişilerin ifade ettiği “iğrenç nefret ve hoşgörüsüzlük düzeyini” de kınadı ve videonun “uyandırıldığını” reddetti.
25 Ocak 202 Pazartesi günü görülen, mevcut Jaguar logosunu taşıyan park edilmiş bir araba.
Nurfoto | Nurfoto | Getty Images
Mevcut tabanının ötesinde yeni bir hedef kitleye bakmak Jaguar için bir risktir; ancak otomotiv endüstrisi yorumcusu Mark Smyth, CNBC'ye yaptığı açıklamada, lüks pazarın en üst segmentinde şirketin kârlılığı artırmak için daha az birim satması gerekeceğinden daha yüksek marjlara sahip olduğunu söyledi.
No Brainer'dan Jenkins, Jaguar'ın halihazırda uzun vadede düşen satışlarla boğuştuğunu ve elektrikli araç pazarının son derece rekabetçi olduğunu belirtti.
Jaguar, Nisan 2024'e kadar yıllık %39 artışla 13.528 adede satış rakamı bildirmesine rağmen, bu rakam on yıl önceki 81.570 seviyesinden düşük.
Jenkins, marka değişikliğine verilecek tepkinin Jaguar tarafından beklendiğini ve kampanyanın etkisinin ortaya çıkmasının biraz zaman alacağını söyledi.
“Yalnızca sosyal medyadaki yanıtlara bakıldığında, Jaguar'ın pazarlama ekibinin buna hazır olduğu açıkça görülüyor. … Ekibin yanıt vermeye hazır olduğunu ve tepkiye hazır olduğunu, Jaguar'ın meraklı, heyecanlı ve öfkeli takipçilerine yanıtlar verdiğini görebilirsiniz. markayı kanallar arasında yaymak” dedi.
“Kötüleyenler önümüzdeki birkaç gün ve hafta boyunca yüksek sesler çıkaracaklar, ancak bunun başarılı olup olmadığının kanıtı satışlarda olacak.”
Jaguar Land Rover, yılın ilk yarısında yıllık bazda sabit bir gelir elde etmesine rağmen, bu ay art arda sekizinci kârlı çeyreğini açıkladı.
Nezaket: Jaguar
Lüks otomobil üreticisi Jaguar, bu hafta sosyal medyada geniş eleştirilere maruz kalan bir marka değişikliğini savundu.
Şirketin bir parçası Tata Motors-Jaguar Land Rover'ın sahibi olduğu grup, ikonik “sıçrayan” büyük kedi markasını terk ettiğini gösteren yeni bir logo yayınladı ve parlak giyimli modellerin yer aldığı ancak araba içermeyen tanıtım videoları yayınladı.
Jaguar, yaptığı açıklamada medyanın “gelecekteki araçlara ilham verecek” “Coşkulu Modernizm” markalı “dramatik yeni yaratıcı felsefesini” sergilediğini söyledi.
Tasarımlar Facebook, Instagram, X ve LinkedIn gibi sosyal platformlarda on binlerce yanıt aldı ve çoğunluğu olumsuzdu.
Bazıları uygulamanın kaldırılmasını eleştirdi 1950'lerden bu yana otomobilde yer alan büyük kedi görüntüleri, yazı tipi seçimi ve Jaguar'ın artık stillendirileceği gerçeği Şirkete göre “görsel uyum” için JaGUar.
Diğerleri, içeriğin herhangi bir araç veya makine içermemesini hedef aldı ve klasik İngiliz markasının daha önceki maço kampanyaları göz önüne alındığında estetiğin uyumsuz olduğunu belirtti.
Şirket, bir yorum talebine yanıt olarak, “Jaguar için markamızın yeniden lansmanı, cesur ve yaratıcı bir yeniden keşiftir ve beklendiği gibi dikkat çekti ve tartışmalara yol açtı” dedi.
Dışarıyı gösteren oklar
İnsanlar Jaguar'ın yeni logosuna tepki gösterdi
Kaynak: Jaguar ve X
İşletme, “Jaguar tarihinde böylesine dikkate değer bir noktanın gururlu koruyucuları olarak, ileriye doğru çarpıcı bir adım atarken ikonik sembolleri koruduk” dedi.
