Jaguar, tartışmalı yeniden markalamada ilk kez 'Type 00' konsept otomobilini tanıttı

kamil şeker

New member
Jaguar Type 00 konsept aracının görüntüsü

Jaguar


Ünlü İngiliz otomobil üreticisi Jaguar, Pazartesi gecesi “Type 00” adlı tamamen elektrikli konsept otomobilin tanıtımıyla yeni araç tasarım yönünü açıkladı.

“Type Zero Zero” olarak telaffuz edilen araç, minimalist ama bir o kadar da gösterişli bir tasarıma sahip. Şık farları ve büyük tekerlekleri ile kutu gibi olan bu araç, markanın mevcut sportif otomobilleri ve SUV'larından oldukça farklı bir görselliğe sahiptir.

Otomobil üreticileri, müşterilerin bir tasarıma olan ilgisini ölçmek veya bir aracın veya markanın gelecekteki yönünü göstermek için rutin olarak konsept araçları kullanıyor. Araçların tüketicilere satılması amaçlanmamıştır.

Jaguar'ın önümüzdeki yıllarda, konsept otomobile benzeyen ve gelecek yıl tanıtılması beklenen dört kapılı GT otomobili de dahil olmak üzere birçok yeni elektrikli araç üretmesi bekleniyor.


Jaguar Type 00 konsept aracının görüntüsü

Jaguar


Jaguar, yeni üretim EV'si ile tek şarjla 430 mil menzil, hızlı şarjla 15 dakikada 200 mil menzil öngörüyor.

Yeni konsept araç, Jaguar'ın şirketin “Hiçbir Şeyi Kopyalama” yeniden markalaşmasını tanıtmayı amaçlayan sanatsal açıdan gösterişli bir videoyu yayınlamasından haftalar sonra geliyor.

Videoda, parlak renkli bir manzarada canlı kıyafetlerle poz veren, farklı etnik kökenlere ve bedenlere sahip çift cinsiyetli modeller yer alıyordu. 30 saniyelik klibe, güç durumdaki otomobil şirketi için yeni logolar ve yazı tipleri eşlik etti. Tata Motorssahibi olduğu Jaguar Land Rover grubu.

Marka değişikliği ve video internette viral hale geldi ve geçen ay sosyal medyada yaygın eleştirilere maruz kaldı. Eleştiriler, yorumcuların şirketin yazı tipi seçimini ve 1950'lerden beri arabada yer alan Jaguar hayvan logosunu kaldırma kararını eleştirmesinden, şirketi “uyandı” olarak adlandırmaya ve mirasını terk ettiğini söylemeye kadar uzanıyordu.

Eleştirmenler ayrıca reklamın videoda bir arabanın bulunmadığını da belirtti. Şirket, tepkilere rağmen çabalarını savundu ve “Jaguar için markanın yeniden lansmanının cesur ve yaratıcı bir yeniden icat olduğunu ve beklendiği gibi dikkatleri çektiğini ve tartışıldığını” söyledi.

Reklam kampanyası, Jaguar'ın 2026'da yalnızca elektrikli bir şirket olarak yeniden faaliyete geçmeye hazırlanırken, otomobil üreticileri için çok sayıda zorluk sunan daha geniş bir sektör değişiminin parçası olarak İngiltere'deki tüm yeni otomobil satışlarını Kasım ayı başlarında durdurmasının ardından geldi.


Jaguar Type 00 konsept aracının görüntüsü

Jaguar


Geçtiğimiz birkaç yılda, birçok otomobil üreticisi yalnızca elektrikli araç satma planlarını açıkladı ancak çoğu, araçların beklenenden daha yavaş benimsenmesi nedeniyle geri adım attı.

Jaguar genel müdürü Rawdon Glover, geçen ay Financial Times'a verdiği bir röportajda “Markamızı tamamen farklı bir fiyat noktasında yeniden oluşturmamız gerekiyor, dolayısıyla farklı davranmalıyız. Geleneksel otomotiv stereotiplerinden uzaklaşmak istedik” dedi.

Glover ayrıca, pazarlama videosu hakkında yorum yapan bazı kişilerin ifade ettiği “iğrenç nefret ve hoşgörüsüzlük düzeyini” de kınadı ve videonun “uyandırıldığını” reddetti.

CNBC'ler Jenni Reid bu rapora katkıda bulunmuştur.

CNBC PRO'nun bu içgörülerini kaçırmayın