“Markanın tanıtımı bu heyecan verici yeni çağın yalnızca ilk adımı ve önümüzdeki gün ve haftalarda Jaguar'ın dönüşümü hakkında daha fazla bilgi paylaşmayı sabırsızlıkla bekliyoruz.”
İçerik ajansı No Brainer'ın genel müdürü Gary Jenkins, eğer otomobil üreticisinin amacı mümkün olduğu kadar çok dikkat çekmekse, “kesinlikle başarılı olduklarını” söyledi.
“Herkesin bu yeniden markalamayla ilgili bir fikri var; ister 'uyanma', ister yeni markalama videosunda görülecek herhangi bir yerde bir arabanın bulunmaması, cesur, ikonik logo değişiklikleri, markanın geleneklerinin kaybı, aynı zamanda heyecan ve entrika olsun. … Geleneksel müşteri tabanının dışındaki kişiler de dahil olmak üzere insanlar Jaguar'dan bahsediyor” dedi.
Jaguar yeni logosunu tanıttı
Nezaket: Jaguar
Başarı 'satışta olacak'
Reklam kampanyası, Jaguar'ın 2026'da yalnızca elektrikli bir şirket olarak yeniden faaliyete geçmeye hazırlanırken bu ayın başlarında tüm yeni otomobil satışlarını durdurmasının ardından geldi; bu, otomobil üreticileri için çok sayıda zorluk sunan daha geniş bir sektör değişiminin parçası.
Önümüzdeki yıllarda şirketten, altı rakamlı bir başlangıç fiyatına sahip olması beklenen dört kapılı GT otomobil de dahil olmak üzere üç yeni elektrikli model bekleniyor. Yeni bir ultra varlıklı pazarı hedeflediği için önümüzdeki ay Miami Sanat Haftası'nda yeni bir elektrikli araç tasarım konseptini sergileyecek.
Jaguar genel müdürü Rawdon Glover, Financial Times'a Cuma günü yayınlanan bir röportajda, “Markamızı tamamen farklı bir fiyat noktasında yeniden oluşturmamız gerekiyor, bu nedenle farklı davranmalıyız. Geleneksel otomotiv stereotiplerinden uzaklaşmak istedik” dedi.
Glover ayrıca, pazarlama videosuna yorum yapan bazı kişilerin ifade ettiği “iğrenç nefret ve hoşgörüsüzlük düzeyini” de kınadı ve videonun “uyandırıldığını” reddetti.
25 Ocak 202 Pazartesi günü görülen, mevcut Jaguar logosunu taşıyan park edilmiş bir araba.
Nurfoto | Nurfoto | Getty Images
Mevcut tabanının ötesinde yeni bir hedef kitleye bakmak Jaguar için bir risktir; ancak otomotiv endüstrisi yorumcusu Mark Smyth, CNBC'ye yaptığı açıklamada, lüks pazarın en üst segmentinde şirketin kârlılığı artırmak için daha az birim satması gerekeceğinden daha yüksek marjlara sahip olduğunu söyledi.
No Brainer'dan Jenkins, Jaguar'ın halihazırda uzun vadede düşen satışlarla boğuştuğunu ve elektrikli araç pazarının son derece rekabetçi olduğunu belirtti.
Jaguar, Nisan 2024'e kadar yıllık %39 artışla 13.528 adede satış rakamı bildirmesine rağmen, bu rakam on yıl önceki 81.570 seviyesinden düşük.
Jenkins, marka değişikliğine verilecek tepkinin Jaguar tarafından beklendiğini ve kampanyanın etkisinin ortaya çıkmasının biraz zaman alacağını söyledi.
“Yalnızca sosyal medyadaki yanıtlara bakıldığında, Jaguar'ın pazarlama ekibinin buna hazır olduğu açıkça görülüyor. … Ekibin yanıt vermeye hazır olduğunu ve tepkiye hazır olduğunu, Jaguar'ın meraklı, heyecanlı ve öfkeli takipçilerine yanıtlar verdiğini görebilirsiniz. markayı kanallar arasında yaymak” dedi.
“Kötüleyenler önümüzdeki birkaç gün ve hafta boyunca yüksek sesler çıkaracaklar, ancak bunun başarılı olup olmadığının kanıtı satışlarda olacak.”
Jaguar Land Rover, yılın ilk yarısında yıllık bazda sabit bir gelir elde etmesine rağmen, bu ay art arda sekizinci kârlı çeyreğini açıkladı.